Xtra Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Er på utkikk etter en ny losjakke i marineblå, noen som har noen tips! Helst ikke over ~1500,- da den hovedsaklig skal brukes ute på byen, og jeg har en uheldig tendens til å enten miste jakker i garderoben, falle eller rett og slett søle all slags drit på de Ville forsøkt HM og som OJ Doe nevnte Volt. Mulig Frislid har en relativt rimelig frakk, men kan ikke huske å ha sett noe losjakker her i butikken deres i Bergen. Hvis du ikke er fremmed for å bestille på nett har Asos noen relativt rimelig alternativer. Kvaliteten er nok ikke helt super, men den som heter "Asos peacoat" har faktisk 70% ull, som ikke er så verst mtp. prisen. http://www.asos.com/Men/Jackets-Coats/Pea-Coats/Cat/pgecategory.aspx?cid=12728#parentID=-1&pge=0&pgeSize=20&sort=3 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Hvor høyt opp i pris må man for å få en god losjakke? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg ga 2000kr for en på brandstad for et par-tre år siden. Det er 100% polyester. Men, så kan det nok hende at det var overpris. Jeg hadde ikke peiling på sånt når jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Hvor høyt opp i pris må man for å få en god losjakke? Du burde få en god losjakke for rundt 2000 kr. Jeg kjøpte min i 100% ull fra USA på salg og brukte en proxy, så da blir det såklart billigere. Skal du ha losjakke synes jeg egentlig at These Glory Days har en ganske grei en, som blant annet kan fåes på Volt hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 Ok, får vurdere å bestille fra USA, kjenner noen der som kan sende den for meg også så da blir det sikkert billigst sånn. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) De fleste losjakker jeg har vært borti har vært av grei kvalitet. Både billige og dyre merker Volt pleier å ha ganske stort utvalg, ihvertfall her i Bergen.. Ellers er det greit å ta seg en runde og se da det er ganske standard vare overalt nå som vinteren nærmer seg. Hvis du får en pakke tilsends som gave fra USA, så tror jeg at du slipper billig unna. Om polyester er bra eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. Men av erfaring så puster naturlige stoffer bedre enn polyester. Har en veeldig tynn sommerjakke i polyester og den føles som å ha på seg en pose, man svetter uansett hvor kaldt det er ute.. Endret 14. oktober 2012 av baBuShKa Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 14. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Tusen takk for alle forslag! Har ikke noe imot å bestille på nett, nei skal ta turen innom Volt! Endret 14. oktober 2012 av Coffee Break Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Hvor høyt opp i pris må man for å få en god losjakke? Kjøpte en navy losjakke fra Samsøe på Volt for 3 sesonger siden. Betalt 2000kr. Har brukt jakken mye og fått den renset. Ser like fin ut som da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Når vi først er på dette med vinterjakker så lurer jeg på noe. Jeg har en allerede (slags blanding mellom peacoat/trenchcoat, Eller det norske ordet Losjakke. Rekker til rett før knærene men tåler ikke regn/snø. Antar at det er en 60/70 % ull) Så skulle jeg gjerne ha hatt en til. Hvordan er det med dufflecoats? Så de hadde en på Volt men den var TH (ikke at det er noe galt med merket) og var nokså stiv i pris. Særlig siden jeg akkurat har brukt 4k på denne jakka. Har H&M noen kvalitetsdufflecoats? eller skal jeg vente til jul og ønske meg barbour polarquilt (?) med innerliner? Lenke til kommentar
KaiRS Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Hva synes dere egentlig om Como parkaen til Canada Goose? jeg har veldig lyst på den, ikke fordi det er CG, men fordi jeg synes den er fin, dog er den noe dyr. Pluss at jeg føler det er litt bortskjemt pappagutt over CG. Har sett på Nobis og Woolrich men synes ingen av modellene deres er så cleane som como parkaen. Y / N ? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Synes ikke den var fin. Lenke til kommentar
whistle Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Got2be: synes den er fin jeg! Det er nok den fineste herrejakken CG har. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Nå liker ikke jeg parkaser, men den der er vel en av de bedre jeg har sett..MEN, det gjør den allikevel ikke vakker! Jeg ser egentlig ikke poenget med parkas, med mindre du bor i Nord-Norge og er utsatt for de grusomme temperaturene de har der. På østlandet holder det lenge med en god ullfrakk. Lenke til kommentar
whistle Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Har aldri skjønt hvordan folk greier seg med kun ullkåpe? Er forøvrig enig i at parkaser ala CG aldri blir like fine som kåper/jakker i f.eks. ull, men selv foretrekker jeg å være varm. Selv har jeg alltid hatt en robust parkas i tillegg til ullkåpe, og på de kaldeste dagene er det kun parkasen som holder meg varm (Trondheim). Jeg synes ullkåpa svikter allerede når gradestokken går rett under null, jeg. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Selv har jeg null problem med frakk i ull. 1 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Nå liker ikke jeg parkaser, men den der er vel en av de bedre jeg har sett..MEN, det gjør den allikevel ikke vakker! Jeg ser egentlig ikke poenget med parkas, med mindre du bor i Nord-Norge og er utsatt for de grusomme temperaturene de har der. På østlandet holder det lenge med en god ullfrakk. Dette er tullete. Jeg tror de fleste vet hva jeg syns om parkas brukt som "moteplagg", men jeg har uansett parkaser fra Canada Goose, Fjällräven og Woolrich. Skal man liksom dra på fjellet i frakk? Bruke frakken til jeans og t-trøye? Afterski? Jeg kan fortsette, men du skjønner sikkert poenget. Frakk er vel og bra det, men bor man i Norge bør man ha en god parkas/boblejakke, for de aller fleste vil ha anledninger der frakk er totalt upassende. 7 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Nå mente jeg riktignok til hverdagsbruk..svakt presisert, sorry! Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 Ok? eller no go. Trenger noen skikkelige ullgensere til vinteren. Bra om noen har tips til rundt 1000kr Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 SNS Herning har noe bra for ca. 1000 kr, hvis du er heldig. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2012 LL bean og Brooks Brothers har noen fine gensere til grei pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå