Gå til innhold

The Gathering 2013-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fra eidsberg, men ligger jo tett i tett!

 

Btw: trodde filmen din var diska jeg solid snail?

 

Truth be told, jeg snakket med dem, og det eneste var at den var for lang. Da sendte jeg dem en 200% versjon av filmen mens Coffey klippet en 5 minutters. Viste seg at 8 minuttern ble godkjent alikevel! I r happy.

Lenke til kommentar

Truth be told, jeg snakket med dem, og det eneste var at den var for lang. Da sendte jeg dem en 200% versjon av filmen mens Coffey klippet en 5 minutters. Viste seg at 8 minuttern ble godkjent alikevel! I r happy.

 

Deres bidrag var jo en klasse for seg selv. Litt dumt at en konkurranse med så mye penger i potten kun har 4 bidrag.

 

Noen som har sett filmen min, og mener den var drøy?

Lenke til kommentar

Det var vel ikke drøyt, men haha, jeg flyttet meg et hakk bakover når jeg så det. Men ellers vil jeg si den var veldig bra SuperTrym!

 

Du burde ta kontakt med NRK eller annet, og høre om de vil vise den istedet.

 

Thanks, gratulerer med førsteplass, den var vel fortjent!

Lenke til kommentar

Da var The Gathering over for denne gang.. Kan jo kjøre en liten "gjennomgang" av årets opplevelse for min egen del:

 

 

På vei inn i skipet:

 

Først kan man jo starte med værforholdene, for gud bedre så kaldt kan jeg ikke huske å ha opplevd slutten av Mars måned på en god god stund, med tanke på at April / Mai var kanskje de varmeste og beste månedene av fjoråret så er det smått surrealistisk å tenke på at det vell bikket ned mot -15 i tidsrommet 00:00 - 07:00, midt på dagen var det stort sett strålende sol som hjalp mye på den opplevde temperaturen men det gjorde det ellers helt elendige underlaget enda mer håpløst hvor du fikk en god kombinasjon av sørpe, vann og blankpolert is som tydeligvis ingen i crewet hadde noe som helst plan om å strø / salte på noen måte.

 

 

Kan ikke minnes sist det har vært såpass kaldt og så elendige forhold når man skal drasse med seg utstyr inn i skipet, her røyk det nok mange hjul på diverse PC-stoler osv på vei inn og ut av skipet. Det positive må være at det sjeldent blir nedbør i slike temperaturer, og om det blir det så er det snø istedenfor regn.

 

 

Rigge opp / plassen:

 

I år må ting ha gått i en fei rett før åpning, for det virker mer eller mindre som om sponplatene hadde fått borett hull to sekunder før vi fant plassene våre, og vi kom da "relativt sent" (type 13:00 første dagen), her lå det sagmugg tykt utover alt som gjorde at alt fra bager, til musematter, vifteinntak, forgrener og hva det måtte være ble dekket av et lag med bøss og sagmugg fra første sekund.

 

Typisk nok så er det førstegangen min 5 meter lange CAT:7 kabel ikke var tilstrekkelig for å nå bordswitchen, ei heller den andre jeg hadde med på 7 meter rakk så her måtte det kjøpes overprisede CAT:5e på 10 meter.

 

 

Når alt til slutt var rigget opp og klart gikk ting som smurt, dette var første året uten hylle men det ble aldri noe større problem, stacket alt under bordet og det fungerte brillefint for vår del.

 

 

Nettverk / Strøm:

 

Dette må være førstegang jeg aldri har opplevd noen form for strømtap eller at nettverket faller ut i det hele tatt. Alt fungerte stabilt som fjell fra førstestund, det eneste var at pingen tidvis spiket godt over 60ms uten at jeg så noen logisk grunn for at den plutselig skulle hoppe så til de grader.

 

 

Plassering:

 

Dette er jo noe jeg må ta på egen kappe, her skulle jeg prøve noe "nytt" av året. Tidligere så har det gått i Silent Zone og Game Zone som er et godt stykke unna scenen verste bråket. I år seatet jeg oss helt opptil scenen, på rad 26 var det vell, helt på enden som er mot scenen så vi fikk en endeplass og dermed litt ekstra plass å boltre oss på da vi ikke hadde noen hylle i år.

 

Dette hadde helt klart sine negative og positive sider, det positive må være at vi er langt mer i "sentrum" av der ting skjer, det kommer folk passerende forbi i tide og utide så det er mange snertne kvinnfolk å observere mer eller mindre konstant noe som er utelukkende positivt, du får stort sett kommunisert litt med diverse konferansierer osv det da beveger seg bak scenene temmelig ofte, og vi sitter jo da så godt som bak scenen. Kjæresten syntes det var litt stas at Kim Daniel Sannes kom bort å slo av en helt uoffisiell prat, Michelle klappet meg ofte på skulderen og sendte et par blikk som kjæresten ikke nødvendigvis satt så alt for god pris på osv osv.. Det er jo også kjempe lett å bare ta kontorstolen og trille bort foran scenen å få med seg det som skjer når det var noe av interesse og vi var litt slitne av å stirre inn i PC-skjermen.

