Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke du skal håpe på at muslimen som startet denne konstruktive tråden vil svare - han ble etter det jeg vet mobbet fra forumet av noen ekstreme kristne og islamkritikere. Så mye for mangel på vett og forstand hos våre egne ekstremister.

 

Muslimer svarer aldri når de blir konfontert med negatve sider ved islam, de bare fornekter det eller prøver å bortforklare og avlede oppmerksomheten, deretter fortsetter de med sine løgner og opppdiktede positive fremstillimng av islam som før.

 

Jeg vet godt hvem du mener er "ekstremister" Men hvorfor mener du at det er så ekstremt, og at det ikke burde være lov å konfrontere muslimer med sannheten om islam og om hva muslimer også i dag driver med rundt om i verden ?

 

 

 

Hvis vi hadde truffet hverandre irl - så hadde vi tatt hverandre i hånden og prensentert oss, vekslet noen få alminneligheter, før vi hadde kommet til noen som helst sak, eller begynt å bruke hissig språkføring. Slik gjør jeg med alle, uannsett hvor jeg treffer folk.

 

Hvilken respons kan man forvente seg når man starter dialogen med anklager og fornærmelser?

 

De eneste man får interesse fra, er nettopp de som enten avskyr den oppførselen, eller de som kjenner seg igjen i den samme oppførselen. Ekstremister titrekkes hverandre som fluer og møkk, det er naturlov

 

:)

 

Jeg gjør normalt akkurat slik du gjør.

Men denne fremgangsmåten hjelper ikke mot muslimer, det har jeg lært av egen erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du på evolusjonsteorien?

 

Nei det gjør jeg ikke.

 

For jeg vet at den er feil, og jeg vet hvilken agenda de har de som prøver å innbille folk at den er riktig.

Det er ganske enkelt en umulig og totalt ulogisk teori.

 

Jeg vet også hvordan de i alle år har skjult beviser og arkeologiske oppdagelser som motsier denne teorien i mange år,

 

Jeg vet også hvordan de i mange år har skjult beviser som motsier denne teorien,nettopp for å få folk til å fortsette å tro på den.

 

Jeg har også selv sett mange av disse tingene og bevisene for at evolusjonsteorien er feil. Og alt er egentlig nå så klart og synlig for alle, at det er egentlig utrolig hvordan noen ennå kan tro på den.

Lenke til kommentar

Tror du på evolusjonsteorien?

 

Nei det gjør jeg ikke.

 

For jeg vet at den er feil, og jeg vet hvilken agenda de har de som prøver å innbille folk at den er riktig.

Det er ganske enkelt en umulig og totalt ulogisk teori.

 

Jeg vet også hvordan de i alle år har skjult beviser og arkeologiske oppdagelser som motsier denne teorien i mange år,

 

Jeg vet også hvordan de i mange år har skjult beviser som motsier denne teorien,nettopp for å få folk til å fortsette å tro på den.

 

Jeg har også selv sett mange av disse tingene og bevisene for at evolusjonsteorien er feil. Og alt er egentlig nå så klart og synlig for alle, at det er egentlig utrolig hvordan noen ennå kan tro på den.

 

Men ærlig talt da, du kan ikke si a og ikke b. Utdyp i det minste litt om hvorfor evolusjonsteorien er feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du på evolusjonsteorien?

 

Nei det gjør jeg ikke.

 

For jeg vet at den er feil, og jeg vet hvilken agenda de har de som prøver å innbille folk at den er riktig.

Det er ganske enkelt en umulig og totalt ulogisk teori.

 

Jeg vet også hvordan de i alle år har skjult beviser og arkeologiske oppdagelser som motsier denne teorien i mange år,

 

Jeg vet også hvordan de i mange år har skjult beviser som motsier denne teorien,nettopp for å få folk til å fortsette å tro på den.

 

Jeg har også selv sett mange av disse tingene og bevisene for at evolusjonsteorien er feil. Og alt er egentlig nå så klart og synlig for alle, at det er egentlig utrolig hvordan noen ennå kan tro på den.

Det var nå egentlig et spørsmål til trådstarter, men jaja

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

:D tvilsomt om muslimer tror alt som står i koranen

 

Koranen anser seg selv for å inneholde guds egne ord og er i henhold til islam perfekt i sin arabiske utgave.

