Gå til innhold

Burde filmen "Innocence of Muslims" fjernes fra nettet?


  

165 stemmer

  1. 1. Burde den fjernes fra nettet?

    • Nei!
      151
    • Ja!
      9
    • Bare fjernes fra YouTube
      1
    • Annet/Vet ikke
      4


Anbefalte innlegg

Det er da også viktig å huske på at det finnes mange muslimer som ikke har noe i mot denne filmen.

Hadde man laget en lignende film som krenket f.eks. kristendommen ville også kristne folk reagert på lik måte som muslimer nå reagerer.

 

Kanskje for 400 år siden, men neppe i dag.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da også viktig å huske på at det finnes mange muslimer som ikke har noe i mot denne filmen.

Hadde man laget en lignende film som krenket f.eks. kristendommen ville også kristne folk reagert på lik måte som muslimer nå reagerer.

 

Kanskje for 400 år siden, men neppe i dag.

Jeg er uenig med deg, jeg mener det finnes irrasjonelle mennesker, ikke at alle mennesker innenfor en spesifikk gruppe er irrasjonelle.

Lenke til kommentar

Det er da også viktig å huske på at det finnes mange muslimer som ikke har noe i mot denne filmen.

Hadde man laget en lignende film som krenket f.eks. kristendommen ville også kristne folk reagert på lik måte som muslimer nå reagerer.

Nei. Ikke som de reagerer, nei. Det finnes tusenvis av slike liknende filmer som krenker kristendommen. Jeg har enda ikke sett noen voldsom blodig demonstrasjon.

 

Men ja, du har rett i det at de aller fleste muslimer ikke reagerer på denne tilbakestående måten her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da også viktig å huske på at det finnes mange muslimer som ikke har noe i mot denne filmen.

Hadde man laget en lignende film som krenket f.eks. kristendommen ville også kristne folk reagert på lik måte som muslimer nå reagerer.

 

Kanskje for 400 år siden, men neppe i dag.

Jeg er uenig med deg, jeg mener det finnes irrasjonelle mennesker, ikke at alle mennesker innenfor en spesifikk gruppe er irrasjonelle.

Men du tar feil. Det finnes altså slike filmer som latterliggjør kristendommen på nettet, og det har ikke vært noe blodbad på grunn av dette... Ikke en eneste demonstrasjon en gang... Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Life of Brian resulterte vel i noen protester (og en god del debatt), men tror ikke det ble noen voldshandlinger eller tap av liv (uten at jeg vet det sikker).

 

For øvrig, filmen i seg selv er vel amatørmessig og grise-dårlig (etter det jeg har hørt), men skal ikke fjernes pga at noen føler seg "fornærmet". Da kunne vel omtrent alt på youtube blitt fjernet. Jeg blir støtt når jeg ser Justin Bieber video, men krever ikke at den skal bli tatt ned av den grunn...

Lenke til kommentar

Så filmen igår kveld for å vite hva folk var sure for, og som venta ble jeg ikke noe mer klok på det. Det er det dummeste og dårligste stykke film jeg har sett i hele mitt liv, og skal ikke være mulig å ta seriøst. At folk blir voldelige av denne filmen er så patetisk at det egentlig ikke fortjener min kommentar engang. Filmen skal selvfølgelig bli stående, alternativet vil si å la seg kue av fanatiske, irrasjonelle vesener uten troverdighet.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da også viktig å huske på at det finnes mange muslimer som ikke har noe i mot denne filmen.

Hadde man laget en lignende film som krenket f.eks. kristendommen ville også kristne folk reagert på lik måte som muslimer nå reagerer.

 

Kanskje for 400 år siden, men neppe i dag.

Jeg er uenig med deg, jeg mener det finnes irrasjonelle mennesker, ikke at alle mennesker innenfor en spesifikk gruppe er irrasjonelle.

Men du tar feil. Det finnes altså slike filmer som latterliggjør kristendommen på nettet, og det har ikke vært noe blodbad på grunn av dette... Ikke en eneste demonstrasjon en gang...

