Gå til innhold

Dual Xeon Folding WS ☛ Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vel en liten og søt update klar til dere, men må bare behandle bildene og skrive updaten. Tenker jeg får gjort det i kveld! :)

 

Driver enda å sysler litt med hva jeg skal velge til vannkjølingen, eller om jeg skal drøye innkjøp av vann et par måneder. Jeg er litt skeptisk med tanke på driftssikkerhet med custom vannkjøling, lekkasje osv. Er noe dritt om det plutselig skal lekke inni serveren, da går 11.000kr ut av vinduet.. Hva tror dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en gjør vannkjøling ordentlig er det ikke et sikkerhetsproblem. Har selv vannkjølt CPU og NB i mitt system(plastikk-nipler med slangeklemmer), og vannstanden har ikke falt en millimeter siden jeg satt det opp. Har hatt litt lekkasjer tidligere, men det er alltid på grunn av slurv fra min side!

 

Hvis du er redd for å ødelegge komponentene, så vet jeg 3M selger(solgte?) en væske med god kjøleevne og bakteriedrepende egenskaper, som ikke ledet elektrisitet.

 

Den het(er) fluorient eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Stilig, AnaXyd!!

Artige kommentarer i byggetråden også. Virket som du koste deg!

Hvordan er klaringen for ev. å montere minne i de 4 siste slotene? Ser ut som CPUviftene kan komme i veien..

Hva fant du ut med SATA 3/6 Gbps-portene? Jeg tror SSDn din står i en 3 Gbps-port, uten at det bør utgjøre så alt for mye i praksis...

Har du testet med Memtest86+ som vi diskuterte tidligere? Jeg er spent på hva den sier om båndbredde til minne. Jeg får som før skrevet "bare" litt over 8000MB/s..

Lenke til kommentar

Jo takk! Alltid moro å bygge sammen en PC, og spesielt noe slikt! :) Klaringen på den nærmeste minnesloten er dessverre litt ugunstig, der må man til med eventuelt low-height minne. Men ser at det finnes mye slike minnebrikker, så det er håp! :) Problemet er uansett ute av verden om jeg installerer vannkjøling, da blir det god plass igjen. Men til alle som tenker på samme kombo som jeg har, bør dere være obs på dette, man kan gå på en smell her! :)

 

Jeg leste i manualen, og fant ut at både de grå portene (som er en annen kontroller enn de andre) og de blå er 6Gbps, så jeg er sikret. Fremdeles får jeg ikke i nærheten av 500MB/s i les og skriv som det står den skal klare. Er på rundt 200MB/s bare. Tips?

 

Jeg skal ta en Memtest! Må bare få den over på en bootable USB, så skal jeg ta den! :)

Lenke til kommentar

Takk for råd konduktans, jeg skal manne meg opp litt og se hva jeg gjør. Mulig jeg kan prøve å finne en slik væske også, såfremt den ikke blir konduktiv (konduktans?) i loopen. Da er jo nytten borte...

Ha ha ha :-)

 

Du trenger strengt tatt ikke ikke-konduktiv væske. Hvis du (som jeg) blander ca. 15% konsentrert frostvæske(glykol) med batterivann, og lekkasjetester systemet ferdig montert i kabinettet i 24 timer, så er du good to go. Glykolen dreper bakterier og farger kjølevæsken, så lekkasjer er lett å få øye på (bare surr litt tørkepapir rundt niplene) :-)

 

EDIT: Kunne du tatt for deg meget kortfattet hvordan en setter opp folding? :-)

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Kult ide og veldig bra så lagt! :)

 

Hvordan opplever du kvaliteten på Xigmatek vs. Fractal Design. Tenker da spesielt på den overall feelingen rundt robusthet og plast vs. metall. Regner med du har noe sammenlikningsgrunnlag dersom du sitter med en R3 desktop.

 

Fractal Design XL scorer vedlig høyt på ting som dører og hovedstruktur, men har en god del igjen å gå på front og tilbehørsdeler. I tillegg er det som du skriver at et E-ATX kort har det en smule trangt der.

Lenke til kommentar

Er på rundt 200MB/s bare. Tips?

 

Jeg har bare fulgt stille med i folde-tråden og byggetråden din siden du startet med planene, så nå får jeg vel komme med en gratulerer med en heftig folderigg! :w00t:Har lyst å bygge noe lignende selv, men er desverre i etableringsfase i livet og har plutselig ikke penger lengre (trodde det skulle bli annerledes etter 5 år som student :p), men jeg leser gjerne andres prosjekter for å bli klok til den gang jeg går for innkjøp selv av en ordntli' rigg ;) Og din WL er en ren glede å følge med i!

