Gå til innhold

iPad-eiere misfornøyde med nylansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iphone 5 er vel den raskeste tlf du får kjøpt i dag! Et av de aller beste kameraene også. designet er nydelig. Så litt feil og si at det er gammle specs.

 

IOS klarer å tyne prossesorene de bruker. Det betyr ikke at det er gode prossesorer. Ihvertfall ikke raskest=)

Android klarer ikke det like bra. Jeallybean fikser mye på det. Og da er det mange telefoner som er raskere enn iphone 5. (htc onx, one s,) Samsung(s3, note 2), Lg(4x, G,). Pluss alle de nye som kommer i til jul=) ( HTC butterfly ;P, opp5 etc..)

Desutten har ikke iphone 5 HD oppløsning. Veldig kjipt hvis du er glad i youtube og 720p.

Hyggelig at du tar deg tid til og komme med noen kommentarer her! ;) Skapfan?? :)

 

Du MÅ jo IKKE kjøpe alle produktene....

åja, glemte jo at "dere" er med i en kult og MÅ kjøpe alt av Apple

 

Jeg har S1 (ja Samsung) og neste telefon blir sikkert S4 (kanskje)

 

Haregentlig lyst på iPad, men kan jo bare vente på 8, som kommer neste år :rolleyes:

Hvorfor ikke vente enda litt lengre å få tier'n??! ;)

Lenke til kommentar

Jeg er så glad for at jeg vokste opp den gangen ting gikk så sakte at man lærte seg til å bruke ting i noen år før man måtte ha en ny. Det sitter i fremdeles. Jeg har bare hatt to av de fire iPad'ene, og det er helt greit.

 

Geir :)

 

Vet ikke helt om å kjøpe to ipader i løpet av to år er å bruke en ting i noen år. :)

Helt ærlig, hvis du visste at neste ipad kom noen få måneder etter du kjøpte din, ville du ikke følt deg snytt? Du kunne klart deg med eneren i seks måneder til, kunne du ikke?

Lenke til kommentar

Føler meg snytt ja. Kjøpte en iPad3, og regnet med at det ville følge Apples frekvesns, med ny modell etter et år. Vi ser hva som har skjedd med iPad1 nå, som jeg også har (sto over ipad2). Første generasjons iPad får ikke lenger oppdateringer, og vil dermed ikke holde tritt med appene på markedet som gis ut etter hvert, og med iPad3 som går mot å bli utadert etter sju måneder blir bittert. Denne gangen har jeg tatt en bit av et surt eple, for jeg kjøpte dyreste modellen med 64gb og 3G.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om å kjøpe to ipader i løpet av to år er å bruke en ting i noen år. :)

Det kan du si. Til mitt forsvar er den første fortsatt i bruk. Vi trengte en til (fruen oppdaget at det var et praktisk hjelpemiddel), og da kjøpte jeg selvsagt 3'eren siden den var nyest, og eb gikk i arv. Så vi er tre mennesker og har kjøpt tre iPad'er, hittil.

 

Helt ærlig, hvis du visste at neste ipad kom noen få måneder etter du kjøpte din, ville du ikke følt deg snytt? Du kunne klart deg med eneren i seks måneder til, kunne du ikke?

Hadde jeg visst det på forhånd så hadde jeg vurdert om det var verd å vente. Det gjorde jeg ikke, og nei, jeg sitter her med min "3'er" og føler meg ikke snytt.

 

Det har alltid vært slik i databransjen: Valget mellom å ha noe bra å bruke eller å ikke ha det fordi du venter på noe enda bedre.

 

Det selges mange telefoner som ikke er toppmodeller. Du har i løpet av fem år hatt 3 toppmodeller og planlegger å kjøpe en ny.

Det samme gjelder her som over: De er alle i bruk i familien. Jeg har to generasjoner etter meg som kan arve. Jeg ville ikke kjøpt ny for å legge den gamle på hylla. (Eller kanskje jeg ville...) Det er grunnen til at jeg velger toppmodeller. Da er de fortsatt attraktive for neste generasjon en stund.

 

Jeg vil bare minne deg på at du har, sikkert fornuftige, men dyre vaner. Jeg leser inlegget ditt slik at dette er nøkternt i forhold til din egen økonomi. For veldig mange andre er det ikke det.

 

Selvsagt. Alt er relativt. Og ja, økonomien har alltid bestemt. Den var bedre før enn nå, så det kommer til å påvirke mine innkjøp også.

 

Edit: Mitt bilde av fornuftige mennesker, er folk som kjøper noe som er bra nok og bruker det helt til det er ødelagt, eller til det er så gammelt at de må oppgradere.

Joda. Jeg hadde min P900 i seks år. Da var den godt brukt. Den kunne kanskje gått i arv den også, men ingen ville ha den. :)

 

Jeg pleide å ha mine PC'er i 4 år før jeg oppgraderte. Da var de som regel utdaterte for jobbformål.

 

Geir :)

 

P.S. Min kone ble etter hvert lei av å skulle arve hele tiden, så jeg kjøpte den nyeste iPad'en (3'eren) til henne sist gang. Da gikk hun sporenstreks og byttet med min ene sønn som hadde den gamle, fordi "han trengte den mer"... :wee:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Er egentlig enig. Det er på en måte galt nok at tingen du kjøper for 4000 kroner pluss blir utdatert etter ett år. Hvis det nå blir halvårlige oppgraderinger så er det veldig slitsomt for kundene.Spesielt ettersom oppgraderingen ikke er stor nok til at vi kan forsvare kjøp av den nye, nye iPad.

 

Hva er problemet?? Den gamle fungerer jo enda bedre etter lansering av iOS6. Få sjekket hodet folkens, det er ikke kjøpetvang og trolig har man ikke bruk for den ekstra ytelsen akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...