Gå til innhold

Burde filmen "Innocence of Muslims" fjernes fra nettet?


  

165 stemmer

  1. 1. Burde den fjernes fra nettet?

    • Nei!
      151
    • Ja!
      9
    • Bare fjernes fra YouTube
      1
    • Annet/Vet ikke
      4


Anbefalte innlegg

[...]Linux mangler en ordentlig officepakke. Linux mangler et ordentlig grafikkprogram[..rabble rabble rabble...]

Og dette skulle være en snedig metafor på voldelige ekstremmuslimer, dårlige youtube-filmer og yttringsfrihetens kår i det moderne samfunn?

 

Vel, er det ikke sant kanskje at Linux er et venstreradikalt prosjekt hvor multikulturalisme i sin ytterste konsekvens dreper ved roten enhver mulighet for å heve seg opp over middelmådigheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[...]Linux mangler en ordentlig officepakke. Linux mangler et ordentlig grafikkprogram[..rabble rabble rabble...]

Og dette skulle være en snedig metafor på voldelige ekstremmuslimer, dårlige youtube-filmer og yttringsfrihetens kår i det moderne samfunn?

 

Vel, er det ikke sant kanskje at Linux er et venstreradikalt prosjekt hvor multikulturalisme i sin ytterste konsekvens dreper ved roten enhver mulighet for å heve seg opp over middelmådigheten?

Så løsningen er at vi skal være intolerant oven for andre kulturer hvis vi skal heve oss over middelmådigheten?

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

[...]Linux mangler en ordentlig officepakke. Linux mangler et ordentlig grafikkprogram[..rabble rabble rabble...]

Og dette skulle være en snedig metafor på voldelige ekstremmuslimer, dårlige youtube-filmer og yttringsfrihetens kår i det moderne samfunn?

 

Vel, er det ikke sant kanskje at Linux er et venstreradikalt prosjekt hvor multikulturalisme i sin ytterste konsekvens dreper ved roten enhver mulighet for å heve seg opp over middelmådigheten?

Så løsningen er at vi skal være intolerant oven for andre kulturer hvis vi skal heve oss over middelmådigheten?

 

La oss øke presisjonen et hakk. Vi bør være maks intolerante overfor alle kulturer mindreverdige vår egen. Det inkluderer også strømninger innen vår egen kultur som forherliger svunne tider av elendighet og hungersnød, men også mindre radikal galskap som i motefrasen "bærekraftig utvikling" som bare demonstrerer at skrullehuet som har kokt dette rør i hop ikke forstår at økosystemet Jord+Sol er UTEN langsiktig BÆREKRAFT.

Lenke til kommentar

Jeg er for ytringsfrihet men imot ekstreme muslimer. Er det noe som burde bli slått ned på med største mulig makt for verdens fred så er det nettopp ekstreme muslimer som gir resten av fredelige siviliserte muslimer et dårlig rykte.

 

Akkurat det samme kan sies om ekstreme kristne. Og denne filmen er såvidt eg skjønner laget av en kristen som er like ekstrem som noen muslimer, og han har laget den for å skape jævelskap.

 

Eg har store problemer med å forsvare slikt med å henvise til ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Det synes jeg er veldig rart. Å lage en film er noe alle har rett til, det skader ingen. Å drepe mennesker og brenne hus er noe ingen har rett til, det skader mange.

 

Har du store problemer med å forsvare at vi skal ha artister her i Norge som lager kunst som sprer mest mulig jævelskap, blasfemi og hån mot religioner?

 

Eller har du bare store problemer med å forsvare kristne kunstnere som lager dårlige filmer som håner islam?

 

Jeg er for ytringsfrihet. Jeg er for ekstrem blasfemi og spotting av religion. Jeg er imot religiøse kjøtthoder som krever å frata alle andre mennesker sin frihet på bakgrunn av sin egen religion.

 

Synes denne videoen sier det på en genial måte.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg synest du bommer fullstending med argumentene dine Abigor.

 

Vi skal ikkje tillate hverken muslimer eller kristne som bruker religionen sin til å lage faenskap for andre å komme frem med budskapet sitt.

 

Denne videoen er laget av en esktrem kristen som er ute etter å lage faenskap, og han fortjener like lite å få lov til å gjemme seg bak ytringsfriheten som prestene i Iran fortjener å kneble kritikken mot seg der.

Lenke til kommentar

Eg synest du bommer fullstending med argumentene dine Abigor.

 

Vi skal ikkje tillate hverken muslimer eller kristne som bruker religionen sin til å lage faenskap for andre å komme frem med budskapet sitt.

 

Du skriver som en komplett hjelpeløs idiot og gjemmer deg bak intetsigende begreper som "lage faenskap". Det eneste relevante i et vestlig samfunn er hvorvidt loven er brutt.

