Gå til innhold

Den store Nexus 10-tråden


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Problem ved bestilling Nexus 10 fra google play usa

Bestilte nexus 10 fra google play i usa, men ordren ble kansellert. Kan noen fortelle meg hva jeg gjør feil? Og besvare spørsmålene mine lenger ned? På forhånd takk!

 

Skaffet USA adresse via jetcarrier.com. Jeg valgte å bruke den alternative adressen, da jeg tenkte de ville anta at jeg skulle sende den ut av landet dersom jeg gikk for standardadressen, med jetcarrier i navnet.

Jeg skaffet meg Amerikansk virtuelt kredittkort ved hjelp av usunlocked.com. Kortet fylte jeg med mer enn 550 dollar, som skal være mer enn nok, selv for 32gb versjonen, som jeg har tenkt meg.

For å fremstå som om jeg var i USA skaffet jeg meg tunnelbear konto, som gir 500MB gratis i måneden. Den anbefales, virker mer stabil en proxyene jeg prøvde. Se http://www.tunnelbear.com/.

 

Deretter brukte jeg det jeg nå har beskrevet, og min egen “norske” google konto, til å bestille nettbrettet. Jeg fylte inn kontoopplysningene som beskrevet fra usnlocked.com, og fraktadressen jeg brukte var den alternative adressen til jetcarrier. Etter noen dager fikk jeg en epost fra google play, med blandt annet dette innholdet:

 

Google Inc. has cancelled your order. You have not been charged.

This order was likely canceled for one of the following reasons:

Details provided for your credit card do not match those on-file with your financial institution.

The address information provided was incomplete and could not be verified.

To block an attempt to purchase more than the maximum allowable devices.

Please visit Google Wallet to verify or update your account information. Be sure that your full billing address is complete and matches those on file with your financial institution or credit card company.

 

Så nå står jeg her, uten penger eller nettbrett, håper iallefall pengene kommer tilbake til min usunlocked konto etterhvert!

Hva gjør jeg feil, andre har jo klart å bestille på lignende måte, så noe gjør jeg vel feil? Kan jeg ha skrevet inn de noe forvirrende amerikanske adressene feil, skulle jeg brukt en annen leveringsadresse?

 

Jeg leste også langt nede på http://www.androidce...ogle-play-store at det ikke skal være mulig å bestille fra google play med virtuelt kredittkort, men det må vel være feil? Og har virkelig noen klart å bestille med norskt kort? hvordan? brukte dere mastercard, og satt dere opp jetcarrier sin adresse som kortadressen? Virker utrolig digg å slippe usunlocked, er jo masse utgifter der. Det bringer meg til neste spørsmål, hvordan får jeg penger ut fra usunlocked? kan jeg overføre til paypal?

 

Det ble en lang post med mye spørsmål, men håper virkelig noen kan hjelpe, akuratt nå føler jeg at et upålitlig selskap i usa(usunlocked) har pengene mine, og jeg vet ikke om jeg noen gang ser dem eller en Nexus 10.

Limetime

 

Edit: Har nå fått pengene tilbake på usunlocked kortet, prøver å bestille på nytt, med adresse nummer en fra jetcarrier, og skrev inn alle korttopplysninger på nytt, i tilfelle en skrivefeil(control+c/control+v feil) kan ha skapt problemer. Håper virkelig at det fungerer!

Endret av limetime
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen oppdaterte erfaringer med batterilevetid? Er ekstremt nære å ta med meg en N10, men dårlig QC og uvisshet om batterilevetiden holder meg litt igjen.

 

Takker! :)

Jeg synes batteri tiden er helt OK.

Om jeg bruker brettet mye varer det en hel dag i alle fall. Sist jeg sjekket hadde jeg fra 100% til 15% hatt skjermen på i ca 6 og en halv time. Og da med mye surfing og spilling.

Er fornøyd :-)

Lenke til kommentar

Batteritiden ser det ut som er veldig bra etter mitt syn..

Jeg så litt film (streaming fra netflix mm) i helgen, og da jeg la brettet til lading (3% igjen på batteriet) hadde skjermen vært på i nesten 9 timer!

Skjermen er knallgod, bare kjipt at alle streamingtjenester tilbyr så latterlig dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min fra buyspry.com sin ebay-butikk. Betalte 489.99$ og frakta var på 38$. Bestilte 28.Februar og siden da har den kommet seg gjennom USA, Tyskland og er nå i Norge. Får den sikkert i morgen eller onsdag, og Google sin garanti gjelder jo, så er den defekt eller får noen garantiskader er det bare å sende den inn igjen, visst ikke jeg bare fikser den selv. Gleder meg!

Lenke til kommentar

Jeg synes batteri tiden er helt OK.

Om jeg bruker brettet mye varer det en hel dag i alle fall. Sist jeg sjekket hadde jeg fra 100% til 15% hatt skjermen på i ca 6 og en halv time. Og da med mye surfing og spilling.

Er fornøyd :-)

 

Takk!

 

Da får jeg Nexus 10'en min i morgen! Satser på at jeg blir strålende fornøyd :) Har allerede begynt å kompilere CM og tweaker litt på kjernen, så det skal ihvertfall ikke stå på OS'et :)

Lenke til kommentar

Noen her som har rootet sin? Jeg får min på mandag og kommer til å roote den og installere Paranoid Android og AdAway på den etterhvert

 

De fleste har vel rootet.

Selv flashet jeg med 4.2.2 og rootet før jeg tok det i bruk. (sjekket riktignok softwareversjon først, den hadde 4.2.1)

Lenke til kommentar

De fleste har vel rootet.

