Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)


Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen :)

 

 

Jeg er en muslim, som har opprettet dette for at dere som lurer noe om Islam skal stille meg spørsmål (uansett hva), også skal jeg gi gode svar tilbake. Jeg vil at det skal bli diskusjon av det også. Svarene som jeg gir er ikke bare jeg som står for. Flertallet av muslimer er enige med meg utenom de mest radikale som utgjør en liten del av det muslimske mangfoldet.

 

Jeg og Islam er i mot dem som sier at man ikke kan si noe i mot Islam. Fordi Islam og Koranen sier at du skal reflektere over det du tror på. og ikke følge kulturer. Man må alltid følge de logiske argumentene og hvor bevisene ligger.

 

 

Jeg kan fortelle litt om meg: Jeg har ikke arvet religionen min fra generasjon til generasjon sånn at jeg ikke vet noe om den, som en del muslimer dessverre har. Jeg kan argumentere for min religion og alt det jeg står for. Jeg har tatt hele min religion ved fornuft :)

 

Jeg har jo vært her en liten stund og har fått en del viktige og interessante spørsmål. Dette gir meg mulighet til å svare seriøst tilbake. Islam forstås gjennom argumenter og debatt, dermed ikke gjennom å følge kultur som noen muslimer dessverre gjør. Siden jeg har vært her har noen skrevet unødvendige kommentarer, uriktige meldinger osv. Har fått det både i innboksen og på innlegg. Vennligst slutt med det så vi kan ha en ordentlig dialog og diskusjoner Noen av meldingene som jeg har fått er uakseptabelt. Og til de som tror at jeg skal komme med løgner, tro om igjen, jeg vil komme med svar fra Koranen, for her snakker vi om Islam som religion. Dessverre så frykter mennesker Islam grunnet lite eller ingen kunnskap om det sanne budskap.

 

Husk at det finnes INGEN dumme spørsmål, bare dumme svar!

Så bare still spørsmål :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et spørsmål fra meg

 

Islam er en relgionenes "fred" og koranen står det masse om og viser respekt og sånt, du som er muslim forsrtår hva jeg mener! men hva har alt dette med muhammed filmen og karaktur tegningene, da muslimer har drept flere og brent opp masse....

 

Dere som kaller dere for "gode muslimer" hvorfor protesterer dere ikke IMOT volden som har blitt rundt dette?

 

muhammed din profet. halshogde personer, Hadithene forteller om at han kappet hodet av en hærstyrke ubevæpnede soldater - var ikke Muhammed dermed muslim..?

 

Islam er ikke en relgion i seg selv lengre, du har kansje noen få som praktiserer islam som de skal, islam er EN politisk ideologi!!!!!!

 

islam er dobbel moral! dere sier dere følger koranen fra pungt og prikke, men alle bryter den! hver dag!

 

Men man skal ikke ta alle under en kam her. men ærlig talt vist dere andre ikke hadde godtatt dette hadde dere så klart protestestert mot dette?

 

OG

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Koranen 9:29

Bekjemp de som ikke tror på Allah inntil den siste dag, for de holder heller ikke forbudt det som er blitt forbudt av Allah og hans budbringer, og som heller ikke erkjenner religionens sannhet, selv om de er et folk av boken(Bibelen), før de betaler Jizya (skatt til muslimer) og føler seg kuet til å underlegge seg under islamsk styre.

 

Koranen 8.65;

"O profet. Hiss opp de troende til kamp. Viss det er 20 trofaste blant dere, vil de beseire to hundre, viss dere er 100 trofaste blant dere, så vil disse beseire tusen [ikke muslimer], for dette er mennesker uten intelligens."

 

Koranen 5:51:

"O du som tror ! ikke ta jødene og de kristne til venner, de er venner av hverandre, og de blant dere som tar dem som en venn, er garantert en blant dem ; Det er sikkert at Allah ikke leder det uberettigede folk."

 

Koranen 2.286;

"....Du[Allah] er vår beskytter, så gi oss derfor seier over de vantro nasjoner...."

 

Koranen 8.65;

"O profet. Hiss opp de troende til kamp. Viss det er 20 trofaste blant dere, vil de beseire to hundre, viss dere er 100 trofaste blant dere, så vil disse beseire tusen [ikke muslimer], for dette er mennesker uten intelligens."

 

mener heller dette er uten inteligens! spør du meg

 

Kan du forklare meg det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koranene, muslimene og Islam er verdens største og farligste FIENDE!!

Ned med islam!!!

Islam= nazisme på steorider!

 

Deres profet var en pedofil tulling, som reiste rundt halshugget folk, ranet landsbyer og mishandlet kvinner og denne manne følger og dere og tror på at han snakket sant.

