Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)


Anbefalte innlegg

(...)

For å gjøre en lang historie kort:

 

Kunnskap kan, etter min mening, ikke penetrere frykten alene. Man må ville utfordre den gjennom metodisk tankegang og fornuft. Frykt og følelsesmessig ubehag gjør deg ukritisk og irrasjonel. Hva hjelper da kunnskap, fornuft og logikk i et irrasjonelt og ukritisk sinn? Tåler man å høre flere sider av en sak, så er man kritisk-tenkende. Lukker man derimot ørene for å beholde den "sannheten" man er blitt fortalt, så er man ukritisk. Oftest er man det som følge av at det å bevise egne meninger/livssyn/påstander/holdninger etc. feil er følelsesmessig ubehagelig, i større eller mindre grad.

 

For meg dreier det meste seg i første rekke om forsvarsmekanismer, ikke kunnskap. De er de absolutte filtrene som former vår virkelighetsoppfatning og de jobber på vegne av våre følelser og over vår fornuft. Den mest sannsynlige måten å penetrere disse mekanismene på er at personene ønsker det selv, mao gjør seg sårbar og slipper kunnskapen inn på egen hånd.

 

Veldig bra innlegg, LiamH. Slik jeg ser det har folk flest ikke peiling på hvordan de selv fungerer psykologisk sett, og som du sier har vel mange for stort ego til å fungerere ordentlig i en rasjonell debatt.

 

Synes det alltid er fascinerende å se hvordan folk som blir motbevist gang på gang, fortsatt holder fast på sin (feilaktige) virkelighetsoppfatning, Det finnes mange eksempler på dem her i tråden, men det er vel ikke vits å påpeke elefanten i rommet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra innlegg, LiamH. Slik jeg ser det har folk flest ikke peiling på hvordan de selv fungerer psykologisk sett, og som du sier har vel mange for stort ego til å fungerere ordentlig i en rasjonell debatt.

 

Synes det alltid er fascinerende å se hvordan folk som blir motbevist gang på gang, fortsatt holder fast på sin (feilaktige) virkelighetsoppfatning, Det finnes mange eksempler på dem her i tråden, men det er vel ikke vits å påpeke elefanten i rommet.

 

Takk, takk! Joda, elefanten i rommet er velkjent. En bruker her inne kalte mine innlegg i denne tråden svada og psyko-babbel (dette ble slettet av moderator), så oppfatningen og kunnskapen rundt vår psykologi varierer, selv om man ser tendensen av våre forsvarsmekanismer hele tiden og hver dag.

 

Folk her inne og i samfunnet diskuterer så det koker og likevel klarer vi ikke å forenes om en sannhet. Det man som regel må slå seg til ro med, eller som folk krever, er å få ha sin mening i fred, uansett hvor ulogisk den der. Da sier det seg selv at dette ikke dreier seg om logikk, fornuft eller akademia, men heller følelser og behov. Der er vi mennesker svært lite villig til å endre på noe som helst hvis det gir ubehag.

 

Man kan bombardere folk med kunnskap, men når ingen tar imot den eller ønsker å forholde seg til den, så nytter det fint lite. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Stemmer godt det du sier om følelser og slikt.

 

Gitt valget mellom et fordreid bilde av omgivelsene som

understøtter en god opplevelse av en selv og en

nøyaktig, presis representasjon av verden, velger folk

ofte det første.

(Utdrag fra forelesningsslides i sosialpsykologi 1)

 

Men nå som man vet dette burde man egentlig ikke bruke mer energi på skråsikkerheten og den egosentriske tekingen til enkelte brukere her, siden dette bare er slitsomt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer godt det du sier om følelser og slikt.

 

 

(Utdrag fra forelesningsslides i sosialpsykologi 1)

 

Men nå som man vet dette burde man egentlig ikke bruke mer energi på skråsikkerheten og den egosentriske tekingen til enkelte brukere her, siden dette bare er slitsomt :)

 

Jeg har prøvd å få dette i fokus, men uten å lykkes videre. På den ene siden har man de troende som klamrer seg til retten med å fylle de feltene vi ikke har kunnskap om med alle mulige skikkelser som de aldri har sett, men tror blindt på at andre som levde for tusenvis av år siden kan gå god for.

 

På den andre siden har man ateistene som rister på hodet av dette og peiser på med kunnskap som motsier sannsynligheten for at disse usynlige skapningene kan finnes og krever at ordet "vet ikke" får komme til sin rett.

 

Slik holder vi på. Det som er interessant er HVORFOR vi holder på slik. Hvordan kan slike så totalt forskjellige livssyn eksistere samtidig?

Lenke til kommentar

islam betyr såvisst ikke fred. islam betyr krig, død og elendighet for alle som ikke er muslimer.

  • Contrary to Muslim rhetoric that claims Islam means peace, the truth is that the word Islam does not mean peace, but "Submission" as this authority verifies: "The term Islam in the lexicon of the Arabs means 'Submission' to God." (Islam, Beliefs And Observances, Caesar E. Farah, p2-7, 26-35)

islam betyr submission, på norsk underkastelse, og menes underkastelse for avguden allah. Det ligger imidlertid et løfte om "fred" i dette begrepet også, men da menes det fred kun for de muslimer som underkaster seg avguden allah, og først etter at alle vantro er drept og islam har erobret verden.

 

En viss "fred i sinnet" er også innebakt i dette for de muslimer som underkaster seg allah, men det er også en falsk fred, for allah er en avgud, og bak denne avguden står satan selv og trekker i trådene.

Så den freden i sinnet som undrerkastelsen for avguden allah gir muslimene, er i høyeste grad falsk, og ganske så begrenset og midlertidig.

For straffen vil innhente alle muslimer uansett, og det er ikke lenge igjen nå til det vil skje.

 

Det er nok mulig at enkelte muslimer selv tror på dette sprøytet om et "fredelig" islam, og at islam betyr "fred" osv. For de fleste muslimer vil gjerne leve fred som alle oss andre, men tragedien er at islam såvisst ikke betyr "fred" og islam har heller ikke noe med fred å gjøre.

 

Selv om muslimene muligens selv tror på dette om at islam er en så "fredelig" religion, så kommer uansett både muhammed og alle muslimer som misjonerer for islam under det Jesus sier om falske profeter, når Han advarer mot falske profeter som vil komme etter Ham og forkynne et annet budskap.

 

15 Beware of false prophets, which come to you in sheep's clothing, but inwardly they are ravening wolves.

16 Ye shall know them by their fruits. Do men gather grapes of thorns, or figs of thistles?

17 Even so every good tree bringeth forth good fruit; but a corrupt tree bringeth forth evil fruit.

DU kan si hva du vil, men det du sier er feil, jeg som sitter med riktig info hehe, jeg vet mer om Jesus, kristendom og islam, enn det du vet.

Islam betyr fred, Allah er ingen avgud, og Jesus snakker om en Talsmann som skal komme.

 

Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen Talsmann til å være hos dere til evig tid "

Joh. evang. 14:16

"Men Talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen vil sende i mitt navn, han skal lære dere alle ting og minne dere om alt hva jeg har sagt til dere"Joh. evang. 14:26

"Og nå har jeg fortalt dere det, før det skjer, for at dere skal tro når det er skjedd" Joh. evang. 14:29

"Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om rettferdighet og om dom" Joh. evang. 16:8

"Men når han kommer, Sannhetens Ånd, skal han veilede dere i hele sannheten, thi han skal ikke tale av seg selv, men alt hva han hører skal han si, og det som kommer skal han forkynne dere. Han skal herliggjøre meg, thi han skal ta av mitt og forkynne dere det." Joh. evang. 16:13-14.

Her er det lett å tro at det selvfølgelig er Den Hellige Ånden der er snakk om og ikke en profet. Hvis det nå var Den Hellige Ånden, hvorfor stod det så ikke bare Den Hellige Ånden og ikke Talsmannen? I Jehovas Vitners egen oversettelse av De Hellige Skrifter er ordet Talsmann skiftet ut med ordet Hjelper. Hvis vi antar at det er Den Hellige Ånden som skal komme, Den Hellige Ånden som de kristne anser som en del av den Hellige Treenighet, så kan man undre seg over hvorfor Jesus skulle profetere noe som allerede var der i forveien. Se Lukas evangeliet 1:41, der er Elisabeth fylt med Den Hellige Ånden og i Apostlenes gjerninger 4:8 var Peter fylt med Den Hellige Ånden, i Apostlenes gjerninger 13:9 var det Paulus og sist men ikke minst, hvis man leser Apostlenes gjerninger 2:4 "Og de ble alle fylt med Den Hellige Ånden."

http://www.livetsgan...2009-03-25.html

Endret av PrettyBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DU kan si hva du vil, men det du sier er feil, jeg som sitter med riktig info hehe, jeg vet mer om Jesus, kristendom og islam, enn det du vet.

