Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

Men hvis de tjener mer penger på digitale spill, og det koster microsoft og Sony ingenting å ha det digitalt. Hvorfor skal de ta sette ned prisen? De er jo ute etter å tjene penger her. Hvis folk vil kjøpe digitalt så kan de det, men MS/Sony vil jo tjene penger. Er jo det som er målet her.

Jeg burde ordlagt meg annerledes. De tjener mer penger pr solgte spill. Men det er ytterst få som gidder å kjøpe på PSN om de får det billigere andre steder. Totalt sett tjener de derfor dårligere.

 

Fks hvis elkjøp setter ned et spill fra 499 til 299, så skal jo fortsatt MS/Sony og utviklere ha sin del. Det er jo Elkjøp som taper penger, ikke Sony/MS, og dette blir jo gjort, fordi butikker vil bli kvitt varer for å gjøre plass til nye spill. Det koster faktisk butikkene å ha varer på lager, og lagerverdiene må aldri bli for høy, derfor man ser tilbud fra tid til annen.

Da tror jeg du misforstår litt. MS/Sony og utviklerne får ikke en fast pris uansett hvor gammelt spillet er.

MS/Sony har ikke noen grunn til å konkurrere med butikkene. De vil drive business og tjene penger, og det er jo ikke så rart.

Det gir ingen mening isolert sett. MS/Sony og utviklerne hadde tjent grapsemye mere penger om de til en hver tid hadde vært billigere enn butikkene. Du skjønner vel at hvis ikke elkjøp skal ha sin del av kaka så blir det flere kakestykker til Sony/MS/utviklerne?

 

Hvor drar du opp infoen din fra? Ytters få som velger å kjøpe digitalt? What? Hvor har du den infoen fra? Hva er alternativet hvis du vil ha ting digitalt? Fatter ikke hvordan du kan komme med sånne påstander, uten at du sitter på spesifikke tall som viser hvor lite spill det selges på PSN.

 

Snakket ikke om hvor gammelt spillet er. Snakket om at hvis elkjøp setter ned pris på spill. Så er det dems kake de tar av. Altså Sony sitter igjen med samme mynten. Altså hva innkjøpsprisen til butikken er. Det der Sony får penger, ikke hva utsalgsprisen fra butikken er.

 

Og jo, beløpet Sony/MS tar er som regel fast, utifra diverse faktorer (varierer med noen små dollar). Du glemmer her at Sony får penger når butikken velger å kjøpe x spill fra distributør. At spillet 2 år senere blir solgt for 100 kr fks har jo ingenting å si for Sony. De fikk sine penger for 2 år siden. Jeg anbefaler at du går og ser den andre filmen jeg posta.

 

Sier det jeg sa istad. Sony vil ikke konkurrere med butikkene. De vil helst spille på lag med de. Hva har Sony å tjene med å konkurrere med de? Og jeg forstår ikke igjen hvorfor de skal kutte prisen på digitale spill når de tjener så mye penger på å ha de til den prisen de har.

 

HVIS jeg kan selge et spill til 60 dollar digitalt, hvorfor skal jeg da sette ned prisen til 50 eller 40 dollar. Hvorfor? Det er ingen konkurranse for de på det digitale markedet. De kan øke omsetningen ved å sette ned prisen, men er ikke en tommelfingerregel at inntjeningen øker av den grunn.

 

--

 

Hvis du ikke forstår det som ligger i kjernen her at disse selskapene sitt mål er å tjene mest mulig penger, så er det ikke vits å diskutere dette lenger. Jeg er forøvrig ikke uenig at digitale prisene er for høye, jeg bare sier at jeg forstår hvorfor de er det.

 

 

---

 

Dårlig sammenligning. Hvis jeg solgte is på et gatehjørne og det var konkurranse der fra en annen is selger, så ville jeg prist meg så lavt så lenge det var god business. Altså jeg ville konkurrert om pris.

 

Var jeg den eneste is selgeren hadde jeg skrudd opp prisen. Fordi skal du ha den jævla isen må du betale for den å. Så sier du kanskje jo men de har konkurranse, nei de har ikke konkurranse i det digitale markedet, og det er viktig å skille de to.

