Gå til innhold

Kjøp av Windows 7


Anbefalte innlegg

Flott,takk for svar!

 

"Har du produktnøkkelen til Pro utgaven, er det bare å laste ned pro utgaven. Uten nøkkel, fungerer bare installasjonen i 30 dager (++ med rearm)."

 

Da får jeg kanskje spm om jeg har nøkkel når jeg begynner installasjon og da legger jeg inn den jeg har?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sier du at W7 OEM kun kan oppgraderes W8 OEM ?

 

jeg lurer også på hvordan det bil hvis man (om en del år ) ønsker bruke W7 på en nye selvbygd pc med OEM lisens for den pcen man har i dag ?

her må man regne med at de fleste da bruker W8

 

jeg spør siden det viker høyst usikkert om W8 i desktop modus kan bli 99 % lik W7.

Lenke til kommentar
sier du at W7 OEM kun kan oppgraderes W8 OEM ?

 

Nei det er ikke det jeg sier. OEM kan oppgraderes til akkurat hva du vill, det være seg fullversjon, oppgradering, OEM og hva ellers du måtte ønske.

 

jeg lurer også på hvordan det bil hvis man (om en del år ) ønsker bruke W7 på en nye selvbygd pc med OEM lisens for den pcen man har i dag ?

 

Da må du jo ha en lisens til Windows 7 da. Det finnes ingen måte å nedgradere Windows 8 på, så da må du ta en clean install med Win7, og aktivere med den lisensen du har til Win7.

En Win8 OEM lisens vil selvsagt ikke fungere på en Win7 installasjon. Så det er to helt separate ting.

 

jeg spør siden det viker høyst usikkert om W8 i desktop modus kan bli 99 % lik W7.

 

Du får det ganske så likt, men 100% blir det vel neppe. Det er jo faktisk ett nytt operativsystem med ett nytt design. Så om du ikke kan godta 90% likt med tredjeparts programvare, er vel ikke Win8 noe for deg.

Lenke til kommentar
sier du at W7 OEM kun kan oppgraderes W8 OEM ?

 

Nei det er ikke det jeg sier. OEM kan oppgraderes til akkurat hva du vill, det være seg fullversjon, oppgradering, OEM og hva ellers du måtte ønske.

 

jeg lurer også på hvordan det bil hvis man (om en del år ) ønsker bruke W7 på en nye selvbygd pc med OEM lisens for den pcen man har i dag ?

 

Da må du jo ha en lisens til Windows 7 da. Det finnes ingen måte å nedgradere Windows 8 på, så da må du ta en clean install med Win7, og aktivere med den lisensen du har til Win7.

En Win8 OEM lisens vil selvsagt ikke fungere på en Win7 installasjon. Så det er to helt separate ting.

 

jeg spør siden det viker høyst usikkert om W8 i desktop modus kan bli 99 % lik W7.

 

Du får det ganske så likt, men 100% blir det vel neppe. Det er jo faktisk ett nytt operativsystem med ett nytt design. Så om du ikke kan godta 90% likt med tredjeparts programvare, er vel ikke Win8 noe for deg.

 

i mellom tiden må man bare se hvordan W8 blir mottatt.

uansett nye pc blir det ikke for om mange år

hvis dagens pc funger greit så kan det god hende at det er kommet en W9 før jeg skaffer meg ny pc

Den jeg har i dag er jo bare noen få år

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det virker som TS har fått svar på det han lurte på så jeg låner denne tråden litt :)

 

Har nå en uekte versjon av Windows 7 Ultimate. Etter at jeg har litt problemer med det i det siste bestemte jeg meg for å kjøpe en OEM versjon. Vil beste måten for meg å innstallere OEM versjonen på være ved å boote CD'en via BIOS? Vil jeg kunne fjerne den uekte versjonen av Windows når jeg innstallerer OEM versjonen?

Lenke til kommentar

Om du kjøper Win7 Ultimate OEM (om du får tak i den nå) så trenger du bare å bytte nøkkel egentlig.

 

I ledetekst trenger du bare å skrive disse kommandoene, så skal du være aktivert med den lovlige nøkkelen din:

 

slmgr /upk

slmgr /ipk XXXXX.XXXXX.XXXXX.XXXXX.XXXXX (din nye nøkkel)

slmgr /ato

 

Om du kjøper en annen versjon enn Ultimate, må du gjøre som du sier, starte opp fra DVD platen, og installere en ny kopi. Du får ikke beholdt programmer og innstillinger, så husk backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...