Islam betyr fred, Allah er ingen avgud, og Jesus snakker om en Talsmann som skal komme.

 

Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen Talsmann til å være hos dere til evig tid "

Joh. evang. 14:16

"Men Talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen vil sende i mitt navn, han skal lære dere alle ting og minne dere om alt hva jeg har sagt til dere"Joh. evang. 14:26

"Og nå har jeg fortalt dere det, før det skjer, for at dere skal tro når det er skjedd" Joh. evang. 14:29

"Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om rettferdighet og om dom" Joh. evang. 16:8

"Men når han kommer, Sannhetens Ånd, skal han veilede dere i hele sannheten, thi han skal ikke tale av seg selv, men alt hva han hører skal han si, og det som kommer skal han forkynne dere. Han skal herliggjøre meg, thi han skal ta av mitt og forkynne dere det." Joh. evang. 16:13-14.

Her er det lett å tro at det selvfølgelig er Den Hellige Ånden der er snakk om og ikke en profet. Hvis det nå var Den Hellige Ånden, hvorfor stod det så ikke bare Den Hellige Ånden og ikke Talsmannen? I Jehovas Vitners egen oversettelse av De Hellige Skrifter er ordet Talsmann skiftet ut med ordet Hjelper. Hvis vi antar at det er Den Hellige Ånden som skal komme, Den Hellige Ånden som de kristne anser som en del av den Hellige Treenighet, så kan man undre seg over hvorfor Jesus skulle profetere noe som allerede var der i forveien. Se Lukas evangeliet 1:41, der er Elisabeth fylt med Den Hellige Ånden og i Apostlenes gjerninger 4:8 var Peter fylt med Den Hellige Ånden, i Apostlenes gjerninger 13:9 var det Paulus og sist men ikke minst, hvis man leser Apostlenes gjerninger 2:4 "Og de ble alle fylt med Den Hellige Ånden."

http://www.livetsgan...2009-03-25.html

 

Vel, du vet garantert ikke mer enn meg hverken om islam eller kristendom. Men som muslimer flest er du er sprekkferdig av arroganse, selvrettferdighet og hånlig nedlatenhet overfor andre..

Men så er det jo satan selv muslimene tilber, så da er det vel ikke annet å vente, for satans natur onde natur gjenspeiler seg i muslimene som tilber ham.

Muslimer er så arrogante og selvrettferdige at de tror i fullt alvor at de har peiling på hva kristendom er og hva det handler om, men ingen muslimer vet noe som helst om dette. Og hvordan skal de vite hva kristendom er, når de ikke engang har den minste anelse om hva islam er ?

Å være muslim er i sannhet en skjebne verre enn døden, men muslimene vet det ikke selv.

 

Og når det gjelder dette med talsmannen, så er det den Hellige ånd det er snakk om, og du må være klar over nå at det er ikke bare meg du håner nå, men Gud, og som Jesus sier så er det tilgivelse for all synd for dem som angrer, bortsett fra blasfemi mot den Hellige ånd.

Den Hellige Ånd er Guds Ånd, som apostlene fikk på pinsedaggen.

Å påstå at sette er snakk om muhammed viser bare hvor pervers og forvridd i hodet enkelte muslimer er.

 

Denne streken med blasfemi mot den Hellige ånd har du nå etter min mening gått over, og jeg vil gjenta det jeg har sagt før. Du fortjener den straffen som du vil få for dette.

 

Denne verden har ikke langt tid igjen nå, så derfor får du bare kose deg med din egen ondskap den tiden du har igjen.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Men som muslimer flest er du er sprekkferdig av arroganse, selvrettferdighet og hånlig nedlatenhet overfor andre..

Han er med andre ord i godt lag sammen med deg da?

 

Denne verden har ikke langt tid igjen nå, så derfor får du bare kose deg med din egen ondskap den tiden du har igjen.

Hadde jeg vært av den skadefro typen ville jeg ønsket å stått ved dødsleiet ditt for å le rått av skuffelsen i ansiktet ditt når det endelig gikk opp for deg at løgnene om dommedag ikke slo til nå heller... Som milliarder av andre kristne har følt det på sine døds leier når det gikk opp for dem at de skal dø som alle andre og jesus myten atter en gang glimrer med sitt fravær.. (Han er nok mer opptatt av å briske seg for galme tanter med ubetydelige sykdommer og slikt enn å lage noen dommedag...)

 

Du understreker bare hva for en destruktiv dødskult du er tilhenger av egentlig.... Og hvor ufattelig liten vits det er å satse på noen av disse av artene av den opprinnelige jødiske dødskulten bygget opp rundt deres gamle krigsgud... Det har holdt oss status quo i alt for lang tid og er fordummende på toppen av at den er hatsk og intolerant, så det eneste vi bør gjøre her er å fortsette av religioniseringen vi ser i europa og heller la oss styre av kjærlighet til hverandre (noe disse ørken religionene overhodet ikke får til.) der vi bruker felles oppsamlet kunnskap og viten i våre liv. Først da har menneskene en fremtid. Å satse på en kult som kun ønsker død er overhodet ikke veien å gå, det innser flere og flere og godt er det...

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han er med andre ord i godt lag sammen med deg da?

 

Hadde jeg vært av den skadefro typen ville jeg ønsket å stått ved dødsleiet ditt for å le rått av skuffelsen i ansiktet ditt når det endelig gikk opp for deg at løgnene om dommedag ikke slo til nå heller... Som milliarder av andre kristne har følt det på sine døds leier når det gikk opp for dem at de skal dø som alle andre og jesus myten atter en gang glimrer med sitt fravær.. (Han er nok mer opptatt av å briske seg for galme tanter med ubetydelige sykdommer og slikt enn å lage noen dommedag...)

 

Du understreker bare hva for en destruktiv dødskult du er tilhenger av egentlig.... Og hvor ufattelig liten vits det er å satse på noen av disse av artene av den opprinnelige jødiske dødskulten bygget opp rundt deres gamle krigsgud... Det har holdt oss status quo i alt for lang tid og er fordummende på toppen av at den er hatsk og intolerant, så det eneste vi bør gjøre her er å fortsette av religioniseringen vi ser i europa og heller la oss styre av kjærlighet til hverandre (noe disse ørken religionene overhodet ikke får til.) der vi bruker felles oppsamlet kunnskap og viten i våre liv. Først da har menneskene en fremtid. Å satse på en kult som kun ønsker død er overhodet ikke veien å gå, det innser flere og flere og godt er det...

 

Hvorfor benytter du enhver anledning til å angripe meg og kristendom selv om tråden handler om noe helt annet ?

Og jeg må jo også spørre om du syns det er helt ok at muslimer vrir på teksten i Bibelen for å lure uskyldige ungdommer til å konvertere til islam ?

 

Når det gjelder denne dommedagen,så kommer den nok ikke riktig helt ennå, det er ennå litt tid igjen, men ikke så mye.

Ting skjer fort, og profetiene for endetiden er i ferd med å opppfylles nå, og selv om det ennå er litt tid igjen, s¨å kan ting forandre seg veldig fort.

Efentlig har vi vært i endetiden lenge nå, og vi er i dag på slutten av endetiden.

 

Bibelen nevneren en del tegn som vil oppstå i endetiden.

Hvis du hadde vært våken og fulgt litt med på hva som skjer i verden, så ville du sett disse tegnene selv om du nok ikke ville forstå hva dette betyr, og du ville ikke være så skråsikker som du fremstår nå.

 

Jesus snakker om kriger og rykter om krig, det har vi levd med lenge nå. En verdenskrig er profetert, og vi står nå på randen av en 3 verdenskrig.

Et totalitært verdensrike er profetert, og det er i ferd med å bygge seg opp nå. I USA blir folk allerede arrestert gor kritikk av regjeringen, Og/eller helt uten grunn, bare fordi politiet vil fylle opp "kvoten" osv.

