Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men denne muslimen hadde antagelig ingen utdanning innen islamsk hellig lov, sharia,

 

De fleste muslimer følger blindt religiøse autoriter med kompetanse innen sharia lov. Dette kalles taqlid og kan oversettes til å "immitere". Det er derfor samtlige sunni muslimer tilhører en av de fire lovskolene(fiqh) innen sunni-islam, fordi det tar år med utdanning innen koranen og hadith-literatur før man kan tolke befalingene innen islam korrekt.

 

Jeg er temmelig sikker på at trådstarter ikke en gang vet om lovprinsippet naskh innen islam. Naskh betyr at når to vers motsier hverandre så var det handlingen som ble åpenbart kronologisk sist som får lovgivende kraft og er dermed avgjørende for sharia og fiqh.

Fiqh er for øvrig den menneskelige, rettsvitenskapelige fortolkningen av sharia.

 

Jeg må likevel si at jeg synes at islam bør bekjempes med kunskap og ikke med hat.

 

Altfor mange her på sidene lar hatet overskygge en edruelig debatt om islam. Det finnes nok av materiale fra islamske kilder som man kan bruke til å informere og advare den delen av befolkningen som er noenlunde åpne til å endre sitt syn.

Endret av Ergod
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trådstarter var klar på dette med utdannelse og forståelse. Han ville heller ikke uttale seg om mine spørsmål før han hadde satt seg ordentlig inn i Koranen og Hadith, så dine antakelser og fordomsfulle sikkerhet om OT er feil.

 

Jeg hadde mange samtaler med han på PM før fundamentalist-skrullingene her inne fikk han til å forlate forumet, kanskje for godt.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skal håpe på at muslimen som startet denne konstruktive tråden vil svare - han ble etter det jeg vet mobbet fra forumet av noen ekstreme kristne og islamkritikere. Så mye for mangel på vett og forstand hos våre egne ekstremister.

'Ruarcs' var en av dem som sendte ham mindre koselige PMer.

 

Huff da, ja det kan være langt i mellom vett og forstand

Ja. Det er så sant som det er sagt.

 

Trådstarter var klar på dette med utdannelse og forståelse. Han ville heller ikke uttale seg om mine spørsmål før han hadde satt seg ordentlig inn i Koranen og Hadith, så dine antakelser og fordomsfulle sikkerhet om OT er feil.

 

Jeg hadde mange samtaler med han på PM før fundamentalist-skrullingene her inne fikk han til å forlate forumet, kanskje for godt.

Jeg og! :)

Godt han hadde noen støttespillere på PM før han stakk da. =)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror ikke du skal håpe på at muslimen som startet denne konstruktive tråden vil svare - han ble etter det jeg vet mobbet fra forumet av noen ekstreme kristne og islamkritikere. Så mye for mangel på vett og forstand hos våre egne ekstremister.

'Ruarcs' var en av dem som sendte ham mindre koselige PMer.

 

Huff da, ja det kan være langt i mellom vett og forstand

Ja. Det er så sant som det er sagt.

 

Trådstarter var klar på dette med utdannelse og forståelse. Han ville heller ikke uttale seg om mine spørsmål før han hadde satt seg ordentlig inn i Koranen og Hadith, så dine antakelser og fordomsfulle sikkerhet om OT er feil.

 

Jeg hadde mange samtaler med han på PM før fundamentalist-skrullingene her inne fikk han til å forlate forumet, kanskje for godt.

Jeg og! :)

Godt han hadde noen støttespillere på PM før han stakk da. =)

 

Det handler om å være helt vanlig grei og oppegående menneskelig vesen, og vi som er norske trenger ikke nærmere forklaring. Denne uheldige landsmannen som tllfeldigvis ble hundset for sin tro, når hensikten var å skape fred, viser i hvert fall at han kan kalle seg norsk og de som oppfører seg som isbjørner, har vi masse ledig områder innenfor kongeriket, som står til fri benyttelse.