Selv flashet jeg med 4.2.2 og rootet før jeg tok det i bruk. (sjekket riktignok softwareversjon først, den hadde 4.2.1)

 

Anbefaler alle som ikke trenger root-tilgang men som likevel ønsker å flashe egen ROM å deaktivere root-tilgang for apper og adb i developer settings. Ikke noe vits å gjøre telefonen mer sårbar enn nødvendig ;)

Lenke til kommentar

Problem ved bestilling Nexus 10 fra google play usa

Bestilte nexus 10 fra google play i usa, men ordren ble kansellert. Kan noen fortelle meg hva jeg gjør feil? Og besvare spørsmålene mine lenger ned? På forhånd takk!

 

Skaffet USA adresse via jetcarrier.com. Jeg valgte å bruke den alternative adressen, da jeg tenkte de ville anta at jeg skulle sende den ut av landet dersom jeg gikk for standardadressen, med jetcarrier i navnet.

Jeg skaffet meg Amerikansk virtuelt kredittkort ved hjelp av usunlocked.com. Kortet fylte jeg med mer enn 550 dollar, som skal være mer enn nok, selv for 32gb versjonen, som jeg har tenkt meg.

For å fremstå som om jeg var i USA skaffet jeg meg tunnelbear konto, som gir 500MB gratis i måneden. Den anbefales, virker mer stabil en proxyene jeg prøvde. Se http://www.tunnelbear.com/.

 

Deretter brukte jeg det jeg nå har beskrevet, og min egen “norske” google konto, til å bestille nettbrettet. Jeg fylte inn kontoopplysningene som beskrevet fra usnlocked.com, og fraktadressen jeg brukte var den alternative adressen til jetcarrier. Etter noen dager fikk jeg en epost fra google play, med blandt annet dette innholdet:

 

 

 

Så nå står jeg her, uten penger eller nettbrett, håper iallefall pengene kommer tilbake til min usunlocked konto etterhvert!

Hva gjør jeg feil, andre har jo klart å bestille på lignende måte, så noe gjør jeg vel feil? Kan jeg ha skrevet inn de noe forvirrende amerikanske adressene feil, skulle jeg brukt en annen leveringsadresse?

 

Jeg leste også langt nede på http://www.androidce...ogle-play-store at det ikke skal være mulig å bestille fra google play med virtuelt kredittkort, men det må vel være feil? Og har virkelig noen klart å bestille med norskt kort? hvordan? brukte dere mastercard, og satt dere opp jetcarrier sin adresse som kortadressen? Virker utrolig digg å slippe usunlocked, er jo masse utgifter der. Det bringer meg til neste spørsmål, hvordan får jeg penger ut fra usunlocked? kan jeg overføre til paypal?

 

Jeg kjøpte min nexus 7 via play store og jetcarrier i fjor sommer. Det gikk greit for meg. Husker ikke om jeg brukte proxy eller bare unblock.us, men jeg hadde på det tidspunkt allerede kjøpt noen blader og greier på den amerikanske play store, har alltid brukt norsk kredittkort (mastercard). Virker litt tilfeldig hva som går igjennom og ikke. Så lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker dere skjermbeskytter på brettet deres da?

I så fall hvilket?

Skal vel egentlig ikke være nødvendig på dette glasset...

Skulle man kanskje tro, men jeg har fått en irriterende ripe på min. Skylder på poden ;)

Forøvrig er det bare en ting med egentlig begrenset levetid. Når skjermen er brukt opp, er det på tide å kjøpe ny. ;)

Etter at jeg fikk N4, virker N10 noe treg.. #firstworldproblem Ubuntu på denne var flott, og blir nok suverent når det er ferdig!

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt fra eBay? Hva med garanti om man kjøper derfra? Har Samsung "world" garanti; dvs garanti uansett hvor man kjøper produktet fra?

 

Jeg bestilte fra ebay med buyspry som selger, har 2 års garanti med google, men da må du sende den tilbake til selgeren slik at de får sendt den til Google. Og er enheten defekt, har du 30 dager på å sende den inn igjen for å få en ny rett fra selger.

 

http://www.ebay.com/itm/Samsung-Google-Nexus-10-16GB-Wifi-Android-4-2-Tablet-/230920253073?pt=US_Tablets&hash=item35c3eb6e91

 

Min kommer på døra imorgen forhåpentligvis ;)

Endret av dnarav
Lenke til kommentar

Er det noen som har testet dette?

http://tiny.cc/tmr7sw

 

Jeg er på utkikk etter (helst) case med tastatur, men stort sett alle som er på markedet ser rett og slett forferdelig ut...

Disse er de beste alternativet synes jeg, men finnes ikke ennå til denne eller andre Android-tablets: http://tiny.cc/9pr7sw eller http://tiny.cc/9qr7sw.

 

Ingen som har funnet noen gode case/cover?

 

Jeg ser for meg 2 ulike cover:

1. Tastatur som man kan feste på tablet, som da vil beskytte skjerm

2. Flap-cover, ala iPads (Jeg sett artikler på nett som sier at en såkalt flap-cover finnes det til N10, men har ikke funnet det.)

 

N10 har en avtakbar del på baksiden for innfesting av tilbehør. Det er derfor veldig merkelig at ikke Google har lansert både flapcover og dock...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Noen som har kjøpt fra eBay? Hva med garanti om man kjøper derfra? Har Samsung "world" garanti; dvs garanti uansett hvor man kjøper produktet fra?

Spurte kundeservice om det før og de sa jeg måtte ha noen papirer som jeg TROR følger med i eska.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...