Hvorfor skulle en gud ''allah'' sende ut en så grusom person med et hellig budskap??

Det er helt ufattelig og uakseptabelt!!

 

Det er ingen andre religion i verden idag som skaper mer frykt, uro og frihetsødeleggelse!!

 

Islam er ikke religion, det er politisk levemåte som har nulltoleranse for forskjeller.

Religion er en privat tro, mens Islam og muslimene mener alle skal følge deres tro vist ikke så skal de drepes.

Dere har nulltoleranse for kvinnerettigheter annet en at dere ikke skal banke kvinnene deres i ansiktet fordi da vil hun bli stygg.

 

Alle andre religioner truer med at vist du ikke tror så går du til hælvette når du dør, altså privat de krever ikke at du skal tro.

Mens Islam sier tro eller dø.

 

Hvor faen er friheten???

 

Helvetets muslimer, jeg hater alt dere tror og står på!

- Profeten deres er en pedofil, drapsmann som mishandlet kvinner og stjal.

- Dere har nulltoleranse for religionsfrihet, det kan man bare se i alle land med Sharialov, dere er sinnssyke!

- Dere steiner homofile og dreper de.

 

Hvorfor støtter du som en muslim din profet som er på bevist pedofil, drapsmann som mishandlet kvinner og ranet landsbyer??

 

Jeg har sett i alle andre religioner så dyrker de guder og profeter som var veldig snille, mens Islam dyrker Mohammed en drapsmann, hvorfor tror dere på en drapsmann???

 

Norge for nordmenn!

ut med Islam og alt det dritten!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg har sett i alle andre religioner så dyrker de guder og profeter som var veldig snille, mens Islam dyrker Mohammed en drapsmann, hvorfor tror dere på en drapsmann???

 

 

 

Og det er du helt overbevist om?

Lenke til kommentar

Koranene, muslimene og Islam er verdens største og farligste FIENDE!!

Ned med islam!!!

Islam= nazisme på steorider!

 

Deres profet var en pedofil tulling, som reiste rundt halshugget folk, ranet landsbyer og mishandlet kvinner og denne manne følger og dere og tror på at han snakket sant.

Hvorfor skulle en gud ''allah'' sende ut en så grusom person med et hellig budskap??

Det er helt ufattelig og uakseptabelt!!

 

Det er ingen andre religion i verden idag som skaper mer frykt, uro og frihetsødeleggelse!!

 

Islam er ikke religion, det er politisk levemåte som har nulltoleranse for forskjeller.

Religion er en privat tro, mens Islam og muslimene mener alle skal følge deres tro vist ikke så skal de drepes.

Dere har nulltoleranse for kvinnerettigheter annet en at dere ikke skal banke kvinnene deres i ansiktet fordi da vil hun bli stygg.

 

Alle andre religioner truer med at vist du ikke tror så går du til hælvette når du dør, altså privat de krever ikke at du skal tro.

Mens Islam sier tro eller dø.

 

Hvor faen er friheten???

 

Helvetets muslimer, jeg hater alt dere tror og står på!

- Profeten deres er en pedofil, drapsmann som mishandlet kvinner og stjal.

- Dere har nulltoleranse for religionsfrihet, det kan man bare se i alle land med Sharialov, dere er sinnssyke!

- Dere steiner homofile og dreper de.

 

Hvorfor støtter du som en muslim din profet som er på bevist pedofil, drapsmann som mishandlet kvinner og ranet landsbyer??

 

Jeg har sett i alle andre religioner så dyrker de guder og profeter som var veldig snille, mens Islam dyrker Mohammed en drapsmann, hvorfor tror dere på en drapsmann???

 

Norge for nordmenn!

ut med Islam og alt det dritten!

 

Vist du kikker på for.eks kristendommen så er det faktisk ikke så langt unna der heller. de ligger i samme bane, det er bare praksisen som er forandret til å bli "tidsriktig".

 

Og slike påstander som at Muhammed missbrukte kvinner og barn er tatt ut av intet, i beste fall manipulert og vridd på. Jeg kan skjønne hvorfor du trekker det opp da man får en latterlig reaksjon fra mange muslimer, men jeg håper du er klar over at det er akkuratt det, en provokasjon, og ikke et historisk faktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei folkens. Først og fremst vil jeg takke dere for spørsmålene. Beklager forsinkelsen, har lest alle spørsmålene, ser at det er noen unødvendige kommentarer, vennligst slutt med det så vi kan ha en ordentlig dialog. Det vil bare bli kaos om man er usaklig og gir unødvendige kommentarer. Svarene er lagt ut om et par minutter, i og med at jeg er alene, og skal gi gode svar på spørsmålene. Har brukt langt tid fordi jeg måtte ta med kilder, for at det skal være troverdig, sant? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Koranene, muslimene og Islam er verdens største og farligste FIENDE!!