 

En Agility SSD yter kun i nærheten av 500 MB/s hvis du fôrer den med 100 % komprimerbare data (0-fill), prøv å teste med ATTO.

 

 

EDIT: Kunne du tatt for deg meget kortfattet hvordan en setter opp folding? :-)

 

Last ned V7 klienten fra her og følg bruksanvisningen her, gjerne da under "Quick Start" Husk passkey og lag 37651! :)

Endret av Arve1234567890
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay, så det er ingen fare for at det plutselig løsner en slange eller lignende så lenge jeg har strammet kompresjonsniplene godt? Mulig jeg skal forsikre maskinen også, skal se hvor mye det koster.

 

Meget kortfattig skal bli! Det er nesten ikke enklere blitt, du laster ned denne fila, installerer den og starter den! Da skal den begynne å folde. Sett den i Expert mode (øverst til høyre er det en rullgardin meny), og nederst til venstre vil du se dine PPD (poeng per dag) :)

Lenke til kommentar

Kult ide og veldig bra så lagt! :)

 

Hvordan opplever du kvaliteten på Xigmatek vs. Fractal Design. Tenker da spesielt på den overall feelingen rundt robusthet og plast vs. metall. Regner med du har noe sammenlikningsgrunnlag dersom du sitter med en R3 desktop.

 

Fractal Design XL scorer vedlig høyt på ting som dører og hovedstruktur, men har en god del igjen å gå på front og tilbehørsdeler. I tillegg er det som du skriver at et E-ATX kort har det en smule trangt der.

Jeg syntes Xigmatek kabinettet er litt så som så. Man får vel det man betaler for. Jeg har et Lian Li kabinett i min vanlige stasjonære, så jeg er kanskje litt bortskjemt fra før, samt Fractal Design R3 som du nevner. Xigmatek har blant annet en utrolig treg og trang sidedør som jeg må banke på plass hver bidige gang! (Ser at det er alt for trangt i fronten hvor sidedøren skal slides på plass). Med Fractal Design R3 er det en lek å sette på sidedøren. Det er det største irritasjonsmomentet jeg har så langt. Det kan fikses med å slipe vekk litt av døra tror jeg, men er jo teit at det er sånn out of the box. Ellers er det ei bra kasse, stabil og velutstyrt med mange vifter. Og ikke minst, stooooor plass, og det er jo ganske mye metall totalt sett. Så prisen jeg betalte som var 1034 mener jeg, var jo ikke så verst.

 

Men, jeg skulle gjerne ønske Fractal Design sin XL var enda litt større, for da hadde jeg byttet. På flekken.

 

Er på rundt 200MB/s bare. Tips?

 

Jeg har bare fulgt stille med i folde-tråden og byggetråden din siden du startet med planene, så nå får jeg vel komme med en gratulerer med en heftig folderigg! :w00t:Har lyst å bygge noe lignende selv, men er desverre i etableringsfase i livet og har plutselig ikke penger lengre (trodde det skulle bli annerledes etter 5 år som student :p), men jeg leser gjerne andres prosjekter for å bli klok ;) Og din WL er en ren glede å følge med i!

 

En Agility SSD yter kun i nærheten av 500 MB/s hvis du fôrer den med 100 % komprimerbare data (0-fill), prøv å teste med ATTO.

 

 

EDIT: Kunne du tatt for deg meget kortfattet hvordan en setter opp folding? :-)

 

Last ned V7 klienten fra her og følg bruksanvisningen her, gjerne da under "Quick Start" Husk passkey og lag 37651! :)

Takk for det! :) Er ikke alltid bare-bare i etableringsfasen nei, så da får du heller bruke pengene på hus og mat! ;)

 

Ah, så det er juks ja! Jeg trodde den skulle klare 500MB/s helt uten videre i CrystalDiskMark jeg. Men da skal jeg prøve med ATTO! :) Takk for rådet!

Lenke til kommentar

Stilig, AnaXyd!!

Artige kommentarer i byggetråden også. Virket som du koste deg!

Hvordan er klaringen for ev. å montere minne i de 4 siste slotene? Ser ut som CPUviftene kan komme i veien..

Hva fant du ut med SATA 3/6 Gbps-portene? Jeg tror SSDn din står i en 3 Gbps-port, uten at det bør utgjøre så alt for mye i praksis...

