Gå til innhold

EA-66N Tilnærmet 0 i hastighet i lokal filoverføring


Taxman

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ea-66n for å kunne få mediasenteret mitt av 2.4ghz bandet og opp på 5ghz pga mange 2.4 nettverk i nabolaget førte til hakking ved 1080 streaming.

 

Jeg har en filserver, som kjører win 7 (jada, men jeg hadde en lisens).

 

Settingen er altså Win7 filserver -> Black Knight (rt-66) ->ea66n -> Mediapc (win 7).

 

Setter opp adapteret, maks signalstyrke og alt virker greit. Tester www.speedtest.net og makser linjen min (30/5).

 

Prøver å overføre fil fra filserver for å se hastighet - 60-70kb (ja, kb).. Selv om jeg 3 sekunder før fikk mye større hastighet på nettet. Så her er det noe "gale" med filoverføring i lokalnettet.

 

Googlet det, og så minst 1 annen person med samme problem, men ingen løsning.

 

Noen med gode forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet internetthastigheten på filserveren? Kanskje du har noe dårlig kabling på den som ødelegger farten.

Eventuelt har jeg opplevd det samme med noen ustabile Zyxel-switcher. Etter en tid blir nettet tregt (30-40 kB/s), men etter en power-cycling av switchene er jeg tilbake på full fart (GbE). Bruker du noen switcher i tillegg til Asus-ruteren?

Lenke til kommentar

IEndrebjo - ngen problem med filserveren - wifi bridgen jeg har i dag på 2.4ghz nettet drar 11MB, men har enkelte dupper som gjør at det oppstår hakking noen ganger i de største filmene, og det vil jeg ikke ha.

 

Skrotnes - det var den jeg referete til når jeg sa jeg hadde googlet - jeg har opprettet bruker der og spurt han som hadde identisk problem om han fant en løsning.

 

Foreløpig så har jeg en "verdiløs" boks :-(

 

Men takker uansett for innspillene. Håper at flere ser tråden etterhvert som folk begynner å handle denne boksen etter den glødende omtalen diverse norske medier har gitt den.

Lenke til kommentar

Hmm - jækla rart dette her.

 

Når jeg plugger AP i laptoppen, får jeg maks fart, så overføringen mellom router og ap kan når den vil.

 

Når jeg plugger i mediapc - 70kb.. Plugger jeg gamle routeren (tp-link) i mediacenteret får jeg full fart.

 

Så det er ett eller annet med AP og windows 7 som gjør at det hele cap'es på 70Kb med bruk av Asus'en. Det rare er jo at ingenting cap'es når jeg bruker tp-linken.

 

Har lagt inn spørsmål på Asus sitt forum samt smallnet - men ingenting så langt.

 

 

Det viste seg at jeg hadde .112 firmware i Ruteren, så jeg tok en omvendt en og oppdaterte - men det hjalp heller ikke, så løsningen som fungerte for han fyren på smallnet fungerer desverre ikke for meg.

 

Noen andre her som har ea-66n som faktisk har klart å få til en fungerende bro mellom denne og en 66u ruter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...