Gå til innhold

Dette kan være Netflix-prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

79kr er ett fantastisk tilbud, men håper Netflix innser at filmer ikke trenger å "allokeres" til Norge. Jeg tror de aller fleste begynner å bli vant til å se Engelsk innhold uten Norske tekster, og viss Netflix skal bruke lengre tid på å oversette filmer versus å gjøre dem raskt og lett tilgjenglig, tror jeg de vil miste mye gjennomslag.

 

De burde få til norske undertekster, iallefall på de mest populære filmene og seriene, men engelsk går bra det og. Men håper også at de ikke blir utilgjengelig bare pga de ikke er ferdig å oversette. Men det meste av filmer og serier har jo allerede blitt oversatt av andre, så de blir sikkert å kjøpe tekster istedet for å lage helt nye selv.

Lenke til kommentar

Dette blir spennende. Det mest interessante blir om man får tilgang til alt innholdet amerikanerne har, her i Norge har vi jo en kjempebra tjeneste allerede, nemlig Viaplay! Det eneste som er problemet med Viaplay er innholdet, ellers er alt blitt helt fantastisk. Viaplay er nemlig ganske så trege med å legge ut nye utenlandske serier. Det er også et problem at noe innhold kun er tiljengelig i x antall dager! Får håpe at Netflix holder seg til 79 kroner og at de gir maksimalt med innhold i sitt tilbud! :)

Lenke til kommentar

Jeg sluttet å abbonere på Netflix for litt over 1 år siden da jeg synes de var lite oppdatert på serier jeg fulgte med på samt lå langt bak på filmer etc. I tillegg opplevde jeg veldig ofte at det jeg ville se kun var tilgjengelig som fysisk platemedium som skulle sendes i posten.

 

Netflix sluttet etterhvert med fysisk medium og gikk kun over til streaming, men jeg synes ikke utvalget ble noe bedre av den grunn. De har veldig mange gode dokumentarer og slike ting dog som jeg gledet meg stort over men ikke nok til å abbonere på tjenesten år etter år.

 

Håper man kan få en norsk trial så man kan se om dette har bedret seg. Selv "alt amerikanerne" hadde virket altså ikke spesielt oppdatert og i tillegg synes jeg de (etter en omgjøring av websidene) ble veldig vanskelig å manøvrere i for å finne interessant innhold.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal møte Netflix-sjef og grunnlegger neste uke, i tillegg til deres innholdssjef. Skal sørge for å grille dem for alt mulig.

 

Først og fremst spent på innholdet.

 

Ellers, 79 kroner kan i første omgang virke billig. Men det er - som med spotify - ofte per person. Om det er et par i husstanden som ønsker HBO Nordic og Netflix, i tillegg til andre streaming-tjenester, så kan det fort bli ganske så dyrt.

 

Ellers, HBO-serier er ikke tilgjengelig gjennom Netflix.

 

Grille dem på tema komprimering. For det jeg så på besøk over there var at det var tegn til pikselering p.g.a. for sterk komprimering.

 

Kan du spørre om dette vil bedre seg litt, eller om de kommer til å beholde komprimeringsnivået (stagnere der) lenge?

Lenke til kommentar

Dette blir spennende. Det mest interessante blir om man får tilgang til alt innholdet amerikanerne har, her i Norge har vi jo en kjempebra tjeneste allerede, nemlig Viaplay! Det eneste som er problemet med Viaplay er innholdet, ellers er alt blitt helt fantastisk. Viaplay er nemlig ganske så trege med å legge ut nye utenlandske serier. Det er også et problem at noe innhold kun er tiljengelig i x antall dager! Får håpe at Netflix holder seg til 79 kroner og at de gir maksimalt med innhold i sitt tilbud! :)

 

Viasat kan fortsette å lokke. Har Viasat, og de kjører ofte nok noen kampanjer. Nå har de noe gående hvor man kan bruke en hel haug av den nye tjenesten deres ubegrenset en periode. Jeg gidder ikke, i redsel for å enten binde meg ekstra antall mnd., eller i redsel for at jeg må avregistrere/avbryte noe løpende som jeg "i fare" kanskje kan komme til å starte et abon. for.

 

For mye pes, med å undersøke. Så da gidder jeg ikke. Om Viasat er aldri så gode, så skal jeg ut av bindingstiden tidlig i år 2013 :green:

Lenke til kommentar

79kr er ett fantastisk tilbud, men håper Netflix innser at filmer ikke trenger å "allokeres" til Norge. Jeg tror de aller fleste begynner å bli vant til å se Engelsk innhold uten Norske tekster, og viss Netflix skal bruke lengre tid på å oversette filmer versus å gjøre dem raskt og lett tilgjenglig, tror jeg de vil miste mye gjennomslag.

