Barabbas Skrevet 9. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2013 Mye klaging på Multicom og cdon her nå. Nexus 10 er ikke offisiell i Norge. At Multicom etc leverer denne er utelukkende positivt. Siden de leverer brettene gjennom gråimport er det ikke opplagt at man klarer å opprettholde et lager. De får inn små leveringer om gangen. Med den store etterspørselen på N10 skal det ikke mange hjerneceller til for å skjønne at det er førstemann til mølla. Er derfor ikke særlig imponerende å lese at flere her sitter på gjerdet og venter på datoer hos Multicom . Det blir helt meningsløst, spesielt når datoen selvfølgelig flyttes hele tiden fordi andre kommer før dere i køen. Det blir som å ringe kundeservice, få beskjed om at man er #20 i køen, vente til man er #10, legge på i frustrasjon og ringe på nytt å bli #20 igjen... Minner meg om naboen min som skulle ha ny PC for noen år siden. Han skulle jammen det ha det aller beste for han var noe til kar. Satt og ventet på at Pentium II skulle komme, men så fikk han høre om Pentium III og slik gikk det videre. Vet ikke om han har fått seg PC enda.. 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 10. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 Hvor i alle dager står det at det er gråimport?? Skulle isåfall vært opplyst om. Jeg som kunde driter i hvordan de får tak i brettet egentlig. Hos CDON har leveringsdatoen stått som "kommende" siden iallefall november (da jeg begynte å se etter brettet), og da er det naturlig å tro at det er kort tid til at lagerbeholdningen er fylt opp. Ikke at de i realiteten bare får folk til å reserver ett brett i 3 mnd++++! Lenke til kommentar
Klybene Skrevet 10. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2013 Hei. Hvordan fikk du bestilt? Brukte du en amerikansk proxy i nettleseren eller noe? Når jeg prøver å bestille kommer det bare opp at jeg er fra et land de ikke er til salgs i ennå.. Du trenger en virtuell amerikansk ip adresse. Last ned f. eks programmet Tunelbear http://www.tunnelbear.com/ der får du 500mb i mnd gratis som kan brukes til å få virtuell ip i enten US eller UK. I tillegg må du ha en konto hos www.jetcarrier.no for å frakte fra USA. Du må også sette opp din amerikanske adresse som du får av jetcarrier på ditt visa kort som du skal bruke i google wallet (Googles betalings løsning) En nokså fin oppskrift på hele greiene finner du her: http://mortenprom.blogspot.no/2012/07/kjp-android-nexus-7-nettbrett-pa-google.html Lykke til. Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Du trenger en virtuell amerikansk ip adresse. Last ned f. eks programmet Tunelbear http://www.tunnelbear.com/ der får du 500mb i mnd gratis som kan brukes til å få virtuell ip i enten US eller UK. I tillegg må du ha en konto hos www.jetcarrier.no for å frakte fra USA. Du må også sette opp din amerikanske adresse som du får av jetcarrier på ditt visa kort som du skal bruke i google wallet (Googles betalings løsning) En nokså fin oppskrift på hele greiene finner du her: http://mortenprom.blogspot.no/2012/07/kjp-android-nexus-7-nettbrett-pa-google.html Lykke til. Bestiller man her, er det vel ingen garanti? Veldig kjipt om man får et brett som skulle vise seg å ha en feil, eller et eksemplar med sterk lys blødning... Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 11. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2013 Det står sikkert nevnt noen steder her, men hvor lang tid ca. tar det fra man bestiller til den ligger i postkassa om man ordner med amerikansk adresse og bestiller fra Google Play? Lenke til kommentar
TuRb0 Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 Jøss. CDON har endret prisen på Nexus 10 32 GB? 7059kr Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 hehe, makan til useriøs pris... 1 Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 15. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2013 Noen her som har fått tilsendt en N10 fra CDON, eller er det Multicom som er plassen å bestille ifra? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har bestilt fra CDON. Ikke mottatt noe som helst. 28 januar er forventet hos de også, sa de på support. Lenke til kommentar
Klybene Skrevet 16. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 Bestiller man her, er det vel ingen garanti? Veldig kjipt om man får et brett som skulle vise seg å ha en feil, eller et eksemplar med sterk lys blødning... Det stemmer nok ja. Man har vell sikkert en form for internasjonal garanti, men du må nok selv sende den til USA og betale frakt. Det er vell prisen man betaler for å handle i utlandet som vanlig. Lenke til kommentar
Klybene Skrevet 16. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 Det står sikkert nevnt noen steder her, men hvor lang tid ca. tar det fra man bestiller til den ligger i postkassa om man ordner med amerikansk adresse og bestiller fra Google Play? Fra jeg bestilte så lå jeg på en slags venteliste (order pending) i ca en uke. Når de først sendte så gikk det ca. 2 uker før den var på døra. Jetcarrier har fly hver lørdag. Fra det flyet dro til jeg hadde den gikk det to-tre dager. Mulig det går fortere til vanlig siden jeg hadde romjul/nyttår osv mellom bestilling og levering. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 Jøss. CDON har endret prisen på Nexus 10 32 GB? 7059kr Pussig, de har ennå ikke blitt edru der. Jeg regnet med feilprisingen bare ville vare til mandag morgen når folk kom på jobb der. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 16. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har bestilt fra CDON. Ikke mottatt noe som helst. 28 januar er forventet hos de også, sa de på support. Du bestilte 32 GB versjon for 7000 kr ? Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 16. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2013 En svensk nettbutikk ha den inne,men om de leverer til Norge aner jeg ikke. http://www.bazula.se/Google-Nexus/Google-Nexus-10---32GB.htm?sClickID=Pricerunner-70 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 17. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2013 Du bestilte 32 GB versjon for 7000 kr ? ja, seff. Og TO STK! 16gb, vel... Holder sikkert i lange baner. Lenke til kommentar
cdonc Skrevet 17. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Noen som har prøvd noen tasker / caser til 3G versjonen? Såvidt jeg forstår er mikrofonhull og høyttalere flyttet på disse kontra Wifi only modellene Feil tråd Endret 17. januar 2013 av cdonc Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 18. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2013 jaja, 10 dager igjen nå da, så kanskje.... datoen blir flyttet igjen. Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 20. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2013 Bestilte 12.12.12 hos Multicom, avbestilte min igår. Er jo direkte latterlig at dei ikkje klarer å komme med et svar på NØYAKTIG kortid vi kan få brettene våre. Lenke til kommentar
jsaele Skrevet 20. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2013 Bestilte 12.12.12 hos Multicom, avbestilte min igår. Er jo direkte latterlig at dei ikkje klarer å komme med et svar på NØYAKTIG kortid vi kan få brettene våre. Skal du bestille en annen plass? Såvidt jeg vet er det hoved leverandøren for Norge som ikke får tak i brett, så ingen i Norge får foreløpig. Jeg vurderte å bestille fra utlandet og sjekket n4checker.com, men var out of stock der og Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 20. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Skal du bestille en annen plass? Såvidt jeg vet er det hoved leverandøren for Norge som ikke får tak i brett, så ingen i Norge får foreløpig. Jeg vurderte å bestille fra utlandet og sjekket n4checker.com, men var out of stock der og Ja tenker å bestille en annen plass. Er på leiting Med det tempoet det tar å få nettbrettet til Norge er det vell komt et nytt og bedre med tegra 4 som er meir friastandes innen den tid. Endret 20. januar 2013 av PanzerLoco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå