Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg en idag med zip hoodie med skriften "Suit up" på i dag, haha!

Må få målet meg selv jeg også, tenkte å slenge inn en bestilling på tailorstore :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så også på tailorstore

Hvilken skjorte er fint i selskap og fest?

Tenkte på sånn cut away krage, funker det under v-hals? Hva er mest vanlige? Har ikke peiling på krager :blush: Vet bare at button down er til hverdags, men er ikke ute etter hverdags skjorte

Skrevet (endret)

Vet ihvertfall at om du har smalt/spist hode burde du ha bred krage og om du har bredt/rundt hode burde du ha tynn krave. For å balansere proporsjoner.

En ting jeg lurer på er om man skal ha knappestolpe eller ikke på casual skjorte? Føler jeg har sett flest uten knappestolpe.

Endret av lokeland
Skrevet

Vet ihvertfall at om du har smalt/spist hode skal du ha bred krage og om du har bredt/rundt hode skal du ha tynn krave.

Du tenker på ansiktet?

Skrevet

Vet ihvertfall at om du har smalt/spist hode skal du ha bred krage og om du har bredt/rundt hode skal du ha tynn krave.

Du tenker på ansiktet?

Ja, naturligvis, dårlig ordvalg! :p

Skrevet

Du tenker på ansiktet?

Ja, naturligvis, dårlig ordvalg! :p

hehe :p visste jeg ikke

men om jeg har ovalt fjes burde jeg nok velge bred krage da :p

Gjest Slettet+987123897
Skrevet (endret)

Fikk endelig feriepengene :) Da blir det litt handling. Har tenkt å kjøpe en skjorte på tailorstore, men jeg har endel spørsmål:

Det er med knappestolpe som er vanlig, sant?

Hvilken krage skal jeg gå for dersom den skal brukes til dress?

Hva er korrekt lengde på en tucked skjorte?

Hvilke mansjetter bør jeg bruke? (igjen, til dress)

Endret av Slettet+987123897
Skrevet (endret)

Kvaliteten på stoffet på tailorstore er rimelig bra, kvaliteten på syingen er det litt så som så med... Men til å koste en femhundrelapp er det absolutt et godt kjøp!

Overdox: Skal du kjøpe en skjorte til å ha under v-halser ville jeg uten tvil valgt button down-krage. Det ville jeg forsåvidt valgt uansett, om det er en casual skjorte det er snakk om. Tar du button down-krage er det best å velge "myk" på kragestivhet. Det er dog litt rart at du sier at du ikke er ute etter en hverdagsskjorte, og så spørr om du kan bruke den under en v-hals. En skjorte som brukes under en v-hals burde jo være en hverdagsskjorte. Men for å svare på spørsmålet ditt, det funker greit med cut away under v-hals, men button down er som sagt penere.

Endret av fkm
Skrevet (endret)

Silkepinne:

1: Ja, men det er ikke så farlig om du tar uten. Velg det du syns er finest. Det skal dog sies at i følge "reglene" er uten knappestolpe det mest formelle.

2: Jeg liker best full spread eller cut away, men igjen, velg det du selv syns er finest. Du kan nok holde deg unna button down om skjorten skal brukes i litt finere anledninger.

3: Igjen, dette velger du selv. Ta utgangspunkt i en skjorte du liker lengden på, og ta ca. det samme. Skjorten er jo inni buksa, så det er ikke noen korrekt og ukorrekt lengde, så lenge skjorten ikke sklir ut når du setter deg.

Edit: Angående mansjetter, bruk akkurat det du vil, men metallet på de skal matche alt annet metall du har på deg. Dvs. at klokke, mansjettknapper og beltespenne skal være i samme type metall (stort sett et valg mellom gull- og sølvfarge).

Endret av fkm
Skrevet (endret)

double cuff er til når man har franske mansjetter. der er 'cuffen' dobbelt så lang, og den brettes slik at den blir vanligt størrelse. single cuff slipper man å brette. det er personlige preferanser som gjelder. ingen regler så vidt jeg vet.

Endret av thrice
Skrevet

Thrice har rett, helt fram til de to siste setningene. Double cuff (fransk mansjett) er det minst formelle valget, og brukes til dress eller smoking. Single cuff er derimot et mer formelt valg, og skal tradisjonelt bare brukes til kjole og hvitt. Det er dog ikke så farlig, så velg det du liker best.

Gjest Slettet+987123897
Skrevet

Tusen takk for hjelp, fkm. Har lagt inn en bestilling på en hvit skjorte og en hvit piquet. Tenkte det var lurt å ikke gjøre storbestillinger før man får fintilpasset målene.

Gjest Slettet+987123897
Skrevet

Det kan jeg gjøre, men det tar 4-5 uker til jeg får den, så du får nok vente litt.

Skrevet

Hvorfor skal handel fra ralphlauren.com være så grenseløst irriterende og vanskelig å få til? Jeg får ikke kommet videre da jeg ikke har en amerikansk adresse og får ikke endret shipping da det er steg to...

What the fuck?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...