Gå til innhold

Anbefaling: Mekaniske spilltastaturer


Anbefalte innlegg

Hva er så bra med mekaniske tastaturer?

Fordelen med mekaniske tastatur er at mange av dagens plasttop tastatur er virkelig, virkelig elendige. Mange av Scissor-switch tastaturene på laptoper er heller ikke helt i mål. Så målet er mer eller mindre at mekaniske har ganske god standard(samt et par egenskaper).

Ganske flate Scissor-switch tastatur er også ganske greie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech sine tastatur er crispy plastic all the way. Bakplaten bak membran tastene dems er laget av verdens mest crispy plastikk som knuses av ingenting. Logitech sine må behandles ekstremt forsiktig og er ikke lages for å fraktes rundt på LAN events, etc.

 

Jeg holder meg til Steelseries 6gv2 da jeg vet det er kvalitet rett gjennom. Ikke noe dull og ekstrafunksjoner. I tillegg er tastaturet en robust liten klump som tåler alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logitech sine tastatur er crispy plastic all the way. Bakplaten bak membran tastene dems er laget av verdens mest crispy plastikk som knuses av ingenting. Logitech sine må behandles ekstremt forsiktig og er ikke lages for å fraktes rundt på LAN events, etc.

Har vært litt bob-bob fornøyd med Logitech-tastaturene jeg har hatt. Illuminated er et ganske så godt tastatur. Hatt det med på flere LAN og mitt inntrykk er at det tåler litt i alle fall. Men det som går igjen er jo at keyprinten blir borte, noen keys blir treigere på "høye"/vanlige taster (ikke flate "laptoptaster") etter for kort stund osv. Jeg ser ikke på tastene mine, men er stygt når kanskje Sen er borte osv.

Lenke til kommentar

Logitech sine tastatur er crispy plastic all the way. Bakplaten bak membran tastene dems er laget av verdens mest crispy plastikk som knuses av ingenting. Logitech sine må behandles ekstremt forsiktig og er ikke lages for å fraktes rundt på LAN events, etc.

Har vært litt bob-bob fornøyd med Logitech-tastaturene jeg har hatt. Illuminated er et ganske så godt tastatur. Hatt det med på flere LAN og mitt inntrykk er at det tåler litt i alle fall. Men det som går igjen er jo at keyprinten blir borte, noen keys blir treigere på "høye"/vanlige taster (ikke flate "laptoptaster") etter for kort stund osv. Jeg ser ikke på tastene mine, men er stygt når kanskje Sen er borte osv.

 

Den største feilen folk gjøre er å tenke design fremfor funksjonalitet ;-)

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar
g19 er mye beddre, har sjerm som viser stats osv i cod og kult lys og logitech er mest flinke på tasatur
Kanskje "bedre" for 14åringer ja. Flashy lys og en skjerm(hvorfor skal man ha en skjerm på tastaturet?) gjør ikke et tastaur bedre enn andre(mekaniske) tastatur.

 

lys er bra for å se va man skriver i når det er mørt...

 

sjerm er digg for å se stats og cpu power

Lenke til kommentar

1: Du burde ha muscle memory så du trenger ikke å se på tastaturet når du skriver/spiller.

2: Slå på mer lys?

3: Det å ha skjerm på tastaturet er meningsløst. Skal man se stats o.l trykker man tab, skal man se CPU/RAM eller lignende har man enten en ekstra skjerm som viser info, alt tab eller kjør windowmode og ha info i taskbaren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hum de profesjonelle spillerne fortrekker cherry mx blue. det er nok en grunn til det :p(vet at de er ekstremt populære i korea) er enig i at g19 ikke kan sammenlignes da absolutt alle tastaturene på lista der er bedre på de viktigste tingene. også får du nesten alle mekaniske tastaturer med bakgrunnsbelysning hvis du vil ha det :p

 

kjører forresten black widow ultimate og er storfornøyd :p hadde k90 og digga den og men gikk lei av superustabil software fra corsair :p

Lenke til kommentar

hum de profesjonelle spillerne fortrekker cherry mx blue. det er nok en grunn til det :p(vet at de er ekstremt populære i korea) er enig i at g19 ikke kan sammenlignes da absolutt alle tastaturene på lista der er bedre på de viktigste tingene. også får du nesten alle mekaniske tastaturer med bakgrunnsbelysning hvis du vil ha det :pkjører forresten black widow ultimate og er storfornøyd :p hadde k90 og digga den og men gikk lei av superustabil software fra corsair :p

 

Bare fordi Razer sider det betyr ikke at det er sant,

 

Når det er sagt så er BW og BWU "kjent" får å bli ødelagt fort av for example dårlige loddinger, desuten mister du garantien så snart du tar av en av knappene, noe som er halvparten av det gøye med MX tastatur, bytte knapper til andre fargerog bilder eller andre plast materialer.

