Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har endelig fått kjøpt meg nye sko:

 

006905_010062_250X250.jpg

 

Nå må jeg bare finne noen litt penere sko til dressbruk. Jeg prøvde et par på Lagunen Storsenter, og de satt egentlig som et skudd.. men det er lenge siden jeg har gått med hæler, så jeg var skeptisk til stilett.. Hmhm. Kanskje jeg må tilbake på lørdag og kjøpe dem :p

Åh, akurat slike sko som jeg sikler etter jo! Jeg prøver å finne hverdagssko som ser bra ut, og som ikke blir fort skitne. Jeg er ekspert til å søle til nye sko, her en dag hadde jeg kjøpt et nytt, hvitt par, og det gikk max 3 timer før en eller annen kar sølte øl over de.

 

Jeg har nettop flyttet inn i ny hybel, og merker hvor mye klær og sko som samler seg opp i løpet av et år. En Ikea bag og et vanlig nett med stortsett bare nye sko, likevel har jeg liksom aldri noe å ha på meg. Akurat nå sikler jeg etter desse fra Bianco. De ser litt kjedelige ut, men er søte på, og gode å gå i.

post-95833-1215011814_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er på utskikk etter en Wesc eller LRG hettegenser med zipper, mest lyst på genseren i fargen grå men finner dem ingen steder, husker jeg kom over en genser fra Wesc men husker ikke hvor. Noen som vet om noen steder/nettsider som selger en til en pris som ikke er fullt så ille?

Lenke til kommentar

Jeg flytter til Libanon om en måneds tid, og skal jobbe der nede i fem måneder. Det er strenge kleskoder i flyktningleiren jeg skal bo i, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal ta med. Jeg må dekke knær og skuldre, og ikke vise kløft, samtidig som det må være klær jeg kan ha på i 30++ grader. Jeg har sett gjennom klesskapet mitt, og det er totalt udugelig. Jeg vil jo gjerne se litt ok ut, men det eneste jeg kan tenke meg er kjoler med t-skjortarmer og tights, men jeg har begrenset antall slike, og jeg vil gjerne variere litt og... Jeg må altså kjøpe en hel del nytt, og det bør ikke være så alt for dyrt heller. Så, spørsmålene mine er som følger:

Vet dere om noen butikker som selger enkle tunika typ kjoler og andre anstendige basisplagg til en billig penge? Og har dere forslag til godkjent bekledning i en sterk muslimsk verden som ikke ser halvgalt ut?

Lenke til kommentar

Idealist altså, Skilpadde? Godt at det finnes noen. :) Hvor er så denne flyktningleiren?

 

HM har mye greie, enkle og billige basis plagg.

 

Fra wikitravel:

Lebanon is a country of many different religious sects. It is recommended to wear modest clothing when visiting religious sites (mosques, churches, etc) and when visiting rural towns and villages. However, Beirut is very much a cosmopolitan city. Clothing considered 'western' is generally acceptable, but Westerners would probably feel more comfortable in Beirut, Mount Lebanon, and along the coast, which is dotted with sea-resorts. In Tripoli, especially in the old city, it is recommanded that women dress conservatively. The same applies on most traditional'souks" in the country. The Southern Suburb of Beirut, known as 'Al-Dahiye' in Arabic, is a Hizbolla stronghold and hence there too it would be advisable that women travellers dress modest. In general, Lebanese are accustomed to different lifestyles and some do not take offence easily, especially with matters related to dress. Other will.
Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Orket ikke lage en egen tråd om dette, så jeg bare skriver her i steden.

 

Jeg er på utkikk etter en ny badeshorts.

Har dere noen tips?

 

Eneste kravene mine er at den skal ha bra kvalitet og ikke være flashy.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg denne fra Lacoste.

 

------

 

Har også shoppet litt annet. Blandt annet 2 shorts fra PRL, denne og denne, denne skjorten, 3 RL polos og 5 Lacoste piqueer.