Folk dør eller sulter allerede i fema camps, noe som forøvrig offisiell media ikke skriver om.

 

Sykdomsepidemier er også tegn som er nevnt. Og tegn på himmelen er nevnt, med sol måne og stjerner, og tegn i naturen som skogbranner, massedød av dyr og fisk ol.

 

Alt dette skjer nå, så du bør ikke føle deg for sikker.

 

Og til slutt vil jeg nevnet dyrets merke som er nevnt i åpenbaringen, dette er en michrochip som blir operert inn under huden, noen frivillige har den allerede til utprøving, og den er planlagt innført for alle i USA i mars, og da obligatorisk.

 

 

 

Når det gjelder en "kult som kun ønsker død" så tar du nok litt feil her, for det er islam du snakker om her.

Og jeg "satser" ikke på islam, for jeg er ikke muslim.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Hvorfor benytter du enhver anledning til å angripe meg og kristendom selv om tråden handler om noe helt annet ?
Nettopp fordi du i god religiøs ånd rakker ned på påstander som er likelydende med de du selv tror på og det derfor bare blir latterlig å rakke ned på dem. Bevis grunnlageet er likelydende for din tro som for islam, så når du angriper islam på det grunnlaget du gjør så er det faktisk du, ikke jeg, som legger opp til den kritikken av deg.

 

Og jeg må jo også spørre om du syns det er helt ok at muslimer vrir på teksten i Bibelen for å lure uskyldige ungdommer til å konvertere til islam ?
Men kjære deg, nå må du slutte å tro at du er den eneste som ser at islam er bedre enn noe av det andre vi har og for meg personlig er det et nederlag at mennesker konverterer eller tror på dette visvasset i det fulle og hele, det gjelder ikke bare islam!

 

Når det gjelder denne dommedagen,så kommer den nok ikke riktig helt ennå, det er ennå litt tid igjen, men ikke så mye. Ting skjer fort, og profetiene for endetiden er i ferd med å opppfylles nå, og selv om det ennå er litt tid igjen, s¨å kan ting forandre seg veldig fort. Efentlig har vi vært i endetiden lenge nå, og vi er i dag på slutten av endetiden. Hvis du hadde vært våken og fulgt litt med på hva som skjer i verden, så ville du sett disse tegnene, og du ville ikke være så skråsikker som du fremstår nå.
Det eneste jeg er skråsikker på er at flere milliarder kristne trodde akkurat det samme som du gjør nå, at verden er en hårsbredd fra fortapelsen og at jesus kommer igjen... Nesten så jeg mistenker dere for å få stram tiss av hele den deilige endetiden dere forventer og tror dere vil å være en "vinner" av....

 

Faktum er at det er mindre kriger i verden i dag enn på fryktelig lang tid, men isteden for å se på det som noe bra (og forstå det faktum at du i dag bombaderes av informasjon fra hele verden i løpet av noen minutter...) så drar du dette til å "oppfylle2 de lamme profetiene i boken du tror på uten å forstå at du overdriver bruken av confirmation bias i din tro på dommedag. Vel, bare fortsett å tro på dommedag du, håper du er lykkelig med den troen, bare ikke forvent at alle har det samme forvrengte forventlingene som deg, de fleste forholder seg til realitetene og ikke gamle myter skjønner du. For hvor mange kristne er det som IKKe har trodd at dommedag kom mens DE levde? Så og si ingen... Så du støtter opp en lang og ignorant tradisjon i det minste

 

 

Jesus snakker om kriger og rykter om krig, det har vi levd med lenge nå. En verdenskrig er profetert, og vi står nå på randen av en 3 verdenskrig. Et totalitært verdensrike er profetert, og det er i ferd med å bygge seg opp nå. I USA blir folk allerede arrestert gor kritikk av regjeringen, Og/eller helt uten grunn, bare fordi politiet vil fylle opp "kvoten" osv. Folk dør eller sulter allerede i fema camps, noe som forøvrig offisiell media ikke skriver om. Sykdomsepidemier er også tegn som er nevnt. Og tegn på himmelen er nevnt, med sol måne og stjerner, og tegn i naturen som skogbranner, massedød av dyr og fisk ol. Alt dette skjer nå, så du bør ikke føle deg for sikker. Og til slutt vil jeg nevnet dyrets merke som er nevnt i åpenbaringen, dette er er michrochip som blir operert inn under huden, noen frivillige har den allerede til utprøving, og den er planlagt innført for alle, i USA i mars, og da obligatorisk. Når det gjelder en "kult som kun ønsker død" så tar du nok litt feil her, for det er islam du snakker om her. Og jeg "satser" ikke på islam, for jeg er ikke muslim.

