Gå til innhold

Den lille American / Euro Truck Simulator 2-tråden


Anbefalte innlegg

Hva skal du med store byer? synes størrelsen, og hvordan de har lagt de forskjellige transportørene er ok i ATS, og ikke minst har det blitt en større utfordring med å parkere i ATS, noe som var et kjærkomment tilskudd for min del.

 

 

Det har blitt forbedringer i forhold til ETS, det er jeg enig i. Men du kjører igjennom LA på typ 1minutt...

 

 

Synes heller ikke det er noe særlig vanskelig å rygge, men vanskeligere enn det har vært er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, fy faen nå er jeg grinete her! Hear me out:

 

Jeg er litt bak skjema på et oppdrag fra Nevada et sted, inn til San Fran. Å kjøre på motorveien i Nevada er kanon, for da er det bare å gi bånn gass. Jeg holder grei hastighet, legger meg ut for å passere en annen truck, og _selvfølgelig_ så får jeg beskjed om å stoppe på neste vektstasjon. Jeg begynner å bremse ned så godt jeg kan, men han andre skal også av på samme avkjørsel.

 

Det hadde gått helt fint det, om ikke han andre kødden hadde STOPPET rett etter han kjørte av motorveien. Jeg klarer ikke stoppe i tide og deiser inn i baken på han, men unngår noe særlig damage. Halve hengeren min står fremdeles i veibanen, og mens jeg venter på at han foran skal kjøre fremover, så kommer det en fyr i hundre og helvete og kjører rett inn i meg. Jeg får 60% damage, samt 20% på hengeren. Om ikke det er nok, så får JEG bot.

 

Oppdraget er ødelagt. Jeg kommer meg ingen vei og må ringe etter veihjelp. Etter reparasjoner for flerfoldige tusen dollar, innser jeg at jeg har fire timer igjen på oppdraget, men fremdeles 10 timer og kjøre. 400 miles igjen, og med de skadene jeg har fått på hengeren innser jeg at det ikke er noe vits i å fortsette og avbryter oppdraget til $10,000...

 

Alt dette fordi en sjåfør står på bremsen to meter etter at han har forlatt motorveien. Bra dette er bare et spill!

 

/rant

 

 

Skal bremse i retardasjons feltet vet du! Ikke på motorveien :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Hva skal du med store byer? synes størrelsen, og hvordan de har lagt de forskjellige transportørene er ok i ATS, og ikke minst har det blitt en større utfordring med å parkere i ATS, noe som var et kjærkomment tilskudd for min del.

 

 

Det har blitt forbedringer i forhold til ETS, det er jeg enig i. Men du kjører igjennom LA på typ 1minutt...

 

 

Synes heller ikke det er noe særlig vanskelig å rygge, men vanskeligere enn det har vært er jeg enig i. 

 

Joda, men hvilken rolle spiller det? Er du på jakt etter utsikten eller vanskelighetsgraden, for de fleste byer mangler både vanskelighetsgrad og utsikt fra motorveiene, og kjører man lastebil holder man seg på hovedveier så lenge man kan for sideveier har en tendens til å ikke designet for lastebiler, hvertfall i Skandinavia, hvordan resten av verden ser ut kan jeg ikke uttale meg om. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Denne kan vel brukes til lys/radio/gps/cruisecontrol? Har bestilt en annen "button box", men denne er vel fin for oss som er litt allergiske mot tastatur i kombinasjon med ratt i slike spill ;)

jeg vet ikke enda, har den der, men har ikke testet opp mot ATS da jeg må pakke ned ratt +++ hver gang etter bruk. Selv bruker jeg Xbone kontrolleren + tastatur. Men har en plan om å få testet ut den knappeboksen på ATS en dag, får se om jeg gjør det i kveld.

Lenke til kommentar

 

 

Hva skal du med store byer? synes størrelsen, og hvordan de har lagt de forskjellige transportørene er ok i ATS, og ikke minst har det blitt en større utfordring med å parkere i ATS, noe som var et kjærkomment tilskudd for min del.

 

 

Det har blitt forbedringer i forhold til ETS, det er jeg enig i. Men du kjører igjennom LA på typ 1minutt...

