Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)


Anbefalte innlegg

 

 

Haha. Synes det er komisk hvordan Baltazar hijacker tråden til et punkt hvor han til og med innbiller seg selv at det er han som er midtpunktet i diskusjonen.

 

Uansett er det like håpløst hver gang noen kommer med kortet "Når var det du så en muslim demonstrere sist mot ugjerningene til sine trosfeller". Som om islam med sine 1.3 millioner tilhengere er en mer eller mindre homogen gruppe. Det blir like feil som å påstå at kristne fra alle trosretninger har grunn til å identifisere seg med ABB og ta offentlig avstand fra hans voldshandlinger.

 

Jeg kjenner mange muslimer og kan trygd fastslå at det er et stort spekter og forskjell på disse menneskene. Forøvrig kan jeg også nevne at det finnes muslimer som tjenestegjør i vestlige militærvesen, som USA, Storbritania og Israel. Det burde si nok om det faktum at en god del muslimer har fundamentalt forskjellige holdninger og syn på ting og tang seg imellom.

 

Hver gang jeg hører denne frasen fra en Nordmann ser jeg automatisk for meg en hillbilly, typisk dåpsnavn Dave-Kenneth og trofast FrP stemmer.

 

a>

 

Vel, når knapt noen muslimer demonstrerer imot islamsk terrorisme, mens 1000vis stiller seg opp på Youngstorget i protest imot en dårlig youtubefilm, så er vel det et tegn på at gruppen er mer homogen en du liker å forestille deg.

 

La oss ta de fire første khalifene som eksempel. Dette er etterfølgerne av profeten Mohammed. Disse fire greide å erobre hele det Persiske riket og 2/3 av det Østromerske riket. Disse anses av sunni islam som de "fire rettledede khalifer" og alle hadde nær kontakt med og var en del av den innerste sirkel til profeten mohammed i hans levetid.

 

Mohammed var selv militaristisk. Han ervervet seg rikdom ved å angripe og rane karavaner, drepe motstandere i krig og ta deres eiendom inkludert deres kvinner og ved å forvise jøder og beslaglegge deres eiendeler. Ved et tilfelle slaktet Mohammed ned 800 jødiske menn i Medina og tok over deres eiendom og kvinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I islam så har man prinsippet om naskh. Det vil si at det som ble åpenbart kronologisk sist til Mohammed får siste ord og lovgivende kraft.

Så den siste kapitelet i koranen er riktigst, den nest siste kapitelet, nest riktigst osv.

 

Det er 114 kapitler i koranen, alt kapitel 105 sier er:

 

"Du har vel sett hva Herren gjorde med elefantfolkene ? Lot Han ikke deres list slå feil ? Han sendte over dem fugleflokker, som kastet på dem stener av brent leire. og lot dem bli som avspist vegetasjon"

 

Koranen Universitetsforlaget 1989

 

:hmm: Er "elefantfolkene" folk fra India eller Afrika ? Hvilken lovgivende kraft har dette kapitelet ?

 

Du forutsetter at koranen er organisert kronologisk. Men den er hverken strukturert kronolgisk eller tematisk. Det er organisert fra lengste til korteste kapittel.

 

Kapittel 2, "kua", er det lengste, kapittel 3 er det nest lengste osv.

 

Dette er en av grunnene til at det er viktig med langvarig skolering for å tolke koranen riktig i henhold til islamsk tradisjon. Generelt så kan man si at de første, lange kapitlene er fra medina-perioden, mens de mer poetiske mekkasuraene befinner seg bakerst i koranen.

 

For eksempel ble kapittel 2 åpenbart for Mohammed rundt år 623, tidlig i hans Medina-periode. 100 av versene i dette kapitlet omhandler jødene, fordi han på denne tid strevde med å omvende/ få makt over de 3 jødiske stammene i Medina

 

Kapittel 9, som inneholder det beryktede sverdverset, ble åpenbart for Mohammed i år 631, i hans siste leveår. Dette på et tidpunkt da han gav de arabiske flergudsdyrkerne valget mellom døden og å underkaste seg islam.

"organisert fra lengste til korteste kapittel"

 

Man lærer så lenge man lever :) , finnes det noen pålitelig kronologisk liste av de 114 kapitlene ? Dvs. hvilket kapitel er eldst og hvilket er yngst ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Man lærer så lenge man lever :) , finnes det noen pålitelig kronologisk liste av de 114 kapitlene ? Dvs. hvilket kapitel er eldst og hvilket er yngst ?

 

Det finnes flere såkalte korankommentarer fra islamske kilder. Disse kalles for tafsir. En kjent og mye lest korankommentator den dag i dag innen sunni-islam er Ibn Kathir fra 1300-tallet. Du kan lett google deg fram til denne.

 

Ellers så er Jihadwatchs Robert Spencers koranblogging veld verdt å sjekke ut

 

http://www.jihadwatch.org/quran-commentary.html

 

Spencer skriver med stor innsikt og klarhet.

 

Noen lett tilgjengelig liste over kronolgi kjenner jeg for øvrig ikke til.

Lenke til kommentar

Ja, "vonfaff" - det ser ut som en særlig lang og gudsjammerlig kjedelig ørkenvandring, denne situasjonen. Og den godeste Baltersen unngår behendig direkte spørsmål på hvordan han får til det uforklarlige trickset å kalle seg troende, og samtidig fare frem som om han er den skinnbarlige selv ... Det ligner mistenkelig på noe sånn voodoaktig shit ... ;)

 

 

Du klager og syter mye over det du mener er "hatefulle innlegg fra andre, som argumenterer mot muslimene og påpeker sannheten om islam.