 

Jeg satser heller ikke på islam, men jeg forstår at hat og intoleranse IKKE er måten å møte muslimer på!!! Når du til overmål vrenger ut av deg enda mer intoleranse og hat i form av din egen religion så er det ihvertfall å gå for langt. For her TROR du bare at du snakker om kjærlighet og forsoning, men å dra inn nok en uforsonelig og hatefull religion så setter du bare mer fyr på bålet enn du slukker det...

 

Alle disse natur katastrofene har helt naturlige forklaringer Balty, de har alltid forekommet i en eller annen form på jorden. Den eneste forskjellen er at vi, i dagens informasjons samfunn, der nyhetene vi får fra hele verden bare er minutter gamle, får dette inn i stua HELE tiden og ustanselig og DET gir inntrykk av at ting er i ferd med å skli ut og slike lamme dommedags profetier "stemmer" for deg og din tro. Ikkeat det gjør det, men du TROR det.

 

Så slapp av, det er ikke slik at vi her i landet, så og si rett etter at den ene ignorante ørken religionen har sluppet taket, drar inn over oss den neste like dumme og ignorante ørken religionen vi finner. Så slapp av. Som jeg sa, ignoranse og idiotisk overtro bekjempes best med kunnskap og viten, ikke like ignorant og idiotisk overtro! Det skjønner de aller fleste her i landet også, så slutt å skape deg bilder om at alle andre er idioter er du snill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du fortjener den straffen som du vil få for dette.

Denne verden har ikke langt tid igjen nå, så derfor får du bare kose deg med din egen ondskap den tiden du har igjen.

 

Jeg mener at det er også en synd å spre frykt og kvalmendes kommentarer som et våpen, og i Guds navn også. Skjerp deg du også du, hyperkristne gutten min.

 

Det er sant, vi kommer bare videre med å respektere hverandre uansett hvilken religion. Jeg klarer bare ikke å forstå oversensetiviteten deres og hvorfor dere er så aggressive!? Dere er Muslimer er jo drittskumle :ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er også en synd å spre frykt og kvalmendes kommentarer som et våpen, og i Guds navn også. Skjerp deg du også du, hyperkristne gutten min.

 

Det er sant, vi kommer bare videre med å respektere hverandre uansett hvilken religion. Jeg klarer bare ikke å forstå oversensetiviteten deres og hvorfor dere er så aggressive!? Dere er Muslimer er jo drittskumle :ph34r:

 

Du syns vel det er ok at muslimene vrir på bibeltekster for å lure folk til å konvertere til islam, men det er det ikke, det er en snikende ondskap som vi ikke skal godta.

Når muslimer i Norge driver med slikt så er de ikke et hår bedre enn muslimer i midtøsten som kidnapper kristne jenter og tvangskonverterer dem til islam.

 

Vi skal ikke ha "respekt" eller toleranse for slik ondskap.

Vi bruker ikke vold for å stoppe det,for det er ikke vår sak å hevne eller bruke slike maktmidler. Gud er den som dømmer, men vi skal si klart og tydelig fra til dem som driver med det.

Synden her er ikke at man sier fra om at dette er galt, synden er om man ikke sier fra og roper ut om at slikt ikke kan godtas.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Du syns vel det er ok at muslimene vrir på bibeltekster for å lure folk til å konvertere til islam, men det er det ikke, det er en snikende ondskap som vi ikke skal godta.

Når muslimer i Norge driver med slikt så er de ikke et hår bedre enn muslimer i midtøsten som kidnapper kristne jenter og tvangskonverterer dem til islam.

 

Vi skal ikke ha "respekt" eller toleranse for slik ondskap.

Vi bruker ikke vold for å stoppe det,for det er ikke vår sak å hevne eller bruke slike maktmidler. Gud er den som dømmer, men vi skal si klart og tydelig fra til dem som driver med det.

