Gå til innhold

Den store GoPro tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er positivt overrasket over bildene Goproen tar. Mye bedre enn det vanntette kompaktkameraet mitt. (Dog er ikke det noe kamera å skryte av, men likevel - dét er jo et fotoapparat, mens Goproen er videokamera.)

 

Har kjøpt battery pack, og er fornøyd med det. Men. Kamera fortsetter å låse seg, senest i går. Det er mildt sagt jævlig irriterende å være ute på kvalsafari i kajakk, og så låser kamera seg mens det står utenfor rekkevidde. Ja uansett, det er vel ikke så veldig aktuelt uansett, å åpne det og ta ut batteriet når man er på sjøen med saltvannsvåte hender. Så når det låser seg, er det i praksis bare å pakke det vekk.

 

Heldigvis hadde jeg fått såpass med film da det skjedde, og hadde sett så mye kval (humøret på topp) at jeg klarte ikke å bli forbannet. Men det synes jeg vel egentlig at jeg har god grunn til - dette er overhodet ikke holdbart! (Jaaada, jeg har tatt oppdatering men det hjalp tydeligvis ikke.)

 

Fjernkontrollen ble også mongo, med det samme, forsåvidt.

 

Går ut ifra at det kommer melding i tråden her straks det kommer noe oppdatering som har fiksa denne bugen? Synes forresten det drøyer lenge, kan man regne med at de i det hele tatt klarer å fikse det? Eller skal man bare sende i retur? (Reklamere nytter jo ikke, man får bare et nytt kamera som også låser seg. Det har en kompis prøvd.)

Lenke til kommentar

Hei

Mitt kamera fryser også ofte, er nødt å ta ut og inn batteriet for å restarte det igjen.

Jeg har forsøkt med forskjellige størrelser på minnebrikker, forskjellige overføringshastigheter også - samt forskjellig firmware på Gopro'en.

 

Har sendt inn sak på GoPro support - men ikke noe svar enda.

 

 

 

Jeg er positivt overrasket over bildene Goproen tar. Mye bedre enn det vanntette kompaktkameraet mitt. (Dog er ikke det noe kamera å skryte av, men likevel - dét er jo et fotoapparat, mens Goproen er videokamera.)

 

Har kjøpt battery pack, og er fornøyd med det. Men. Kamera fortsetter å låse seg, senest i går. Det er mildt sagt jævlig irriterende å være ute på kvalsafari i kajakk, og så låser kamera seg mens det står utenfor rekkevidde. Ja uansett, det er vel ikke så veldig aktuelt uansett, å åpne det og ta ut batteriet når man er på sjøen med saltvannsvåte hender. Så når det låser seg, er det i praksis bare å pakke det vekk.

 

Heldigvis hadde jeg fått såpass med film da det skjedde, og hadde sett så mye kval (humøret på topp) at jeg klarte ikke å bli forbannet. Men det synes jeg vel egentlig at jeg har god grunn til - dette er overhodet ikke holdbart! (Jaaada, jeg har tatt oppdatering men det hjalp tydeligvis ikke.)

 

Fjernkontrollen ble også mongo, med det samme, forsåvidt.

 

Går ut ifra at det kommer melding i tråden her straks det kommer noe oppdatering som har fiksa denne bugen? Synes forresten det drøyer lenge, kan man regne med at de i det hele tatt klarer å fikse det? Eller skal man bare sende i retur? (Reklamere nytter jo ikke, man får bare et nytt kamera som også låser seg. Det har en kompis prøvd.)

Lenke til kommentar

Det er folk som tok kontakt med GoPro support for flere uker siden uten svar så de har fullstendig sammenbrudd.

 

Du kan prøve å nullstille kameraet med denne metoden og se om det hjelper:

1. Ta ut batteriet

2. Hold utløserknappen inne

3. Sett inn batteriet

4. Slå på kameret mens du fremdeles holder utløserknappen inne

 

Jegt vet ikke om dette hjelper på noe men det er verdt et forsøk.

 

Det er ikke noe som tyder på at de vil få kontroll over problemene med det første, vi får håpe at de vil greie å lage en firmware som fikser de fleste problemene.

Lenke til kommentar

Det er folk som tok kontakt med GoPro support for flere uker siden uten svar så de har fullstendig sammenbrudd.

 

Du kan prøve å nullstille kameraet med denne metoden og se om det hjelper:

1. Ta ut batteriet

2. Hold utløserknappen inne

3. Sett inn batteriet

4. Slå på kameret mens du fremdeles holder utløserknappen inne

 

Jegt vet ikke om dette hjelper på noe men det er verdt et forsøk.