Men jeg tror du bør gå i deg selv og tenke litt over hvordan det står til med deg selv. Er du nå så sikker på at du selv er helt fri for hat, og da spesielt mot dem som mener noe annet enn deg selv ?

 

Å papeke sannheten om noe, i dette tilfellet islam, er ikke galt på noen måte, og det i seg selv har ikke noe med hat å gjøre.

Men hva med dem som ønsker å skjule sannheten, og dermed promoterer en løgn ?

Å skjule sannheten om islam kan også få katastrofale følger for både de muslimer som vil leve i fred, og for oss andre som kommer i kontakt med islam.

 

Det faktum at muslimer og deres medløpere skjuler sannheten om islam, og fremstiller et glansbilde av islam som en "fredelig" religion har også opp gjennom historien ført til katastrofe, lidelse og død for flere hundre millioner mennesker, og folk blir fortsatt lurt inn i døden av dette falske glansbildet i dag.

 

Selv om du selv kanskje har noen "hyggelige" muslimske venner, så fins det mange også i Norge som er lurt inn i døden pga at islam og muslimer utelukkene blir fremstilt som noe positivt.

Det er mange som har vært åpne og tillitsfulle mot musiimer pga dette, men som er blitt påført lidelse og død av de samme muslimene som de stolte på.

 

Hva med disse, og med alle dem som lider og blr drept av muslimer rundt om i verden ?

Skal disse ofres bare fordi du og noen andre naive mennesker foretrekker å gi etter for islam og fortsette å skjule sannheten fordi dere vil leve i fred ?

 

Selv om dere foretrekker å fortsette å skjule sannheten om islam for å få "fred" Så vil dere ikke få noen fred, en ting er at dere må leve med vissheten om at folk blir drept og massakrert av muslimer i andre land uten at dere løfter en finger for å rope ut og protestere mot det som foregår, en annen ting er at det vil antakelig skje her også, for jeg tror ikke at de muslimene som er i Norge vil klare å stå imot presset fra de mer ekstreme muslimene som dukker opp.

Lenke til kommentar

Selv om dere foretrekker å fortsette å skjule sannheten om islam for å få "fred" Så vil dere ikke få noen fred, en ting er at dere må leve med vissheten om at folk blir drept og massakrert av muslimer i andre land uten at dere løfter en finger for å rope ut og protestere mot det som foregår, en annen ting er at det vil antakelig skje her også, for jeg tror ikke at de muslimene som er i Norge vil klare å stå imot presset fra de mer ekstreme muslimene som dukker opp.

 

Hvorfor tror du at vi som nasjon som nettopp har befridd oss fra denne ørken landeplagen som heter kristendom skal dra over oss den enda mer tilbakestående fetteren som heter islam? Som trådstarter påpeker så jobber de to største grenene med å ta oss TILBAKE i tid, ikke inn i fremtiden, så hvorfor i all verden skulle vi tillate det?

 

Jeg, og mange med meg i denne nasjonen, er fullstendig inneforstått at vi kommer til å få noen problemer med islam ikke bare her i norge, men i hele verden, men vi løser ikke dette med å være hatefulle for hver jævla muslim vi møter, eller enda verre, dra over oss troen på kristendommen igjen i fullt mon, som både du og flere kristne her inne tror vil løse "alt"... Tvert i mot viser det seg at hvis vi møter mennesker som kommer fra islamske land med sekulære og åpne verdier så er det flere som får åpnet øynene sine og ser at med frihet så kommer det ansvar og med ansvar så kommer det større frihet og i europa i dag er det muslimer som topper listen over de som blir ateister og som faktisk forstår at frihet er å foretrekke fremfor tvang og sinnsvake straffer for forbrytelser begått mot en høyst imaginær gud. Men møter de slike som deg, som jubler i fryd hver gang en muslim konverterer til kristendom i blind ignoranse i den tro at dere hjelper folk så er det ikke rart at de flykter inn i sine religiøse miljøer og blir der, for hat løser nemlig ingenting.

 

Nå er det på tide at du ruller inn gjeipen når det kommer til jesus reklame, for det er faktisk ikke mer enn hundre år siden folk her i landet også ble straffet etter pipa til bibelen og noen ganger tror jeg dere krampekristne ikke skjønner at det er å ta hundre skritt tilbake når dere fremmer jesus som "løsning" på slike problemer, for hvilken problemer mener du at troen på løse påstander vil løse egentlig?

 

Muslimer flest er folk flest faktisk, like mye som kristne er folk flest og det dummeste vi kan gjøre er å båssette alle og kalle dem terrorister, for da kan du ta deg gift på at de blir nettopp det!

 

Og med hensyn til kors i flagget og andre steder... Ingen kommer til å endre det, slapp av. Skjønt jeg skulle ønske at kirken ga seg med den infernalske ringingen hver søndag da, med det er mest fordi det er irriterende å høre på den infernalske ringingen der jeg bor, det er rett og slett audio forurensning. Hvis folk ikke skjønner at det er guds tjeneste på søndag og ringingen ikke hjelper på oppmøtet er det vel kanskje på tide å gi seg snart?

 

Har et indisk par jeg ble kjent med for omlag 15 år siden. De er begge høyt utdannet, hun er lege og han er ingeniør, men kom til landet kledd som siker, med turban, slør og det hele. Så gikk det et halvt år og de merket selv hvor isolerte de var der de vandret rundt som symboler på overtro (det var ikke mine ord, men hans...) og de satet seg ned og lurte på om det var noe DE kunne gjøre med det. Løsningen var så åpenbar at de ikke så den med engang, men når de tok av seg symbolene, som faktisk holder folk på avstand like sikkert som en jøde med korketrekkerkrøller holder folk på avstand, oppdaget de også at integreringen gikk MYE lettere! De var unge da de kom hit til landet, men planen deres har hele tiden vært, og den er det fremdeles, å bosette seg her så lenge de lever, så hvorfor ikke kaste ut noe baggasje for å gjøre reisen lettere liksom? De er begge like, om ikke mer, norske som jeg er. De snakker begge perfekt norsk etter snart femten år i landet, de både hører forskjell på og kan snakke dialekt om de vil det, ja så og si alt, bortsett fra maten (som smaker helt himmelsk om jeg må få si det, da jeg liker sterkt krydret mat), som fremdeles har beholdt sitt indiske preg og det er ikke akkurat noen bakdel...