 

 

Jeg møter så gjerne opp på kaien, og vinker farvel :closedeyes:

 

rusty_ship.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Hallo alle sammen :)

 

 

Jeg er en muslim, som har opprettet dette for at dere som lurer noe om Islam skal stille meg spørsmål (uansett hva), også skal jeg gi gode svar tilbake. Jeg vil at det skal bli diskusjon av det også. Svarene som jeg gir er ikke bare jeg som står for. Flertallet av muslimer er enige med meg utenom de mest radikale som utgjør en liten del av det muslimske mangfoldet.

 

Jeg og Islam er i mot dem som sier at man ikke kan si noe i mot Islam. Fordi Islam og Koranen sier at du skal reflektere over det du tror på. og ikke følge kulturer. Man må alltid følge de logiske argumentene og hvor bevisene ligger.

 

 

Jeg kan fortelle litt om meg: Jeg har ikke arvet religionen min fra generasjon til generasjon sånn at jeg ikke vet noe om den, som en del muslimer dessverre har. Jeg kan argumentere for min religion og alt det jeg står for. Jeg har tatt hele min religion ved fornuft :)

 

Jeg har jo vært her en liten stund og har fått en del viktige og interessante spørsmål. Dette gir meg mulighet til å svare seriøst tilbake. Islam forstås gjennom argumenter og debatt, dermed ikke gjennom å følge kultur som noen muslimer dessverre gjør. Siden jeg har vært her har noen skrevet unødvendige kommentarer, uriktige meldinger osv. Har fått det både i innboksen og på innlegg. Vennligst slutt med det så vi kan ha en ordentlig dialog og diskusjoner Noen av meldingene som jeg har fått er uakseptabelt. Og til de som tror at jeg skal komme med løgner, tro om igjen, jeg vil komme med svar fra Koranen, for her snakker vi om Islam som religion. Dessverre så frykter mennesker Islam grunnet lite eller ingen kunnskap om det sanne budskap.

 

Husk at det finnes INGEN dumme spørsmål, bare dumme svar!

Så bare still spørsmål :)

 

Hei. Jeg jobber med en skoleoppgave og lurer i den forbindelse på om muslimer også kan være humanister?

Jeg hadde vært veldig takknemelig om jeg hadde fått svar.

Lenke til kommentar

 

 

Og det er du helt overbevist om?

 

Du burde løfte hodet litt og se hva muslimene driver med rundt om i verden. I Norge er muslimene foreløpig i mindretall, så he prøver de ennå p fortelle oss at islam er en fredelig" religion, og at de selv bare er "snille og gode" Selv om de allerede driver med løgn, svindel og fanteri for å dra stadig flere nrske ungdommer inn i denne mørke dødskulten som de kaller islam.

 

Muslimer kan ikke leve i fred med noen uansett hvor de kommer, Noen individuelle unntak finnes nok, men de er nok ikke mange.

 

Muslimer har overtatt deler av Europeiske byer, og presser på for å få særrettigheter framfor den opprinnelige befolkningen.

Det samme har de gjort i USA, Australia og sør Afrika og andre land hvor de har trengt seg på.

De bygger moskeer, og deretter gjør de krav på landet hvor moskeene er bygget.

 

Muslimene forfølger og dreper kristne i Afrika og midtøsten. De forfølger og dreper kristne,buddhister og Hinduer i Asia.

Muslimene kan ikke leve i fred med noen, de skaper bråk overalt hvor de kommer.

 

Muslimene i Norge er forholdsvis fredelige ennå. Men hvorfor tar de ikke avstand fra alt dette som muslimer driver med av vold og elendighet i andre land ?

Hvorfor fornekter de alt dette når de blir konfrontert med hva muslimer driver med av vold og forfølgelse ?

 

Jeg har diskutert med mange muslimer opp gjennom årene, og de sier alle at de er fredelie og at islam er sååå fantastisk.

Men når de blir konfrontert med islams voldelige historie, og med hva muslimer i andre land driver med av forfølgelser og drap på minoriteter og folk med andre religioner, så fornekter de det.

Alle kan tro hva de vil om dette, men personlig så ser jeg dette som et tegn på at de ikke har rent mel i posen. Eller sagt på en annen måte, At de har en skjult agenda.

 

Her er litt om muslimenes forfølgelse av buddhister http://jihadonbuddhists.org/ i anledning dette pågående bråket i Burma. Men ellers så kan jeg fylle flere sider her på forumet med dokumentasjon i form av linker til websider og videoer som beskriver muslimenes forfølgelser, kidnappinger og drap på ikke-muslimer over hele verden.