 

--

 

Se på PC markedet også. Der er det stor konkurranse på det digtale markdet, derfor lave priser.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor drar du opp infoen din fra? Ytters få som velger å kjøpe digitalt? What? Hvor har du den infoen fra? Hva er alternativet hvis du vil ha ting digitalt? Fatter ikke hvordan du kan komme med sånne påstander, uten at du sitter på spesifikke tall som viser hvor lite spill det selges på PSN.

Da tror jeg igjen du misforstår. Jeg har ikke uttalt meg om hvor mange som kjøper digitalt, jeg fortalte bare hvordan markedet fungerer. Når man får samme produkt et annet sted til lavere pris kjøper stort sett folk samme produktet et annet sted til en lavere pris(med mindre det medfører andre ulemper). Er du uenig i det?

 

Snakket ikke om hvor gammelt spillet er. Snakket om at hvis elkjøp setter ned pris på spill. Så er det dems kake de tar av. Altså Sony sitter igjen med samme mynten. Altså hva innkjøpsprisen til butikken er. Det der Sony får penger, ikke hva utsalgsprisen fra butikken er.

Har du en kilde på disse påstandene her? Jeg trodde ikke at når elkjøp kjøpte et 3 år gammelt spill så betaler de samme prisen til utgiveren som når de bestiller et spill til lanseringsdatoen.

 

Sier det jeg sa istad. Sony vil ikke konkurrere med butikkene. De vil helst spille på lag med de. Hva har Sony å tjene med å konkurrere med de? Og jeg forstår ikke igjen hvorfor de skal kutte prisen på digitale spill når de tjener så mye penger på å ha de til den prisen de har.

Fordi 599,- ganger 100 000 solgte spill er mye mindre enn 399,- ganger 1 000 000 solgte spill via PSN(ikke noe poeng å kommentere tallene spesifikt, de skulle bare illustrere et poeng). Du virker ikke til å tro at digitalt salg vil øke på bekostning av fysisk salg ved å sette konkurransedyktige priser på digitale spill? Hvorfor setter ikke Sony opp prisen på digitale spill til 899 hvis de tjener så mye penger på høye priser?

 

HVIS jeg kan selge et spill til 60 dollar digitalt, hvorfor skal jeg da sette ned prisen til 50 eller 40 dollar. Hvorfor? Det er ingen konkurranse for de på det digitale markedet. De kan øke omsetningen ved å sette ned prisen, men er ikke en tommelfingerregel at inntjeningen øker av den grunn.

Hva slags alternativkostnader har Sony som overstiger økt omsetning ved å sette ned prisen?

 

Hvis du ikke forstår det som ligger i kjernen her at disse selskapene sitt mål er å tjene mest mulig penger, så er det ikke vits å diskutere dette lenger.

Jeg er utdannet økonom og forstår godt hva kapitalisme innebærer.

 

 

Dårlig sammenligning. Hvis jeg solgte is på et gatehjørne og det var konkurranse der fra en annen is selger, så ville jeg prist meg så lavt så lenge det var god business. Altså jeg ville konkurrert om pris.

 

Var jeg den eneste is selgeren hadde jeg skrudd opp prisen. Fordi skal du ha den jævla isen må du betale for den å. Så sier du kanskje jo men de har konkurranse, nei de har ikke konkurranse i det digitale markedet, og det er viktig å skille de to.

Monopolmarked har en likevektspris som ligger høyere enn frikonkurranse. Alt kommer an på pristilbøyeligheten til konsumentene. Du vil teoretisk sett selge is helt til prisen på den siste isen du selger er lik marginalkostnaden på den siste isen.