 

 

Synes heller ikke det er noe særlig vanskelig å rygge, men vanskeligere enn det har vært er jeg enig i. 

 

Joda, men hvilken rolle spiller det? Er du på jakt etter utsikten eller vanskelighetsgraden, for de fleste byer mangler både vanskelighetsgrad og utsikt fra motorveiene, og kjører man lastebil holder man seg på hovedveier så lenge man kan for sideveier har en tendens til å ikke designet for lastebiler, hvertfall i Skandinavia, hvordan resten av verden ser ut kan jeg ikke uttale meg om. 

 

 

Hvilken rolle det spiller? Det spiller _hele_ rollen, det skal være et realistisk spill?

Er vel ikke på jakt etter verken utsikten eller vanskelighets grad, men du sa det hadde blitt en større utfordring med rygging, derfor skrev jeg det.

 

Alt jeg sier er at jeg synes byene er for simple(Enda til at de har blitt mye bedre i ATS i forhold til ETS2).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Mulig det bare er meg, men klarer ikke kombinasjon tastatur/ratt. Ødelegger realismen :)

 

Få høre om/når du evt tester det ut!

Tok like godt og dro det frem nå mens middagen står i ovnen og god gjør seg. Og det fungerer helt fint å mappe knapper på to forskjellige enheter samtidig. Kjører med Thrustmaster tx og knappe tingen til Saitek. Prøvde først å ha kameraet på den ene av joy knappene på rattet (bruker F1 rattet da jeg som regel kjører det mer enn lastebil og traktor om dagen^^) men dette fungerte dårlig, og mappet den heller til den joystikken som du ser på panelet, og det ble mye bedre. Fordelen med den joystiken er at den har 2 joystikker i en, og du switcher med den gråe knappen, slik at du også kan mappe bryter opp og ned, samt enter på den røde for begge konfigurasjonene. 

Lenke til kommentar

Moro, bestilte meg en "button box" på ebay jeg skal teste. Skal brukes sammen med t500rs og th8a. Om det ikke fungerer tilfredsstillende, må jeg prøve den Saitek saken.

 

Regner med denne blir full av "dymomerker" for å huske hva alle knappene er til :)

post-313990-0-04511400-1456597411_thumb.jpeg

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

To spørsmål;

 

1) Det finnes ikke by any chance en mod som gjør at dashboard GPSen får samme funksjon som den pop up-greia? Jeg irriterer meg grønn over å måtte åpne den hver gang for å se ETA til destinasjon, og hviletid, etc.

 

2) Hvordan kan jeg lage mitt eget template? Jeg fant en mod som heter W900 Template, men det er en .scs-fil, så jeg aner ikke hvordan jeg kan modifisere den på noen måte.

Lenke til kommentar

Moro, bestilte meg en "button box" på ebay jeg skal teste. Skal brukes sammen med t500rs og th8a. Om det ikke fungerer tilfredsstillende, må jeg prøve den Saitek saken.

 

Regner med denne blir full av "dymomerker" for å huske hva alle knappene er til :)

Hva kostet herligheta?

Lenke til kommentar

Denne kan vel brukes til lys/radio/gps/cruisecontrol? Har bestilt en annen "button box", men denne er vel fin for oss som er litt allergiske mot tastatur i kombinasjon med ratt i slike spill ;)

Har du funnet noen norske leverandører av denne? Har bare sett den i kombinasjon med rattet til Farmingsim... og 3k er litt vel drøyt. 

Lenke til kommentar

 

Moro, bestilte meg en "button box" på ebay jeg skal teste. Skal brukes sammen med t500rs og th8a. Om det ikke fungerer tilfredsstillende, må jeg prøve den Saitek saken.

Regner med denne blir full av "dymomerker" for å huske hva alle knappene er til :)

 

Hva kostet herligheta?

760,- Den norske krona er desverre veldig lav. Men tror og håper den skal gjøre nytten for de kronene ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne kan vel brukes til lys/radio/gps/cruisecontrol? Har bestilt en annen "button box", men denne er vel fin for oss som er litt allergiske mot tastatur i kombinasjon med ratt i slike spill ;)

 

Har du funnet noen norske leverandører av denne? Har bare sett den i kombinasjon med rattet til Farmingsim... og 3k er litt vel drøyt.