 

Det negative er at vi er plassert halvveis bak scenen, vi havner altså bak høyttalerne hvor de har skrudd bassen til 500%, og hvis du trodde ting hørtes forferdelig ut, at trommehinnene dura og hode holdt på å sprenges der du satt så kan jeg nærmest garantere deg at dette var enda verre der vi satt, når du er plassert rett bak høyttalerne så får du jo utrolig nok mer bass, og mindre av alt det andre... Noe vi helt fint kunne klart oss uten for å si det mildt.

 

Det store dilemma til senere år er å bestemme hvorvidt vi vil nærme scenen for å være der ting skjer, men da også få alt for mye av den forferdelige musikken som spilles 90% av tiden. Eller om vi vil sitte i et litt mer rolig området, hvor det nødvendigvis ikke skjer like mye.

 

 

Underholdning i skipet:

 

Hvor skal man begynne.. Det er temmelig tydelig at DreamHack er stedet for de som ønsker å være med på spill compoer og at The Gathering har begynt å fokusere mer eller mindre utelukkende på "kreative konkurranser". Det er overhode ingenting galt med kreative konkurranser, men det er synd at fokuset på spillkonkurranser har forsvunnet helt.

 

Hva underholdningen angår så er det tydelig at jeg begynner å bli gammel, at jeg rett og slett ikke henger med når det gjelder musikksmak for dette vrøvlet av noe 500% overtunet, utelukkende bass kan vell knapt kalles musikk.... Det er jo bare for mye bass, kombinert med ekstra mye bass, avsluttet med alt, alt for mye bass og det var det. Når dette er gående i type 90% av tiden og det er overhode ingen annen form for musikkunderholdning underveis så blir der strykkarakter hos meg..

 

At de kan ønske å kjøre litt Skrillex, Miu og gudene vet hva er helt greit, men det må da være mulig å blande dette med noen form for annet musikk og ikke bare kjøre dette forferdelige bråket hele veien....

 

 

Scenene underholdningen var også temmelig laber, syntes hele TG'13 berte preg av lite planlegging, at mye ble tatt "på sparket" og dette fungerte utrolig dårlig. Det var artig at de hadde fått inn Kim Daniel Sannes så man har et "halvveis" kjent fjes på scenen, men det kom jo tydelig frem at til tross for at gutten har mye energi så hadde han ikke snøring på hva han egentlig drev med og kunne nada om verken TG, spilling, ja kunne kort sagt ingenting om noe av det alt dreide seg om i det hele tatt.

 

Når vi kombinerer dette med at 80% av all underholdning på scenen feilet på en eller annen måte, hvor halvparten av det de prøver å si eller gjøre kommer ut feil, ordlegges feil eller gudene vet hva.. Hvor man gang på gang klarer å ende opp med feil / urettferdig vinner i de forskjellige konkurransene på scenen så blir det hele temmelig latterlig om du spør meg. Og hele denne "hvor er Michelle" feilet jo katastrofalt når de ikke hadde klart å legge på lyd på HELE OPPLEGGET som gjorde at samtlige bare satt som store spørsmålstegn under hele den 20 minutter lange seansen. Og videosnutene som de viste under 15 min countdownen, som liksom skulle gi oss hint om hvor Michelle var hen, og vise Kim Daniel som febrilsk er på jakt etter henne rundt om i skipet falt jo på sin egen urimelighet da dette vises type 21:30 og det er mørkt i skipet og utenfor, mens på videosnutene så er det fult opplyst og på et par av dem så ser du at det knapt er deltakere i skipet og at det strømmer folk med PC-utstyr inn hovedinngangen.

 

 

Og det blir ikke noe bedre når diverse andre innslag, som disse "labrottene fra UiO" eller hva det var for noe presterte det mesterverket å utføre så godt som samtlige eksperiment feil på scenen. Etter hva jeg fikk med meg så klarte de ingen av de 6-7 eksperimentene sine riktig så det ble gang på gang feil resultat og klein "hehe.." etterpå.

 

 

Utdeling av priser osv var også temmelig dårlig gjennomført, når priser for diverse kreative compos skulle deles ut så hang ikke grafikken på lerret med i det hele tatt, og man fikk ikke engang se et lite snev av innholdet til de forskjellige deltakerne, ikke engang vinnerne som for meg virker temmelig halvveis.. Personlig så aner jeg ikke hva som ble vinnerbidragene på noen av compoene til tross for at jeg sto foran scenen å fulgte med på nesten hver prisutdeling, da sier det seg selv at noe er utført feil.

 

 

 

Sist men ikke minst så må man gi et lite stikk til organiseringen, for hva skjedde med forhåndsbestilte effekter? Jeg vet at de skylder på leveranse fra produsent, men hallo FORHÅNDSBESTILTE og relativt dyre effekter burde og skal være på plass fra dag nr1. Og det at man endte opp med helt tilfeldige størrelser, og helt ferskt pålimte effekter er også temmelig lavmål for noe man tross alt betaler ekstra for. En venn av meg hadde satt L som størrelse på geekevents, gav beskjed om at han ønsket L, fikk beskjed om at de hadde XL og endte faktisk opp med å få XXL...

 

 

 

 

Men som alltid så reddes opplevelsen av fantastisk god stemning i skipet, og det viktigste som strøm og nettverk fungerte strålende fra starten av for min del så alt i alt var det jo en god opplevelse, men de burde kanskje sette seg ned å gå igjennom alt som gikk galt i og rundt underholdningen og gi produsenten av disse effektene et tupp midt i ræva for sånn som det her kan de ikke prestere år etter år, det er nå helt sikkert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...