Men påstår du altså med dette at digitale spill ikke konkurrerer med fysiske spill? Det blir i mine øyne litt søkt å anta at digitale spill ikke spiser av fysiske spill, er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt Diablo 3 fra US PSN, og pålogget US PSN ID er det ca 11 timer til man kan fyre opp spillet. Jeg logget nå inn på min EU PSN ID og ser dette:

 

xGg8vlZl.png

 

Hadde vært flott om jeg fikk tatt en runde i kveld :D

samme skjedde med sniper elite, men de funka ikke, tror nokk du ender opp med å måtte gjenoprette lisenser på US psn, men kjekt viss det funker :)

 

min og endra seg etter den lille oppdateringa som kom i dag, men kan desverre ikke sitte oppe i natt, så tester når jeg står opp om 8 timer :)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig for idag med d3. etter 11timer med nesten konstant spilling sammen med en kompis klarte vi å komme oss til lvl 41, akt 3. Kroppen er rimelig mørbanka nå hehe.

 

Mini review av D3 på ps4.

Kjente ingen fps drops av noe slag med 2 spillere og kontrollen funker som fjell! Ble veldig overraske over hvor responsivt det føltes. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Diablo 3 var ganske herlig på storskjerm, flyter godt og grafikken er tilnærmet lik PC.

 

Sylt fort du levler dog, spiller på Expert, og er halvveis i act 1, og er level 16. whaat.

 

morsomt at de har lagt til at du kan få speed buff ved å drepe objekter i spillene, sånn som barrels etc.

Gå inn i settings og gameplay og velg elective mode, jeg skrudde forøvrig på player health bars, monster health bars, og damage numbers (default så viser den bare damage numbers på crits).

 

Så nå at Jeracan helt random gav meg 1 milliongull. Morro, og takk for det hvis du leser dette :D

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Diablo 3 var ganske herlig på storskjerm, flyter godt og grafikken er tilnærmet lik PC.

 

Sylt fort du levler dog, spiller på Expert, og er halvveis i act 1, og er level 16. whaat.

 

morsomt at de har lagt til at du kan få speed buff ved å drepe objekter i spillene, sånn som barrels etc.

Gå inn i settings og gameplay og velg elective mode, jeg skrudde forøvrig på player health bars, monster health bars, og damage numbers (default så viser den bare damage numbers på crits).

 

Så nå at Jeracan helt random gav meg 1 milliongull. Morro, og takk for det hvis du leser dette :D

Er det bare meg eller er det flere fiender på skjermen på ps4 utgaven enn pc? Hadde en 60ish killstreak. før jeg hadde funnet cane :S

Lenke til kommentar

 

Body is ready! :D

 

Æsj Elkjøp hadde ikke noen igjen av det headsettet, forøvrig hvordan er du fornøyd med det Larzen, med micen osv, hørt noen si at den ikke var allverden siden den er gjemt bort. Blir uansett å kjøpe det i morgen tenker jeg hvis jeg finner noen butikker som har det

 

 

Det er et helt ok klokker. Mangler litt bass og mikrofonen har i mangel av bedre ord litt metallisk lyd over seg. Men det er kjekt at en kan bruke det på Vita,PS3.PC,mobil og tablett.

 

Har ikke prøvd noen av dem dyrere klokkene så har ikke noe å sammenligne med...men det er det sikkert noen andre her som har prøvd?

Lenke til kommentar

Okey litt mer obsverasjoner av diablo 3.

 

Var level 28, så fikk jeg 148 kill streak, 3.8x xp på alle de mobsene, gikk opp en hel level. lol. Så vidt jeg har skjønt det. Når man får killstreak så økes xp'en x ganger på alle de mobsene du drepte i den killstreaken.

 

Så hvis 1 mob gir 10 xp, og du dreper 100 i en killstreak, så blir det ganget med 3. Altså du får 3000 xp isteden for 1000

 

Elective mode er viktig, men dere bør sette på show advanced tooltips, da får du mye bedre info på skillsene du har. Ligger helt nederst på gameplay.

 

Når man er 4 og spiller sammen, så dropper fpsen ganske ofte. Litt skuffa over det, fordi det er merkbart. Ble ihvertfall ille når det 2 crusaders pga alle particle effects.

 

Har fått 2-3 legendary drops som har vært øremerket folk jeg hadde på vennelista. Slet litt med å finne de, men de lå under samme sted der potions/crafting material ligger

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...