Den anses ikke som skapt men som en del av Guds indre dialog som ble overlevert til Mohammed gjennom engelen Gabriel.

 

De fleste muslimer har ikke tid til å sette seg inn i den omfattende religiøse skoleringen som må til for å forstå islam riktig og velger heller å underkaste seg ordrer fra religiøse autoriteter i islam. Dette kalles taqlid.

Lenke til kommentar

Her er en video som beviser ut fra koranen selv at islam er en falsk religion.

Dette er brilliant gjort av personen på videoen, og jeg kunne ikke gjort det bedre selv.

 

 

:D tvilsomt om muslimer tror alt som står i koranen

 

I islam så har man prinsippet om naskh. Det vil si at det som ble åpenbart kronologisk sist til Mohammed får siste ord og lovgivende kraft.

 

Videre så består ikke bibelen av Guds egne ord eller indre dialog, men er forfattet av mennsesker som for eksempel Paulus.

Lenke til kommentar

I islam så har man prinsippet om naskh. Det vil si at det som ble åpenbart kronologisk sist til Mohammed får siste ord og lovgivende kraft.

Så den siste kapitelet i koranen er riktigst, den nest siste kapitelet, nest riktigst osv.

 

Det er 114 kapitler i koranen, alt kapitel 105 sier er:

 

"Du har vel sett hva Herren gjorde med elefantfolkene ? Lot Han ikke deres list slå feil ? Han sendte over dem fugleflokker, som kastet på dem stener av brent leire. og lot dem bli som avspist vegetasjon"

 

Koranen Universitetsforlaget 1989

 

:hmm: Er "elefantfolkene" folk fra India eller Afrika ? Hvilken lovgivende kraft har dette kapitelet ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Her er en video som beviser ut fra koranen selv at islam er en falsk religion.

Dette er brilliant gjort av personen på videoen, og jeg kunne ikke gjort det bedre selv.

 

 

:D tvilsomt om muslimer tror alt som står i koranen

 

Vel, når det gjelder akkurat dette, så tror jeg de velger å overse det, ihvertfall til å begynne med,

For de vil jo sikkert ikke innrømme at islam avslører seg selv på denne måten, det vil bli hardt for dem å svelge. Og det vil uansett ta tid før det går opp for dem hva dette virkelig betyr.

Lenke til kommentar

Tror du på evolusjonsteorien?

 

Nei det gjør jeg ikke.

 

For jeg vet at den er feil, og jeg vet hvilken agenda de har de som prøver å innbille folk at den er riktig.

Det er ganske enkelt en umulig og totalt ulogisk teori.

 

Jeg vet også hvordan de i alle år har skjult beviser og arkeologiske oppdagelser som motsier denne teorien i mange år,

 

Jeg vet også hvordan de i mange år har skjult beviser som motsier denne teorien,nettopp for å få folk til å fortsette å tro på den.

 

Jeg har også selv sett mange av disse tingene og bevisene for at evolusjonsteorien er feil. Og alt er egentlig nå så klart og synlig for alle, at det er egentlig utrolig hvordan noen ennå kan tro på den.

Det var nå egentlig et spørsmål til trådstarter, men jaja

 

Ok, en liten misforståelse, men det går vel bra uansett. :)

Lenke til kommentar

 

Koranen anser seg selv for å inneholde guds egne ord og er i henhold til islam perfekt i sin arabiske utgave.

Den anses ikke som skapt men som en del av Guds indre dialog som ble overlevert til Mohammed gjennom engelen Gabriel.

 

 

Dette er riktig, og derfor har muslimene egentlig ikke noe annet valg enn å godta dette og ta konsekvensen av at islam er en falsk religion. Men de kan jo selvfølgelig velge å overse det og fortsette å holde fast ved islam. Men hva er vitsen ved å holde fast på en religion som de vet er falsk og tom ?

 

 

De fleste muslimer har ikke tid til å sette seg inn i den omfattende religiøse skoleringen som må til for å forstå De islam riktig og velger heller å underkaste seg ordrer fra religiøse autoriteter i islam. Dette kalles taqlid.

 

Dette er også riktig, og jeg har påpekt dette for muslimer flere ganger. De aller fleste muslimer som har forlatt islam, har også gjort dette etter at de selv virkelig begynte å lese koranen og islams skrifter selv, og sluttet å stole blindt på sine ledere og imamer.

For islams ledere og imamer er som våre politikere, de søker makt og rikdom, og de vil gjøre hva som helst for å kontrollere folket og sikre sin egen makt.

 

Det er omtrent som den katolske kirke i middelalderen som la ned forbud mot at folk leste Bibelen selv, slik at folket ikke skulle oppdage hva den kristne lære virkelig handler om.

Lenke til kommentar

 

I islam så har man prinsippet om naskh. Det vil si at det som ble åpenbart kronologisk sist til Mohammed får siste ord og lovgivende kraft.

 

Dette har jeg også flere ganger påpekt for muslimer, for akkurat dette betyr også at de senere og krigerske medinasurene overstyrer de tidligere og forholdsvis fredelige mekkasurene.

Og det betyr igjen at om og når muslimene får beskjed av sine ledere til å begynne å følge de krigerske medinasurene, så har de valget mellom å forlate islam og risikere selv å bli drept som en frafallen muslim, eller å følge opp og bli med på voldsorgiene og drepingen av "de vantro"

 

 

Videre så består ikke bibelen av Guds egne ord eller indre dialog, men er forfattet av mennsesker som for eksempel Paulus.

 

 

Bibelen er Guds ord.

Riktignok skrevet av flere forskjellige profeter og apostler, men inspirert av Gud. Det er derfor den er så nøyaktig på tross av at den er skrevet av mange forskjellige personer over et tidsrom på flere hundre år.

 

Bibelen er også regnet som den mest nøyaktige historiebok vi har når det gjelder midtøsten.

Lenke til kommentar

I islam så har man prinsippet om naskh. Det vil si at det som ble åpenbart kronologisk sist til Mohammed får siste ord og lovgivende kraft.

 

Dette har jeg også flere ganger påpekt for muslimer, for akkurat dette betyr også at de senere og krigerske medinasurene overstyrer de tidligere og forholdsvis fredelige mekkasurene.

Og det betyr igjen at om og når muslimene får beskjed av sine ledere til å begynne å følge de krigerske medinasurene, så har de valget mellom å forlate islam og risikere selv å bli drept som en frafallen muslim, eller å følge opp og bli med på voldsorgiene og drepingen av "de vantro"

 

Videre så består ikke bibelen av Guds egne ord eller indre dialog, men er forfattet av mennsesker som for eksempel Paulus.

 

 

Bibelen er Guds ord.

Riktignok skrevet av flere forskjellige profeter og apostler, men inspirert av Gud. Det er derfor den er så nøyaktig på tross av at den er skrevet av mange forskjellige personer over et tidsrom på flere hundre år.

 

Bibelen er også regnet som den mest nøyaktige historiebok vi har når det gjelder midtøsten.

 

Så man finner ikke feil i bibelen da altså?

 

http://rationalwiki....rs_in_the_Bible

http://www.freethoug...contradictions/

http://www.extremely...ible_errors.php

Jeg regner med du leser engelsk

 

Si meg: Hvordan kan stjerner falle fra himmelen og ned på jorden? 1/3 av alle stjernene vist ikke jeg husker feil...

 

They are wandering stars, for whom the deepest darkness has been reserved forever.” — Jud. 1:14

 

Hva med kometer? Er de virkelig stjerner på reise? L O L ;-)

 

Eller hva med: In Mark 14:30, Jesus tells Peter that before the cock crows twice, Peter will have denied him three times. In Matthew 26:34, Luke 22:34, and John 13:38, Jesus tells Peter that he will deny him three times before the cock crows once.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Kan ikke Baltazar94 og IHS spre giften sin i egne tråder da? Slik at opplysnings tråder om islam kan stå fritt for håpløse beskyldninger den ene eller den andre veien? Er det noe vi nordmenn faktisk kunne trengt så var det nettopp opplysning om islam, da vi i ALT for stor grad tar alle under en kam, så kan dere to håpløse kranglebøtter lage deres egen tråd om dette, der dere kan spy ut så mye dritt om andre religioner mens dere freder deres egen?

 

Mitt neste spørsmål er hvordan kan vi se forskjell på disse trosrettningene i islam? For meg så ser en muslim lik ut som en annen muslim og det er vel kanskje der feilen ligger, for hvordan skal vi skille de "farlige" fra de ikke farlige? På lengden av sjegget? :) Hva da med kvinner?

 

For det er ikke til å stikke under en stol at folk ikke liker å sitte i tog, buss, trikk eller fløy med noen som ligner på troende muslimer, der sjegg eller teltaktig bekledning hyler ut om deres tro lang vei, spesielt ikke etter nok etvellykket selvmords oppdrag, (Det ville vel ingen gjort) så er det noen måte å skille den ene fra den andre her? Ville vært veldig fint, ikke minst for de muslimene som IKKE driver med drap av uskyldige mennesker, om det var en måte vi kunne sett om muslimen vi hadde ved siden av oss ikke er helt koko religiøs. Men det er vel omtrent som med kristne tenker jeg, helt håpløst å skille en katolikk og en protestant der også...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Tror du på evolusjonsteorien?

 

Nei det gjør jeg ikke.

Det var nå egentlig et spørsmål til trådstarter, men jaja

 

Haha. Synes det er komisk hvordan Baltazar hijacker tråden til et punkt hvor han til og med innbiller seg selv at det er han som er midtpunktet i diskusjonen.

 

Uansett er det like håpløst hver gang noen kommer med kortet "Når var det du så en muslim demonstrere sist mot ugjerningene til sine trosfeller". Som om islam med sine 1.3 millioner tilhengere er en mer eller mindre homogen gruppe. Det blir like feil som å påstå at kristne fra alle trosretninger har grunn til å identifisere seg med ABB og ta offentlig avstand fra hans voldshandlinger.

 

Jeg kjenner mange muslimer og kan trygd fastslå at det er et stort spekter og forskjell på disse menneskene. Forøvrig kan jeg også nevne at det finnes muslimer som tjenestegjør i vestlige militærvesen, som USA, Storbritania og Israel. Det burde si nok om det faktum at en god del muslimer har fundamentalt forskjellige holdninger og syn på ting og tang seg imellom.

 

Hver gang jeg hører denne frasen fra en Nordmann ser jeg automatisk for meg en hillbilly, typisk dåpsnavn Dave-Kenneth og trofast FrP stemmer.

 

img_48aed48e8650d.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, "vonfaff" - det ser ut som en særlig lang og gudsjammerlig kjedelig ørkenvandring, denne situasjonen. Og den godeste Baltersen unngår behendig direkte spørsmål på hvordan han får til det uforklarlige trickset å kalle seg troende, og samtidig fare frem som om han er den skinnbarlige selv ... Det ligner mistenkelig på noe sånn voodoaktig shit ... ;)

 

Sånn går nu dagan

 

f.JPG

Lenke til kommentar

I islam så har man prinsippet om naskh. Det vil si at det som ble åpenbart kronologisk sist til Mohammed får siste ord og lovgivende kraft.

Så den siste kapitelet i koranen er riktigst, den nest siste kapitelet, nest riktigst osv.

 

Det er 114 kapitler i koranen, alt kapitel 105 sier er:

 

"Du har vel sett hva Herren gjorde med elefantfolkene ? Lot Han ikke deres list slå feil ? Han sendte over dem fugleflokker, som kastet på dem stener av brent leire. og lot dem bli som avspist vegetasjon"

 

Koranen Universitetsforlaget 1989

 

:hmm: Er "elefantfolkene" folk fra India eller Afrika ? Hvilken lovgivende kraft har dette kapitelet ?

 

Du forutsetter at koranen er organisert kronologisk. Men den er hverken strukturert kronolgisk eller tematisk. Det er organisert fra lengste til korteste kapittel.

 

Kapittel 2, "kua", er det lengste, kapittel 3 er det nest lengste osv.

 

Dette er en av grunnene til at det er viktig med langvarig skolering for å tolke koranen riktig i henhold til islamsk tradisjon. Generelt så kan man si at de første, lange kapitlene er fra medina-perioden, mens de mer poetiske mekkasuraene befinner seg bakerst i koranen.

 

For eksempel ble kapittel 2 åpenbart for Mohammed rundt år 623, tidlig i hans Medina-periode. 100 av versene i dette kapitlet omhandler jødene, fordi han på denne tid strevde med å omvende/ få makt over de 3 jødiske stammene i Medina

 

Kapittel 9, som inneholder det beryktede sverdverset, ble åpenbart for Mohammed i år 631, i hans siste leveår. Dette på et tidpunkt da han gav de arabiske flergudsdyrkerne valget mellom døden og å underkaste seg islam.

Endret av Ergod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...