 

Så hva komemr det av da at muslimer, altså de som er sterkt troende, kommer hit til landet i det hele tatt? De vil jo ikke ha yttringsfrihet, de vil ikke ha mennekerettigheter, de vil ikke ha likestilling, så hvorfor kommer de hit da?Hva er det med norge som frister de med blind tro? Og hva kan vi gjøre for at de ikke skal fortsette denne blindheten?

 

Her du noen ideer her Ergod? Som muslim er du på en måte innenfor og ser kanskje mer hva som kunne vært gjort her for å endre integrasjonen til det bedre? Hva driver disse islamistene egentlig? Hvorfor er hatet mot frihet, likkestilling og menneskerettigheter så stort i enkelte muslimske miljøer?

 

 

So mejg påpeker over her så er Baltazar94 sin drøm også totalt herredømme for sin jesus, der alle skal tilbe og prise ham, så forskjellene til de mest ekstreme islamister er ikke SÅ fjern som man skulle tro... Bare at han aldri ville innrømme at han gledelig ville fjernet friheten fra folk for å prakke på dem jesus igjen, slik islamistene åpenhjertig gjør, men det er mest fordi han ønsker å fremstå som god og snill. Denne tanke gangen kom klart frem i etter Utøya i fjor, der flere kristne tok til ordet for å tvangs kristne landet igjen fordi DE mener friheten folk nyter, der de kan la være å tro på påstandene i bibelen, ikke er på sin plass. Og at jesus ikke nyter den respekten DE syntes han skal nyte såklart... Den ene er åpen mens den andre ikke er det om målet for sin ektremisme.... Og hvordan kommer vi rundt dette lurer jeg? Hva kan gjøres bedre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, "vonfaff" - det ser ut som en særlig lang og gudsjammerlig kjedelig ørkenvandring, denne situasjonen. Og den godeste Baltersen unngår behendig direkte spørsmål på hvordan han får til det uforklarlige trickset å kalle seg troende, og samtidig fare frem som om han er den skinnbarlige selv ... Det ligner mistenkelig på noe sånn voodoaktig shit ... ;)

 

 

Du klager og syter mye over det du mener er "hatefulle innlegg fra andre, som argumenterer mot muslimene og påpeker sannheten om islam.

Men jeg tror du bør gå i deg selv og tenke litt over hvordan det står til med deg selv. Er du nå så sikker på at du selv er helt fri for hat, og da spesielt mot dem som mener noe annet enn deg selv ?

 

 

Jeg skal fortsette å klage og jamre meg når jeg ser innlegg fra trosfeller, som jeg mener er helt på villspor, og holder mest på med å pine og plage andre. Det kan du være helt sikker på. Om jeg har noen gram hat i meg, er helt umulig å vite, men en ting skal du vite, og det er at ingen her på forumet har klart å lokke frem sånne sykdommer hos meg, enda

Når det gjelder diverse sannheter, så er de menneskelige sannhetene farget av at de kommer fra feilbarlige mennesker, slike som deg og meg. Den eneste sannheten, er det hverken du eller jeg som eier - du vet veldig godt hvem som har eierskapet til den, og den er formulert på mange språk og utallige dialekter, men alle disse forskjellige dialektene og språkene har ett ord til felles, og det er; altruisme. Og det begrepet fungerer akkurat lik ens, om man mumler det frwem i en bønn mens man er vendt mot sør, eller sitter i kirken og tygger vafler og drikker norsk kirkekaffe, eller sitter i sin buddhistkjortel og mediterer om menneskets søken etter lykken, og fraværet av lidelsene.

 

Så var det spørsmålet som du enda ikke vil svar på ... Når kan jeg forvente å få svar fra deg?

 

:)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal absloutt alle muslimer prakke på andre sin religion ?

Hvorfor tror muslimer de er bedre en som ikke er det ?

Hva gjør det at dere kan si deres profet er den som vet alt ?

Hvorfor skriker alltid ALLE muslimer allaha akbar når de dreper folk ?

Hvorfor kan ikke muslimer holde seg til land der Islam er ifra ?

Hvorfor er det så mye problemer med muslimer og land som er dominert med Islam som religion ?

Er det ikke muslimer som lager de problemene ?

Hvorfor skal vi Nordmenn godta at dere barbarisk skal slakte dyr ?

Hvorfor skal vi Nordmenn i det hele tatt tilrettelegge noe som helst for Islam,Jødedommen, etc ? Vi er et kristent land.

Hvorfor jublet MANGE muslimer etter 11.sep rundt om i Norge ?

Hvorfor stilte kun 4-6muslimer på motdemonstrasjon etter utspillene til Mohyeldeen Mohammad, imens ca 90% klappet til hans utspill den dagen ?

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor ikke finne ett godt "nytt" spørsmål - fremfor å resirkulere mange "gamle"?

 

en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke finne ett godt "nytt" spørsmål - fremfor å resirkulere mange "gamle"?

 

en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare

 

:)

hvorfor ikke samle alle mine personlig spørsmål i en post ? istedet for lette igjennom en hel tråd ?

en dåre er en som bryr seg om noe såpass trivielt..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor ikke finne ett godt "nytt" spørsmål - fremfor å resirkulere mange "gamle"?

 

en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare

 

:)

hvorfor ikke samle alle mine personlig spørsmål i en post ? istedet for lette igjennom en hel tråd ?

en dåre er en som bryr seg om noe såpass trivielt..

 

Ja, hvis man tror at noen er ansatt som personlige veiledere her så ...

 

Hvorfor ikke tenke deg grundigere om, og så komme med et spørsmål som ingen har stilt før?

 

Mulig jeg er en dåre, og du er jaggu ikke til særlig hjelp for at denne dåren skal bli frisk og mindre dårete, så det er sagt

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke finne ett godt "nytt" spørsmål - fremfor å resirkulere mange "gamle"?

 

en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare

 

:)

hvorfor ikke samle alle mine personlig spørsmål i en post ? istedet for lette igjennom en hel tråd ?

en dåre er en som bryr seg om noe såpass trivielt..

 

Ja, hvis man tror at noen er ansatt som personlige veiledere her så ...

 

Hvorfor ikke tenke deg grundigere om, og så komme med et spørsmål som ingen har stilt før?

 

Mulig jeg er en dåre, og du er jaggu ikke til særlig hjelp for at denne dåren skal bli frisk og mindre dårete, så det er sagt

 

:)

kødder litt med deg, synes bare det var en unødig post ifra deg..

er enig at jeg kunne sjekket litt, men tenkte kanskje en muslim hadde lyst å svare meg direkte jeg mister ikke søvn om ingen svarer :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor ikke finne ett godt "nytt" spørsmål - fremfor å resirkulere mange "gamle"?

 

en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare

 

:)

hvorfor ikke samle alle mine personlig spørsmål i en post ? istedet for lette igjennom en hel tråd ?

en dåre er en som bryr seg om noe såpass trivielt..

 

Ja, hvis man tror at noen er ansatt som personlige veiledere her så ...

 

Hvorfor ikke tenke deg grundigere om, og så komme med et spørsmål som ingen har stilt før?

 

Mulig jeg er en dåre, og du er jaggu ikke til særlig hjelp for at denne dåren skal bli frisk og mindre dårete, så det er sagt

 

:)

kødder litt med deg, synes bare det var en unødig post ifra deg..

er enig at jeg kunne sjekket litt, men tenkte kanskje en muslim hadde lyst å svare meg direkte jeg mister ikke søvn om ingen svarer :)

 

Jeg vet at du satte ting på spissen, men

 

-Ta nå en sjekk til av de spørsmålene du stilte, en kvalitetssikring, om du vil (ledende, stråmenn, aggresjon, respektløshet), og se for deg at du ble stilt en slik rekke av spørsmål som angår noe du synes er veldig verdifullt; la oss si "ytringsfrihet" eller noe lignede som står veldig sterkt i vår kultur, og som er personlig viktig.

 

Kan du da med hånden på hjertet si at du får veldig lyst til å svare den personen på en grundig og seriøs måte?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Ja, "vonfaff" - det ser ut som en særlig lang og gudsjammerlig kjedelig ørkenvandring, denne situasjonen. Og den godeste Baltersen unngår behendig direkte spørsmål på hvordan han får til det uforklarlige trickset å kalle seg troende, og samtidig fare frem som om han er den skinnbarlige selv ... Det ligner mistenkelig på noe sånn voodoaktig shit ... ;)

 

 

Du klager og syter mye over det du mener er "hatefulle innlegg fra andre, som argumenterer mot muslimene og påpeker sannheten om islam.

Men jeg tror du bør gå i deg selv og tenke litt over hvordan det står til med deg selv. Er du nå så sikker på at du selv er helt fri for hat, og da spesielt mot dem som mener noe annet enn deg selv ?

 

 

Jeg skal fortsette å klage og jamre meg når jeg ser innlegg fra trosfeller, som jeg mener er helt på villspor, og holder mest på med å pine og plage andre. Det kan du være helt sikker på. Om jeg har noen gram hat i meg, er helt umulig å vite, men en ting skal du vite, og det er at ingen her på forumet har klart å lokke frem sånne sykdommer hos meg, enda

 

Vel, det ser nå ut som at jeg klarte å lokke frem en del av dette ihvertfall.

 

Når det gjelder diverse sannheter, så er de menneskelige sannhetene farget av at de kommer fra feilbarlige mennesker, slike som deg og meg. Den eneste sannheten, er det hverken du eller jeg som eier - du vet veldig godt hvem som har eierskapet til den, og den er formulert på mange språk og utallige dialekter, men alle disse forskjellige dialektene og språkene har ett ord til felles, og det er; altruisme. Og det begrepet fungerer akkurat lik ens, om man mumler det frwem i en bønn mens man er vendt mot sør, eller sitter i kirken og tygger vafler og drikker norsk kirkekaffe, eller sitter i sin buddhistkjortel og mediterer om menneskets søken etter lykken, og fraværet av lidelsene.

 

Så var det spørsmålet som du enda ikke vil svar på ... Når kan jeg forvente å få svar fra deg?

 

:)

 

Så vidt jeg vet er vi ikke trosfeller, selv om vi begge er troende. Etter eget utsagn er du buddhist, mens jeg er kristen.

 

Den eneste og fulle sannheten finner du i Bibelen. Og det er denne sannheten jeg følger og ikke hverken kan eller vil vike fra.

 

Men når det gjelder islam, så vil de fleste som har kunnskap om hva islams skrifter og historie uansett bakgrunn se og forstå at islam ikke fører til noe godt for noen.

Om du løfter blikket litt og ser på muslimenes forfølgelser av minoriteter og folk med andre religioner rundt om i verden, så må du knipe øynene godt igjen for å unngå å se og forstå at muslimenes oppførsel kommer av islams lære.

