Gå til innhold

Ukens podkast: PlayStation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontrollen i de tidlige RE-spillene er presis og responsiv som bare det, men spillene er laget sånn at karakteren ikke beveger seg så raskt som man kanskje er vant til, da det skaper akkurat den rette dosen angst og panikk - som det skal være i survival horror. Det samme grepet ble brukt i Silent Hill-spillene. Det blir ofte misforstått av frustrerte gamere som tror kontrollene rett og slett er dårlig laget, men hvis man kunne spurtet rundt som Solid Snake ville det drept stemningen helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde aldri PS1 selv, men har et par gode spillminner fra den likevel. Første gang jeg prøvde den var sommeren '95 tror jeg, rett etter release i hvert fall. Familien var i Kristiansand Dyrepark og familiehotellet rett ved, der vi bodde, satset på spill og moro for barn. En av tingene de hadde var PS1 med Crash Bandicoot i spillrommet, og på noen av rommene! Spilte det spillet til de døde de få dagene vi var i området.:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe veldig kjent med musikken fra 13:50 - 14:05

Noen som vet hvilken spill det er fra?

Du min venn er noe som kalles ekte Playstation fan for dette var en tech demo fra demoen som kom med PS1, her har du Tech demoen,

 

legger med en annen tech demo fordi musikken var rolig og digg der, kanskje du husker den og

 

http://www.youtube.com/watch?v=WfOYoY41YCQ

 

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Noe veldig kjent med musikken fra 13:50 - 14:05Noen som vet hvilken spill det er fra?
Du min venn er noe som kalles ekte Playstation fan for dette var en tech demo fra demoen som kom med PS1, her har du Tech demoen,legger med en annen tech demo fordi musikken var rolig og digg der, kanskje du husker den oghttp://www.youtube.com/watch?v=WfOYoY41YCQ

 

Å herre... Hadde helt glemt disse to tech-demoene. Fremkaller vage minner om varme sommerdager (fikk PS1 på sommeren), halvdårlige polygonale spill og sorte CDer som det gikk an å stappe inn i CD-spilleren for å høre musikken (så lenge du husket å hoppe over spor nr. 1 ? glemte du dette kom det en lyd fra helvete).

Lenke til kommentar

Haha ja, morsomt med PS1 var visst spillene var nok ødelagt kom musikk spillern til Ps1 og du kunne spille av musikken fra spillet,

 

Husker far var helt sjokkert når jeg skiftet cdn i FF 7 , han skjønte ikke hvordan jeg kunne løfte lokket og at spillet kunne fortsette etterpå ..

 

Dette var et bonus med Ps1 visst spillet hakket i FF 9 som det gjorde mange ganger hos meg, kunne jeg bare løfte opp og lukke igjen lokket og vips så startet jeg etter videon, ganske nyttig i et spill fullt av riper og animasjon video..

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Haha ja, morsomt med PS1 var visst spillene var nok ødelagt kom musikk spillern til Ps1 og du kunne spille av musikken fra spillet,

 

Husker far var helt sjokkert når jeg skiftet cdn i FF 7 , han skjønte ikke hvordan jeg kunne løfte lokket og at spillet kunne fortsette etterpå ..

 

Dette var et bonus med Ps1 visst spillet hakket i FF 9 som det gjorde mange ganger hos meg, kunne jeg bare løfte opp og lukke igjen lokket og vips så startet jeg etter videon, ganske nyttig i et spill fullt av riper og animasjon video..

 

Fun fact, litt på siden: Det å åpne/luke under filmsekvensene i Final Fantasy IX er også et triks mange brukte for å skaffe seg Excalibur II, det kraftigste våpenet i spillet. For å få grafset på det måtte du nemlig komme deg til ett av rommene i sisteområdet, Memoria, på under 12 timer. Ved å hoppe over filmsekvensene sparte man seg da verdifull tid.

Lenke til kommentar

Fun fact, litt på siden: Det å åpne/luke under filmsekvensene i Final Fantasy IX er også et triks mange brukte for å skaffe seg Excalibur II, det kraftigste våpenet i spillet. For å få grafset på det måtte du nemlig komme deg til ett av rommene i sisteområdet, Memoria, på under 12 timer. Ved å hoppe over filmsekvensene sparte man seg da verdifull tid.

 

Bare så synd at det på ingen måte er verdt bryet. :p

 

Det må forøvrig være ekstremt vanskelig. Speedrunnerne i Tantalus4 har en rekord på 20 timer på FFIX.

