Gå til innhold

Evolusjonsteorien


maxRPM

Anbefalte innlegg

Næææ, tror ikke at IHS og Maxrpm er en og samme fyr.... Til det er det for mange ulikheter dem i mellom også... pluss at det, kanskje, ville blitt plukket opp av moderatorene (ip adresse...)

 

IHS har jo disse rasene han tror at ikke kan forandre seg (som om noen bruker raser i den utstrekninger), der hunder er hunder og ulver egentlig er villhunder og sånn holder han jo på i tråd etter tråd uten å tatil seg en dritt av fakta han får servert, mens maxrpm er mer genuin kreasjonist, men prefabrikerte evolusjonsfeil og kun i stand til å fingranske sider som er skrevet med klar agenda og jesus reklame uten noensinne å faktisk ta seg tid til å studere ordentlig evolusjon, på en ordentlig nettside, som ex talkorgins sine sider, som også bebunker kreasjonist påstander på en veldig fin måte.

 

Det eneste jeg kan se at er felles er faktisk den fraværende evnen begge har til å ikke ta til seg noe nytt.. Begge føler seg truet av ordentlig informasjon om du vil, for ingen vil EGENTLIG lære noe som faktisk KUNNE stemme... Det er inntrykket jeg sitter igjen med ihvertfall... Og hva er vitsen med å lage to nick som begge er like blinde for fakta liksom... Eller lage to nick i det hele tatt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.youtube.com/watch?v=CWtCakPk9eM

Illustra Media - Religiøst drevet og finansiert.

 

"A federal court, along with the majority of scientific organizations, including the American Association for the Advancement of Science, say the Institute has manufactured the controversy they want to teach by promoting a false perception that evolution is "a theory in crisis",[8] through incorrectly claiming that it is the subject of wide controversy and debate within the scientific community.[9][10][11] In 2005, a federal court ruled that the Discovery Institute pursues "demonstrably religious, cultural, and legal missions",[8][10][12] and the institute's manifesto, the Wedge strategy,[13] describes a religious goal: to "reverse the stifling dominance of the materialist worldview, and to replace it with a science consonant with Christian and theistic convictions".[14][15] It was the Federal Court's opinion that intelligent design was merely a redressing of creationism and that, as such, it was not a scientific proposition."

http://en.wikipedia..../Illustra_Media

 

 

www.youtube.com/watch?v=g10suBDVE4Y&feature=related

Fant ikke ut hvem som står bak videoen innen 20 sekunder som jeg gjorde med den forrige, men jeg trenger strengt talt ikke det. Fordi jeg hører mange store ord her om at alt er falsk og at alle eksperimentene de siste 150 årene har talt stikk imot evolusjonsteorien, men jeg ser svært lite annet. Jeg ser ikke noen argumenter eller bevis som faktisk bygger opp under disse store ordene. Alt jeg hører er en stemme som forteller meg noe uten å presentere noen form for grunnlag for det som faktisk blir sagt. Jeg kan gjerne si at Bibelen ikke finnes og at den aldri har blitt skrevet, men det forandrer ikke på det faktum at den har det. For faktum er jo at det er en hel vitenskapelig verden som støtter oppunder evolusjonsteoerien, og den har gjort det i 150 år. Det hjelper ikke at noen velger å tro noe annet, på samme måte som at Bibelens eksistens ikke blir påvirket av mine fantasier, meninger og løgner om at den aldri har blitt skrevet. Om man velger å tro at funn av fossiler på noen måte svekker evolusjonteorien sin kredibilitet, da er det på tide å pusse brillene. http://atheism.about...rdEvolution.htm

 

www.youtube.com/watch?v=vpoFmjgFRQ0&feature=related

Denne er så lang at jeg ikke gidder å se den. Jeg trykket likevel bare et tilfeldig sted i videoen og fikk meg meg ca 10:42 hvor han snakket om "The law of entropy/The Second law of thermodynamics" og om at "Anything left to itself without outside energy or intelligence being put into it falls apart". Flott at vi har sola da. En gigantisk ekstern energikilde.