Muslimene følger ganske enkelt muhammeds eksempel, samt oppfordring til drap på vantro som står i koranen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Muslimene følger ganske enkelt muhammeds eksempel, samt oppfordring til drap på vantro som står i koranen.

 

Og jeg er i likhet med deg en troende, og har fått med meg at noen "vantro" på alle sider ønsker å bruke religioner som middel for å vinne eller eskalere noen konflikter. Det er ikke en ny måte å dra det gode budskapet ned i gjørma. Derfor må vi som er fredelige vesener ikke la oss lure av disse ugudelige og forvillede sjelene, for da blir vi en del av problemet og ikke en del av en mulig løsning.

 

Jeg har også i lkhet med deg spurt noen av mine muslimske venner om hvorfor det er slik - og får til svar at: les overstående!

 

De er i likhet med oss veldig bekymret og skuffet over at noen av deres egne bruker troen på en destruktiv måte, men vegrer seg for å lage bråk, fordi de er engstelige for represalier og mistenkeliggjøring. Samtidig er de engstelig for å bli satt i bås, med disse bråkmakerne. Men jeg tror at det kommer til en grense hvor alle moderate, på begge sider, snart må si fra. Dette kan vi ikke overlate til alle galningene der ute, fordi; da taper vi alle som en.

 

Når det gjelder islam og profeten deres, har jeg ikke så mye erfaring med skrifttyding og tolkninger av enkelthetene i skriften (der støtter jeg meg til ekspertisen som forsker på emnene heller). Men jeg så en meget god dokumentar på svensk tv for en tid tilbake. Og bet meg merke i hva disse ekspertene og forskerne var enige om når det gjelder kvalitet og standarder på profetens godhet og budskap.

 

Og de mente at profeten Muhammed må bedømmes ut fra den siste talen han gjorde til menigheten sin. Og at man har i bakhodet at han var ett vanlig menneske, som hadde en utvikling frem mot det eksemplet han satte ved sine siste ord. Det er en av de beste talene jeg har sett, noen gang.

 

Her er forøvrig linken.

 

:)

Lenke til kommentar

Fikk profeten rett, eller fikk han ikke, i det håpet for ettertiden?

 

Han fikk ikke rett, og flere sekter og religioner er startet siden muhammed døde.

Folk flest forstår jo heller ikke hva som menes her, og alle de fine ordene om fred , likeverd osv gjelder for muslimer, ikke for andre.

Kvinners rettigheter er nevnt, men ikke hva disse rettighetene er osv.. Og at du som ikke er muslim gjengir dette makkverket av en tale er ikke lett å forstå.

 

Forøvrig så har jeg alltid tvilt på om muhammed virkelig holdt denne talen. Den virker mer som propaganda for å få folk i vesten til å akseptere islam.

For muslimene vet at folk er sellektive, de velger ut de fine ordene de vil høre og så overser de og glemmer det de ikke vil høre, selv om det står i samme setning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fikk profeten rett, eller fikk han ikke, i det håpet for ettertiden?

 

Han fikk ikke rett, og flere sekter og religioner er startet siden muhammed døde.

Folk flest forstår jo heller ikke hva som menes her, og alle de fine ordene om fred , likeverd osv gjelder for muslimer, ikke for andre.

Kvinners rettigheter er nevnt, men ikke hva disse rettighetene er osv.. Og at du som ikke er muslim gjengir dette makkverket av en tale er ikke lett å forstå.

 

Forøvrig så har jeg alltid tvilt på om muhammed virkelig holdt denne talen. Den virker mer som propaganda for å få folk i vesten til å akseptere islam.

For muslimene vet at folk er sellektive, de velger ut de fine ordene de vil høre og så overser de og glemmer det de ikke vil høre, selv om det står i samme setning.

 

Jeg tror det er den riktige medisinen for oss alle - at langt flere av oss gå ett skritt i møte med muslimene, fremfor å stå oppe på muren sin og brøle ut fornærmelser til de som står på toppen av den andre muren ...

