Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Vurdert Paul på chipp2.com? Google "put this on cheap grenadine" så finner du forklaring på hvordan du bestiller (chipp2.com lager ting med hunde-mønster, men mannen bak lager også blant annet håndlagde, svært billige slips). Han skal ha 47,5$ for grenadine-slips, + 11$ i frakt. Han setter ned prisen på tollskjema til 10$ per slips.

(Du får med opptil 3 slips på billigste frakta)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ikke innlegget til Jarmo før nå. Det var overhodet ikke et forsøk på mobbing, og dersom det ble oppfattet som det beklager jeg.

 

Det var en (eller, et forsøk på) en halv-vittig observasjon om din oppførsel Lami. Det er ikke lenge siden du fløy i været for en liten fillesak der noen var uenige med deg. Dersom du ikke tåler at noen kommenterer det burde du kanskje tenke deg om en gang før du poster et innlegg der du skjeller ut personer bare fordi de hadde andre meninger enn deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med slipsene fra Thetiebar.com? Trenger å utvide slipssamlingen min litt, men har dessverre ikke budsjett til å kjøpe Drake's-slipsene Xtra linket til, uansett om de er på salg eller ikke. Mener å ha lest et sted at Thetiebar.com er helt ok, prisen tatt i betraktning.

Dukker gjerne opp en del bra på SF også, verdt en titt der. Såvidt jeg har lest er The Tie Bar helt kurante slips, men ingen høydare. Ville heller lagt litt mer penger i hvert slips og kjøpt ting med god kvalitet til å begynne med, spesielt om du ikke skal hamstre. De fleste klarer nok å legge i en hundrelapp ekstra og kjøpe noe bra fra SF.

 

Ellers bra tips fra Herr Brun.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Ok, da dropper jeg det.

 

 

Vurdert Paul på chipp2.com? Google "put this on cheap grenadine" så finner du forklaring på hvordan du bestiller (chipp2.com lager ting med hunde-mønster, men mannen bak lager også blant annet håndlagde, svært billige slips). Han skal ha 47,5$ for grenadine-slips, + 11$ i frakt. Han setter ned prisen på tollskjema til 10$ per slips.

(Du får med opptil 3 slips på billigste frakta)

 

Aldfri hørt om før, men skal definitivt sjekke det ut. Tusen takk!

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med slipsene fra Thetiebar.com? Trenger å utvide slipssamlingen min litt, men har dessverre ikke budsjett til å kjøpe Drake's-slipsene Xtra linket til, uansett om de er på salg eller ikke. Mener å ha lest et sted at Thetiebar.com er helt ok, prisen tatt i betraktning.

 

Er fornøyd med mine knits derfra. Helt kurant kvalitet, og greie å knyte. Lav pris gjør at man kan kjøpe en del og variere som man vil. fkm sier at han heller ville hatt få, gode slips, men når man får 5 slips derfra, til prisen av ett godt slips, er det ingen tvil for meg. Når man har 10-15 slips, er det kanskje mindre poeng å kjøpe billigslips.

Lenke til kommentar

 

 

Er fornøyd med mine knits derfra. Helt kurant kvalitet, og greie å knyte. Lav pris gjør at man kan kjøpe en del og variere som man vil. fkm sier at han heller ville hatt få, gode slips, men når man får 5 slips derfra, til prisen av ett godt slips, er det ingen tvil for meg. Når man har 10-15 slips, er det kanskje mindre poeng å kjøpe billigslips.

 

Hva trenger du så mange slips til? Bruker du slips ofte er det greit nok, men de fleste her inne bruker kanskje slips maks en gang i måneden. Da trenger du virkelig ikke mer enn 3-4 slips, og holder de god kvalitet slipper du å gå rundt med noe som ser ut som en gammel sokk rundt halsen. Har du først kjent forskjellen på et virkelig godt slips og et billigslips er det vanskelig å ta på seg det billige rælet igjen.

 

Når det er sagt er jeg enig i at det ikke er så veldig nøye med strikkede slips. I motsetning til vanlige silkeslips kan de se helt ok ut i billigversjoner.

 

 

 

Forøvrig får du et marinellaslips hos malford of London til 30-35 £, og drakes til 40. Du skal være ganske fattig for å ikke ha råd til det... Det er vel omtrent på samme nivå som hos Dressmann.

Lenke til kommentar

takk for tipset. Tror du det vil bli seende rart ut om jeg legger den opp såpass mye?

 

Nå må du huske at ermeet på losjakker skal ende opp mellom tommelleddet og håndleddet; skjorten skal ikke vises. Jeg har ikke spesielt lange armer, normalt sett er ermene på dressjakkene og sportscoatene mine 24.5"/62cm, og hvis jeg ikke husker feil var armlengden på losjakken jeg kjøpte på samme nivå som alle andre. Det må også legges merke til at armene er målt annerledes enn normalt.