Og jeg tror at alle vil forstå at dette og alle oppfordringene til å drepe vantro ikke kommer fr eller er inspirert av Gud, men av en helt annen makt.

 

Islam er en ideologi og ikke bare en religion, og de som støtter denne ideologien, støtter også det som foregår i denne ideologiens navn.

 

Det er jo også slik i islam at muslimer kan ikke kritisere eller fordømme det andre muslimer gjør i islams navn uten å bli regnet som frafalne muslimer.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal absloutt alle muslimer prakke på andre sin religion ?

Hvorfor tror muslimer de er bedre en som ikke er det ?

Hva gjør det at dere kan si deres profet er den som vet alt ?

Hvorfor skriker alltid ALLE muslimer allaha akbar når de dreper folk ?

Hvorfor kan ikke muslimer holde seg til land der Islam er ifra ?

Hvorfor er det så mye problemer med muslimer og land som er dominert med Islam som religion ?

Er det ikke muslimer som lager de problemene ?

Hvorfor skal vi Nordmenn godta at dere barbarisk skal slakte dyr ?

Hvorfor skal vi Nordmenn i det hele tatt tilrettelegge noe som helst for Islam,Jødedommen, etc ? Vi er et kristent land.

Hvorfor jublet MANGE muslimer etter 11.sep rundt om i Norge ?

Hvorfor stilte kun 4-6muslimer på motdemonstrasjon etter utspillene til Mohyeldeen Mohammad, imens ca 90% klappet til hans utspill den dagen ?

 

Jeg er ikke muslim, men jeg kan kanskje likevel svare slik at vi får det på trykk. For dette vil ingen muslimer gi noe ærlig svar på.

Muslimene skal gjøre hva de kan for å spre islam med alle midler, dette er de opplært til.

 

Muslimene lører at de er overlegne alle andre fordi de er muslimer, og bare muslimer er fullverdige mennesker. Dette blir de også opplært til å tro gjennom koranen og islams skrifter, og derfor er det naturlig for dem å tro det og de forstår ikke at vi reagerer negativt på slikt.

 

Muslimene tror at muhammed var en profet som hele tiden fikk åpenbaringer fa Gud. Muhammed hadde epilepsi, og dette brukte han for å fremstille det slik at når han fikk anfall så var det en apenbaring han fikk.

 

 

Muslimer roper allahu akbar når de dreper for allah i islams navn fordi allahu akhbar betyr allah er størst, og allah var den overste av alle avgudene araberne hadde før muhammed oppfant islam.

 

Muslimene er kommet til vesten av to grunner, vestlige politikere står bak denne innvandringen, det er mao en villet utvikling.

Det andre er at muslimene blir brukt av sine egne ledere til å spre islam.

 

Det er ikke nødvendigvis muslimer som skaper alle problemene i muslimske land, men islam.

Kun i de muslimske land som ennå har rester igjen av urbefolkningen er det muslimene som skaper problemer, men da er det også pga islams lære.

 

Vi bør absolutt ikke akseptere halalslakt, dette er en metode som muslimene bruker for å påføre ofrene så mye smerte som mulig før de dør.

Denne metoden blir forøvrig ikke bare brukt på dyr, men også enkelte ganger på mennesker.

 

Hverken islam eller jødedommen burde aksepteres i Norge, jøder hadde lenge ikke adgang til Norge i følge grunnloven.

 

kun et lite antall muslimer møtte op for å protestere mot Mohyeldeen Mohammad fordi de fleste muslimer i hemmelighet støtter hans uttalelser, dette fordi det er ifølge islam, og muslimer vil ikke gå mot sin egen religion.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Hvorfor skal absloutt alle muslimer prakke på andre sin religion ?

Hvorfor tror muslimer de er bedre en som ikke er det ?

Hva gjør det at dere kan si deres profet er den som vet alt ?

Hvorfor skriker alltid ALLE muslimer allaha akbar når de dreper folk ?

Hvorfor kan ikke muslimer holde seg til land der Islam er ifra ?

Hvorfor er det så mye problemer med muslimer og land som er dominert med Islam som religion ?

Er det ikke muslimer som lager de problemene ?

Hvorfor skal vi Nordmenn godta at dere barbarisk skal slakte dyr ?

Hvorfor skal vi Nordmenn i det hele tatt tilrettelegge noe som helst for Islam,Jødedommen, etc ? Vi er et kristent land.

Hvorfor jublet MANGE muslimer etter 11.sep rundt om i Norge ?

Hvorfor stilte kun 4-6muslimer på motdemonstrasjon etter utspillene til Mohyeldeen Mohammad, imens ca 90% klappet til hans utspill den dagen ?

 

Jeg er ikke muslim, men jeg kan kanskje likevel svare slik at vi får det på trykk. For dette vil ingen muslimer gi noe ærlig svar på.

Muslimene skal gjøre hva de kan for å spre islam med alle midler, dette er de opplært til.

 

Muslimene lører at de er overlegne alle andre fordi de er muslimer, og bare muslimer er fullverdige mennesker. Dette blir de også opplært til å tro gjennom koranen og islams skrifter, og derfor er det naturlig for dem å tro det og de forstår ikke at vi reagerer negativt på slikt.

 

Muslimene tror at muhammed var en profet som hele tiden fikk åpenbaringer fa Gud. Muhammed hadde epilepsi, og dette brukte han for å fremstille det slik at når han fikk anfall så var det en apenbaring han fikk.

 

 

Muslimer roper allahu akbar når de dreper for allah i islams navn fordi allahu akhbar betyr allah er størst, og allah var den overste av alle avgudene araberne hadde før muhammed oppfant islam.

 

Muslimene er kommet til vesten av to grunner, vestlige politikere står bak denne innvandringen, det er mao en villet utvikling.

Det andre er at muslimene blir brukt av sine egne ledere til å spre islam.

 

Det er ikke nødvendigvis muslimer som skaper alle problemene i muslimske land, men islam.

Kun i de muslimske land som ennå har rester igjen av urbefolkningen er det muslimene som skaper problemer, men da er det også pga islams lære.

 

Vi bør absolutt ikke akseptere halalslakt, dette er en metode som muslimene bruker for å påføre ofrene så mye smerte som mulig før de dør.

Denne metoden blir forøvrig ikke bare brukt på dyr, men også enkelte ganger på mennesker.

 

Hverken islam eller jødedommen burde aksepteres i Norge, jøder hadde lenge ikke adgang til Norge i følge grunnloven.

 

kun et lite antall muslimer møtte op for å protestere mot Mohyeldeen Mohammad fordi de fleste muslimer i hemmelighet støtter hans uttalelser, dette fordi det er ifølge islam, og muslimer vil ikke gå mot sin egen religion.

 

Jeg fikk ikke noen svar på dette anngående feil i bibelen...

 

http://rationalwiki....rs_in_the_Bible

http://www.freethoug...contradictions/

http://www.extremely...ible_errors.php

Jeg regner med du leser engelsk

Si meg: Hvordan kan stjerner falle fra himmelen og ned på jorden? 1/3 av alle stjernene vist ikke jeg husker feil...

They are wandering stars, for whom the deepest darkness has been reserved forever.” — Jud. 1:14

Hva med kometer? Er de virkelig stjerner på reise? L O L ;-)

Eller hva med: In Mark 14:30, Jesus tells Peter that before the cock crows twice, Peter will have denied him three times. In Matthew 26:34, Luke 22:34, and John 13:38, Jesus tells Peter that he will deny him three times before the cock crows once.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, "vonfaff" - det ser ut som en særlig lang og gudsjammerlig kjedelig ørkenvandring, denne situasjonen. Og den godeste Baltersen unngår behendig direkte spørsmål på hvordan han får til det uforklarlige trickset å kalle seg troende, og samtidig fare frem som om han er den skinnbarlige selv ... Det ligner mistenkelig på noe sånn voodoaktig shit ... ;)

 

 

Du klager og syter mye over det du mener er "hatefulle innlegg fra andre, som argumenterer mot muslimene og påpeker sannheten om islam.

Men jeg tror du bør gå i deg selv og tenke litt over hvordan det står til med deg selv. Er du nå så sikker på at du selv er helt fri for hat, og da spesielt mot dem som mener noe annet enn deg selv ?

 

 

Jeg skal fortsette å klage og jamre meg når jeg ser innlegg fra trosfeller, som jeg mener er helt på villspor, og holder mest på med å pine og plage andre. Det kan du være helt sikker på. Om jeg har noen gram hat i meg, er helt umulig å vite, men en ting skal du vite, og det er at ingen her på forumet har klart å lokke frem sånne sykdommer hos meg, enda

 

Vel, det ser nå ut som at jeg klarte å lokke frem en del av dette ihvertfall.

 

Når det gjelder diverse sannheter, så er de menneskelige sannhetene farget av at de kommer fra feilbarlige mennesker, slike som deg og meg. Den eneste sannheten, er det hverken du eller jeg som eier - du vet veldig godt hvem som har eierskapet til den, og den er formulert på mange språk og utallige dialekter, men alle disse forskjellige dialektene og språkene har ett ord til felles, og det er; altruisme. Og det begrepet fungerer akkurat lik ens, om man mumler det frwem i en bønn mens man er vendt mot sør, eller sitter i kirken og tygger vafler og drikker norsk kirkekaffe, eller sitter i sin buddhistkjortel og mediterer om menneskets søken etter lykken, og fraværet av lidelsene.

 

Så var det spørsmålet som du enda ikke vil svar på ... Når kan jeg forvente å få svar fra deg?

 

:)

 

Så vidt jeg vet er vi ikke trosfeller, selv om vi begge er troende. Etter eget utsagn er du buddhist, mens jeg er kristen.

 

Den eneste og fulle sannheten finner du i Bibelen. Og det er denne sannheten jeg følger og ikke hverken kan eller vil vike fra.

 

 

 

Det gode budskap, er ikke noe som tilhører en viss bok eller en spesiell meninghet. Altruismen er nedarvet i ethvert sansende og følende vesen siden tidenes morgen. Du trenger ikke reise rundt å fortelle noen om det, du trenger ingen kirker eller templer, det eneste du trenger er deg selv og et rent hjerte.

 

Her for eksempel, er ett utmerket bidrag i så måte:

“Our task must be to free ourselves... by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and it's beauty.”

- Albert Einstein

 

 

Så det er ikke bare profetene, gudene, filosofer eller professorer som har oppfunnet det gode budskapet - det har bestandig vært der for alle og enhver til fri benyttelse.

 

Og for å være spesifikk angående din form for misjonering, så tror jeg at slike holdninger og aggresjon mot andre levende vesener som du "preker", er med på å drive folk bort fra kirkene.

 

Det er altså det budskapet som jeg og du burde være trosfeller i, men der tok jeg visst feil. Og du har fremdeles ikke svart på hvordan du klarer å unngå å få med deg dette, og likevel kalle deg for en troende.

 

:)

 

421362_10151064083056426_1673383611_n.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor skal absloutt alle muslimer prakke på andre sin religion ?

Hvorfor tror muslimer de er bedre en som ikke er det ?

Hva gjør det at dere kan si deres profet er den som vet alt ?

Hvorfor skriker alltid ALLE muslimer allaha akbar når de dreper folk ?

Hvorfor kan ikke muslimer holde seg til land der Islam er ifra ?

Hvorfor er det så mye problemer med muslimer og land som er dominert med Islam som religion ?

Er det ikke muslimer som lager de problemene ?

Hvorfor skal vi Nordmenn godta at dere barbarisk skal slakte dyr ?

Hvorfor skal vi Nordmenn i det hele tatt tilrettelegge noe som helst for Islam,Jødedommen, etc ? Vi er et kristent land.

Hvorfor jublet MANGE muslimer etter 11.sep rundt om i Norge ?

Hvorfor stilte kun 4-6muslimer på motdemonstrasjon etter utspillene til Mohyeldeen Mohammad, imens ca 90% klappet til hans utspill den dagen ?

 

Jeg er ikke muslim, men jeg kan kanskje likevel svare slik at vi får det på trykk. For dette vil ingen muslimer gi noe ærlig svar på.

Muslimene skal gjøre hva de kan for å spre islam med alle midler, dette er de opplært til.

 

 

 

Du er ikke muslim, ei heller en kristen, og på ingen måte en buddhist heller. Men frekkhetens nådegave, den har du jaggu fått med deg, og gudene vet hvorfra du har hentet den elendige evnen.

 

Hvis du ikke har skjønt denne tråden. så kan jeg forklare deg at den er opprettet at en ekte muslim, som hadde til hensikt å bidra med sine kunnskaper, og presentert i ett moderat sinnelag - og fremfor å kapre tråden og strø dine egne spekulative forestillinger til kreti og pleti om en annen religiion, som du later til å ha like lite peiling på som det gode budskapet, burde du evnet å lage deg en egen tråd, men da ville det så klart blitt ensomt for deg.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Men frekkhetens nådegave, den har du jaggu fått med deg, og gudene vet hvorfra du har hentet den elendige evnen.

:)

Han kan jo, for alt vi vet, være ypperste prest i templet for frekkhetens nådegave... Der jesus fra frekklalem kikker frekt ned på deg fra alteret, som står der frekt og opponerende bakerst i frekkhets templet... :)

 

Helt utrolig hva denne personen evner å vrenge ut av seg... som om ikke kristne har den samme kåtheten til å prakke mytene på folk liksom, i MINST like stor grad som muslimer...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men frekkhetens nådegave, den har du jaggu fått med deg, og gudene vet hvorfra du har hentet den elendige evnen.

:)

Han kan jo, for alt vi vet, være ypperste prest i templet for frekkhetens nådegave... Der jesus fra frekklalem kikker frekt ned på deg fra alteret, som står der frekt og opponerende bakerst i frekkhets templet... :)

 

Helt utrolig hva denne personen evner å vrenge ut av seg... som om ikke kristne har den samme kåtheten til å prakke mytene på folk liksom, i MINST like stor grad som muslimer...

 

Jeg er faktisk veldig takknemlig for hans bidrag (nå sliter jeg litt med å romme hele "bamsen" :p ) men du forstår sikkert hvor jeg sikter ... For med hans manglende talegaver og sinnameldinger, resulterer det i at mange av oss andre lærer oss å bli enige om at sånn vil vi ikke ha det, og at det trenger man ikke å slå opp andre steder enn i egen barneoppdragelse for å finne sannheten i.

 

Så den rabiate og sinte teddyen hjelper oss faktisk til å finne ett felles ståsted, uavhengig av tro.

 

Men, det koster mye tålmod

 

;)

Lenke til kommentar

Ja, "vonfaff" - det ser ut som en særlig lang og gudsjammerlig kjedelig ørkenvandring, denne situasjonen. Og den godeste Baltersen unngår behendig direkte spørsmål på hvordan han får til det uforklarlige trickset å kalle seg troende, og samtidig fare frem som om han er den skinnbarlige selv ... Det ligner mistenkelig på noe sånn voodoaktig shit ... ;)

 

 

Du klager og syter mye over det du mener er "hatefulle innlegg fra andre, som argumenterer mot muslimene og påpeker sannheten om islam.

Men jeg tror du bør gå i deg selv og tenke litt over hvordan det står til med deg selv. Er du nå så sikker på at du selv er helt fri for hat, og da spesielt mot dem som mener noe annet enn deg selv ?

 

 

Jeg skal fortsette å klage og jamre meg når jeg ser innlegg fra trosfeller, som jeg mener er helt på villspor, og holder mest på med å pine og plage andre. Det kan du være helt sikker på. Om jeg har noen gram hat i meg, er helt umulig å vite, men en ting skal du vite, og det er at ingen her på forumet har klart å lokke frem sånne sykdommer hos meg, enda

 

Vel, det ser nå ut som at jeg klarte å lokke frem en del av dette ihvertfall.

 

Når det gjelder diverse sannheter, så er de menneskelige sannhetene farget av at de kommer fra feilbarlige mennesker, slike som deg og meg. Den eneste sannheten, er det hverken du eller jeg som eier - du vet veldig godt hvem som har eierskapet til den, og den er formulert på mange språk og utallige dialekter, men alle disse forskjellige dialektene og språkene har ett ord til felles, og det er; altruisme. Og det begrepet fungerer akkurat lik ens, om man mumler det frwem i en bønn mens man er vendt mot sør, eller sitter i kirken og tygger vafler og drikker norsk kirkekaffe, eller sitter i sin buddhistkjortel og mediterer om menneskets søken etter lykken, og fraværet av lidelsene.

 

Så var det spørsmålet som du enda ikke vil svar på ... Når kan jeg forvente å få svar fra deg?

 

:)

 

Så vidt jeg vet er vi ikke trosfeller, selv om vi begge er troende. Etter eget utsagn er du buddhist, mens jeg er kristen.