 

Det passet utrolig bra for jeg så for ikke lenge siden en video selv som omhandlet nettopp dette samme temaet. Jeg skal være snill og fortelle deg nøyaktig når du skal spole frem til også. Det er 03:33 :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=hQQrTZ1x2EM

 

Jeg synes fremdeles det hadde vært flott om du hadde skrevet ned argumenter mot evolusjonsteorien, for det er mye lettere å svare på enn og skrive tekst som skal leses i samspill med en video. Og neste gang du skal poste en video, prøv å ikke post en som sier at det faktum at månen beveger seg vekk fra jorda er et bevis på en ung jord (type 6000 år) og er derfor også bevis på evolusjon ikke stemmer. Det funker ikke.

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det jo bare for deg å legge frem argumentene mot evolusjonsteorien så kan vi andre også bli opplyste.

 

Og hvis det ikke kom klart frem, videoer er ikke argumentasjon.

 

-Deluze

 

Videoene inneholder nok argumente\asjon for at evolusjonsteorien er feil til at de som gidder å se på videoene kan komme på andre tanker enn å tro på det sprøytet som kalles evolusjonsteorien.

 

De som ikke vil se på videoene av frykt for sannheten, de vil heller ikke forandre mening pga argumenter som jeg kan komme med.

All erfaring viser jo også at de som spør om slikt ikke er interessert i saken, men i evt argumenter som de kan vri på for å håne og prøve å latterliggjøre motdebattanten.

 

Så de som er interessert får se videoene, de andre kan la være, og fortsette å tro at de er dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

All erfaring viser jo også at de som spør om slikt ikke er interessert i saken, men i evt argumenter som de kan vri på for å håne og prøve å latterliggjøre motdebattanten.

*snip*

 

Vel da har du hatt dårlige erfaringer, og jeg gir deg nå en mulighet til å erfare noe nytt.

Siden du tror på hva disse videoene hevder må du ha latt deg overbevise av argumentasjonen, som vil si at du må ha forstått argumentene, dermed bør det være en enkel sak å produsere en argumentasjonsrekke.

 

Å vise til videoer i hytt og pine er ikke å diskutere, og siden du postet her med "svaret" bør du også delta i diskusjonen på en fornuftig måte.

 

 

-Deluze

 

 

Edit: Der postet du en gang til gitt.

Jaja, jeg får vel bare fortsette å være uopplyst og studere evolusjon jeg da.

Endret av Deluze
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel da har du hatt dårlige erfaringer, og jeg gir deg nå en mulighet til å erfare noe nytt.

Siden du tror på hva disse videoene hevder må du ha latt deg overbevise av argumentasjonen, som vil si at du må ha forstått argumentene, dermed bør det være en enkel sak å produsere en argumentasjonsrekke.

 

Å vise til videoer i hytt og pine er ikke å diskutere, og siden du postet her med "svaret" bør du også delta i diskusjonen på en fornuftig måte.

 

 

-Deluze

 

 

Edit: Der postet du en gang til gitt.

Jaja, jeg får vel bare fortsette å være uopplyst og studere evolusjon jeg da.

 

Jeg har gitt opp å diskutere dette evnet av nevnte grunner, og dokumentasjon i form av video eller websider blir oversett uansett.

 

Derfor sier jeg nå at de som er virkelig interessert kan se videoene, de andre kan fortsette å være uopplyst, og tro at de er dyr.

 

Det er forøvrig en spesiell agenda bak evolusjonsteorien, og den handler bla nettopp å redusere mennesker til dyr.

 

Men for all del, bare fortsett å tro på evolusjonsteorien om du vil.

 

Men personlig så forstår jeg ikke at noen kan tro på dette sprøytet. De som gjør det kan jo ikke ha tenkt mye over hva det egentlig er de tror på.