Ned med islam!!!

Islam= nazisme på steorider!

 

Deres profet var en pedofil tulling, som reiste rundt halshugget folk, ranet landsbyer og mishandlet kvinner og denne manne følger og dere og tror på at han snakket sant.

Hvorfor skulle en gud ''allah'' sende ut en så grusom person med et hellig budskap??

Det er helt ufattelig og uakseptabelt!!

 

Det er ingen andre religion i verden idag som skaper mer frykt, uro og frihetsødeleggelse!!

 

Islam er ikke religion, det er politisk levemåte som har nulltoleranse for forskjeller.

Religion er en privat tro, mens Islam og muslimene mener alle skal følge deres tro vist ikke så skal de drepes.

Dere har nulltoleranse for kvinnerettigheter annet en at dere ikke skal banke kvinnene deres i ansiktet fordi da vil hun bli stygg.

 

Alle andre religioner truer med at vist du ikke tror så går du til hælvette når du dør, altså privat de krever ikke at du skal tro.

Mens Islam sier tro eller dø.

 

Hvor faen er friheten???

 

Helvetets muslimer, jeg hater alt dere tror og står på!

- Profeten deres er en pedofil, drapsmann som mishandlet kvinner og stjal.

- Dere har nulltoleranse for religionsfrihet, det kan man bare se i alle land med Sharialov, dere er sinnssyke!

- Dere steiner homofile og dreper de.

 

Hvorfor støtter du som en muslim din profet som er på bevist pedofil, drapsmann som mishandlet kvinner og ranet landsbyer??

 

Jeg har sett i alle andre religioner så dyrker de guder og profeter som var veldig snille, mens Islam dyrker Mohammed en drapsmann, hvorfor tror dere på en drapsmann???

 

Norge for nordmenn!

ut med Islam og alt det dritten!

 

Jeg har nå bevist at du stigmatiserer 1,6 milliarder mennesker, pga. enkeltpersoners handlinger, helt utrolig. Er du seriøs? Snakk om å være barn på denne sida her, hvor gammel er du? 30, 40? Ikke i hodet i hvertfall, ser mer ut som 10 eller 12... Ikke vær sånn, tenk på et høyere nivå er du snill, det er bare bra til ditt eget beste :)

Endret av Freestyle1985
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Jeg har nå bevist at du stigmatiserer 1,6 milliarder mennesker, pga. enkeltpersoners handlinger, helt utrolig. Er du seriøs? Snakk om å være barn på denne sida her, hvor gammel er du? 30, 40? Ikke i hodet i hvertfall, ser mer ut som 10 eller 12... Ikke vær sånn, tenk på et høyere nivå er du snill, det er bare bra til ditt eget beste :)

 

Når det gleder slike fastlåste forestillinger, tror jeg ikke noen gode ord eller tanker hjelper så mye. Her må nok individet gjøre noe med seg selv, først.

 

Ellers er det fint å se deg tilbake i tråden :)

 

1. En person som dømmer andre, viser ikke hvem personen du har dømt er, men det viser bare hvem du er som person.

 

2. For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn, kjønn, livssyn, nasjonal eller etnisk opprinnelse. Sant? :)

 

Stemmer - det finnes ingen farbar vei tilbake til "huleboertilværelsen" lengre.

Lenke til kommentar

Da kan jeg begynne med et spørsmål jeg lurer på:

 

-Hvorfor tror muslimer at en Gud ville overlevere sin endelige og sanne versjon av hvordan han "lever" og virker til en fyr som ikke kunne lese eller skrive? Hadde det ikke vært mye lurere om Allaah overleverte denne historien til en som fikk skrevet dette ned med en gang? Koranen er jo skrevet ETTER at muhammed selv døde og er derfor ikke annet enn muntelige overleveringer fra folk som tilfeldigvis sto og hørte på samt det som ble skrevet ned av de muntelige overleveringene som muhammed liksom gjorde? Hvorfor har dere så klokkeklar tro på sannheten i denne overleveringen, som jo ikke er annet enn en muntelig gjenfortelling fra muhammed?

 

Profeten Muhammed hadde mange mirakler, og en av miraklene var at han lærte skrive og lese uten å gå på skole. Araberne, profeten Muhammeds samtidige, var skjent for deres talekunst poesi. Så profeten Muhammeds største mirakel var Koranen, hvis motstykke ingen av Arabiens utallige diktere og talere kunne produsere. Dessuten er Muhammeds mirakel noe spesielt.

 

 

Muslimenes tro bygger på fem grunnleggende elementer. Disse er troens kjerner:

En av elementer er: Troen på Guds åpenbarte bøker. Muslimer tror at Gud åpenbarte bøker til Sinebudbringere, som bevis for menneskeheten og som en veiledning for dem. En av disse bøkene er Koranen, som Gud åpenbarte til profeten Mohammed Gud har garantert at Koranen blir beskyttet mot både korrupsjon og forvrengningen Gud har sagt: Sannelig, Vi har sendt ned Koranen, og Vi vil bevare den sikkert (mot korrupsjon). (Koranen, 15:9)

 

 

Den andre elementene er: Troen på profetene og Guds budbringere:

Muslimer tror på profetene og Guds budbringere. Disse startet med Adam og inkluderte Noa, Abraham, Ismael, Isak, Jakob, Moses og Jesus (fred være med dem). Men Guds siste budskap til menneskeheten, en gjentatt bekreftelse av det evige budskap, ble åpenbart for profeten Mohammed Muslimer tror at Mohammed er den siste profeten som er sendt av Gud, for Gud har sagt: Mohammed er ikke far til noen av deres menn, men han er Guds sendebud og den siste av profetene… (Koranen, 33:40)

Muslimer tror at alle profetene og budbringerne var skapte mennesker som ikke hadde noen av Guds guddommelige kvaliteter.

 

Koranen er muslimenes hellige bok, som kom i form av åpenbaringer til profeten Muhammed. Koranen er Guds ord, og det fullstendige budskapet til menneskene. Den er ment som en veileder for hele menneskeheten. Profetens eksemplariske oppførsel fikk folk flest til å kalle ham as-sadiq al-amin (på arabisk), som betyr den trofaste og den ærlige. Mange av Mekkas beboere hadde stor tillit til ham. De oppbevarte gjerne sine penger og verdisaker hos ham. Da Mohammed (fvmh) var 40 år gammel fikk han sin første åpenbaring, i måneden Rajab, nærmere bestemt den 27. Rajab. Det var engelen Jibril (Gabriel) som kalte ham til å bli Guds Sendebud. Ifølge islam ble Mohammed (fvmh) utvalgt til å være Allahs siste profet. Helt fram til sin død mottok han åpenbaringer fra Allah.

 

 

Alt som står i Koranen er den hele og fulle sannheten for å hjelpe mennesker (som har akseptert Islam ved logiske argumenter) å nå sin utvikling og fullkommenhet. Den er uten fakta feil, tvert imot fakta som ikke var bevist for 1400 år tilbake var allerede skrevet i Koranen, og det er av Koranens mirakler f.eks. fremtidige begivenheter, hvordan fosteret blir laget, og andre vitenskapelige bevis m.m. Hele Koranen er åpenbart av Gud, men det skal ikke motsi at det finnes flere tolkninger av denne boken. Hele Koranen er åpenbart av Gud, men det skal ikke motsi at det finnes flere tolkninger av denne boken. Tolkningen av Koranen går gjennom profetens lære i følge verset som ble nevnt tidligere og andre vers. Det er her forskjellige tolkninger oppstår. Dette er ikke nødvendigvis dårlig, men tvert imot en fordel som viser at Islam og Guds kunnskap er ubegrenset, slik at det er åpent for forskjellige argumenter og tolkninger.

 

 

Den første åpenbaringen var kapittel nr 96. Kapittelet starter med ”IQRA’ BISMI RABBI KALLAZI KHALAQ”, ”Les i din Herres navn! Han som skaper.” Da Profeten (fvmh) var 40 år gammel kom engelen Gabriel til Profeten (fvmh) og fortalte at han skulle lese. Men Profeten (fvmh) svarte tilbake ved å spørre om hva han skulle lese. Deretter sa engelen Gabriel at han skulle lese kapittel 96. Profeten (fvmh) leste den for han. Profeten (fvmh) hadde kunnskap om hele Koranen på det tidspunktet. Hendelsen skjedde på et bestemt fjell, Jabl-e-Noor i Mekka.

 

 

Profeten Muhammed har blitt nevnt med flere navn i forskjellige skrifter:

Toraen = Ahyad

Profeten Davids Zaboor (salmene) = Mahee

Originale Bibelen = Ahmad

Koranen = Muhammad, Ahmad, Abdullah, Taha, Yaseen, Noon, Muzzammil, Muddassir, Nabi, Rasool og Dhikr (ifølge Imam Jafar as-Sadiq).

 

3 hovedkilder er brukt:

- ’The Message’ av Jafar Subhani

- ’Biography of the holy Prophet Muhammad’ av Syed Ali Raza

- ‘Hayat al-Qulub, vol 2’ av Allamah Baqir al-Majlisi

  • Liker 1
Lenke til kommentar

et spørsmål fra meg

Islam er en relgionenes "fred" og koranen står det masse om og viser respekt og sånt, du som er muslim forsrtår hva jeg mener! men hva har alt dette med muhammed filmen og karaktur tegningene, da muslimer har drept flere og brent opp masse....