 

Og jeg fant ikke en eneste ting i den talen som var negativt, og er imponert over en mann som tenkte slik for lenge siden, i en tid hvor dette slett ikke var normalt.

 

Så tviler du på at han i det hele tatt har holdt den talen, og da lurer jeg på; er det så nøye? Er det ikke inneholdet, og den posisjonen som profetens befalinger har, som er det viktige her. Hvis det var slik at de millitante muslimene begynte å forkaste disse ordene, hadde jeg blitt litt bekymret, heller.

 

Så er det betryggende at du i hvert fall er enig om at muslimene ligner på alle oss andre, fordi de helst vil lytte til det som behager dem selv mest og først og fremst.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du skal håpe på at muslimen som startet denne konstruktive tråden vil svare - han ble etter det jeg vet mobbet fra forumet av noen ekstreme kristne og islamkritikere. Så mye for mangel på vett og forstand hos våre egne ekstremister.

 

Muslimer svarer aldri når de blir konfontert med negatve sider ved islam, de bare fornekter det eller prøver å bortforklare og avlede oppmerksomheten, deretter fortsetter de med sine løgner og opppdiktede positive fremstillimng av islam som før.

 

Jeg vet godt hvem du mener er "ekstremister" Men hvorfor mener du at det er så ekstremt, og at det ikke burde være lov å konfrontere muslimer med sannheten om islam og om hva muslimer også i dag driver med rundt om i verden ?

 

Muslimer har forøvrig bare løgn og oppdiktet propaganda å fare med når de prøver å overbevise andre om hvor fantastisk islam er, og de stoler på at folk flest ikke vet hva islam egentlig dreier seg om.

Når de treffer på noen som virkelig kan noe om islam, så er de forsvarsløse og søker letteste vei bort fra situasjonen.

Det er ikke mulig å stole på en muslim når det gjelder islam, og bare det faktum at de i sin selvrettferdige arroganse vrir og vender på ting for å få det til å passe med islam, burde få folk til å våkne.

F.eks. slikt som å vri på ting i Bibelen osv. for å påstå at muhammed er nevnt i Bibelen, i den hensikt å lure Norske og europeiske ungdommer til å konvertere til islam.

 

Å vri på andre religioners hellige skrifter i den hensikt å lure folk til å konvertere til islam er rett og slett kriminelt og det er ren svindel, og det er uansett om muslimene selv tror på det eller ikke.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

Det handler om å være helt vanlig grei og oppegående menneskelig vesen, og vi som er norske trenger ikke nærmere forklaring. Denne uheldige landsmannen som tllfeldigvis ble hundset for sin tro, når hensikten var å skape fred, viser i hvert fall at han kan kalle seg norsk og de som oppfører seg som isbjørner, har vi masse ledig områder innenfor kongeriket, som står til fri benyttelse.

 

 

Poenget er at du skaper ikke fred ved å gi etter for muslimene og sluke deres propaganda for islam.

Det er godt mulig at mange muslimer selv tror på denne propagandaen fordi de er blitt fortalt dette av sine ledere, men de må uansett konfronteres med sannheten om islam, og hva muslimer driver med rundt om i verden, dette kan nok synes brutalt mot dem, men i lengden så er dette også det beste for dem selv.

De første og største ofrene for islam er nemlig muslimene selv, og bare ved å bli konfrontert med hva islam virkelig er og hva det dreier seg om, så kan vi få dem til å tenke over dette, og evt hjelpe dem til å komme seg bort fra islam.

 

Ved å bare gi etter og hele tiden være "snil og grei" og aldri konfrontere dem med virkeligheten, så gjør vi bare vondt verre, for islam vil presse på og forlange mer og mer.

De vil også bli et lett bytte for mer militante muslimer som følger mekkasurene. Vi ser allerede tendenser til dette i Oslo.

 

Og i neste omgang vil vi få svi for vår ettergivenhet når muslimene kommer i flertall og begynner å drepe oss.

 

Dette har ikke noe med hat å gjøre, det dreier seg om å advare mot islam. Og om mulig redde noen av muslimene selv slik at de kan komme seg bort fra islam før det er for sent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Dette har ikke noe med hat å gjøre, det dreier seg om å advare mot islam. Og om mulig redde noen av muslimene selv slik at de kan komme seg bort fra islam før det er for sent.

