Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan man setter på RAW innstillinger på stillbilder? I følge denne siden skal det være mulig, men har aldri sett denne innstillingen i kameraet. Er det protune?

 

http://gopro.com/support/articles/hero3-white-balance-settings

 

•Cam_Raw: Optimized color files. This setting is great for situations where you want to get the most unadjusted footage that you can. It's almost like taking a RAW picture with your DSLR - you get what the image sensor sees, and you can pull detail out of shadows or clouds in post-production.

Lenke til kommentar

Det blir nok litt drøyt med et eget kamera kun for lading, hehe.

 

Og 500kr for org. lader gidder jeg ikke ikke betale. Får vel bli dx da. Noen som har en anbefaling derfra?

Hvis du kjøper fra DX så ikke kjøp noe som kobles til 230V, det de har som kobles til USB er farlig nok som det er. De er billige av gode grunner. Kjøp to doble ladere for USB også to kvalitets USB ladere fra et annet sted. Hvis du vet du har USB porter som greier 1 A uten problemer så kan du koble de til PCen.

Lenke til kommentar

Hei!

Noen som vet hva som har skjedd når jeg har lagt til film/bilder i trinn 1på programmet Goprostudio - men det ikke blir overført til trinn 2?

 

Lurer også på hvordan jeg lagrer filmer jeg jobber med. Når jeg har (forsøkt å) lagre den får jeg beskjed om at filen ikke er lagret riktig når jeg skal hente den igjen, og det er helt tilfeldig om den kommer opp igjen eller ikke. Som regel får jeg den ikke opp igjen.

 

 

Setter veldig stor pris på svar : )

Endret av Tangotare
Lenke til kommentar

 

http://m.youtube.com/watch?v=QTNZ_q6WNys

 

Gopro Black edition montert på hjelmen, banekjøring på Vålerbanen :)

 

Gøy!

 

Vurdert å prøve noe sånt? http://something.com.au/store/image/cache/data/Wearable%20Cams/accessories/MICV_stickover_gopro_side-500x500.jpg

 

 

Jøss, sånn har jeg aldri sett før. Vet at det er mye vindstøy i videoen, og det ødelegger helt klart litt. Lyden er jo halve opplevelsen (selv om banekjøringa var sykt artig :D)

 

Skal sjekke litt rundt og mest sannsynlig bestille en sånn hvis det faktisk funker. Har også vurdert en mikrofon-mod, da jeg allerede har micro-usb -> aux (mic) overgang.

Lenke til kommentar

Den tar noe støy, men ikke alt.

 

Tror en del vloggere på youtube har en ekstern mic som de legger i ytterlomma på en ryggsekk eller i en lomme på jakka? Men bruk av ekstern mic går vel på bekostning av vanntettheten på kameraet?

 

Helt klart, blir ikke vanntett med ekstern mic. For min del vil jeg heller ha film i god-vær enn regn, så det å ha ett hus med hull til mic-adapter er ikke noe problem. Har sett en del videoklipp, og skal etterhvert ha tak i en slik liten ekstern en :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...