 

http://tantalus4.se/times-2012/

Lenke til kommentar

Fun fact, litt på siden: Det å åpne/luke under filmsekvensene i Final Fantasy IX er også et triks mange brukte for å skaffe seg Excalibur II, det kraftigste våpenet i spillet. For å få grafset på det måtte du nemlig komme deg til ett av rommene i sisteområdet, Memoria, på under 12 timer. Ved å hoppe over filmsekvensene sparte man seg da verdifull tid.

Gud jeg hater sånner type tids side quest.

Jeg husker jeg hadde klart hele spillet men det eneste som var igjen var det forbanna sverdet, vel jeg hadde lest feil på internett, jeg trudde det stod at du måtte klare spillet på 12 timer for og få sverdet noe som gjorde at jeg gav opp, for noen år siden fant jeg ut at det var feil,

 

Vell skal starte FF 9 på nytt har bare Sverdet til Steinar og Vivis skippin igjen.

Lenke til kommentar
Noe veldig kjent med musikken fra 13:50 - 14:05Noen som vet hvilken spill det er fra?
Du min venn er noe som kalles ekte Playstation fan for dette var en tech demo fra demoen som kom med PS1, her har du Tech demoen,legger med en annen tech demo fordi musikken var rolig og digg der, kanskje du husker den oghttp://www.youtube.com/watch?v=WfOYoY41YCQ

 

Tusen takk :) Ja dette bringer tilbake gode minner. Husker det veldig godt.

Demo1 folkens:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fortsatt min liggende her, med chip i og greier ^^

En kasse full av spill, både orginale og alle mine kompiser sine spill :p Metal gear solid, medal of honor, gran turismo, crash bandicoot mange gode minner der ja. Husker spesielt mye fra MGS, psycho mantis der du byttet kontrollen fra slot 1 til 2, vill trykking på O under "tortur" greiene og selfølgelig VR missions, good times!

 

Lenke til kommentar

playstationdemodisk1palma8.jpg

 

Har jeg noensinne spillt en Demo-disc mere enn denne? Nei, overhodet ikke! Så kunne man putte den i cd-spilleren og høre den feete låta fra Battle Arena Toshinden <3

 

http://youtu.be/V6nHMkBQgJY

 

PS var våres konsoll nr. 2 i huset, og en verdig avtager etter Sega Master System, mildt sagt! Grafikken var jo helt hinsidiges alt annet, lyden var...ja det var jo "ekte lyd" :p 9 år gammel var jeg, og dette var bare helt texas for en ung pode. Ridge Racer og Air Combat var vel de to første retail spillene jeg fikk teste, og det gav meg mange galne timer på gutterommet. For å ikke snakke om Tekken, Destruction Derby,Loaded, Alien Trilogy,Twisted Metal 2, Jumping Flash 2, Metal Gear Solid (en av tidenes opplevelser), Crash Bandicoot, Gran Turismo,Resident Evil serien, Rayman, Medal of Honor, Syphon Filter, WipEout og så jævlig mye videre.

 

Nei PS var virkelig en konsoll som var forut for sin tid, og gav spill på spill som bare fortsatte å imponere utover årenes løp. Blir virkelig varm om hjertet av å tenke tilbake på den gangen!

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp , som jeg har sagt gjennom hele tråden klarer ikke liste opp alle spillene for det er umulig og huske alle, og nå gav du med en ny klassiker Syphon filter1 og 3 var mektig bra,

 

Men når det gjelder slåsse spill var Rival Schools min favoritt, man kunne styre 2 stykker og lage egen combo som og slå fienden opp i luften og så hoppe etter han og peisa han mot en fyr med baseball batt som slå han, gud adrelinet pumpet da haha

 

http://www.youtube.com/watch?v=Avnpqa6MsI8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siden vi snakker om Den første ps1 demoen så mye så vekker denne video kanskje minner,

Brukte og se denne hele tiden, men aldri spillet Soulblade

http://www.youtube.com/watch?v=kTjyV1gDcWs

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Soul Blade var helt KONGE. Fikk lånt det, blandt så utrolig mange andre spill (hvem hadde vel ikke PS?). Knallbra grafikk og artige brett. Ble mange timer med dette her også ja.

 

EDIT: Sorry for alle filmene jeg poster i disse trådene, men jeg bare måtte sjekke intro videoen til dette spillet her igjen...så jævla fet :D Bare hør låta (igjen) !

 

http://youtu.be/tLHj5cmL7rU

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...