 

Jeg tar folk for det de viser, og her på forumet fungerer det slik at man blir kun kjent med hverandre via tekst. Inntil nå har trådstarter blitt oppfattet av meg, til å være en oppegående hederlig og godt menneske, veldig lik meg selv. Det har visst du en annen oppfatning om, siden du later til å forsvare at folk skal få lov til å oppføre seg som usivilserte dyr mot enkelte, og i denne sammenhengen, gjelder det en moderat og vennelig landsmann.

 

Jeg får lite og ingenting av det du skriver, til å stemme med det som er de troendes beste våpen, og det eneste vi får lov til å bruke (det som du ikke har brukt til nå!), hvis det er sånn at du virkelig er troende. Så, er du en troende, Baltazar94?

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror ikke du skal håpe på at muslimen som startet denne konstruktive tråden vil svare - han ble etter det jeg vet mobbet fra forumet av noen ekstreme kristne og islamkritikere. Så mye for mangel på vett og forstand hos våre egne ekstremister.

 

Muslimer svarer aldri når de blir konfontert med negatve sider ved islam, de bare fornekter det eller prøver å bortforklare og avlede oppmerksomheten, deretter fortsetter de med sine løgner og opppdiktede positive fremstillimng av islam som før.

 

Jeg vet godt hvem du mener er "ekstremister" Men hvorfor mener du at det er så ekstremt, og at det ikke burde være lov å konfrontere muslimer med sannheten om islam og om hva muslimer også i dag driver med rundt om i verden ?

 

 

 

Hvis vi hadde truffet hverandre irl - så hadde vi tatt hverandre i hånden og prensentert oss, vekslet noen få alminneligheter, før vi hadde kommet til noen som helst sak, eller begynt å bruke hissig språkføring. Slik gjør jeg med alle, uannsett hvor jeg treffer folk.

 

Hvilken respons kan man forvente seg når man starter dialogen med anklager og fornærmelser?

 

De eneste man får interesse fra, er nettopp de som enten avskyr den oppførselen, eller de som kjenner seg igjen i den samme oppførselen. Ekstremister titrekkes hverandre som fluer og møkk, det er naturlov

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Og jeg er i likhet med deg en troende, og har fått med meg at noen "vantro" på alle sider ønsker å bruke religioner som middel for å vinne eller eskalere noen konflikter. Det er ikke en ny måte å dra det gode budskapet ned i gjørma. Derfor må vi som er fredelige vesener ikke la oss lure av disse ugudelige og forvillede sjelene, for da blir vi en del av problemet og ikke en del av en mulig løsning.

 

 

Det er nok ikke umulig at du har rett i at noen har andre mer suspekte motiver og prøver å utnytte dette for å skape konflikt.

Men situasjonen er den at vi kan ikke bare gi etter for islam, for da vil konfliken uansett komme.

Vi må konfrontere muslimene med sannheten om islam osv, og ikke være redde for å bli satt bås, for på denne måten kan vi kanskje klare å unngå konflikten, og vi kan kanskje også klare å vekke noen unge muslimer, slik at de kan komme seg bort fra islam.

For muslimene er nemlig selv ofre for slam, jeg vet at mange av dem bare ønsker å leve i fred, men det kan de ikke så lenge islam eksisterer, og så lenge de selv er muslimer.

 

Den "freden" som muslimene snakker om når de sier at islam er en fredelig religion, den eksisterer ikke nå, men den skal komme når muslimene har erobret verden og drept alle vantro.

Dette er hva de ikke forteller oss, eller muligens selv ikke vet.

 

De er i likhet med oss veldig bekymret og skuffet over at noen av deres egne bruker troen på en destruktiv måte, men vegrer seg for å lage bråk, fordi de er engstelige for represalier og mistenkeliggjøring. Samtidig er de engstelig for å bli satt i bås, med disse bråkmakerne. Men jeg tror at det kommer til en grense hvor alle moderate, på begge sider, snart må si fra. Dette kan vi ikke overlate til alle galningene der ute, fordi; da taper vi alle som en.

