Gå til innhold

Gjør dere klar til økenede bruk av våpen ifra Politiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politi ankommer julebordet som er ute av kontroll. Politiet har våpen i beltet, dette er en del av deres daglige utstyr. Politibetjent A legger fulljulebordsmann 1 i bakken, de bryter. Politibetjent A skjønner nå at han kanskje skulle lagt våpen igjen i bilen da fulljulebordsmann 1 har trukket det under brytekampen og nå sikter på politibetjent A.

Hvor ofte skjer dette i land med bevæpnet politi? Dette er et av de worst case tilfellene som det er liten sannsynlighet for. Dessuten er våpenet i et hylster som må åpnes og så taes ut og det skjer ikke i en håndvending.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Hvor ofte skjer dette i land med bevæpnet politi? Dette er et av de worst case tilfellene som aldri skjer.

 

Ja, spesielt eksempel. Skal man tenke slik får politiet like greit slutte å utstyre seg med verken håndjern, batong eller pepperspray, da man kan havne i en merkelig brytekamp mot en full julebordsmann som likevel er såpass klartenkt at han klarer å lenke politimannen fast med egne håndjern, sprute han med hans egen pepperspray og slå han med batongen.. kanskje ikke så veldig sannsynlig, og skjer ikke spesielt ofte.

 

Dette er forøvrig også grunnen til at de aller fleste pistolhylster har sikring, slik at man ikke kan dra den rett opp.

Lenke til kommentar

Kan en av dere forklare hvorfor det skulle være så vanskelig å få tak i våpen?(gjerne en kilde) Jeg vil egentlig tro at det er lettere en de fleste tror..

 

Vanskelig nok til at ABB valgte å kjøpe lovlig våpen og derved demonstrere med all mulig tydelighet at restriksjonene ikke forhindrer kjøp av våpen av uegnede personer.

 

Det sagt, så skal det vel nevnes at letteste måten å skaffe seg våpen på er vel å bryte seg inn på ett av forsvarets lagre. (og, mulig at endel, eller alt, fremskutt materiale er sikret bedre (ie ikke er fremskutt lengre) idag, enn i min tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sagt, så skal det vel nevnes at letteste måten å skaffe seg våpen på er vel å bryte seg inn på ett av forsvarets lagre. (og, mulig at endel, eller alt, fremskutt materiale er sikret bedre (ie ikke er fremskutt lengre) idag, enn i min tid.

 

Tror ikke du skal regne med at det er den letteste måten å skaffe seg våpen på nei....

Lenke til kommentar

Politiets oppgave er å beskytte sivile og få folk til å føle seg trygge.

 

Bevæpnet politi vil i alle tilfeller føre til at fler sivile blir drept og at folk føler seg mer utrygge på politiet.

 

Som noen andre nevnte: Bevæpnet politi MÅ bruke våpenet sitt for å avskrekke framfor batonger, all den tid en kriminell som vinner et basketak kan få tak i pistolen, som igjen betyr at politimannen må trekke pistolen før et basketak, som igjen betyr at den kriminelle må bruke dødelig makt mot politimannen FØR han kan trekker våpenet dersom den kriminelle ikke ønsker å havne i fengsel.

 

Altså blir det NATURLIGE resultatet:

-Fler skadde og drepte sivile

-Fler skadde og drepte politimenn

-Fler skadde og drepte småkriminelle

 

Skytevåpen har aldri noen gang i verdenshistorien løst problemer som skytevåpen ikke startet.

(Jada, bare list eksempler som motbeviser dette vage utsagnet som i hovedsak var metaforisk)

Lenke til kommentar

Jeg har i tidligere tråder registrert en overvekt av politihatere i dette forumet. Politihatere som kappes om å undergrave politiets tillit for enhver pris. Hvorfor det er slik, kan jeg bare spekulere i.. Jeg mistenker lav alder i kombinasjon med umodenhet og et forvridd verdensbilde der politiet er skurken og de kriminelle er heltene.

Videre ser jeg at politihaterne til stadighet sammenligner norges politistyrke med politiet i USA. Dette forundrer meg med tanke på hvor forskjellige disse to landene er. En kan liksågodt sammenligne med politiet i Brasil eller Russland.

 

Hva får politihaterne til å tro at de er bedre skikket til å vurdere bevæpning enn politiet selv og PF. Det nevnes "bukken og havresekken"... Akkurat som politiet får en slags gevinst med å bevæpne seg. Det er ikke det det handler om. De ser nødvendigheten av det og formidler dette.

 

Når det gjelder generell bevæpning av politiet, er jeg for dette.

Hvis det nå skal bygges en proffesjonell politistyrke i Norge bør den være bevæpnet for å kunne takle alle tenklige scenarioer.

Noen nevnte at dette er et verdispørsmål. Det er jeg helt enig i.. For meg står valget mellom et politi som er klare til å hive seg inn i alle tenklige oppdrag eller et politi som må løpe vekk og gjemme seg når det drar seg til.