 

 

De voldelige reaksjonene er ikke i tråd med islamsk tankegang, men uttrykk for en ukultur som bunner i politisk hat. Vi bør finne svar i livet til profeten: Han ble selv utsatt for provokasjon da han levde, men svarte aldri med vold.

Disse menneskene er ekstreme og selvfølgelig representerer ikke Islam, de oppfordrer til vold og drap. Man må huske på at slike mennesker er ikke muslimer i Muhammeds øyne. ”… Den som dreper et menneske, med mindre det er for mord (på et annet menneske) eller straff for forbrytelse, skal det anses som han hadde drept hele menneskeheten…” (Koranen 5:32).

 

Når ekstrimeter som kaller seg muslimer, og som tyr til vold og drap, så er man ikke muslim i Muhammeds øyne.

Profeten Muhammed (fred være med ham) sa: "En muslim er den som andre lever i fred av hans tunge og hånd" Kilde: Bukhari, Muslim, Usul al.kafi bind 2.

"Som andre" er hvem som helst uansett bakgrunn.

Også vil jeg legge til noe ang. verset: "...gjør dere ikke skyldige i aggresjon. Gud liker ikke aggressive” (Koran: 2:190)

 

 

Sinne kommer dessverre av at folk ikke klarer å svare for seg. Derfor er kunnskap den største makten man har. fordi da føler man at man klarer å svare riktig.

Personlig tar jeg sterk avstand fra disse menneskene og deres handlinger. Og jeg hevet jeg meg over filmen og karikaturene, fordi formålet er å provosere slik at vi muslimer reagerer på det. Men jeg blir ikke provosert, og da har de mistet formålet med både filmen og karikaturene.

Jeg og mange andre muslimer jeg kjenner fordømmer hele volds og drapsbølgen som har gått rundt i den arabiske verden, særlig i Libya, Egypt, Tunisa og Jemen pga en islam provoserende film. Dette er meget tragisk og alltid forkastelig når noen ekstremister tyr til vold for å skape konflikter som følge av provokasjon.

 

Dere som kaller dere for "gode muslimer" hvorfor protesterer dere ikke IMOT volden som har blitt rundt dette?

 

 

Alle mennesker uansett religion og bakgrunn har ansvar for å bekjempe all volde i verden og ekstremisme For det første, det er ikke bare muslimenes oppgave å stoppe radikaliseringen. Alle norske borgere, uansett bakgrunn, har en plikt til å bekjempe fundamentalister For det andre, alle vet at høyreekstremisme vokser i Europa og det kan føre til at nazismen tar kontrollen i Vesten. Kan jeg da stille samme spørsmål til deg som du stiller meg? Hvorfor gjør ikke etniske norske mer mot denne radikaliseringen som skjer? Nei, jeg kan ikke det. Fordi, jeg som norsk borger skal stå sammen med andre norske borgere for å bekjempe fundamentalister og høyreekstremister.

Radikalisering skjer over alt i verden, og det kan komme fra alle slags grupper, uansett etnisitet, religion og bakgrunn. Som f.eks. ABB.

 

Ikke misforstå jeg elsker Norge og det flotte norske samfunnet, det eksemplet jeg tok opp nå ang. radikalisering, var å vise deg at det ikke er så lett.

Jeg vil legge til at: Det var markering med flere tusener muslimer på Youngstorget, flere organisasjoner til en felles og rolig markering. Det var mange ikke-muslimer som deltok også. Fabian Stang, Biskop Kvarme og flere andre religiøse ledere støttet denne markeringen. De på Youngstroget har vist hva muslimer står for, de ønsket fredelig fremtid der vi alle kan leve sammen i respekt. Respekt er nemlig, det viktigste her i livet.

Kilder: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10069257

Som sagt det viktigste hvis man skal bekjempe ekstremisme og onde mennesker, så er det å stå sammen, for sammen er man sterkere.

 

Et stort problem som jeg mener er media, de har veldig stor makt, og det er alltid de ekstreme som får oppmerksomhet, derfor får man skjevt bilde av religionen. Flertallet av media prøver å få frem er at det finnes noen små grupperinger som gjør umenneskelige handlinger mot andre uskyldige og fremstiller dette som om det er Islam. Dette, er kun overdrivelser av media. Du må huske på at de fleste av media vil tjene penger og de publiserer kun nyheter som er spennende eller som inneholder frykt. For da blir folk interessert og kjøper de avisene. Men vi muslimer skal jobbe for det, og vise at vi fordømmer slike ekstreme mennesker og handlinger, men det er ikke så lett når det gjelder media.