 

Den eneste og fulle sannheten finner du i Bibelen. Og det er denne sannheten jeg følger og ikke hverken kan eller vil vike fra.

 

 

 

Det gode budskap, er ikke noe som tilhører en viss bok eller en spesiell meninghet. Altruismen er nedarvet i ethvert sansende og følende vesen siden tidenes morgen. Du trenger ikke reise rundt å fortelle noen om det, du trenger ingen kirker eller templer, det eneste du trenger er deg selv og et rent hjerte.

 

Her for eksempel, er ett utmerket bidrag i så måte:

“Our task must be to free ourselves... by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and it's beauty.”

- Albert Einstein

 

 

Så det er ikke bare profetene, gudene, filosofer eller professorer som har oppfunnet det gode budskapet - det har bestandig vært der for alle og enhver til fri benyttelse.

 

Og for å være spesifikk angående din form for misjonering, så tror jeg at slike holdninger og aggresjon mot andre levende vesener som du "preker", er med på å drive folk bort fra kirkene.

 

Det er altså det budskapet som jeg og du burde være trosfeller i, men der tok jeg visst feil. Og du har fremdeles ikke svart på hvordan du klarer å unngå å få med deg dette, og likevel kalle deg for en troende.

 

:)

 

a>

Ja, "vonfaff" - det ser ut som en særlig lang og gudsjammerlig kjedelig ørkenvandring, denne situasjonen. Og den godeste Baltersen unngår behendig direkte spørsmål på hvordan han får til det uforklarlige trickset å kalle seg troende, og samtidig fare frem som om han er den skinnbarlige selv ... Det ligner mistenkelig på noe sånn voodoaktig shit ... ;)

 

 

Du klager og syter mye over det du mener er "hatefulle innlegg fra andre, som argumenterer mot muslimene og påpeker sannheten om islam.

Men jeg tror du bør gå i deg selv og tenke litt over hvordan det står til med deg selv. Er du nå så sikker på at du selv er helt fri for hat, og da spesielt mot dem som mener noe annet enn deg selv ?

 

 

Jeg skal fortsette å klage og jamre meg når jeg ser innlegg fra trosfeller, som jeg mener er helt på villspor, og holder mest på med å pine og plage andre. Det kan du være helt sikker på. Om jeg har noen gram hat i meg, er helt umulig å vite, men en ting skal du vite, og det er at ingen her på forumet har klart å lokke frem sånne sykdommer hos meg, enda

 

Vel, det ser nå ut som at jeg klarte å lokke frem en del av dette ihvertfall.

 

Når det gjelder diverse sannheter, så er de menneskelige sannhetene farget av at de kommer fra feilbarlige mennesker, slike som deg og meg. Den eneste sannheten, er det hverken du eller jeg som eier - du vet veldig godt hvem som har eierskapet til den, og den er formulert på mange språk og utallige dialekter, men alle disse forskjellige dialektene og språkene har ett ord til felles, og det er; altruisme. Og det begrepet fungerer akkurat lik ens, om man mumler det frwem i en bønn mens man er vendt mot sør, eller sitter i kirken og tygger vafler og drikker norsk kirkekaffe, eller sitter i sin buddhistkjortel og mediterer om menneskets søken etter lykken, og fraværet av lidelsene.

 

Så var det spørsmålet som du enda ikke vil svar på ... Når kan jeg forvente å få svar fra deg?

 

:)

 

Så vidt jeg vet er vi ikke trosfeller, selv om vi begge er troende. Etter eget utsagn er du buddhist, mens jeg er kristen.

 

Den eneste og fulle sannheten finner du i Bibelen. Og det er denne sannheten jeg følger og ikke hverken kan eller vil vike fra.

 

 

 

Det gode budskap, er ikke noe som tilhører en viss bok eller en spesiell meninghet. Altruismen er nedarvet i ethvert sansende og følende vesen siden tidenes morgen. Du trenger ikke reise rundt å fortelle noen om det, du trenger ingen kirker eller templer, det eneste du trenger er deg selv og et rent hjerte.

 

Her for eksempel, er ett utmerket bidrag i så måte:

“Our task must be to free ourselves... by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and it's beauty.”

- Albert Einstein

 

 

Så det er ikke bare profetene, gudene, filosofer eller professorer som har oppfunnet det gode budskapet - det har bestandig vært der for alle og enhver til fri benyttelse.

 

Og for å være spesifikk angående din form for misjonering, så tror jeg at slike holdninger og aggresjon mot andre levende vesener som du "preker", er med på å drive folk bort fra kirkene.

 

Det er altså det budskapet som jeg og du burde være trosfeller i, men der tok jeg visst feil. Og du har fremdeles ikke svart på hvordan du klarer å unngå å få med deg dette, og likevel kalle deg for en troende.

 

:)

 

a>

Jeg holdt litt lav profil med vilje litt lav profil der, for jeg visste ikke noe særlig om hva buddhister virkelig tror på. Og jeg var ikke sikkker på hva det er buddhistene kaller for "det gode budskap"

Men nå vet jeg litt om hva buddhister tror på, og jeg kan se at dere er ikke så veldig langt fra sannheten. Selv om det likevel er ganske stor forskjell mellom buddhisme og kristendom.

Det er bra at buddhistene legger så pass vekt på kjærlighet, og der er dere mye nærmere sannheten enn muslimer som ikke engang vet hva kjærlighet er for noe.

 

Men kristendom handler også om mye mer, det handler også bla om å stå opp mot urett, falskhet og ondskap.

 

I kristendom har vi Jesu budskap som vi skal holde oss til, og noe annet bidskap enn det hverken kan eller vil vi godta. Jesus sier også dette:«Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...