 

De burde få til norske undertekster, iallefall på de mest populære filmene og seriene, men engelsk går bra det og. Men håper også at de ikke blir utilgjengelig bare pga de ikke er ferdig å oversette. Men det meste av filmer og serier har jo allerede blitt oversatt av andre, så de blir sikkert å kjøpe tekster istedet for å lage helt nye selv.

 

For min del holder det om de tilbyr engelske undertekster. Gidder rett og slett ikke betale ekstra for dårlige norske undertekster med haugevis av oversettelsesfeil. Nei, gi dem pusterom og IKKE krev norske undertekster. Tror det vil gavne oss forbrukere, slik at de kan bruke tid og penger på andre viktigere ting. Om du absolutt vil ha norske undertekster så gå en annen plass enn en amerikansk tilbyder !!

 

Jeg er så lei av Skandinaviske DVD-utgivelser, hvor man knapt finner mer enn norsk, svensk, dansk og finsk. Engelsk mangler totalt på mange slike utgivelser, selv om det også finnes på enkeltutgivelser. Derfor foretrekker jeg å kjøpe DVD'er i engelsktalende land !

 

EDIT:

rettet "svenks" til svensk :green:

(språket med en haug ekstra konsonanter, men enklere å lytte til enn dansk er det jo med det svenske språket)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt fra en kompis i statene har Netflix tapt seg i kvalitet ved at de delte opp abonnementet sitt. Husker ikke helt hva som ble endret, men tror det var at tv-serier og serier ble en del, mens filmer ble en annen del, og hvis man ville ha begge deler måtte man betale for begge deler, noe som ble dobbelt så dyrt som opprinnelig pris bare noen mnd før. Jeg er derfor litt skeptisk til Netflix, men det blir spennende å følge med på allikevel.

 

 

Mvh Faller

 

De forsøkte å dele opp, men gikk etter et par månder tilbake igjen fordi de innså det var en tabbe.

 

Ellers er utfordringen til Netflix at innholdsleverandører er blitt mer og mer "kjipe", ved at de setter karantenetid o.l. Showtime trakk seg, sikkert for å satse mer på egen tjeneste, mens filmselskap økte tiden fra en film kom på DVD til de tillot at den ble streamet med ganske mye.

 

Det hele er filmbransjens forsøk på å ivareta kino og DVD/Blu-ray salg. Forhåpentligvis skjerper de seg. :)

 

Ah, jeg skjønner. Takk for opplysning på det ;)

Lenke til kommentar

De er ofte en hel sesong etter på seriene i Netflix og derfor vil jeg bytte fra Netflix til HBO når det kommer i Norge. Regner med at Unblock-us greier seg uten mine 5 dollar i mnd.

De vil vel få 30 millioner amerikanere som vil ha norsk Ip de neste årene :)

Endret av rillto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor Netflix og andre tjenester tilbyr forskjellig innhold til forskjellige markeder og ikke kan levere alt myutgitt fra dag 1? Rettigheter. Rettigheter og kompensasjon/lønn er satt opp gjennom mange ledd. Skuespillere får lønn for innspilling, honnorar for kinovisning, tv visninger osv. På gamle produksjoner ligger gamle avtaler som ikke tar høyde for streaming. Sånn er det i alle ledd som har krav på penger. Mer om dette kan leses hos NRK beta i artikkelen Hvorfor program i Nett-TV går ut på dato http://nrkbeta.no/2012/05/14/hvorfor-program-i-nett-tv-gar-ut-pa-dato.

 

Motiver for å ha karantenetid på streaming for beskytte DVD/BlueRay utgivelser kan være:

- å beholde dagens system så lenge som mulig. Redd for utvikling?

- regnestykker viser at de tjener mer på eksklusivt DVD/BD salg enn å kombinere med streaming, til tross for potensielt tapte inntekter pga piratkopiering.

Lenke til kommentar

For min del holder det om de tilbyr engelske undertekster. Gidder rett og slett ikke betale ekstra for dårlige norske undertekster med haugevis av oversettelsesfeil. Nei, gi dem pusterom og IKKE krev norske undertekster. Tror det vil gavne oss forbrukere, slik at de kan bruke tid og penger på andre viktigere ting. Om du absolutt vil ha norske undertekster så gå en annen plass enn en amerikansk tilbyder !!

 

Jeg klarer meg utmerket med kun engelsk undertekst, men har jeg valget mellom engelsk og norsk velger jeg norsk. Men mange i Norge sliter med engelsken, spesielt når de må lese en hel eller flere setninger på noen få sekunder, derfor tror jeg norsk undertekst nesten vil bli "krevd" av folket. Samt yngre folk ikke kan så mye engelsk. Men om det kommer til å øke prisen/utsette episoder er jeg ikke for det!

 

Har hatt Netflix før, i 3-4 måneder, og engelsk tekst var ingen problem for meg da :)

Lenke til kommentar

Hvorfor Netflix og andre tjenester tilbyr forskjellig innhold til forskjellige markeder og ikke kan levere alt myutgitt fra dag 1? Rettigheter. Rettigheter og kompensasjon/lønn er satt opp gjennom mange ledd. Skuespillere får lønn for innspilling, honnorar for kinovisning, tv visninger osv. På gamle produksjoner ligger gamle avtaler som ikke tar høyde for streaming. Sånn er det i alle ledd som har krav på penger. Mer om dette kan leses hos NRK beta i artikkelen Hvorfor program i Nett-TV går ut på dato http://nrkbeta.no/20...-gar-ut-pa-dato.

 

Motiver for å ha karantenetid på streaming for beskytte DVD/BlueRay utgivelser kan være:

- å beholde dagens system så lenge som mulig. Redd for utvikling?

- regnestykker viser at de tjener mer på eksklusivt DVD/BD salg enn å kombinere med streaming, til tross for potensielt tapte inntekter pga piratkopiering.

Det er vel ingen her som ikke forstår at dette er elementene bak dette, saken er at man likevel ikke synes det som leveres blir godt nok med disse "begrensningene". Nå må man ikke forveksle misnøye ift. produktet med forståelsen av hvorfor det er slik. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis vi får en tjeneste som leverer alt man kunne finne på å ville se, og gjør dette tilgjengelig kort tid etter premiere på TV/kino og kanskje i tillegg en "available offline" funksjon noe ala spotify - da har vi tjenesten som kommer til å få bukt med piratkopiering! Innhold og tilgjengelig er ALT! Bare dette er bra nok betaler jeg lett det tredobbelte i mnd. 79kr/mnd er en spøk hvis man må vente mange mnder, kanskje flere år før man får sett en serie - jeg har per nå amerikansk netflix og når sesong 7 av en serie starter på amerikansk tv ligger ikke engang sesong 6 tilgjengelig - dermed tyr man til piratkopiering og netflix-abonnementet er en saga blott (aner egentlig ikke hva det uttrykket betyr, tror det passer inn...).

 

De som tror netflix leverer alle verdens serier og filmer er så naive som overhodet mulig. Og de som tror de får en slik tjeneste får 79kr/mnd er enda værre.

Lenke til kommentar

Om innhaldet er interessant og tenesta fungerer kjem eg ganske sikkert til å abonnere. Har venta ganske mange år på dette.

 

Når det kjem ut betyr litt, men om eg er oppdatert frå veke til veke på ein serie eller heng nokre månader etter betyr ikkje stort. Det eg ser av seriar i dag er stort sett dei som har gått nokre sesongar.

Lenke til kommentar

Netflix ligger ca en säsong eller mer efter tv-release på serier, och HBO man vi bara drömma om.

 

Filmerna på netflix är ungefär det samma som dvd/bd release här hemma.

 

Det Netflix kallar för HD är att ta i hårt. HD hos netflix ser inte bättre ut än en dvd du stoppar i en medels spelare.

 

Ljud i surround är Dolby Digital, alltså den surround med minst bitrate.

 

Det enda som jag menar är bra med Netflix är retention, alltså gamla serier man missat eller vill se igen, och att du kan se de var du vill, när du vill, med pause.

 

Det fungerar på Playstation 3, Wii, PC, SmartTV och innbyggt i en del nyare BD spelare.

 

UnblockUS lösningen är både billigare och bättre då du får en fullgod vpn lösning som gör att du kan se regionlåsta program utomlands bland annat BBC iPlayer med allt innehåll de har.

 

Jag använder VPN en hel del direkt genom AppleTV till NHL hockey (betalt abbonemang) och detta är en lösning Viasat Hockey kan se långt efter. Live, pause, eller när-du-vill hockey från ALLA matcher med valfri hemma eller bortakommentatorer/sändningar i 1080i med perfekt skarphet. Viaplay kan bara dra något gammalt över sig.

Jag använder detta primärt på 106" lerret och kvalitet är opåklaglig.

 

Jag bara väntar på att Premier League skall lansera en likadan app så är sport på tv inte det samma som vi känner det.

 

Du kan också se NRK från utlandet med denna VPN. Självklart kan du också använda VPN till det den är mest brukt till, surfa anonymous, eller anonymous torrent/whatever's your choice :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...