Gå til innhold

Ukens podkast: PlayStation


Anbefalte innlegg

Mitt favoritt spill fra playstation 1 er uten tvil Medievil, beste spillet på den genrasjons konsoller <3
Glemt perle! Tredjepersons eventyrspill i Tim Burton-stil var jo en suveren ide. Dessverre er det ingen som har plukket den oppe igjen etter at det gikk dårlig med oppfølgeren.
Har i etterkant også oppdaget andre perler som FFVII og IX, Heart of Darkness (syyykt vanskelig!) og Alundra (veldig undervurdert Zelda-type spill).Må se å få prøvd ut Wild Arms (hvis jeg for tak i det) og Castlevania SOTN en gang!
Alundra er fullt på høyde med Zelda og går det en høy gang når det kommer til atmosfære. Hadde det ikke også vært dobbelt så vanskelig tror jeg det kunne slått an enda mer. Dessverre ble også Alundra ødelagt av en dårlig oppfølger som floppet.Det er mange som har et sterkt forhold til Wild Arms men spillet i seg selv er et veldig ordinært JRPG uten de store overraskelsene. Det beste med det er musikken, men det er først og fremst fordi man nesten har kopiert musikken Ennio Morricone laget til Sergio Leone sine westernfilmer.Castlevania SOTN derimot er bare fantastisk. Prøv det først. :thumbup:

Omg Heart of Darkness er jo konge.

 

Har noen testet Lomax, Tombi 1-2 Abe, Breath of fire 4, ?? liker og høre hva andre syns om disse spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt favoritt spill fra playstation 1 er uten tvil Medievil, beste spillet på den genrasjons konsoller <3
Glemt perle! Tredjepersons eventyrspill i Tim Burton-stil var jo en suveren ide. Dessverre er det ingen som har plukket den oppe igjen etter at det gikk dårlig med oppfølgeren.
Har i etterkant også oppdaget andre perler som FFVII og IX, Heart of Darkness (syyykt vanskelig!) og Alundra (veldig undervurdert Zelda-type spill).Må se å få prøvd ut Wild Arms (hvis jeg for tak i det) og Castlevania SOTN en gang!
Alundra er fullt på høyde med Zelda og går det en høy gang når det kommer til atmosfære. Hadde det ikke også vært dobbelt så vanskelig tror jeg det kunne slått an enda mer. Dessverre ble også Alundra ødelagt av en dårlig oppfølger som floppet.Det er mange som har et sterkt forhold til Wild Arms men spillet i seg selv er et veldig ordinært JRPG uten de store overraskelsene. Det beste med det er musikken, men det er først og fremst fordi man nesten har kopiert musikken Ennio Morricone laget til Sergio Leone sine westernfilmer.Castlevania SOTN derimot er bare fantastisk. Prøv det først. :thumbup:
Omg Heart of Darkness er jo konge.Har noen testet Lomax, Tombi 1-2 Abe, Breath of fire 4, ?? liker og høre hva andre syns om disse spillene.

 

Fun fact: Musikken i Heart of Darkness ble spilt inn lenge før spillet var ferdig. 1990 tror jeg det var. Jeg vet det høres rart ut men tror spillet var i utvikling svært lenge, litt Duke Nukem-faktor på detl Men det gjør Heart of Darkness til verdens første orkester-soundtrack til et spill. Hvis ikke noen kan påpeke en innspilling gjort før dette?

Lenke til kommentar

Omg Heart of Darkness er jo konge.Har noen testet Lomax, Tombi 1-2 Abe, Breath of fire 4, ?? liker og høre hva andre syns om disse spillene.

 

((((Fun fact: Musikken i Heart of Darkness ble spilt inn lenge før spillet var ferdig. 1990 tror jeg det var. Jeg vet det høres rart ut men tror spillet var i utvikling svært lenge, litt Duke Nukem-faktor på detl Men det gjør Heart of Darkness til verdens første orkester-soundtrack til et spill. Hvis ikke noen kan påpeke en innspilling gjort før dette?))))

 

 

Det visste jeg faktisk ikke. Dette spillet var veldig skummelt, jeg syns tilogmed at de skogsnabel folkene var skummel, spillet ble bare mere og mere intenst og døds animasjonen sykere og sykere.

Haha gode tider

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Alundra er fullt på høyde med Zelda og går det en høy gang når det kommer til atmosfære. Hadde det ikke også vært dobbelt så vanskelig tror jeg det kunne slått an enda mer. Dessverre ble også Alundra ødelagt av en dårlig oppfølger som floppet.Det er mange som har et sterkt forhold til Wild Arms men spillet i seg selv er et veldig ordinært JRPG uten de store overraskelsene. Det beste med det er musikken, men det er først og fremst fordi man nesten har kopiert musikken Ennio Morricone laget til Sergio Leone sine westernfilmer.Castlevania SOTN derimot er bare fantastisk. Prøv det først. :thumbup:

Omg Heart of Darkness er jo konge.

 

Har noen testet Lomax, Tombi 1-2 Abe, Breath of fire 4, ?? liker og høre hva andre syns om disse spillene.

 

Husker jeg runda Lomax back in the day. Mener spillet helte mer mot den vanskelige siden av skalaen, men dette var jo på mine yngre dager. Likte spillet svært godt. De sprite-baserte figurene var godt animert, brettene hadde en god slump med variasjon. Men jeg synes også å huske at kontrollene var litt trege.

Lenke til kommentar

Husker jeg runda Lomax back in the day. Mener spillet helte mer mot den vanskelige siden av skalaen, men dette var jo på mine yngre dager. Likte spillet svært godt. De sprite-baserte figurene var godt animert, brettene hadde en god slump med variasjon. Men jeg synes også å huske at kontrollene var litt trege.

Hmm trur faktisk kontrollene var litt trege ja. men spillet var kjempe bra visst man var ung.

 

Fikk min første playstation når jeg var 5 år. Den er veldig godt brukt for å si det sånn. Gikk mye i metal gear solid, dino crisis, crash bandicoot, duke nukem og alien trilogy. Gode tider!

OHOHOH Dino Crisis , vell det var det tittelen forklarte , fy flate skummelt og møte dinosaurer i Resident Evil style, var det ikke magi og i spillet?. må teste det spillet på nytt med resident evil som jeg aldri turte og spille. og aldri fant etter det Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Morsom historie faktisk, Nintendo og Sony sammarbeidet om og lage cd, men Nintendo stakk dem i ryggen,

som gjorde Sjefen i Sony piss forbanna, og da mener jeg skikkelig forbanna,

Så da skulle de ta tilbake med og lage sin egen konsoll,

 

Så Playstation er egentlig en rival med hat.

 

og når de fikk FF 7 over så kokte det i nintendo og skapern av Nintendo (i think) sa FF er bare for nerder som sitter i kjellern og spiller, ganske intenst år for Nintendo of Sony.

 

Historien er strent tatt litt mer kompleks enn dette :)

 

Uansett, det jeg likte godt med PS1 var at den i mye større grad enn N64 forvaltet arven etter Snes med masse japanske rollespill, 2D-plattformspill som Rayman, Klonoa, Castlevania, fantastisk musikk og dessuten masse glimrende arkade-porter som Ridge Racer og Tekken. Dessuten var det jo ufattelig enkelt å piratkopiere ting, noe jeg ikke er stolt over i dag, men som den gangen gjorde at man fikk tilgang til omtrent alt man ønsket seg uten problemer.

 

Favorittspillene til konsollen er nok Symphony of the Night og Metal Gear Solid, men det er virkelig mange, mange andre bra spill også. Sonys suverent beste konsoll etter min mening.

Lenke til kommentar

Historien er strent tatt litt mer kompleks enn dette :)

 

Uansett, det jeg likte godt med PS1 var at den i mye større grad enn N64 forvaltet arven etter Snes med masse japanske rollespill, 2D-plattformspill som Rayman, Klonoa, Castlevania, fantastisk musikk og dessuten masse glimrende arkade-porter som Ridge Racer og Tekken. Dessuten var det jo ufattelig enkelt å piratkopiere ting, noe jeg ikke er stolt over i dag, men som den gangen gjorde at man fikk tilgang til omtrent alt man ønsket seg uten problemer.

 

Favorittspillene til konsollen er nok Symphony of the Night og Metal Gear Solid, men det er virkelig mange, mange andre bra spill også. Sonys suverent beste konsoll etter min mening.

OHHH Klonoa, som jeg sier det er så sykt mange gode PS1 spill. jeg klarer aldri og liste opp alle, men Klonoa var ett mesterverk, husk at jeg bare var unge da. men det var man og når man testet Mario

Lenke til kommentar
Husker jeg runda Lomax back in the day. Mener spillet helte mer mot den vanskelige siden av skalaen, men dette var jo på mine yngre dager. Likte spillet svært godt. De sprite-baserte figurene var godt animert, brettene hadde en god slump med variasjon. Men jeg synes også å huske at kontrollene var litt trege.
Hmm trur faktisk kontrollene var litt trege ja. men spillet var kjempe bra visst man var ung.
Fikk min første playstation når jeg var 5 år. Den er veldig godt brukt for å si det sånn. Gikk mye i metal gear solid, dino crisis, crash bandicoot, duke nukem og alien trilogy. Gode tider!
OHOHOH Dino Crisis , vell det var det tittelen forklarte , fy flate skummelt og møte dinosaurer i Resident Evil style, var det ikke magi og i spillet?. må teste det spillet på nytt med resident evil som jeg aldri turte og spille. og aldri fant etter det

 

Husker ikke helt, men tror ikke det var magi nei.. Var våpen :-) Husker hvertfall at jeg brukte å grine mens jeg spilte det, fordi det var så fetteskummelt.

Lenke til kommentar

OHOHOH Dino Crisis , vell det var det tittelen forklarte , fy flate skummelt og møte dinosaurer i Resident Evil style, var det ikke magi og i spillet?. må teste det spillet på nytt med resident evil som jeg aldri turte og spille. og aldri fant etter det

 

Husker ikke helt, men tror ikke det var magi nei.. Var våpen :-) Husker hvertfall at jeg brukte å grine mens jeg spilte det, fordi det var så fetteskummelt.

 

 

OHOHOH Dino Crisis , vell det var det tittelen forklarte , fy flate skummelt og møte dinosaurer i Resident Evil style, var det ikke magi og i spillet?. må teste det spillet på nytt med resident evil som jeg aldri turte og spille. og aldri fant etter det

 

Husker ikke helt, men tror ikke det var magi nei.. Var våpen :-) Husker hvertfall at jeg brukte å grine mens jeg spilte det, fordi det var så fetteskummelt.

 

Ja mye stress factor i det spillet.

Trur det var magi i et annet spill som var helt likt Resisdent evil stilen.

Man jeg må teste resident evil til ps1, husker det bare fra en fyr som var større en oss spillte det og det var så sykt skummelt da,

 

visst noen kan anbefale det nå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...