Gå til innhold

Dual Xeon Folding WS ☛ Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I i7z med multiplier 24 og bclk 105, der hvor de multipliseres. Jeg kjører nå med mult=25 som skal gi 2.625 GHz for å se om TPF bedres (i7z viser det samme). Det er sært med de temperaturene. Trodde jeg var grundig da jeg la på kjølepasta. At du ser det samme gjør at jeg mistenker at sensorene ikke er helt riktige. Luftflyten skal være bra.

Lenke til kommentar

Jeg har jo slitt *litt* med denne maskinen (det er en grunn til at jeg snart har deler til å bygge en til) Temperaturen har alltid variert mye mellom kjernene, med forskjellige CPUer og med ny pasta (det er noen år siden sist jeg kladdet med kjølepasta, så ha det som et moment..)

 

Ser ut som det stabiliserer ser rundt 16min pr prosent på en 8101. Det er bedre enn jeg fikk før, men fortsatt en god del unna det -alias- nevnte i team-tråden. Anaxyd får vel også hastigheter som tilsvarer det jeg ser. Hva får du, nilsch?

 

16:42:46:WU01:FS02:0xa5:Completed 145000 out of 250000 steps (58%)

16:58:47:WU01:FS02:0xa5:Completed 147500 out of 250000 steps (59%)

17:14:44:WU01:FS02:0xa5:Completed 150000 out of 250000 steps (60%)

17:30:45:WU01:FS02:0xa5:Completed 152500 out of 250000 steps (61%)

17:46:42:WU01:FS02:0xa5:Completed 155000 out of 250000 steps (62%)

18:02:40:WU01:FS02:0xa5:Completed 157500 out of 250000 steps (63%)

18:18:38:WU01:FS02:0xa5:Completed 160000 out of 250000 steps (64%)

(hvis noen finleser dette så har jeg justert BCLK, multiplier og spenning til minne ganske nylig (maskinen restarter sporadisk med noen døgns mellomrom - lett å feilsøke.. Kjører minnet på 1600MHz EDIT: *og* lagt til kraken (som jeg trodde det var unødvendig, siden v7-klienten har en valg om CPU affinity), men `for i in $(ps -L auxw | awk '/FahCo[^[]/ { if ($4 > 10) print $3 }' | sort -n -k1,1) ; do taskset -pc $i ; done` rapporterte at alle prosesser kunne kjøre på cpu 0-31)

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

TPF=19:45 på 8101, men jeg har jo tregere CPUer enn deg. Ser ikke ut til at det går raskere med mult=25 enn 24, så det ser ut til at i7z er riktig. Skal prøve med turbo av også.

 

TPF før oc var 20:42.

 

Min maskin restarter også innimellom, men det er mange uker mellom hver gang.

 

Kjenner ikke til noen egen oc bios for dette kortet, det er vel for nytt enda(?)

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg også tenkte fra starten av da jeg har hørt at Xeon ikke kan overklokkes. Det Alias sa er at ES brikker kan overklokkes, og det stemte jo til en liten grad. Kunne øke multiplier fra 23 til 24, men ikke mer utenom BCLK som jeg satte til 105. Fra 2.3 GHz til 2.52 GHz m.a.o.

 

For Opteron brikker gjelder det samme, ES brikker er de eneste som kan overklokkes, men her kom jeg fra 2.6 til 3.3 GHz.

Lenke til kommentar

Jøss, jeg fikk til å boote det første hovedkortet mitt igjen! (Z9PE-D8)

Har fått tak i noen ferdig programmerte BIOS PROM´er.

Startet nå opp med kun en CPU, en minnemodul, og ett skjermkort montert.

-har ikke engang kjøler på CPUen, så jeg tok meg ikke tid til å teste så veldig mye... :)

 

Sitter nå på nett og ser hvor de har CPUkjølere. Mulig jeg er naiv, men det trodde jeg faktisk var lagervare overalt... Tenkte jeg skulle teste CoolerMaster 212 som AnaXyd kjører. Noen tips om hvor jeg kan få tak i det i Trondheim i morgen Jeg har sett på Mamoz og Digital Impuls.

 

Ellers lurer jeg litt på om det er minnehastighet som gjør at alle maskiner jeg har tatt i den siste tiden har blitt ustabile (i hvert fall hjemme... :) ) Jeg trodde 1600MHz skulle være uproblematisk (selv om hovedkortet havner på 1333 med "auto")

Har dere prøvd å justere opp minnehastighet?