 

Jo, vi skal la alle slippe til med sitt budskap. Også de som kun har som motiv å lage faenskap.

Det er hele poenget med ytringsfriheten. Den skal ikke fungere bare som en trykkventil for at andre skal føle friheten med å kunne blåse ut med sitt sinne imot en sinnsvak kultur og ennå mer åndssvak religion. Ytringsfriheten er slipestenen i samfunnet som medvirker til å plukke tøvet av idioter, også religiøse idioter. Når flatene er slipt plane så er det limet som skal skape samfunn. Får vi ikke slipt flatene så kommer vi aldri frem til limeprosessen, hvilket er en meget god beskrivelse på ikke bare norsk integrering, men også Europeisk sådann.

 

Det er meget viktig å latterliggjøre møkkamannen Muhammed. Det er en nødvendighet å latterliggjøre hele hans historie helt inntil ingen lenger reagerer over å høre sannhet, heller ikke muslimer. Først da kan vi kalle flatene for plane.

Endret av Sosialistpakk
Lenke til kommentar

Enig med forrige taler. Bortsett fra det: Om "faenskap" skulle være en diskvalifiserende faktor, hvem skal bestemme hva som kvalifiserer som faenskap? Den som blir støtt? Om det å støte noen skal begrense ytringsfriheten, hva da med oss som blir støtt av krav om sensur?

 

Den slags tanker gir makten til to personer: Den som velger å bli støtt, og den som velger å provosere. Hvis vi nekter å sensurere, og lar de som blir støtt bli støtt, blir provokasjonen en sak dem imellom. Og det er ikke noe problem, med mindre sistnevnte tyr til vold. Da er det volden som er problemet, og ikke provokasjonen.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne videoen er laget av en esktrem kristen som er ute etter å lage faenskap, og han fortjener like lite å få lov til å gjemme seg bak ytringsfriheten som prestene i Iran fortjener å kneble kritikken mot seg der.

Hvorfor skal ikke ekstreme kristne få lage de filmene de ønsker?

 

Det lages jo nok av ekstremt blasfemiske antikristne filmer uten at det skaper noe problem. Og da snakker jeg om "voldta jomfru maria" blasfemisk, ikke "fremstille muhammed på en nedsettende måte" blasfemisk. Skal vi tillate at norske artister lager faenskap? Det er noen her i landet som har det som sitt levebrød.

 

Er du like mye imot denne filmen som du er imot filmer laget for å spre antikristen hatblasfemi?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Burde ikke vært lov å kalle noe så dårlig for en film.

Har bare sett traileren, men dette er dårligere enn utoya traileren som kom i fjor høst..

Burde faktisk vært ulovlig å lage så dårlige filmer, jeg tror det er viktigere å kjempe om.

Her snakker jeg da omkvaliteten på "filmen"

Lenke til kommentar

Eg er ikkje imot filmen. Eg er imot missbruk av ytringsfriheten :)

 

Det er per definisjon en umulighet å misbruke retten til å si hva en mener.

 

Absolutt dønn umulig.

 

Du klarer ikke komme på et eneste tilfelle hvor dette er demonstrert mulig.

 

Du har latt deg bedra av venstresidens søplemennesker med forakt for sine egne og sitt eget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette handler like lite om venstre som om høyre.

 

Det handler om ytringsfrihet og religiøs fanatisme.

 

Nettopp.

 

Eg er imot at religiøse fanatikere skal kunne skjule seg bak yttringsfriheten for å spre budskapet sitt. Enten de heter Mulla Krekar, Breivik, Børre Knudsen/Ludvig Nessa eller denne Sam Bacile. Samme jævelskapen er de hele gjengen.

Lenke til kommentar

Nei, høyre er akkurat like tynt under overflaten. Dette har ingenting om venstre og høyre å gjøre, men jeg har forstått at diskusjoner her på forumet ofte dreies i slike polariserte rettninger.

 

Eg er imot at religiøse fanatikere skal kunne skjule seg bak yttringsfriheten for å spre budskapet sitt. Enten de heter Mulla Krekar, Breivik, Børre Knudsen/Ludvig Nessa eller denne Sam Bacile. Samme jævelskapen er de hele gjengen.

Religiøse fanatikere skal ikke kunne spre budskapet sitt.

 

Men anti-religiøse blasfemikere, kan de få spre budskapet sitt i tråd med ytringsfriheten?

Lenke til kommentar

Blasfemi er per definisjon å være uenig i kirkens lære. Og det er definert av kirken.

 

Når eg ikkje tror på det kirken sier tror eg heller ikkje at det er noe som er blasfemisk, om du skjønner kva eg meiner.

 

Både islam, kristendom og jødedom er totalitære religioner der lederene med støtte i det de påstår er guds ord mener de kan tvinge sine meninger på andre. All kritikk av dette er nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...