 

 

Jeg forstår godt at dine muslimske venner er engstelige, for det er slik i islam at alle muslimer må støtte hverandre. Og hvis noen muslimer reiser seg i protest mot andre muslimer, så risikerer de å bli regnet som frafalne muslimer og dermed bli drept.

 

Islam er destruktiv, og det er bla derfor USA,Israel og NATO bruker muslimsk brorskap til å kjempe kriger og velte regimer i midtøsten for å fremme sin egen agenda.

Det glansbildet vi har fått servert av islam i Norge er mer som et eventyr, det har lite med virkeligheten å gjøre.

 

Dine venner bør protestere på all volden muslimene i andre land driver med, de bør ikke være redd for å bli satt i bås.

For det er hvis de ikke protetesterer mot dette at de risikerer å bli satt i bås, for vi kan jo da ikke vite hvem som støtter volden og hvem som ikke gjør det. Alle er jo muslimer, og vi kan ikke lese deres tanker.

Du har rett i at vi ikke kan overlate dette til "galningene" de som prøver å skape konflikt, men akkurat derfor må vi ta affere og konfrontere muslimene med sannheten om islam, men også samtidig la dem forstå at vi hater dem ikke, det er ikke dem personlig vi er imot, men islam. Fordi islam er til skade for oss alle, og vi er egentlig alle i samme båt.

 

 

Når det gjelder islam og profeten deres, har jeg ikke så mye erfaring med skrifttyding og tolkninger av enkelthetene i skriften (der støtter jeg meg til ekspertisen som forsker på emnene heller). Men jeg så en meget god dokumentar på svensk tv for en tid tilbake. Og bet meg merke i hva disse ekspertene og forskerne var enige om når det gjelder kvalitet og standarder på profetens godhet og budskap.

 

Og de mente at profeten Muhammed må bedømmes ut fra den siste talen han gjorde til menigheten sin. Og at man har i bakhodet at han var ett vanlig menneske, som hadde en utvikling frem mot det eksemplet han satte ved sine siste ord. Det er en av de beste talene jeg har sett, noen gang.

 

Her er forøvrig linken.

 

:)

 

I talen nevnes jo flere ganger at det gjelder muslimer, om det gjalt for alle så ville det ikke være nødvendig å nevne muslimer.

Videre nevnes det at kvinner har rettigheter, men hvilke rettigheter har de? Det nevnes det ikke noe om.

 

Videre så tror jeg denne talen er falsk og at det kun dreier seg om muslimsk propaganda ikke minst fordi muhammed var analfabet, og en som ikke kan skrive, han vil neppe klare å skrive en tale, og å utrykke seg muntlig på denne måten uten manuskript ville være umulig for ham.

 

Den minner også stygt om annen muslimsk propaganda som jeg er blitt utsatt for, og siden jeg først fikk vite om denne talen for noen år siden så har jeg vært ganske sikker på at den er falsk, og forfattet ganske mange hundre år etter at muhammed døde.

 

Muhammed var et vanlig menneske, som ikke kunne skrive og ikke hadde noen utdannelse av betydning, han drev litt med handelsvirksomhet som med tiden gikk over til landeveisrøveri, og etter at han fant opp islam, også stammekriger og militære erobringstokter. Og han hadde også epilepsi.

 

Ingen vil klare å overbevise meg om at muhammed ville kunne prestere å holde en slik tale som dette med de forutsetningene han hadde.

 

At såkalte eksperter og "islamforskere" mener at den er ekte, er ikke noe underlig. For det de fleste har til felles er at de er sosialister og lønnet av, staten, de som ikke er det slipper ikke til orde i offisielle kanaler.

 

Og staten og sosialistene er nettopp blant de som står bak den muslimske innvandringen, og vil ha mest mulig muslimer til europa og Norge for å erstatte kristendommen med islam, og for å skape mest mulig splittelse og ufred.

Dette gjør de for å fremme sin egen agenda, som bla er å bekjempe kristendom, som har vært en våt drøm for sosialistene i over 100 år..

De vil derfor gjøre hva som helst for å promotere islam.

Lenke til kommentar

Dette har ikke noe med hat å gjøre, det dreier seg om å advare mot islam. Og om mulig redde noen av muslimene selv slik at de kan komme seg bort fra islam før det er for sent.