Lenke til kommentar

Jeg har sett nok av disse foredragene/presentasjonene til at jeg vet hva det går i for det meste, Baltazar. Og beklager, men det holder ikke. Spesielt ikke når de fleste av dem sikter seg inn på å ta knekken på Darwin sin 150 år gamle teori. Det er ikke lenger Darwin sin teori som skrevet for 150 år siden som gjelder og det hjelper ingenting hvor mange ganger noen kommer å sier at den 150 år gamle teorien ikke stemmer overens med det vi vet i dag. Det er vi alle sammen klar over. Darwin er ikke noen helt. Det er ikke Darwin som har noe å si. Mannen er død for pokker. DNAets påvirkning av evolusjon kunne ikke Darwin se for seg for så lenge siden. Han kunne heller ikke forutse at vi ville finne så mye fossiler eller hva slags oppdagelser som ville bli gjort etter hans død. Han beskrev riktignok veldig mye av det vi ville komme til å finne - og som vi har funnet - dersom teorien hans stemte, men han visste ikke alt vi vet i dag. Så ja, du og dere har helt rett når dere sier at Darwin sin teori ikke stemte 100% eller var hele bildet, problemet er at det vet alle andre også. Vi har visst det i 150 år og teorien er for lenge siden blitt mye mer enn bare det Darwin sa på den tiden. Den har blitt oppdatert stadig vekk etterhvert som nye funn og oppdagelser har kommet frem. Dette betyr ikke at Darwin tok feil og at evolusjonsteorien bare er humbug som har blitt forandret slik at det skal passe til bevisene. De nye bevisene har aldri talt imot evolusjon, de har bidratt til en økt forståelse for den og en bedre og bedre beskrivelse. Alt fra geologer til biologer er enige og har alltid vært det. Se på det som et kart. Om man oppdager en ny øy utenfor Norge så tegner man den på kartet, man river ikke i stykker alt og begynner på nytt.

 

Problemet er at disse videoene er fulle av ting som ikke stemmer. Det kan godt hende at de som presenterer dem ikke er klar over det og at de dermed ikke lyver med vilje, men det stemmer ikke. Og du har rett. Dokumentasjon i form av video eller websider er ikke godt nok. Ihvertfall ikke hvis disse presentasjonene er videoene du snakker om. Dokumentasjonen som taler til fordel for evolusjonsteorien er så dyp og inngående at det ikke holder med presentasjoner hvor andre personer står å sier sin mening om kreasjonisme eller noe annet, uten noe vitenskap bak det. Om det de sier skulle stemme så er det også mulig å bevise det de sier. Sette en stopper for evolusjonsteorien en gang for alle og sette ny kurs innen vitenskapen. Men dessverre blir det ikke motbevist. Jeg sier dessverre fordi en splitter ny og bedre forklaring hadde vært utrolig spennende og om den hadde stemt ville den utvilsomt vært til fordel for alle i verden.

 

Når det kommer til hva agendean bak evolusjonsteorien er så tror jeg du misforstår. Vitenskap har ikke noen agenda. Vitenskap skiller ikke mellom rett og galt, den skiller ikke mellom sort og hvitt. Den beskriver og forklarer det som er rundt oss etter hva vi har tilgjengelig av materiale. Mennesker er dyr. Beklager om det ikke er det du vil høre. Men det at vi er dyr forandrer ingenting. Vi er fortsatt mennesker. Det betyr bare at vi ikke er guds barn skapt av leire og ribbein. Vitenskapen beskriver naturen, den sier ikke noe om hva et menneske er utenom at vi også kommer fra naturen. Den har ingen fordommer, den sier ikke at svart mann er dårligere enn hvit eller at kristen er bedre enn muslim. Sånn sett ser jeg på vitenskap som frihet. Frihet fra fordommer. Frihet fra religion. Hvorfor blander jeg inn religion? Fordi i mer eller mindre absolutt alle tilfeller hvor evolusjonsteorien blir bestridt står det religiøse interesser bak. På samme måten som at tobakk og medisinindustrien forsøker å hindre andre bedre alternativer til det de tilbyr. Det er her man finner agendaer. Firmaer som vil beholde markedet sitt. Religioner som vil beholde makten sin. Mennesker som vil beholde troen sin.

 

Frem til jeg og andre ser håndfaste bevis, som kan testes, er det ikke noen videoer av menn på en scene som forteller om sine meninger som kan forandre noe. Vitenskap er ikke meninger, det er sannheten.

Endret av Lakus
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Evolusjon V/S kreasjonismeer et vanskelig tema. På den ene siden har vi urokkelige bevis fra bl. a biologi, genetikk, geologi, og palentologi. På den andre siden har vi de overnaturlige og ubekreftede hendelsene beskrevet i en selvmotsigende 2000 år gammel bok med ukjente forfattere. Ikke rart folk blir forvirret! :grin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sett nok av disse foredragene/presentasjonene til at jeg vet hva det går i for det meste, Baltazar. Og beklager, men det holder ikke. Spesielt ikke når de fleste av dem sikter seg inn på å ta knekken på Darwin sin 150 år gamle teori. Det er ikke lenger Darwin sin teori som skrevet for 150 år siden som gjelder og det hjelper ingenting hvor mange ganger noen kommer å sier at den 150 år gamle teorien ikke stemmer overens med det vi vet i dag. Det er vi alle sammen klar over. Darwin er ikke noen helt. Det er ikke Darwin som har noe å si. Mannen er død for pokker. DNAets påvirkning av evolusjon kunne ikke Darwin se for seg for så lenge siden. Han kunne heller ikke forutse at vi ville finne så mye fossiler eller hva slags oppdagelser som ville bli gjort etter hans død. Han beskrev riktignok veldig mye av det vi ville komme til å finne - og som vi har funnet - dersom teorien hans stemte, men han visste ikke alt vi vet i dag. Så ja, du og dere har helt rett når dere sier at Darwin sin teori ikke stemte 100% eller var hele bildet, problemet er at det vet alle andre også. Vi har visst det i 150 år og teorien er for lenge siden blitt mye mer enn bare det Darwin sa på den tiden. Den har blitt oppdatert stadig vekk etterhvert som nye funn og oppdagelser har kommet frem. Dette betyr ikke at Darwin tok feil og at evolusjonsteorien bare er humbug som har blitt forandret slik at det skal passe til bevisene. De nye bevisene har aldri talt imot evolusjon, de har bidratt til en økt forståelse for den og en bedre og bedre beskrivelse. Alt fra geologer til biologer er enige og har alltid vært det. Se på det som et kart. Om man oppdager en ny øy utenfor Norge så tegner man den på kartet, man river ikke i stykker alt og begynner på nytt.

 

Problemet er at disse videoene er fulle av ting som ikke stemmer. Det kan godt hende at de som presenterer dem ikke er klar over det og at de dermed ikke lyver med vilje, men det stemmer ikke. Og du har rett. Dokumentasjon i form av video eller websider er ikke godt nok. Ihvertfall ikke hvis disse presentasjonene er videoene du snakker om. Dokumentasjonen som taler til fordel for evolusjonsteorien er så dyp og inngående at det ikke holder med presentasjoner hvor andre personer står å sier sin mening om kreasjonisme eller noe annet, uten noe vitenskap bak det. Om det de sier skulle stemme så er det også mulig å bevise det de sier. Sette en stopper for evolusjonsteorien en gang for alle og sette ny kurs innen vitenskapen. Men dessverre blir det ikke motbevist. Jeg sier dessverre fordi en splitter ny og bedre forklaring hadde vært utrolig spennende og om den hadde stemt ville den utvilsomt vært til fordel for alle i verden.

 

Når det kommer til hva agendean bak evolusjonsteorien er så tror jeg du misforstår. Vitenskap har ikke noen agenda. Vitenskap skiller ikke mellom rett og galt, den skiller ikke mellom sort og hvitt. Den beskriver og forklarer det som er rundt oss etter hva vi har tilgjengelig av materiale. Mennesker er dyr. Beklager om det ikke er det du vil høre. Men det at vi er dyr forandrer ingenting. Vi er fortsatt mennesker. Det betyr bare at vi ikke er guds barn skapt av leire og ribbein. Vitenskapen beskriver naturen, den sier ikke noe om hva et menneske er utenom at vi også kommer fra naturen. Den har ingen fordommer, den sier ikke at svart mann er dårligere enn hvit eller at kristen er bedre enn muslim. Sånn sett ser jeg på vitenskap som frihet. Frihet fra fordommer. Frihet fra religion. Hvorfor blander jeg inn religion? Fordi i mer eller mindre absolutt alle tilfeller hvor evolusjonsteorien blir bestridt står det religiøse interesser bak. På samme måten som at tobakk og medisinindustrien forsøker å hindre andre bedre alternativer til det de tilbyr. Det er her man finner agendaer. Firmaer som vil beholde markedet sitt. Religioner som vil beholde makten sin. Mennesker som vil beholde troen sin.

 

Frem til jeg og andre ser håndfaste bevis, som kan testes, er det ikke noen videoer av menn på en scene som forteller om sine meninger som kan forandre noe. Vitenskap er ikke meninger, det er sannheten.

 

Hvordan kan du vite at det er mye "feil" i disse videoene og websidene når du ikke gidder å se videoene eller å lese websidene ??

 

Darwin var ikke vitenskapsmann og dette med evolusjonsteorien er heller ikke vitenskap, men en teori satt med en spesiell agenda, og denne agendaen har bla ført til dette med rasisme, aom er et av de ordene som politikerne har funnet opp for å splitte oss, slik at de kan jobbe i fred med sin egen agenda uten å være redd for at vi skal komme sammen og stoppe dem.

 

Det er gjort massevis av funn som motbeviser evolusjonsteorien, men de blir som regel underslått og skjult for offentligheten så snart myndighetene får vite at de eksisterer, dette fordi de vil at folk skal fortsette å være uvitende og tro på denne satanistiske evolusjonsteorien.

 

Du får bare fortsette å tro på denne teorien om du vil, som du selv sier så handler det om "Mennesker som vil beholde troen sin" Og du vil beholde troen på evolusjonsteorien, og det er ok for meg.

 

Så når det gjelder agenda, så har jo du også en agenda her, for du vil jo beholde troen din, og derfor vil du ikke se noe som beviser a den er feil.

 

Du har fått beviser, og du ser håndfaste beviser på at evolusjonsteorien er feil rundt deg hele tiden, men du nekter å anerkjenne det, og du nekter å se beviser på video, og du nekter å lese websider med beviser for at evolusjonsteorien er feil.

Når du nekter å anerkjenne bevisene og å se på dokumentasjon, hvordan er det da mulig å bevise noe for deg ??

 

Vitenska er ikke sannheten, men et verktøy for å føre folk bak lyset, slik at politikere og denne verdens ledere kan jobbe med sin mørke og satanistiske agenda i fred.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

De håndfaste bevisene det er snakk om, har blitt prøvd for retten i USA, og bevist løgnaktige. Noe sterkere "dette er bullshit" tror ikke jeg man har i vitenskapens historie. Så hold kreasjonismens pisspreik unna dette, om du ikke er i stand til å forstå det som er godtatt som fakta i resten av verdenen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De håndfaste bevisene det er snakk om, har blitt prøvd for retten i USA, og bevist løgnaktige. Noe sterkere "dette er bullshit" tror ikke jeg man har i vitenskapens historie. Så hold kreasjonismens pisspreik unna dette, om du ikke er i stand til å forstå det som er godtatt som fakta i resten av verdenen.

 

USA er selve hovdkvarteret for de satanistene som står bak denne teorien, og som skjuler alle beviser på at den er feil for at folk skal fortsette å tro på den.

 

Det du mener er altså mao at om noen med fine og høytidelige titler skaper en løgn for å fremme sin egen agenda, så må vi likevel stole på dem når de sier at alle som beviser at løgnen er en løgn er løgnere som produserer falsk informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...