Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Til andre uerfarne gopro-brukere der ute.

 

Da jeg av ulike årsaker kun hadde min lille htpc tilgjengelig, erfarte jeg kraftige forstyrrelser på playback av 60fps/1080p. Jeg googlet meg fram til dette;

 

http://gopro.com/support/articles/how-to-correct-choppy-broken-up-playback

 

Det ble straks bedre da jeg koblet goproen direkte til tv'n, da bare for å sjekke kvaliteten på opptaket.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det noen her som har hørt noe om GoPro4?

Leste et sted at det var begynt produksjon mener jeg å huske, men er dette bare rykter? Eller er det mulig at 4'ern kommer i løpet av sommeren?

 

Noen sier juni 2014, slik som her: http://dgise.com/post/62262921573/gopro-hero-4-specs-and-release-date-are-disclosed

 

At Fotovideo kjører actionkamerakampanje er vel ikke negativt for spekulasjonene heller :)

 

Juni 2014. Det hadde vært småpent. Da avventer jeg litt ettersom det ikke er lenge til. Håper på 4k 60fps og FHD i 120fps.

Lenke til kommentar

Viktig å legge merke til at den "disclosed" artikkelen har fått mye kjeft, da det ikke er bekreftet ifra noe hold at den stemmer.

 

Om det faktisk kom ny gopro i juni, ville det vært veldig rart om ikke gopro var ute med pressemeldinger m.m. nå, da det er veldig kort tid igjen til juni.

 

Jeg tipper tidligst oktober før vi ser noen ny hero.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Da jeg i dag skulle laste ned GoPro Studio 2.0.1, og leste gjennom License Agreement samt linken Privacy Policy du finner i punkt 3, må jeg si jeg ble betenkt. Ikke er jeg paranoid, men lell ...

 

I Privacy Policy står det bl.a:

*

The specific types of Personally Identifiable Information collected will depend upon the activity and may include your full name, email address, phone number, home address, mobile phone number, credit card information, and shipping address. Our mobile services may request access to your photos, wi-fi network name and product serial number.
*

http://gopro.com/privacy-policy

 

 

Er ikke dette litt for langt innenfor privatlivets grenser?

 

Jeg ble i hvert fall såpass betenkt at jeg funderer på å finne et alternativt program som har litt mer respekt for mitt privatliv (ja, jeg vet at man også kan bli hacket etc ved generell aktivitet på nett, men behøver man å utlevere informasjon frivillig slik som til Gopro her ...?). Er egentlig lei av folk som svarer med at jammen, har du noe å skjule da ...? Det blir for naivt og for enkelt å spørre/tenke slik. En hver informasjon, uansett hvor uskyldig i seg selv, kan (mis)brukes mot ens egne interesser. Det kan også være at uskyldige 3. parter sine interesser blir en del av regnestykket. Med det sagt, kom gjerne med bedre argumenter for å likevel bruke programmet.

 

Ønsker gjerne synspunkter på dette, og gjerne forslag til alternative programmer for redigering/behandling av film/foto fra gopro (hero 3+ black edition).

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

GoPro appen lar deg dele bilder og videoer med verden, da må de ha tilgang til filene. De trenger også tilgang til nettverksnavnet for å koble seg til. Så på generelt grunnlag er det ikke noe spesielt eller uvanlig med det.

 

Skal du refigere mye så burde du kjøpe et program Sony Vegas eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Men de bilder og videoer jeg ikke vil dele med verden, i hvert fall ikke før jeg selv vil, hva med de? (Her snakker jeg selvfølgelig om de som behandles/redigeres i Gopro Studio). Vil de ha retten til å kreve tilgang til disse også?

 

Googlet Sony Vegas, virker lovende men dyrt :hm: Ser de har prøvetid, så kanskje jeg skal prøve og se ...

 

Edit: Jeg velger å gå for Gopro Studio likevel, men ha i bakhodet ordet FORSIKTIGHET. Ingen nakenselfies e.l. :tease:

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Var super fornøyd med min gopro 3+ i Hemsedal, der fikk jeg masse fine bilder og videoer i bakken.

 

Nå som det er sykkelsesong, tenkte jeg at det er best å få dette kamera på sykkelhjelmen og håpe på noen flotte bilder. Flotte bilder??? De ser jo F*** meg ikke ut i måneskinn engang. Uklart og helt ubrukelig. Prøvde neste dag med lavere oppløsning og det ble litt bedre, men MEGET SKUFFA alikevel.

 

Er det ikke meningen å bruke dette kameraet på sommeren eller??? Prøvde med litt video også, men ja...bare la oss si det var langt unna vinteropptakene.

 

Noen som bruker dette på sykkel og har noen tips om hvordan få skarpe flotte bilder?

Lenke til kommentar

Et av sommerbildene er 1/15 s lukkertid på ISO 164 mens vinterbildet er 1/4096 s på ISO 100. Det vil si at det er omentrent 450 ganger så mye lys på vinterbildet.

 

Så resultatet er helt som forventet. Det eneste man kan bemerke er at kameraet kansje skulle gått litt mer opp på ISO, men 1/15 s skal gå bra på ekstrem vidvinkel når man holder kameraet i ro.

Lenke til kommentar

Hei! har nettop fått gro pro hero3+ og er fornøgd sålangt :) fest kameraet på sida av hagla da eg skaut leirdue idag, filmen blei fin men siden hagla er over under så vart filmen sidelengs og vil gjerne snu den slik at den blir loddrett. Det går fint med bilde men går det å gjere med film?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det har sikkert vært oppe før i tråden, men jeg ser den er på 66 sider og jeg har kun mobil tilgjengelig.

 

Mitt første Hero 3+ BE kommer førstkommende torsdag og fredag reiser jeg på en ferietur og jeg trenger derfor å bestille litt tilbehør. Hvilke norske nettbutikker (eller fysiske butikker i Oslo) anbefales? Jeg skulle gjerne lagt ordre på dx.com også videre men tiden forhindrer meg. Hva anbefaler ekspertene av monopod(?), enkelt håndtak og oppbevaringseske? Er det bare tull å legge penger i f.eks. GoPole?

Lenke til kommentar

Moopod er fint hvis du skal stå i ro og filme og når du skal filme veldig høyt eller helt nede ved bakken. Den kan også brukes som en primitiv stabilisator når du er i bevegelse. Diverse håndtak kan være bra for mer actionpreget bruk. Veske synes jeg er bare tull, bare pass på at glasset ikke blir liggende å gnikke mot noe hardt eller skittent så tåler kameraet det utroligste.

 

Ekstra batteri er bra å ha siden batterilevetiden er ganske kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...