 

Er på utkikk etter et eller flere beltre. Kanskje noe slikt?

pPOLO2-4647310_standard_v330.jpg

 

 

Og hvordan hadde det blitt med et fargerikt belte til blå shorts og blå/hvit pique? Tenke da på fargene du finner her.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Idealist altså, Skilpadde? Godt at det finnes noen. :) Hvor er så denne flyktningleiren?

 

HM har mye greie, enkle og billige basis plagg.

 

Fra wikitravel:

Lebanon is a country of many different religious sects. It is recommended to wear modest clothing when visiting religious sites (mosques, churches, etc) and when visiting rural towns and villages. However, Beirut is very much a cosmopolitan city. Clothing considered 'western' is generally acceptable, but Westerners would probably feel more comfortable in Beirut, Mount Lebanon, and along the coast, which is dotted with sea-resorts. In Tripoli, especially in the old city, it is recommanded that women dress conservatively. The same applies on most traditional'souks" in the country. The Southern Suburb of Beirut, known as 'Al-Dahiye' in Arabic, is a Hizbolla stronghold and hence there too it would be advisable that women travellers dress modest. In general, Lebanese are accustomed to different lifestyles and some do not take offence easily, especially with matters related to dress. Other will.

 

Flyktningleiren er ved Tyr i sør-Libanon. Jeg vet at ellers i Libanon kler en seg relativt vestlig, men i flyktningleirer er det ikke helt det samme. Jeg har vært på HM og lett masse, men jeg finner ikke helt hva jeg leter etter. De fleste sommerklærne er enten for korte, viser kløft eller har stropper. Gjerne alt på en gang.

 

I fjor sommer hadde Gina Trikot noen søte tunikakjoler som halve Ålesund vandret rundt i som hadde vært helt perfekte. Desverre var jeg ikke noen stor fan av bølgen og kjøpte bare en...

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

MagnusW: Gå for det belte, men bare den cleane versjonen, uten de barnslige motivene. Har det selv og er veldig fornøyd.

 

Og ingen av de fargene som var på det belte ville passet til blå shorts og hvit/blå pique. Ville heller prøvd en skarp rødfarge, men kommer helt ann på blåtonene.

 

Er fortiden på hytten i Kragerø så blir nok ikke høy aktivitet fra meg fremover, ihvertfall ikke på bildefronten.

Men gårsdagens antrekk:

Hvite bukser (ToS Idol)

Marineblått tøybelte (PRL)

Rød pique (PRL)

Marineblå windbreaker (PRL)

 

Og for ikke å glemme weekendbagen fra LV som jeg er avhengig av fortiden, drar med meg altfor mye rundt om kring tror jeg..

 

Båtlivet er herlig =D

Endret av Homme
Lenke til kommentar

Jeg finner rett og slett ikke dugendes tøybelter her i byn. (Bergen)

 

Helst på undersiden av 1000-lappen.

 

Hvor tror du/dere de har det?

 

MagnusW: Du har vel over 20 piquéer nå, sånn som du kjøper? (ikke at det er en dårlig ting)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Regner med at jeg drar på Ferner en gang denne uken og ser hva de har av belter. Kanskje finner jeg noe til å skygge for solen med også. Tips?

 

Homme: Hvordan er været i Kragerø for tiden? Og badetemperaturen?

Vet du btw hvordan det går med byggingen av hotell og spa ved Kragerø Golfklubb?

Har ikke vært ved sommerhuset i Kragerø denne sessongen, så jeg har ikke fått fulgt med. Regner med at jeg skal nedover om 2 uker. Kanskje vi ses på golfbanen om du er der? ;)

 

EDIT: Googlet og ser ut som det er ferdig. Ser veldig fint ut. Har du prøvd det ut?

 

Xtra: Ja, hehe. :) Bruker nesten bare piquéer. Husker ikke sist jeg brukte en vanlig t-shirt.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...