 

Det er ikke noe som tyder på at de vil få kontroll over problemene med det første, vi får håpe at de vil greie å lage en firmware som fikser de fleste problemene.

 

Dette prøvde jeg før siste gang jeg oppdaterte, hjalp heller ikke. Hvis de synes at de har fikset problemet med den oppdateringen som ligger ute nå, så skal jeg sende det i retur. For dette kameraet er jo ubrukelig i praksis, til mitt bruk. (Jeg bare antar at de ikke anbefaler å ta batteriet ut og inn med saltvann på nevene. Dessuten vanskelig når kamera står utenfor rekkevidde, som det ofte vil gjøre når man bruker fjernkontroll - noe kamera jo også er laget for.)

 

Nå kjenner jeg at jeg ble litt mer irritert, egentlig. Grrr.

 

Men det filmer bra NÅR det filmer, det skal de ha! Artig også at man kan ta timelapse-bilder samtidig som man filmer, bra funksjon.

Lenke til kommentar

Dette prøvde jeg før siste gang jeg oppdaterte, hjalp heller ikke. Hvis de synes at de har fikset problemet med den oppdateringen som ligger ute nå, så skal jeg sende det i retur. For dette kameraet er jo ubrukelig i praksis, til mitt bruk.

De sier "we believe all known bugs have been fixed with a software update that was published on December 15th" så hvis du har verifisert at den firmwaren er installert og du er sikker på at det ikke er feil på minnekortet så virker det som det er liten sjanse for at det skal bli bedre.

 

Hva var det som skjedde med fjernkontrollen og har du nerver til å åpne den og koble fra batteriet?

 

Det er ganske kjipt at HERO 3 skal ha så mange problemer når mange har kjøpt det basert på hvor bra HERO 2 har fungert.

Lenke til kommentar

De sier "we believe all known bugs have been fixed with a software update that was published on December 15th" så hvis du har verifisert at den firmwaren er installert og du er sikker på at det ikke er feil på minnekortet så virker det som det er liten sjanse for at det skal bli bedre.

 

Hva var det som skjedde med fjernkontrollen og har du nerver til å åpne den og koble fra batteriet?

 

Det er ganske kjipt at HERO 3 skal ha så mange problemer når mange har kjøpt det basert på hvor bra HERO 2 har fungert.

 

Enig. Det jeg først oppdaget var at da jeg trodde jeg stoppet filmingen, så begynte den å filme videre fra null igjen. Så trykket jeg stopp igjen etter fire sekunder, da begynte den liksom å gå i ring, som om den kontinuerlig filmet fire sekunders snutter. Men det bare så sånn ut, ingen ble lagret. Og da jeg fikk tak i kamera, viste det seg at det hadde stoppet og låst seg da jeg trykket stopp første gangen, antagelig. Merkelig opplegg.

 

Med fjernkontrollen har jeg dessuten vært plaget med at jeg har ment å ha ladet det fullt, og så når jeg skulle bruke den så har den vært tom for batteri. Men det kan være meg, har skjedd et par ganger.

Lenke til kommentar

Hvis du finner noen instillinger som alltid provoserer fram en krasj så kan jeg teste det samme og se om mitt kamera oppfører seg annerledes.

 

Jeg har en teori. Jeg bruker det mest når jeg filmer og tar timelapse samtidig. (Synes det er litt spennende med bilder som tas uten at det er planlagt, får ofte kule ting jeg ellers ikke ville tatt bilde av.) Teorien min nå er at det låser seg hvis jeg stopper filminga, og så trykker meg videre rundt i menyen før den har lagret ferdig det jeg har filmet.

 

Skal teste det litt og se. Jeg hadde den teorien før jeg oppdaterte, og jeg er ganske sikker på at det var akkurat sånn nå sist det skjedde, faktisk.

Lenke til kommentar

Fikk hero3'en min idag, og er veldig fornøgd så langt :) Men det er noe jeg lurer på...med en gang jeg testet det, kunne jeg filme 1080 60 fps osv...men når jeg testet det litt senere, ser jeg at 1080 bare går opp til 50 fps, og 720 bare går til 100. Noen som har opplevd det samme?

Ja, da har du rotet deg inn og valgt PAL på setup menyen, sett det tilbake til NTSC så får du de gamle verdiene tilbake.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...