Gå til innhold

Microsoft: - Vi har ingen plan B


Anbefalte innlegg

Frister ikke stort å bytte, prøvde win 8 på en gammel maskin litt gikk ikke veldig bra men tror det mer har med maskinen å gjøre. Kommer nok til å gi win8 en ny sjans når release versjonen er klar på bukta.

 

Tror jeg fint kan vende meg til det, men jeg tviler jeg noen gang kommer til å synes at "flisen" noen gang blir fine ser ikke så pent ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt Windows 8 siden det ble sluppet ut på MSDNAA for en god stund siden og jeg kjenner at jeg unngår Metro så mye som mulig. Ikke fordi det er uvant eller nytt, men fordi det er utrolig tregt. Å starte opp "Weather" eller "Mail" tar alt for lang tid, og siden det starter opp i fullskjerm blir det ekstra merkbart.

 

Metro er langt fra tregt, det er lynkjapt på min gamle notebook. De appene du nevner tok for lang tid, inntil de ble oppdatert for et par uker siden. De starter på et par sekunder istedenfor 12 nå på min MBP. Spesielt "Meldinger" var tregt før.

 

Problemet, slik jeg ser det, er at mus+tastatur fortsatt er den mest effektive og presise måten å styre en datamaskin på, og da er det uheldig med et grensesnitt som ikke er beregnet primært på dette.

 

Hører det blir gjentatt gang på gang, men hva sliter du med når du bruker mus og tastatur i Metro?

Jeg kan peke med musen, bruke museknappene, scrolle med hjulet og skrive med tastaturet. Hvor er problemet? I min erfaring så er det like mye beregnet for mus og tastatur som touch.

 

Kos deg med Linux og OSX, jeg koser meg med Linux og WIndows 8! :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noe som frister med 8 hvis man ikke har berøringsskjerm og ikke bruker maskina til jobb. Bruker startknappen svært ofte for å søke etter dokumenter i hurtigsøkfeltet, men antar metro har en tilsvarende funksjon.

 

Har brukt Win8 RTM på min MBP siden august. Ingenting som krever berøringsskjerm i Windows 8. Og ingenting som er vanskelig å utføre uten berøringsskjerm. Da tenker jeg på Metro. Desktop er desktop, som hvorfor er Win8 begrenset i ditt syn til bare jobbing? DX 11.1 og WDM1.2.

Det er ikke et OS som er mer allsidig enn Windows.

 

Windows 8 koker ned til at det ER Windows 7 med annen startknapp. Og diverse forbedringer og en butikk.

 

Du antar? Kanskje du bør prøve det før du dømmer det?

Lenke til kommentar

Vurdert å bytte fra Win7, men er ikke veldig fristende med et tablet os på maskinene her. Ser ikke poenget med metro så lenge man ikke har touch skjerm. Slide-to-unlock start skjerm er jo helt tullete på en laptop.Regner med at jeg hopper over win8 akkurat som jeg hoppet over vista.Kan man skru av metro i sin helhet og få os'et til å se ut som win7?

 

Det er jo ikke et "tablet os"... Ja, det går faktisk an å bruke mus og tastatur i Windows 8. Det er ingen dedikert Slide-to-unlock skjerm. Du trykker en tast, klikker med musen eller bruker fingeren for å få bort lockscreen, alt etter hva dine preferanser er og din maskinvare tillater.

Du kan få Win8 til å se ut og oppføre seg tilnærmet lik Win7 ja. Men hva med å faktisk prøve Win8 i sin naturlige drakt først?

Lenke til kommentar

Frister ikke stort å bytte, prøvde win 8 på en gammel maskin litt gikk ikke veldig bra men tror det mer har med maskinen å gjøre. Kommer nok til å gi win8 en ny sjans når release versjonen er klar på bukta. Tror jeg fint kan vende meg til det, men jeg tviler jeg noen gang kommer til å synes at "flisen" noen gang blir fine ser ikke så pent ut.

