Gå til innhold

Sniktitt: Need for Speed: Most Wanted (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Hadde nok vert et garantert kjøp, hadde det ikke vært for forza horizon.

 

Når jeg testa demoen av FH følte jeg at jeg spilte en etterfølger av de tidlige NFS spillene(pre-underground), og det hadde noe som NFS serien rett og slett mistet og aldri fant igjenn med underground.

 

Vet ikke helt hva det er men velger å bare kalle det kjøreglede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel NFS-serien blir ødelagt med så mye arcade som Criterion tilføyer, alle NFS-spillene(såvidt jeg vet) har til og med bedre bilfysikk enn før Criterion kom inn i bildet, NFS er et bilspill og da må man i det minste lage biler som faktisk oppfører seg som biler..

Du fokuserer alt for mye på NFS-navnet. Som flere sier er den serien død. Dessverre er Burnout-serien også død, men fra asken oppsto Need For Burnout. Det blir nok det beste fra begge verdener, så hvorfor ikke bare nyte det for hva det er? Det er mer enn nok andre bilspill som fokuserer på realisme fra før. Og som Gran Turismo, Forza og flere andre viser trenger ikke "realisme" bety at det er moro å spille.

 

Den sperres ikke av, du kan kjøre hvor du vil, men politiet sperrer jo av med pigger osv som du lett kan ungå

 

Har lyst til å glede meg til dette, men det der med politiet gjør meg skeptisk. Hvorfor må gatene sperres av? Jeg hadde helt klart foretrukket at byen forble åpen, så vi kunne stikke av nesten over alt - med mindre politiet venter der, så klart. Det hadde gitt hele politi/råkjører-dynamikken en helt egen vri som faktisk hadde vært morsom.

Mulig jeg formulerte meg litt feil. Gatene som sådan sperres ikke av - byen forblir åpen, men politiet setter ned veisperringer med et par minutters mellomrom et sted på den veien du kjører. Disse kan du velge å kjøre gjennom, rundt eller bare unngå helt ved å kjøre en annen vei.

 

Gammelt nytt. ;)

Lenke til kommentar
Vel NFS-serien blir ødelagt med så mye arcade som Criterion tilføyer, alle NFS-spillene(såvidt jeg vet) har til og med bedre bilfysikk enn før Criterion kom inn i bildet, NFS er et bilspill og da må man i det minste lage biler som faktisk oppfører seg som biler..

Du fokuserer alt for mye på NFS-navnet. Som flere sier er den serien død. Dessverre er Burnout-serien også død, men fra asken oppsto Need For Burnout. Det blir nok det beste fra begge verdener, så hvorfor ikke bare nyte det for hva det er? Det er mer enn nok andre bilspill som fokuserer på realisme fra før. Og som Gran Turismo, Forza og flere andre viser trenger ikke "realisme" bety at det er moro å spille.

 

Det er ikke det beste fra 2 verdener, fordi de har hentet bilfysikken fra burnout, og ikke NFS. Problemet med å kjøre flygende UFOer er at det først og fremst ikke er moro, og det var jo blant annet det som var kult med MW 1 og underground, etter man oppgraderte eller byttet bilene kjente man virkelig forskjell, men i nye MW vil de bare være UFOer uannsett.

 

Både Underground og MW1 sin bilfysikk kan vel også kalles arcade, det er langt fra noen simulator som GT5, alikevel er det 10 ganger mer morro å kjøre de bilene enn UFOene i nye Hot Pursuit og nå MW.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er morsomt er at 'alle' regner Burnout Paradise som en klassiker, og NFS: Most Wanted virker som en svært bra oppfølger. Men fordi det har NSF-navnet nekter folk å godta at det kanskje er bra? Vil dere ha en 100% realistisk, gørrkjedelig simulator har dere mer enn nok av sånne. Hvorfor henger dere her på tråden når dere er så besatt på å klage?

Lenke til kommentar

100% realistisk fysikk hadde jo bare vært gøy da dette byr på flere utfordringer og gitt muligheter til å ha sin egen stil på kjøringa.

Men nå er det jo en viss forskjell på hva du oppfatter og hva folk her skriver. Man trenger ikke en simulator-verdig fysikk for å få til bilfølelsen i et spill.

 

Nå har ikke jeg spilt NFS spill på flere år pga det ble mindre og mindre bilfølelse etterhvert som nye utgaver kom, og jeg forventer såppas av et bilspill at du får følelsen av at det er en bil du kjører og ikke et fly eller en flue.

Lenke til kommentar

Aner ikke hva dere har spilt før, men NFS har aldri handlet om realisme.

 

Realisme nei, men en gang i tiden var det om kjærlighet for biler og gleden med å kjøre bil. Noe som var tilstede i de første 6 spillene i serien.

 

En som ikke liker kake vil ikke kunne bake en god kake, og en som ikke liker biler kan ikke lage et godt bilspill. Og det virker som utviklerene til ea mangler entusiasmen man finner hos microsoft sine utviklerstudio.

Lenke til kommentar

da har jeg kjørt NFS MW i helgen og gikk lei etter 4 timer. Sorry EA men dette holder ikke mål overhodet. Har kjørt NFS siden første NFS kom ut for mange år siden og må si jeg har aldrig blitt så skuffet.

Joda bra grafikk, bra music og lyd og purken gjør en virkelig god jobb med å stoppe deg. Men der stopper det også for meg. Dette burdre heller blitt kalt Burnot Paradise online.

Take downs i NFS? Dritt og dra. NFS serien har aldrig vært en fulstendig bilsimulator, men tidligere handlet det mest om racing. Nå er det så langt unna som det kan få blitt.

Så nå er det avinstalert og glemt. Og jeg ber om at EA kutter ut Criterion for å lage bilspill. Var ikke strålende fornøys med HP heller men det vare bedre enn dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...