 

Jeg tar folk for det de viser, og her på forumet fungerer det slik at man blir kun kjent med hverandre via tekst. Inntil nå har trådstarter blitt oppfattet av meg, til å være en oppegående hederlig og godt menneske, veldig lik meg selv. Det har visst du en annen oppfatning om, siden du later til å forsvare at folk skal få lov til å oppføre seg som usivilserte dyr mot enkelte, og i denne sammenhengen, gjelder det en moderat og vennelig landsmann.

 

Jeg får lite og ingenting av det du skriver, til å stemme med det som er de troendes beste våpen, og det eneste vi får lov til å bruke (det som du ikke har brukt til nå!), hvis det er sånn at du virkelig er troende. Så, er du en troende, Baltazar94?

 

:)

Dette har ikke noe med hat å gjøre, det dreier seg om å advare mot islam. Og om mulig redde noen av muslimene selv slik at de kan komme seg bort fra islam før det er for sent.

 

Jeg tar folk for det de viser, og her på forumet fungerer det slik at man blir kun kjent med hverandre via tekst. Inntil nå har trådstarter blitt oppfattet av meg, til å være en oppegående hederlig og godt menneske, veldig lik meg selv. Det har visst du en annen oppfatning om, siden du later til å forsvare at folk skal få lov til å oppføre seg som usivilserte dyr mot enkelte, og i denne sammenhengen, gjelder det en moderat og vennelig landsmann.

 

Jeg får lite og ingenting av det du skriver, til å stemme med det som er de troendes beste våpen, og det eneste vi får lov til å bruke (det som du ikke har brukt til nå!), hvis det er sånn at du virkelig er troende. Så, er du en troende, Baltazar94?

 

:)

 

Slik jeg oppfatter trådstarter så er han en som selv tror på muslimsk propaganda og prøver å formidle den videre.

Og han har en typisk overlegen hldning som de fleste muslimer som skal prøve å lære noen om islam, og mener at de selv vet best fordi de er muslimer og overlegne alle andre.

Måten muslimer prøver å belære andre på bla ved å vri på skriftsteder og tekster i Bibelen for å fremstille det slik at muhammed er nevnt i Bibelen, i den hensikt å få folk til å konvertere til islam, tyder også på slik "herrefolkmentalitet"

 

Å bedømme folk etter det de viser, er ganske farlig. For det er sjelden at folk virkelig er som de viser, de fleste som er tilhengere av ideologier som islam, sosialisme osv har en skjlt agenda. Og de er slett ikke alltid som de viser eller sier at de er.

 

Jeg er kristen, men at man er kristen betyr ikke at man skal godta alt.

Bibelen sier at vi skal stå opp mot ondskapen der den fins, dog uten å bruke vold.

Og islam er ondskap kamuflert som en religion.

 

Dessverre har kirken( den forhenverende statskirken i Norge) glemt dette, og de gir prinsippløst etter for islam til fordel for "toleranse" Dette har ført til at det snart ikke er mer igjen av den kristne lære i kirken, og Jesu budskap har de for lengst erstattet med andre budskaper, bla dette med "toleranse"

Noe som Jesus selv advarte mot i sin tid.

 

Jeg har lenge hatt tålmodighet med muslimer og islam, men nå når jeg flere ganger har fått bekreftet at de vrir på skriftsteder i Bbelen i den hensikt å fremstille det som om muhammed er nevnt i Bibelen, og dermed lure folk til å konvertere til islam.

Så er det slutt, min tålmodighet med islam er oppbrukt, Når det gjelder muslimer, så har jeg ennå et lite håp om at jeg kan få noen av dem til å våkne og tenke litt over hva islam er og hva islam handler om, slik at de muligens kan klare å forlate islam før det er for sent.

 

Hvis du gir etter for ondskapen, så omslutter den deg på alle kanter, og til slutt blir du selv oppslukt.

Å se på all forfølgelse, død og elendighet som muslimene skaper for andre over hele verden, og bare stilltiende akseptere det selv om det er for å "bevare freden", er i realiteten det samme som å støtte det.

 

Jeg vil også gjøre oppmerksom på at det er ikke bare islam jeg kritiserer på denne måten, men all urett som begås mot andre, uansett hvem som utfører den og hvem som er ofre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...