Gå til innhold

Den lille American / Euro Truck Simulator 2-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg satt og prøvde ATS demoen litt i går, og det var ikke så lett gitt. Har aldri spilt ETS2, og mitt største problem var egentlig å klare å se til sidene. Føler jeg trenger en ekstra hånd. En på rattet, en på girspaken og en på musa for å se meg rundt.

 

Noen smarte løsninger her som ikke involverer TrackIR?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg satt og prøvde ATS demoen litt i går, og det var ikke så lett gitt. Har aldri spilt ETS2, og mitt største problem var egentlig å klare å se til sidene. Føler jeg trenger en ekstra hånd. En på rattet, en på girspaken og en på musa for å se meg rundt.

 

Noen smarte løsninger her som ikke involverer TrackIR?

Hvis du har et ratt med girhendler bak så bruk de, de fleste moderne lastebiler bruker den formen for giring, manuell kasse er en sær ting for Skandinavia 

Lenke til kommentar

Fikk testet ATS med Oculus DK2 idag på skolen. Det ga mersmak. Eneste ulempe er at man blir sliten i øynene av pixelering.

Likte veldig godt å rygge. Snu meg fysisk 180 grader for å henge ut ruta og se hengeren trille på plass dit den skal.

Frister veldig å handle Vive etterhvert!

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har ikke testet ETS eller andre lignende simulatorer, men testet Elite Dangerous på spillexpo for et par år siden, og det ga absolutt mer smak, så ender vel opp med et VR sett iløpet av året.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hva skal du med store byer? synes størrelsen, og hvordan de har lagt de forskjellige transportørene er ok i ATS, og ikke minst har det blitt en større utfordring med å parkere i ATS, noe som var et kjærkomment tilskudd for min del.

Lenke til kommentar

Ok, fy faen nå er jeg grinete her! Hear me out:

 

Jeg er litt bak skjema på et oppdrag fra Nevada et sted, inn til San Fran. Å kjøre på motorveien i Nevada er kanon, for da er det bare å gi bånn gass. Jeg holder grei hastighet, legger meg ut for å passere en annen truck, og _selvfølgelig_ så får jeg beskjed om å stoppe på neste vektstasjon. Jeg begynner å bremse ned så godt jeg kan, men han andre skal også av på samme avkjørsel.

 

Det hadde gått helt fint det, om ikke han andre kødden hadde STOPPET rett etter han kjørte av motorveien. Jeg klarer ikke stoppe i tide og deiser inn i baken på han, men unngår noe særlig damage. Halve hengeren min står fremdeles i veibanen, og mens jeg venter på at han foran skal kjøre fremover, så kommer det en fyr i hundre og helvete og kjører rett inn i meg. Jeg får 60% damage, samt 20% på hengeren. Om ikke det er nok, så får JEG bot.

 

Oppdraget er ødelagt. Jeg kommer meg ingen vei og må ringe etter veihjelp. Etter reparasjoner for flerfoldige tusen dollar, innser jeg at jeg har fire timer igjen på oppdraget, men fremdeles 10 timer og kjøre. 400 miles igjen, og med de skadene jeg har fått på hengeren innser jeg at det ikke er noe vits i å fortsette og avbryter oppdraget til $10,000...

 

Alt dette fordi en sjåfør står på bremsen to meter etter at han har forlatt motorveien. Bra dette er bare et spill!

 

/rant

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...