Synden her er ikke at man sier fra om at dette er galt, synden er om man ikke sier fra og roper ut om at slikt ikke kan godtas.

 

Det jeg mente med respekt var at vi ikke skulle krige mot hverandre pga religion.

Vet du, du sier Gud dømmer, la ham ta over problemet du. Bare det å si ifra til en Muslim at en preken er gale vil ikke gjøre noe, vi Kristne preker også btw. Vi SKAL ha respekt for utenlandskes religiøse aktiviteter her i Norge. Når de begynner med vold og angrep, DA er det en annen ting, da forsvarer vi oss, men vi leker ikke helter. Resten kan Gud ordne. Vi simpelt aksepterer det, og forsvarer oss om nødvendig, 2 simple ting.

 

Åh ja, jeg tror egentlig en kidnapping er verre enn en preken.

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Det jeg mente med respekt var at vi ikke skulle krige mot hverandre pga religion.

Vet du, du sier Gud dømmer, la ham ta over problemet du. Bare det å si ifra til en Muslim at en preken er gale vil ikke gjøre noe, vi Kristne preker også btw. Vi SKAL ha respekt for utenlandskes religiøse aktiviteter her i Norge. Når de begynner med vold og angrep, DA er det en annen ting, da forsvarer vi oss, men vi leker ikke helter. Resten kan Gud ordne. Vi simpelt aksepterer det, og forsvarer oss om nødvendig, 2 simple ting.

 

Åh ja, jeg tror egentlig en kidnapping er verre enn en preken.

 

Mulig at du tror på dete selv, men du tar nok litt feil. Vi skal ikke møte muslimene eller med ettergivenet og politisk korrek "toleranse"

Men det er akkurat det kirken har gjort, og dette er en årsak til falsk lære i kirken.

 

Det er pga kirkens(og politikernes) ettergivenhet at Norge nå ikke lenger kan regnes som et kristent land.

 

Vi skal ikke godta at de forvrenger tekster i Bibelen for å lure folk til å konvertere til islam, det er vår sak å si fra om det. Gud dømmer, men vi skal si fra. Kristne skal være prinsippfaste og tro mot Jesu budskap. Og Jesus sa aldri at vi skal godta alle slags hedenske religioner eller ideologier pga politisk korrekt "toleranse"

 

Muslimer burde ikke engang få lov til å komme inn i landet før de evt forlot islam og brente koranen.

 

Gir du fanden lillefingeren så tar han hele handa, og det er i realiteten det som skjer i dag.

For møter vi muslimene med slik ettergivenhet og misforstått "toleranse" så vil de kreve mer og mer helt til de har overtatt landet.

Slik er ondskapens natur, slik er islams natur

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Vi skal ikke godta at de forvrenger tekster i Bibelen for å lure folk til å konvertere til islam, det er vår sak å si fra om det.

 

Den delen der har jeg ikke sagt noe imot, faktisk har jeg aldri kommentert den i denne samtalen. Jeg var heller opptatt av de andre tingene (vold, taler osv). På den andre siden så vil jeg ikke krangle med deg heller. Btw hvor er den muslimske trådstarteren vår? Hvorfor svarer han ikke?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det var noen mindre hyggelige pm er som fikk trådstarter til å forlate tråden, muslimer pleier ikke å være så hårsåre så lenge de får støtte fra noen.

 

Det som fikk ham til å forlate tråden var nok at han fikke en del ubehagelige spørsmål om islam som han ikke ville svare på, samt at han ble konfrontert med en del for ham ganske ubehagelige koranvers, og også med ubehagelige opplysninger om muslimers oppførsel rundt om i verden, en oppførsel som ikke kan bortforklares med den vanlige unnskyldning fra muslimer og deres politisk korrekte medløpere, om at dette er enkeltindivider" som ikke er muslimer.

Denne volden går like gjerne på andre muslimer, som kristne og andre minoriteter, for der det ikke er minoriteter å bedrive vold mot, der gjør muslimene det mot hverandre hvis de får en mulighet til det.

http://www.tv2.no/ny...by-3929480.html

 

Lignende ting har de også gjort andre steder, både mot sine egne og mot folk utenfor islam. For muslimer er slik oppførsel naturlig, fordi de tilber satan og derfor også har satans natur.

