Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ErikJN: Hvilken Barbour-jakke har du på deg på bildet?

 

Det er Ashby i oliven.

 

Og Eirik, har du hatt det problemet folk har beskrevet i Styleforumtråden til Luxire der buksene har alt for mye stoff i skrittet slik at de ser litt rare ut? Vurderte å ryke på noen bukser derfra, da jeg sliter med å finne noen som passer ordentlig.

 

Jeg plages ikke nevneverdig av det. Får en diffus V-fold iblant, men i mye mindre grad enn noen av eksemplene på SF. Får en ny bukse til uken der jeg har gjort litt justeringer fra navy-paret, kan gi en lyd når jeg har fått dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prima overdel, Dag. Er dog ikke storfan av cuffs på buksene (riktignok veldig smakssak), og jeg synes comboen svarte oxfords og semsket skinn blir en litt for stor formalitetskollisjon. Men i all hovedsak et meget ryddig antrekk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for kommentar, ErikJN. Kjekt at du tar deg tid til å kikke på hva jeg har på.

 

Jeg har gått over til utelukkende cuffs på buksene, selv om jeg har noen fra gamle dager som ikke har det. Det er en smakssak, men det er også en stilsak.

Det klassiske bukseidealet var legg og oppbrett, buksene blir tyngre med oppbrett, og faller da finere. Dobbelspente dresser bør ha bukser med oppbrett, ellers blir det feil balanse. Det blir for lite stoff nederst i antrekket i forhold til i overkroppen. Buksene i dag er dog uten legg. Og jakken er for vid.

 

Artig også at du merket deg skoene.

Det åpenbare valget til en POW-dress ville være brune brogues, i glatt skinn. Men tenkte i dag at jeg skulle variere litt, og velge sko som forholdt seg ikke til det lyse grå, men til det mørke grå i stoffet. Derfor svarte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...