Lenke til kommentar

Nå må du huske at ermeet på losjakker skal ende opp mellom tommelleddet og håndleddet; skjorten skal ikke vises. Jeg har ikke spesielt lange armer, normalt sett er ermene på dressjakkene og sportscoatene mine 24.5"/62cm, og hvis jeg ikke husker feil var armlengden på losjakken jeg kjøpte på samme nivå som alle andre. Det må også legges merke til at armene er målt annerledes enn normalt.

takk for svar, men jeg mente lengden på "kroppen" av jakken :)

Lenke til kommentar

Hva trenger du så mange slips til? Bruker du slips ofte er det greit nok, men de fleste her inne bruker kanskje slips maks en gang i måneden. Da trenger du virkelig ikke mer enn 3-4 slips, og holder de god kvalitet slipper du å gå rundt med noe som ser ut som en gammel sokk rundt halsen. Har du først kjent forskjellen på et virkelig godt slips og et billigslips er det vanskelig å ta på seg det billige rælet igjen.

 

Kan virkelig skrive under på dette. Har for øyeblikket 7 slips hvorav 5 er av virkelig ikke god kvalitet. Jeg hadde sikkert ikke trengt mer enn ca 4 stk, så det hadde vært uendelig mye bedre å ta de 1000 (De dårlige slipsene kostet sikkert 200 kroner hver) kronene jeg brukte på dårlige slips og heller kjøpe 2 gode. Jeg ender jo opp med å ikke bruke de dårlige uansett, fordi knutene ser elendige ut og de generelt sett bare ser mindre ordentlige ut...

Lenke til kommentar

Herring slår til igjen; plasserte ordre 2. januar 9:37. Sendt fra Herring 3. januar (torsdag) 12:37. Fremme i Bergen (i følge DHL) 09:44 fredag 4. januar.

 

Tok litt tid fra jeg plasserte ordren til de fikk shippet men en dags shipping er ikke direkte ille...

 

Men DHL kjørte ikke min ordre ut før langt ut på kvelden da jeg ikke var tilgjengelig på telefon. Så da blir det å vente til mandag på pakken (Langdale + Belte).

 

Angående slips, så har jeg tre stykk i silke fra Dressmann kjøpt til 99 kr hver. Tror jeg har rødt, lilla og mørkblå. De ser ikke så ille ut og kjennes helt kurant ut. Til sammenligning så ser og kjennes både slipsene mine fra Gieves & Hawkes og Edsor Kronen langt bedre ut. (eneste OK slips jeg har) G&H var vel ca 400 kr og det fra Edsor ca 400 kr på salg (ordinært 800 kr).

Lenke til kommentar

UPS er ubrukelige for meg nå. Pakken min brukte hundre år på å komme til Oslo, og kom dit i går morgen. Skulle egentlig bli levert i løpet av gårsdagen, men nå står det ingen leveringstid lengre. Litt irritert, for drar tilbake til Stavanger på tirsdag.

 

Logg

 

 

Location Date Local Time Activity

Oslo, Norway

01/03/2013 6:29 A.M. Destination Scan

01/03/2013 6:29 A.M. Import Scan

01/03/2013 6:25 A.M. Destination Scan

01/03/2013 6:25 A.M. Import Scan

01/03/2013 4:31 A.M. Destination Scan

01/03/2013 4:30 A.M. Arrival Scan

Glostrup, Denmark

01/02/2013 7:00 P.M. Departure Scan

01/02/2013 3:00 P.M. Arrival Scan

Langenhagen, Germany

01/02/2013 7:31 A.M. Departure Scan

12/29/2012 5:34 A.M. Arrival Scan

Koeln, Germany

12/29/2012 1:28 A.M. Departure Scan

de Llobreg, Spain

12/21/2012 11:03 P.M. Departure Scan

12/21/2012 9:52 P.M. Arrival Scan

Hospitalet de Llobregat, Spain

12/21/2012 9:35 P.M. Departure Scan

12/20/2012 8:35 P.M. Arrival Scan

Mallorca, Spain

12/20/2012 9:05 A.M. Departure Scan

12/19/2012 8:10 P.M. Origin Scan

12/19/2012 5:25 P.M. Pickup Scan

 

 

Lenke til kommentar

Selv har jeg som tradisjon å kjøpe 2 slips fra Rolfsen sitt salg i januar, koster som regel 150-200 nedsatt fra 800-1000,-. Ikke Marinella/Drake's kvalitet, men mtp hvor sjelden jeg bruker slips så ser de kurante nok ut å ser ufattelig mye bedre ut enn billig-slips fra Dressman o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...