Jeg vil legge til noe mer ang. Muhammed filmen og karikatur tegningene: Min religion lærer meg tålmodighet, toleranse og respekt. Hvis noen gjør noe stygt mot meg eller mot min religion så skal jeg ikke svare han på samme måte, men være tålmodig og vise han at min religion er fylt med fred :)

muhammed din profet. halshogde personer, Hadithene forteller om at han kappet hodet av en hærstyrke ubevæpnede soldater - var ikke Muhammed dermed muslim..?

 

Muhammed var muslim. Muhammed fikk ikke beskjed om å drepe hvem han ville, de han drepte var kun i SELVFORSVAR. Fordi i Koranen står det flere ganger, "..men hvis de angriper, så drep dem" (Koran 2:191)

Han kriget når det var noen som angrep han. Han forsvarte rett og slett seg selv. Han sendte noen for å spre budskapet til Islam til folk i andre land. Det var helt fredelig og han gjorde ingen ting annet enn å misjonere i fred, når tyranner på den siden ville ha sin posisjon, var de redde av å miste sin plass, hvorfor? jo fordi Islam frigjør mennesker og vil ikke at de skal være slaver for tyranner. Islam vil utslette urettferdighet. Så Tyrannene drepte disse misjonærene eller ambassadørene som ble sendt fra profetens side. og når disse ambassadørene blir drept er det en indikasjon på krigføring.

"Si, Sannheten kommer fra Herren! La den tro som vil, og den være vantro som vil!..." (Koran 18:29)

"Så minn dem på! Du er bare en formaner. Du har ingen makt over dem" (Koran 88:21-22)

Når det gjelder Hadith: Koranen er den beste og sannferdige kilden man kan finne om Islam. Når det gjelder Hadith (fortellinger og tradisjon om profeten), så finnes det mange bøker om, og hvis en hadith er i strid mot Koranen, så regnes ikke hadithen som sannferdig. Ikke ALLE hadith er riktige. Fordi noen hadith sier noe, og en annen hadith sier det motsatte.

 

Også vil jeg nevne at det er ikke alle muslimer som tror at hadith boken Sahih Bukhari er 100% riktig. Vi Shia muslimer (jeg blant annet) tror ikke på Sahih Bukhari eller Sahih Muslim som 100% troverdige. Det gjelder ikke bare Shia muslimer, men mange andre muslimer også.

Vi tror på andre hadith bøker som f.eks Al-Kafi som også ikke er 100% ritktig.

Islam er ikke en relgion i seg selv lengre, du har kansje noen få som praktiserer islam som de skal, islam er EN politisk ideologi!!!!!!

islam er dobbel moral! dere sier dere følger koranen fra pungt og prikke, men alle bryter den! hver dag!

Men man skal ikke ta alle under en kam her.

 

For det første: Islam er en religion og ordet Islam er et arabisk ord som betyr fred eller budskap om fred.

For det andre: Det er ikke bare noe politisk, eller religiøst. Islam lærer oss en komplett livsstil som er både politisk, sekulært, religiøst og spirituelt.

For det tredje: Du motsier deg selv. I den ene setningen sier du: ” noen få som praktiserer islam som de skal” og i den andre avsnittet sier du: ” dere sier dere følger koranen fra pungt og prikke, men alle bryter den! hver dag”

For det fjerde: Du må huske på å skille mellom Islam som en religion og muslimer som individer.

For det femte: Riktig, man skal ikke ta alle under samme kam, men kan jeg spørre deg hvorfor du allikevel gjør det? Når du vet at det er feil. Se her: ” alle bryter den” å stigmatiserer 1,6 milliarder mennesker, pga. enkeltpersoners handlinger er ikke fint. Jeg mener ikke å være frekk, men du burde vite at det er dumt å snakke før man tenker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koranen 9:29

Bekjemp de som ikke tror på Allah inntil den siste dag, for de holder heller ikke forbudt det som er blitt forbudt av Allah og hans budbringer, og som heller ikke erkjenner religionens sannhet, selv om de er et folk av boken(Bibelen), før de betaler Jizya (skatt til muslimer) og føler seg kuet til å underlegge seg under islamsk styre.

 

Koranen 8.65;

"O profet. Hiss opp de troende til kamp. Viss det er 20 trofaste blant dere, vil de beseire to hundre, viss dere er 100 trofaste blant dere, så vil disse beseire tusen [ikke muslimer], for dette er mennesker uten intelligens."

 

Koranen 5:51:

"O du som tror ! ikke ta jødene og de kristne til venner, de er venner av hverandre, og de blant dere som tar dem som en venn, er garantert en blant dem ; Det er sikkert at Allah ikke leder det uberettigede folk."

 

Koranen 2.286;

"....Du[Allah] er vår beskytter, så gi oss derfor seier over de vantro nasjoner...."