 

Jeg har snakket en del med Komplett om VGA-adapter/brakett for å bruke onboard grafikk på disse kortene. Det viser seg at de ligger med i kit´et som selges i USA, men ikke i Europe. (veldig bra, ASUS...) De hadde visst vært i kontakt med ASUS som skulle sende et par direkte til meg. Vel, vi får nå se om det dukker opp noe i postkassen min snart.

 

Til slutt så skulle jeg hatt en lenger ATX 24pins strømkabel (AX860i) Den som fulgte med er så kort at jeg må trekke den over hovedkortet på framsiden, rett over CPU1. Det går bra så lenge jeg ikke har kjøler på CPU, men jeg vet ikke om det er så mye annet som går bra uten den...

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Det var jo gode nyheter! Hvilke cpu'er har du i denne? Jeg kjører 1600 MHz med Kingston HyperX brikker greit.

 

Jeg bygget min i et SilverStone Raven RV03 kabinett, akkurat så kompakt som det kan være, men allikevel greit å bygge i, men du har kanskje kabinett fra før.

 

Er litt forvirret over at du mener med VGA-adapter. Jeg bruker onboard vga-grafikk på det hovedkortet (ASUS Z9PE-D8 WS), eller er det et annet kort?

 

Hvor fikk du tak i disse biosene?

Lenke til kommentar

Tenker å kjøre denne med QA90-CPUer.

BIOS kjøpte jeg fra http://biosflash.com i Tyskland. Veldig rask ekspedering! Bestilte og betalte på en søndag og de ble sendt på mandag :)

 

Måtte du konfigurere 1600MHz, eller valgte den det selv?

 

Hvor kjøpte du kortet ditt, nilsch? Fulgte det med brakett med kabel til å plugge på hovedkortet? På mine kort er det kontakter (header) på hovedkort for VGA (merket VGA_HDR1) og to serieporter. Det fulgte med to braketter for å koble til serieportene, men ikke til VGA. Jeg har nå hatt tre slike kit i hus (de to jeg har nå, pluss den første som jeg returnerte pga dårlig lodding) AnaXyd fikk såvidt jeg skjønner heller ikke med en slik kabel.

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Jeg måtte velge 1600 MHz spesifikt såvidt jeg husker. Hovedkortet kjøpte jeg på Komplett.no. Jeg måtte åpne kabinettet for å se hva jeg har gjort med VGA. Det viser seg at jeg heller ikke fikk noen braketter, men tenkte aldri over det da jeg hadde et gammelt grafikkort som jeg satte i PCI sporet.

Lenke til kommentar

 

Til slutt så skulle jeg hatt en lenger ATX 24pins strømkabel (AX860i) Den som fulgte med er så kort at jeg må trekke den over hovedkortet på framsiden, rett over CPU1. Det går bra så lenge jeg ikke har kjøler på CPU, men jeg vet ikke om det er så mye annet som går bra uten den...

 

Skal du ha en slik? Eller helt ny kabel fra PSU?

 

WEB_Image%20Str%C3%B8m%20Forlenger%20ATX%2024pins%20(20%204)%2030cm%20-1892643125.Jpeg

Lenke til kommentar

Bodde ikke du i Trondheim? Det kan være en kjekk plan B / ha til en annen gang også før du evt kjøper noe lenger fra PSU.

Isåfall kan du PM meg en adresse eller noe så jeg kan slippe de i postkassa imorgen.

Har 24pin og 2x 8pin-forlengere og de 2 kabinettene jeg kjøpte hadde 2x redundante PSU på 1400W montert i hvert kabinett så jeg trenger de ikke.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

post-266681-0-86797800-1365122516_thumb.gifHva skjer, AnaXyd? :O

På tide med litt oppgraderinger av serveren, tenkte å smokke inn noen GPUer nå. Er det noen som har noen liggende og slenge, som de kunne tenke seg å selge?

Jeg har også fulgt utviklingen på GPU-folding med spenning, men jeg har ikke lyst til å kjøpe inn mer hardware før vi ser om det blir AMD eller NVidia som vinner "foldekrigen". Og investeringslysten faller etterhvert som utetemperaturen stiger...

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut som det var et strømbrudd som forårsaket at FAH klienten ikke startet opp igjen! Oppdaget ikke dette før for noen par dager siden, men nå er jeg igang igjen!

 

post-91181-0-25086600-1365851001_thumb.png

 

Forresten oyoygard, hva ligger PPDen på serveren din på? :)

 

GPU-folding har jeg også bestemt meg for å avvente litt med og, trodde det hadde samlet seg litt, men må nok vente litt til før vi vet hva som er best å kjøpe inn ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...