De som får panikkangst hvis de ser en politimann med våpen i belte burde kanskje holde seg innendørs. Ihvertfall ikke dra til utlandet... Hvilket som helst land... Da kan du få deg en ubehagelig overraskelse....

 

Generell bevæpning ville signalisert et taktskifte i norsk politi: nå leker vi ikke politi lenger....

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har i tidligere tråder registrert en overvekt av politihatere i dette forumet. Politihatere som kappes om å undergrave politiets tillit for enhver pris. Hvorfor det er slik, kan jeg bare spekulere i.. Jeg mistenker lav alder i kombinasjon med umodenhet og et forvridd verdensbilde der politiet er skurken og de kriminelle er heltene.

Videre ser jeg at politihaterne til stadighet sammenligner norges politistyrke med politiet i USA. Dette forundrer meg med tanke på hvor forskjellige disse to landene er. En kan liksågodt sammenligne med politiet i Brasil eller Russland.

 

Hva får politihaterne til å tro at de er bedre skikket til å vurdere bevæpning enn politiet selv og PF. Det nevnes "bukken og havresekken"... Akkurat som politiet får en slags gevinst med å bevæpne seg. Det er ikke det det handler om. De ser nødvendigheten av det og formidler dette.

 

Når det gjelder generell bevæpning av politiet, er jeg for dette.

Hvis det nå skal bygges en proffesjonell politistyrke i Norge bør den være bevæpnet for å kunne takle alle tenklige scenarioer.

Noen nevnte at dette er et verdispørsmål. Det er jeg helt enig i.. For meg står valget mellom et politi som er klare til å hive seg inn i alle tenklige oppdrag eller et politi som må løpe vekk og gjemme seg når det drar seg til.

De som får panikkangst hvis de ser en politimann med våpen i belte burde kanskje holde seg innendørs. Ihvertfall ikke dra til utlandet... Hvilket som helst land... Da kan du få deg en ubehagelig overraskelse....

 

Generell bevæpning ville signalisert et taktskifte i norsk politi: nå leker vi ikke politi lenger....

 

Hvis du sikter til blant andre meg, så regner ikke jeg meg som politihater, på tross av at jeg ikke vil bevæpne norsk politi til enhver tid.

 

Men så klart, “If you can't answer a man's arguments, all is not lost; you can still call him vile names."

Lenke til kommentar

Jeg har i tidligere tråder registrert en overvekt av politihatere i dette forumet. Politihatere som kappes om å undergrave politiets tillit for enhver pris. Hvorfor det er slik, kan jeg bare spekulere i.. Jeg mistenker lav alder i kombinasjon med umodenhet og et forvridd verdensbilde der politiet er skurken og de kriminelle er heltene.

Videre ser jeg at politihaterne til stadighet sammenligner norges politistyrke med politiet i USA. Dette forundrer meg med tanke på hvor forskjellige disse to landene er. En kan liksågodt sammenligne med politiet i Brasil eller Russland.

 

Hva får politihaterne til å tro at de er bedre skikket til å vurdere bevæpning enn politiet selv og PF. Det nevnes "bukken og havresekken"... Akkurat som politiet får en slags gevinst med å bevæpne seg. Det er ikke det det handler om. De ser nødvendigheten av det og formidler dette.

 

Når det gjelder generell bevæpning av politiet, er jeg for dette.

Hvis det nå skal bygges en proffesjonell politistyrke i Norge bør den være bevæpnet for å kunne takle alle tenklige scenarioer.

Noen nevnte at dette er et verdispørsmål. Det er jeg helt enig i.. For meg står valget mellom et politi som er klare til å hive seg inn i alle tenklige oppdrag eller et politi som må løpe vekk og gjemme seg når det drar seg til.

De som får panikkangst hvis de ser en politimann med våpen i belte burde kanskje holde seg innendørs. Ihvertfall ikke dra til utlandet... Hvilket som helst land... Da kan du få deg en ubehagelig overraskelse....

 

Generell bevæpning ville signalisert et taktskifte i norsk politi: nå leker vi ikke politi lenger....

De ser nødvendigheten av det og formidler dette.

 

Hva med at de ser nødvendingheten med å kutte ut krigen mot narkotika,spare samfunnet et tonn med penger samt gi mennesker et langt mer verdig liv en de har idag ?

Ohh nei sorry, mindre kriminalitet det blir, jo mindre politi trenger man, så hvorfor skal politiet støtte noe slikt ? :hmm:

Lenke til kommentar

Hva med at de ser nødvendingheten med å kutte ut krigen mot narkotika,spare samfunnet et tonn med penger samt gi mennesker et langt mer verdig liv en de har idag ?

Ohh nei sorry, mindre kriminalitet det blir, jo mindre politi trenger man, så hvorfor skal politiet støtte noe slikt ? :hmm:

 

Meget snevert syn du har. Hvis du mener krigen mot narkotika burde slutte, så bør du høre med alle de familiene som har fått livet totalt ødelagt av rus og elendighet.

 

Det som heller burde fokuseres på er straff vs behandling av narkomane, noe jeg tror du mener men ikke helt klarte å formulere i innlegget ditt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...