 

Koranen 8.65;

"O profet. Hiss opp de troende til kamp. Viss det er 20 trofaste blant dere, vil de beseire to hundre, viss dere er 100 trofaste blant dere, så vil disse beseire tusen [ikke muslimer], for dette er mennesker uten intelligens."

 

mener heller dette er uten inteligens! spør du meg

 

Kan du forklare meg det da?

 

Har du legget merke til at, når man leser Koranen så forteller den på en måte direkte til (leseren) deg? Og det var fordi det fortalte direkte til Muhammed, fordi Koranen er Guds ord, og Koranen kom i form av åpenbaringer til profeten Muhammed. Og når man finner vers der det står "drep dem". Å drepe, er tidsbegrenset, steds begrenset, og om hvem som skulle drepes.

Det finner dere hvis dere leser konteksten, Muhammed fikk ikke beskjed om å drepe hvem han ville, de han drepte var kun i SELVFORSVAR.

 

Fordi i Koranen står det flere ganger, "..men hvis de angriper, så drep dem" (Koran 2:191)

Du må forstå at når du tolker Koranen så bør du egentlig lese hele kapitlet eller de andre versene rundt (konteksten). Jeg vet ikke om du har lest hele Koranen eller ikke, men hvordan kan du vite f. eks. hva en bok handler om, ved å bare plukke et par setninger og se bort fra resten av boka?

Mer om slike voldelige vers og grundigere tolkningen av dem kan du lese under emne: Islam og vold. Voldelige vers fra Koranen? Kilder følger med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tillater meg å poste profeten Muhammeds siste tale:

 

Muhammad begins by praising and thanking God. He then addresses those in attendance.

 

Share the Message

—"O People, lend me an attentive ear, for I know not whether after this year, I shall ever be amongst you again. Therefore listen to what I am saying to you very carefully and take these words to those who could not be present here today".

 

At the beginning of the address, the Prophet asked the people to pay close attention to what he was about to say. He demands that his message be delivered to all mankind, to be transported from place to place, and from generation to generation. That mandate was laid to the shoulder of those in attendance (Sakr, 1998, p. 35). The task was fulfilled by the Mekkan tribe's propensity for commerce and travel. One of the main businesses of the Mekkan people at this time was trade. The Muslims merchants traveled from land to land for commerce, but also delivered the message of Islam as they were dealing with people in far corners from Mekkah.

 

—O' People, just as you regard this month, this day, and this city as Sacred, so regard the life and property of every Muslim as a sacred trust. Return the goods entrusted to you to their rightful owners. Hurt no one so that no one may hurt you. Remember that you will indeed meet your lord, and that he will indeed reckon your deeds. Allah has forbidden you to take usury (interest), therefore all interest obligation shall henceforth be waived. Your capital, however, is yours to keep. You will neither inflict nor suffer any inequity. Allah has judged that there shall be no interest and that all the interest due to Abbas ibn 'Abd'al Muttalib (Prophet's uncle) shall henceforth be waived...”

 

The Prophet gave examples with matters that the people at the gathering knew very well. Every one knew how sacred “this month” (Zul Hijja), “this day” (Day of Arafa, and “this city” (City of Makkah). Therefore, the life and property of people are sacred too.

Sanctity of life had been declared by Allah in the Qur'an. People were to be protected and their lives preserved. People were to be dignified, respected, and honored. Their properties are to be protected and saved. The sanctity of life is to remain well preserved until the Day of Judgment (Sakr, 1998, p. 22).

The concept of economic exploitation is prohibited in Islam. Since usury is a form of economic monopoly and exploitation in a capitalistic system, the rich would become richer, while the poor become poorer. The Prophet, in his final and last sermon, abolished all type of economic exploitations. Usury was prohibited and people are not to deal with, even if they have had agreement or a contract with someone prior to the introduction of Islam into the region. (Sakr, 1998, p. 23) Nobody is above the law under this mandate, and the uncle of the Prophet “Abbas Ebn Abdul Motalb” who was around the same age of the Prophet and who had been reared alongside the Prophet was waiving any usury due to him. The Prophet was saying that this mandate does not distinguish between his relatives and non-relatives.

 

—Every right arising out of homicide in pre-Islamic days is henceforth waived and the first such right that I waive is that arising from the murder of Rabiah ibni al-Harithiah.

 

With this statement, the Prophet declared an end to the pagan ethos of tribal revenge in favor of Divine rules concerning law in Islam. Again, he cited a relative killed, which showed that there was no exception for relative and non-relative in the tribal society of the time.

 

—O men! the unbelievers indulge in tampering with the calendar in order to make permissible that which Allah forbade, and to prohibit what Allah has made permissible. With Allah, the months are twelve in number. Four of them are holy, there are successive and one occurs singly between the months of Jumada and Shaban.