 

Du må ha rimelig sur hardware for å ikke kunne kjøre Win8. Min notebook med AMD Fusion E350 takler det helt fint.

Lenke til kommentar

"rett og slett fordi vi har gjort målinger som viser at det ikke er så mange som bruker startknappen, forteller Hansen."

 

Hvordan kan de si noe slikt?

Startknappen brukes til å komme inn på datamaskin, kontrollpanel, programmer (for de som liker å ha bare de nødvendige tingene som brukes ofte på skrivebordet) og alle instillinger! Personlige mener jeg dette er bare tull det de sier, jeg vet ikke om det er 1 gang jeg har brukt min pc uten å bruke startknappen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"rett og slett fordi vi har gjort målinger som viser at det ikke er så mange som bruker startknappen, forteller Hansen."

 

Hvordan kan de si noe slikt?

Startknappen brukes til å komme inn på datamaskin, kontrollpanel, programmer (for de som liker å ha bare de nødvendige tingene som brukes ofte på skrivebordet) og alle instillinger! Personlige mener jeg dette er bare tull det de sier, jeg vet ikke om det er 1 gang jeg har brukt min pc uten å bruke startknappen...

Etter den gode søkefunksjonen for oppstart av programmer i Win7 (trykk windows-tast og skriv) tviler jeg på det er særlig mange som faktisk trykker på start-tasten med musa.

Endret av Zlatzman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"gjort målinger som viser at det ikke er så mange som bruker startknappen, forteller Hansen." jaha hvor er denne undersøkelsen gjort? Startbutton var jo vesentlig, å fjerne den er som å fjerne kontrollpanelet.

 

Har du noen gang sett ned i hjørne på skjermen og dratt musa ned i midten av knappen for å trykke på den? Har aldri jeg, jeg har bare dratt musa ned til hjørne og trykka i hjørne jeg, og da virker det helt likt i Windows 8.

Lenke til kommentar

Frister ikke stort å bytte, prøvde win 8 på en gammel maskin litt gikk ikke veldig bra men tror det mer har med maskinen å gjøre. Kommer nok til å gi win8 en ny sjans når release versjonen er klar på bukta.

 

Tror jeg fint kan vende meg til det, men jeg tviler jeg noen gang kommer til å synes at "flisen" noen gang blir fine ser ikke så pent ut.

 

Hvorfor vente til det er på bukta når du kan prøve det gratis fra MS selv?

http://msdn.microsoft.com/en-us/evalcenter/jj554510.aspx

Lenke til kommentar

Jeg synes at teknologidirektør Børge Hansen burde holde seg for god til å lyve om konkurrentene, som når han kommer med følgende påstand:

Han mener også at tallene til Apple er usaklig høye, og egentlig ikke representative for hva du vil finne i applikasjonsbutikken:

– I App Store ligger det omtrent 400 000 apper som aldri har blitt lastet ned. Det er viktig for oss å få de applikasjonene som folk vil bruke, forteller Hansen.

 

Det er en løgn. Faktum er at 90% av de 700.000 appene i App Store blir lastet ned hver måned.

http://thenextweb.co...ed-every-month/

 

Og her skulle vi ikke late som at "95%" av disse igjen var fartapps som akkurat bare BLIR lastet ned en gang i måneden.

Jeg synes jeg har hørt dette argumentet mot Android også.

Lenke til kommentar

Holder på å innstalere windows 8, men vil ikke anbefale installasjons assistant ettersom den inneholder mange bus og har mange mangler, abefaler BARE CLEAN INSTALL ;)

 

Kjørte en vanlig oppgraderig fra Windows 7 på min bærbare. Fungerte utmerket.

 

Kjørte det på stasjonær og på grunn av at jeg hadde så mange drivere som ikke ville fungere med Windows 8 installert, klarte installasjonsprogrammet ikke oppgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...