Desverre bare sett den i pakke med ratt og pedaler her på berget...... Litt råflott å kjøpe hele pakka for å kun benytte panelet ja

 

Så en review på youtube av den Saitekpakka. Ble ikke overbevist over kvaliteten i plasten der. Når man trykte inn en knapp, beveget knappen ved siden av seg også.

Er muligens litt bortskjemt med byggekvaliteten til Thrustmaster, men likevel.... Litt skeptisk til Saitek.

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har ikke merket det med mitt eksemplar, dog det skal sies at de har sikkert ikke brukt mer penger enn absolutt nødvendig på layout og plastikk. I det minste kunne de brukt knapper med symboler på siden den er spesifikt produsert for et spill. Men den gjør nytta si, og joysticken er handy i og med man kan bruke den til 2 forskjellige ting samtidig ved hjelp av den grå knappen

Lenke til kommentar

Har ikke merket det med mitt eksemplar, dog det skal sies at de har sikkert ikke brukt mer penger enn absolutt nødvendig på layout og plastikk. I det minste kunne de brukt knapper med symboler på siden den er spesifikt produsert for et spill. Men den gjør nytta si, og joysticken er handy i og med man kan bruke den til 2 forskjellige ting samtidig ved hjelp av den grå knappen

Ja, litt merkelig at de ikke har merket knappene, kanskje fordi de vil vi skal bruke den til andre spill også?

Jeg er litt pirkete når jeg omtaler byggekvaliteten på Saitek. Men, den hadde tatt seg milevis bedre ut i "cockpiten" min enn den "button boxen" jeg har bestilt på ebay ;)

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Har ikke merket det med mitt eksemplar, dog det skal sies at de har sikkert ikke brukt mer penger enn absolutt nødvendig på layout og plastikk. I det minste kunne de brukt knapper med symboler på siden den er spesifikt produsert for et spill. Men den gjør nytta si, og joysticken er handy i og med man kan bruke den til 2 forskjellige ting samtidig ved hjelp av den grå knappen

Ja, litt merkelig at de ikke har merket knappene, kanskje fordi de vil vi skal bruke den til andre spill også?

Jeg er litt pirkete når jeg omtaler byggekvaliteten på Saitek. Men, den hadde tatt seg milevis bedre ut i "cockpiten" min enn den "button boxen" jeg har bestilt på ebay ;)

Tja, ikke vet jeg, men F1 rattet fra thrustmaster er nå ganske så godt merket på de forskjellige knappene^^ Funderer på om jeg skal skaffe meg et rent button kort og så slenge på egne brytere. Hadde vært tøft å måtte vri om en nøkkel f.eks. Og fått tak i noen Volvo/Scania brytere for lys, retarder osv.

Lenke til kommentar

 

Desverre bare sett den i pakke med ratt og pedaler her på berget...... Litt råflott å kjøpe hele pakka for å kun benytte panelet ja

 

Så en review på youtube av den Saitekpakka. Ble ikke overbevist over kvaliteten i plasten der. Når man trykte inn en knapp, beveget knappen ved siden av seg også.

Er muligens litt bortskjemt med byggekvaliteten til Thrustmaster, men likevel.... Litt skeptisk til Saitek.

 

 

Den store fordelen med saitekpakka er stikka på uniten, og da skulle jeg nok overlevd at knappene har litt dårlig kvalitet. Bare man hadde funnet den i landet til en OK pris.

Lenke til kommentar

Er litt stort "dødpunkt" på rattet i den pakka, er det ikke? Blir som å kjøre Scania fra 60tallet :)

Og ingen force feedback. Jeg gikk til det skrittet å bestille hele pakka for å få sidepanelet ;)

 

Resten blir liggende i boden haha

 

Sjekket amazon, som selger sidepanelet løst. Med frakt og moms/toll ville den blitt like dyr som hele pakka på cdon f.eks

Endret av Arnt0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...