 

With this statement, the Prophet is setting forth a common yet broken norm of the time that states that there are twelve months per year in both the lunar and solar calendars. Muslims are to observe their sacredness; no one has the right to change them or to temper with the calendar. (Sakr, 1998, p.p. 30,31) The Prophet also states that there are four holy months: Zul Qidah, Zul hijjah, Muharram and Rajab.

 

—Beware of Satan, for the safety of your religion. He has lost all hope that he will ever be able to lead you astray in big things, so beware of following him in small things

The Prophet instructs humankind to worship and obey Allah, and to follow the rules and regulations as mandated in the Qur'an. The Prophet tells the people that Satan has lost hope in making people worship him, but has not lose hope in diverting man from practicing the teachings of Islam. Satan will create animosity among people, the Prophet states, and Satan will attempt to divert man's attention from the straight path set by Allah. The Prophet warns humanity from falling into the path of Satan (Sakr, 1998, p. 26).

 

Rights to Women

—O People, it is true that you have certain rights with regard to your women, but they also have rights over you. Remember that you have taken them as your wives only under Allah's trust and with His permission. If they abide by your right then to them belongs the right to be fed and clothed in kindness. Do treat your women well and be kind to them for they are your partners and committed helpers. And it is your right that they do not make friends with any one of whom you do not approve, as well as never to be unchaste

 

The Prophet mandates his best declaration for women’s rights in his farewell address. He asks that husbands treat their wives with kindness and gentleness. Men are to know that their women are their partners, the Prophet says, and that Islam recognizes the duties and responsibilities of both partner. The Prophet emphasizes that man is head of the household while the woman is the heart of household. Both are leaders of the home and complement one another. The Prophet spells out specifically the individual rights and duties of each spouse in the home (Sakr, 1998, p. 26).

 

—O People, listen to me in earnest, worship Allah, say your five daily prayers (Salah), fast during the month of Ramadan, and give your wealth in Zakat. Perform Hajj if you can afford to.

The Prophet asks that people to listen to him in a serious mental state and reiterates the five basic foundations (pillars) for being a Muslim:

1. Witnessing that there is no God except Allah (the Arabic word for The God) and witnessing that Muhammad is God’s Messenger

2. Performing the five prayers a day

3. Fasting the month of Ramadan

4. Giving Zakat(giving percentage of one’s wealth to the poor)

5. Performing Haj to Makkah, once in a lifetime if one is able.

 

Equality of Mankind

—"All mankind is from Adam and Eve, an Arab has no superiority over a non-Arab nor a non-Arab has any superiority over an Arab; also a white has no superiority over black nor a black has any superiority over white except by piety and good action. Learn that every Muslim is a brother to every Muslim and that the Muslims constitute one brotherhood. Nothing shall be legitimate to a Muslim which belongs to a fellow Muslim unless it was given freely and willingly. Do not, therefore, do injustice to yourselves"

 

This is the most often quoted portion of the Farewell Sermon. The Prophet spoke of the equality of mankind in the sight of God and in front of the law. Man is born from Adam and Eve, the Prophet said, and both of these parents, and all of humans, are made of dust, and in this right, no one person is better than the other.

The concept of equality is based on justice: All are equal and no one can claim that he is more pious or even more righteous than the other except through piety and righteousness (Sakr, 1998, p. 19).

 

Brotherhood in Islam

—"Do not therefore do injustice to yourselves. Remember one day you will meet Allah and answer your deeds. So beware, do not astray from the path of righteousness after I am gone."

The Prophet prohibited transgressions at all levels. With the above statement, he said that when a person commits injustice and transgresses his limits, the penalty will fall upon him, and him alone. The Prophet said that God does not like those who commit injustice, and he urged his community to stick to the right path at all times (Sakr, 1998, p. 23).

 

Seal of Prophethood

—"O People! No Prophet or apostle will come after me and no new faith will be born. Reason well, therefore O People! and understand words that I convey to you. I leave behind me two things, the Qur'an and the Sunnah and if you follow these you will never go astray."

 

The Prophet declared that neither a new religion nor another Prophet would come after him. The Prophet urged Muslims to be united by taking only the Qur’an and the Sunnah (the Prophet’s sayings, deeds and actions) as the standards for life’s activities.

 

Mandate to Share

—"All those who listen to me shall pass on my words to others and those to others again; and may the last ones understand my words better than those who listen to me directly. O Allah, be my witness, that I have conveyed your message to your people.

 

The Prophet made those in attendance responsible for sharing his words to others. The Prophet acknowledges that whoever might receive his words in a later time, might be more knowledgeable and understanding of its meaning, even more than who had listened to him directly.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...