 

Jeg har diskutert mye med muslimer, men jeg har ennå aldri fått et fonuftig svar fra dem eller eller fornuftige argumenter når jeg har konfrontert dem med andre muslimers oppførsel eller med vers fra koranen og hadith som er motsatt av det glansbildet av islam som de vil ha oss til å tro på.

De overser alltid dette og prøver å avlede oppmerksomheten med mobbing og personangrep på meg eller andre som kommer med denne informasjonen.

Og som regel har de fått hele ulveflokker av politisk korrekte folk med seg, som har bitt på kroken og trodd på det glansbildet av islam som de prøver å få folk til å tro på.

Muslimer har kun en innstilling, og det er at du skal godta alle deres løgner om islam, uansett hva du selv ser muslimer gjøre og uansett hva du selv har lest i koranen og muslimske skrifter, godtar du ikke det men tvinger dem inn i et hjørne med egne argumenter og med å konfronter dem med ubehagelig info og koranvers, så blir de agessive og prøver seg med personangrep og drapstrusler, og/eller bakker ut.

Det avhenger litt av situasjonen.

 

Nå tror jeg imidlertid at situasjonen er den at flere begynner å få kunnskap om hva islam er, og det er få ting muslimene hater mer enn ikke-muslimer som har kunnskap om islam, og derfor ikke vil tro på deres løgner om hvor "bra" islam er.

Muslimer er også ganske feige,og om de oppdager at flertallet ikke er på deres side, så stikker de.

 

 

En bra ting er at stadig flere i Norge skaffer seg skikkelig kunnskap om koranen og islams skrifter/historie, men folk flest forstår likevel ikke fult ut hva slags åndelige krefter som ligger bak islam.

Muslimer selv reagerer som sagt ikke på denne ondskapen, fordi de som regel har vokst opp som muslimer, og alt er blitt naturlig for dem, som en del av deres natur.

At islam er ondskap satt i system betyr ikke at muslimer ikke kan være vennlige og ganske fredelige om de vil, for dette er en del av ondskapen, og det gjelder å lokke flest mulig til å konvertere til islam.

Når de konverterte så omsider oppdager hva islam er og vil forlate islam igjen så er det for sent.

Muslimenes vennlighet stikker forøvrig ikke særlig dypt, men den er der kun så lenge du ikke sier dem imot når det gjelder islam, så snart du sier dem imott om islam, så vil du oppdage at det skal ikke mye til for at hatet dukker opp.

 

islam er egentlig bare en av de mange idelogier som satan har satt opp for å ødelegge kristendommen, og forføre både kristne og alle andre mennesker, og islam har derfor ikke lang tid igjen å eksistere.

 

Alle ideologiene som satan har skapt for å ødelegge kristendommen og Guds skaperverk vil feile, og de vil alle opphøre å eksistere om ikke lenge, og tilhengerne av disse ideologiene vil få valget mellom å forlate denne ideologien eller lide samme skjebne som den.

 

Satan har skapt så mange ideologier/religioner for å ødelegge kristendommen og hele Guds skaperverk at han nå er i strid med seg selv. Og Jesus sier bla dette:

"Om et rike kommer i strid med seg selv, kan det riket ikke bli stående"

 

Jesus snakker her om denne verden som egentlig er satans rike, og hvor alle disse religionene/ideologiene fins.

Lenke til kommentar

Lignende ting har de også gjort andre steder, både mot sine egne og mot folk utenfor islam. For muslimer er slik oppførsel naturlig, fordi de tilber satan og derfor også har satans natur.

 

«De ble tatt med høyteknologisk utstyr og filmutstyr til å ta bilder av posisjoner», ble det sagt på radiokanalen.

 

Stauffenberg http://en.wikipedia....on_Stauffenberg fikk samme slags behandling. Standard prosedyre i slike saker - uavhengig av kultur. I Norge brukte man skyting.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Pike: "We shall unleash the Nihilists and Atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism"

 

Høres ut som det blir "satan" nok, Bush'ere og ateister

Ja skapt av religiøse faktisk... Ønskedrømmen til religiøse er jo at alt går til helvette i verden, for da vil folk igjen innta ignorante gude troer og gudshus liksom... :no: Er så en blir helt trist av slik stupid tankegang...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...