Gå til innhold

Dual Xeon Folding WS ☛ Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Hehe, er jo litt moro når det går så raskt da! :D Fikk ned en ny 8102 ja, og ser ut som jeg får mer PPD på den? Stemmer ikke det? Har måtte pause serveren litt idag da jeg tenkte å flytte den litt, så fyrer opp igjen produksjonen senere i kveld. :)

 

Forresten, hvor er det du ser top producers?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj! Se der ja, så moro! :)

 

Fikk ned en ny 8102 ja, og ser ut som jeg får mer PPD på den? Stemmer ikke det?

 

8102 gir hos meg ca. 50% mer enn 8101.

Såppass ja, da tror jeg at jeg bør gå over tallene en gang til tror jeg, mulig jeg har blingset nå. :) Er 8102 sjelden i forhold til 8101?

 

EDIT: Da var også serveren fyrt opp igjen, og nå skal den stå og kose seg fremover uten særlige avbrudd. Må vel ta den opp og ta noen bilder til workloggen, men det får gå ;)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Konge!

 

Genialt morro med 8 kjerner cpuer! :thumbup:

Ja, må si det er en helt ny erfaring for meg, meste jeg har hatt er 4 kjerner, og nå har jeg plutselig 16! Er jo moro da, må jo innrømme det! :)

 

Kunne vært spennende å prøvd den til å rendre materiale fra Final Cut Pro, for å se hvor raskt det kan gå. Kan gå litt sakte på Macbooken til tider, så vurderer å prøve det også.

Lenke til kommentar

Er 8102 sjelden i forhold til 8101?

 

Ja det kan man definitivt si!

Jeg får stort sett kun ned 8101, men hver 10ende kan være en 8102 og en veldig sjelden gang kan det komme ned en enkelt 6901 før 8101 overtar igjen. 8102 får jeg stort sett se kun på to av 5 rigger. Nå finnes det også 6900, 6903, 6904, 6905 og 6906 men de har jeg ikke sett noe til siden 8101 ble introdusert.

Lenke til kommentar

Jeg kan folde med GPU, og det var litt interessant i begynnelsen. Men, det store aberet med GPU folding er at det krever så utrolig mye strøm i motsetning til CPU folding. Men om strøm ikke er noe clue, så er det jo bare å gønne på, selvsagt. :) Har jo støtte for Quad SLI/Crossfire ja, og hadde jo vært stas å fylle opp alle de slottene med noe heftig! Men da blir det også en helt annen prisklasse da..

Lenke til kommentar

Prisen blir vel noe høyere, jeg kommer til (US $750.00 x 4) + ($310.81 USD x 4) + $2,557.99 = $6802 = NOK 40812 Tviler på at du slipper unna norsk moms, så da ender innkjøpene på NOK 51000. Så trenger man kjølere til 4 x CPU og PSU, som nok vil komme på min. 4000 og vi runder da 55K. E7-8870 skalerer heller ikke like bra som foreks E5-4650 som kan bygges for omtrent samme pris så valget er enkelt. Nå trenger man ikke så mye minne, det holder lenge med 16 stk. 2GB ECC/Reg brikker.

 

Kan også nevne Interlagos Opteron 6284se som vil yte som Xeon E5-4650 eller kanskje bedre ved å bruke TPC (TurionPowerControl). Får man tak i ES utgaver av denne til en noenlunde rimelig penge så koster ikke resten av komponentene mer enn 12K. Jeg finner nye 6282se her for $800 pr. stk. http://www.ebay.com/...=item19d5c5c36e eller brukte 6284se for $995 her http://www.ebay.com/...=item2ec2b1f44f

Lenke til kommentar

Vurderer å "stjele" oppsettet ditt, men kanskje bytte hovedkortet med ett Z9PE-D16 da jeg skal ha virtuelt lab miljø på den. Kjøre hyper-v i bunn og ha en guest med ubuntu og folding på. Ser noen ulemper med Z9PE-D16 kortet?

Åssen er det med støtte for mange kjerner i Hyper-V? Støtter den det? Bør vel gjøre det, ettersom dette er en "proff" virtualisering. Nevner dette da jeg sleit med akkurat dette med Virtualbox, så endte med å installere Ubuntu "rett på". D16 kortet er vel mer tilegnet "proff"-segmentet også, men noen store forskjeller er det vel ikke etter hva jeg kan se. Beklager min inkompetanse innen akkurat dette, men hva er et virtuelt lab miljø? :)

Lenke til kommentar

De ser veldig like ut som du sier. Eneste jeg ser er at den har C602-A og ikke C602. Akkurat hva forskjellen er (om noe) kan jeg ikke påstå jeg har funnet ut enda :). Håper CPU'en uansett fungerer.

 

"Virtuelt lab miljø" - kanskje ikke beste navnet på det. Poenget er uansett å installere diverse operativsystem og programmer slik at jeg kan teste dem ut. Kjekt å kunne ta ett snapshot før en gjør noe og lett rulle tilbake om en gjorde noe rart :).

 

Har jeg akkurat installert http://www.linuxforge.net/docs/crunching/fah-native.php (etter å hatt en del trøbbel med ubuntu versjonen). CPU på en Hyper-V maskinen jeg tester på nå ser ser fryktelig lav ut, men temperaturen på alle kjerner gikk opp som om den kjører på 100%. Prøve å la den kjøre over natta og se om den faktisk klarer å utnytte maskinen.

Lenke til kommentar

Når man snakker om F@H, noen som har erfaring med LGA1567 ?

 

Snublet over disse på ebay forrige dagen:

Sleng de inn på et slikt og kjøp 4 av disse

 

Prisen blir rundt 30k, men er ikke så ille mtp at du sitter med en maskin med ca 100Gb ram og 40C/80T.

80 Threads @ 2.6Ghz burde folde ganske bra det?

 

Nizzen ? :p

Da ville jeg heller gått for 5x oppsett som jeg har, eller det -alias- foreslår! :) Man må alltid "dra" på litt for å finne den reelle prisen, ellers går man fort på en smell.. Norsk mva, toll, frakt osv er noe man alltid bør ta med i budsjettet.

 

 

Uansett må jeg si at jeg er veldig fornøyd med temperaturene i maskinen, den holder seg veldig kald, selv i et "dårlig" rom! Den skal jo settes i kjelleren, hvor det er kanskje 10 grader kaldere enn vanlig romtemp, og da blir det jo enda mer fart i bollene. Fikk ned en 8101 workunit nå, og syntes temperaturene økte litt? Er det innbilning av meg, eller fakta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...