Har du testet med Memtest86+ som vi diskuterte tidligere? Jeg er spent på hva den sier om båndbredde til minne. Jeg får som før skrevet "bare" litt over 8000MB/s..

Da har jeg testet Memtest, og fikk 8646 MB/s. Er dette bra? Har minnet på 1600Mhz, og utenom det har jeg ikke gjort noen justeringer i BIOS.

 

Driver dog å finner en optimal installasjon for folding, og har vært igjennom et hav av forskjellige guider til Ubuntu osv, men skjønte aldri hvorfor Ubuntu ikke klarte å benytte alle kjernene i Host computeren, fikk den bare til å bruke 16 tråder. Men så leste jeg litt om det, og så ut som Virtualbox var synderen! Smalt opp en rein FAHclient i Windows Server 2008, og da fikk den utnyttet alle kjernene under load, men fikk ikke ned noen -bigadv WU. (Aner ikke hvorfor, hadde alle innstillinger riktig). Så nå installerer jeg Ubuntu rett på, så får vi se hva jeg får til denne gangen.

 

Driver også å ser litt på monitoring for vannkjøling, som flowmeter og temperaturmåler. Flowmeter er mest sikkerhet, og denne kan jo kobles rett på hovedkortet og vil fungere bra der. Temperaturmåler i vannet, er mest for å se hvor bra radiatorene kjøler ned, altså litt for moro skyld. :) Er det noen av dere som har noen erfaring med slike ting? Eventuelt hva skal man koble en temperaturmåler til? Går jo ikke å koble denne på hovedkortet?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Jeg syntes Xigmatek kabinettet er litt så som så. Man får vel det man betaler for. Jeg har et Lian Li kabinett i min vanlige stasjonære, så jeg er kanskje litt bortskjemt fra før, samt Fractal Design R3 som du nevner. Xigmatek har blant annet en utrolig treg og trang sidedør som jeg må banke på plass hver bidige gang! (Ser at det er alt for trangt i fronten hvor sidedøren skal slides på plass). Med Fractal Design R3 er det en lek å sette på sidedøren. Det er det største irritasjonsmomentet jeg har så langt. Det kan fikses med å slipe vekk litt av døra tror jeg, men er jo teit at det er sånn out of the box. Ellers er det ei bra kasse, stabil og velutstyrt med mange vifter. Og ikke minst, stooooor plass, og det er jo ganske mye metall totalt sett. Så prisen jeg betalte som var 1034 mener jeg, var jo ikke så verst.

 

Men, jeg skulle gjerne ønske Fractal Design sin XL var enda litt større, for da hadde jeg byttet. På flekken.

 

Jeg har fire slike kabinetter og inegen av dem har problemer med noen av sidedekslene, de glir lett på plass slik de skal. Trikset er å sette dekslet på plass i sporet foran, og så gir du det en passelig dytt bak slik at det glir helt fram, og voila så er det på plass. Det skal være slik for at det skal sitte ordentlig når det er på plass.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Xigmatek kabinettet er litt så som så. Man får vel det man betaler for. Jeg har et Lian Li kabinett i min vanlige stasjonære, så jeg er kanskje litt bortskjemt fra før, samt Fractal Design R3 som du nevner. Xigmatek har blant annet en utrolig treg og trang sidedør som jeg må banke på plass hver bidige gang! (Ser at det er alt for trangt i fronten hvor sidedøren skal slides på plass). Med Fractal Design R3 er det en lek å sette på sidedøren. Det er det største irritasjonsmomentet jeg har så langt. Det kan fikses med å slipe vekk litt av døra tror jeg, men er jo teit at det er sånn out of the box. Ellers er det ei bra kasse, stabil og velutstyrt med mange vifter. Og ikke minst, stooooor plass, og det er jo ganske mye metall totalt sett. Så prisen jeg betalte som var 1034 mener jeg, var jo ikke så verst.

 

Men, jeg skulle gjerne ønske Fractal Design sin XL var enda litt større, for da hadde jeg byttet. På flekken.

 

Jeg har fire slike kabinetter og inegen av dem har problemer med noen av sidedekslene, de glir lett på plass slik de skal. Trikset er å sette dekslet på plass i sporet foran, og så gir du det en passelig dytt bak slik at det glir helt fram, og voila så er det på plass. Det skal være slik for at det skal sitte ordentlig når det er på plass.

Takk for tips, da skal jeg prøve det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...