 

 

Lenke til kommentar

hum de profesjonelle spillerne fortrekker cherry mx blue. det er nok en grunn til det :p(vet at de er ekstremt populære i korea) er enig i at g19 ikke kan sammenlignes da absolutt alle tastaturene på lista der er bedre på de viktigste tingene. også får du nesten alle mekaniske tastaturer med bakgrunnsbelysning hvis du vil ha det :pkjører forresten black widow ultimate og er storfornøyd :p hadde k90 og digga den og men gikk lei av superustabil software fra corsair :p

 

Bare fordi Razer sider det betyr ikke at det er sant,

 

Når det er sagt så er BW og BWU "kjent" får å bli ødelagt fort av for example dårlige loddinger, desuten mister du garantien så snart du tar av en av knappene, noe som er halvparten av det gøye med MX tastatur, bytte knapper til andre fargerog bilder eller andre plast materialer.

 

sier ikke at de sier det, men ser mye på Esports og det er maaaaange blackwidows :p er enig i at de dør randomly fordi de er laget dårlig :p alle razorprodukter er plastskrap :p men når de funker er de kjempeknall :) bare lyden av mitt blackwidow er utrolig og knappene er de eneste jeg føler jeg kan buttonmashe skikkelig :p

Lenke til kommentar

Hvor er Filco Majestouch 2?

Er dette en rebranded SS 6Gv2? Personlig skygger jeg for øvrig unna alt som har to startknapper.

Hahahah nei. For alle som faktisk er litt into mekaniske tastaturer og ikke bare titter på det som er tilgjengelig på Komplett så er Filco en av de mest annerkjente merkene, og har vært det lenge. Filcos kvalitet er de facto standard innen mekaniske tastaturer som bruker Cherry MX keyswitches.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Logitech G19v2 til mekanisk tastatur og er fast bestemt på å aldri gå tilbake til membran tastatur.

 

Fikk også elendige sener i håndleddet etter flere år med gaming på membran, belastningen er omtrent borte på mekanisk.

 

<3 Ducky Shine MX Brown

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Hva er så bra med mekaniske tastaturer?

Siden det kommer så mange vage svar på dette i tråden:

Fordelen med mekaniske tastatur er at de gir umiddelbar respons på når du har trykket langt nok ned for at tastetrykket skal registreres. Når en mekanisk knapp trykkes ned presses fjæren sammen og gir gradvis mer motstand, intil den når det punktet at den bøyer seg (derav buckling spring) og trykket blir registrert. Dette kjenner du i fingrene ved at knappene mister motstanden umiddelbart når du har trykket langt nok ned. I tillegg får du den audiotore(?) responsen fra knappene.

 

Resultatet er at du ikke trykker knappene like langt ned som andre knapper med dårligere respons, ie. du bunner ikke ut, og sparer noen noen hundredels sekund per trykk. Dette er målbart over tid og de fleste vil merke økt skrivehastighet når man måler ord eller tegn per minutt. Hvorvidt dette er relevant for spill der man oftest holder inne knappene (WASD i alle fall) er jeg usikker på.

 

Forøvrig er kongen IBM model M, og etterfølgerene produsert av Unicomp. Eneste grunnen til at jeg ikke bruker de er at jeg er avhengig av ergonomisk profil pga av håndledd, så MS natural ergo 4000 er mitt faste nå for tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

lys er bra for å se va man skriver i når det er mørt...

 

sjerm er digg for å se stats og cpu power

Hvis du må se på tastaturet mens du skriver eller spiller gjør du noe feil.

 

Når jeg spiller ser jeg på monitoren min, hvorfor skal jeg gidde å bry meg om antall "prosent" CPU er belastet (som er et relativt ubrukelig mål siden en flerkjernet CPU vil aldri belastes 100% i spill.) K/D og lignende ser man på når man dør, og det passer bedre på monitoren uansett.

 

Hvorfor er ikke http://www.komplett....aspx?sku=761405 dette tastaturet anbefalt?

Maximum rice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...