Som noen nevnte så har det vært noen protester mot en film som var rettet mot kristendommen, men ja, ingen blodbad. Det gir fortsatt ikke noen retten til å generalisere muslimer ved å si at muslimer er en voldelig gruppe. Hvis noen sier dette er det ufin generalisering og diskriminering, fordi ikke 100% av alle muslimer er voldelige, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar

Måtte religion dø ut. Bryr meg ikke om det skjer fort og brutalt, jeg vil så gjerne leve på en planet hvor slikt idioti ikke finnes! Vi lever i 2012 for pokker. Svineriet fortjener ikke bedre, null respekt fra min side. Håper de mest ekstreme ekstreminstene får lide en grusom (litt stygt å si død, men jeg tror de aller aller fleste klarer seg kjempe fint uten disse huleboerene) død.

 

Dette gjelder alle ekstremister, jødiske, kristne, muslimske, what ever.

Takk for meg.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan tap av menneskeliv være verdt det? Er 100% enig med deg om ytringsfrihet, men den filmen er laget mest for å provosere, og de idiotene der borte vet ikke hvordan de skal takle situasjonen og går direkte på angrep. Så jeg mener at videoen bør fjernes fra større medier som youtube osv...

Colpeps har et poeng der ja.

 

Så hvis man ønsker at noe skal fjernes i fra nettet så gjelder det å sørge for at menneskeliv går tapt? Hvis det var slik kunne jeg se for meg at noen sørget for at folk ble drept kun for å få fjernet ting fra nettet.

Lenke til kommentar

Det er da også viktig å huske på at det finnes mange muslimer som ikke har noe i mot denne filmen.

Hadde man laget en lignende film som krenket f.eks. kristendommen ville også kristne folk reagert på lik måte som muslimer nå reagerer.

 

Det tror jeg faktisk ikke. Ja, en del kristne ville kritisert filmen og kanskje til og med demonstrert, men voldelige opptøyer på samme måte som i muslimske land, neppe.

 

Muslimene er så ekstremt dobbeltmoralske. Er det en kristen fundamentalist som tegner Muhammed, lager film, brenner koraner eller lignende så står hele den vestlige verden bak. Er det en muslimsk selvmordsbomber så er det kun ett enkeltindivid og har absolutt ingenting med religionen eller folket å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Generelt så må muslimer tåle at noen kritiserer islam, slik jøder, kristne, sikher, jehovas vitner og alle andre livssyn og religioner blir kritisert og latterliggjort. Det er også en viktig "dokumentasjon" på om islam er en så fredelig og ufarlig religion som muslimer gir uttrykk for, noe man ser den ikke er hver gang noen tør å kritisere islam.

 

Det er også viktig å sende et signal om at man ikke lar seg kneble, uansett politiske retning eller religiøse tro, og at man har en rett til å kritisere islam på samme måte som man kritiserer alle andre religioner, livssyn og politiske retninger.

Lenke til kommentar

Skall norges polisstyrka be om ursäkt för en amerikansk film?

http://www.liveleak....=531_1347751421

 

So much for religionsnøytralt politi.

 

Jeg skjønner riktignok at han går inn i moskéen slik, det er tross alt politiet som har som oppgave å holde ro og orden, og man går ikke inn i en moské og setter folk på plass, det er jeg usikker på hvor trygt det er, istedet kan vel dette sees på som en rolig påminning om at de må holde seg innenfor loven.

Lenke til kommentar

At noen velger å bruke vold og protestere høylytt på grunn av en idiotisk og ekstremt dårlig flm viser vel bare hvor fattige de er som mennesker..

 

Jeg kjenner flere muslimer som gir fullstendig blaffen I hele filmen og tegninger og det som er..

 

Ikke alle muslimer føler behov for å markere seg hele tiden.

 

Oppegående mennesker klarer å se på slikt som uvesentlig for deres liv og tro...

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da også viktig å huske på at det finnes mange muslimer som ikke har noe i mot denne filmen.

Hadde man laget en lignende film som krenket f.eks. kristendommen ville også kristne folk reagert på lik måte som muslimer nå reagerer.

 

Kanskje for 400 år siden, men neppe i dag.

Jeg er uenig med deg, jeg mener det finnes irrasjonelle mennesker, ikke at alle mennesker innenfor en spesifikk gruppe er irrasjonelle.

Men du tar feil. Det finnes altså slike filmer som latterliggjør kristendommen på nettet, og det har ikke vært noe blodbad på grunn av dette... Ikke en eneste demonstrasjon en gang...

Som noen nevnte så har det vært noen protester mot en film som var rettet mot kristendommen, men ja, ingen blodbad. Det gir fortsatt ikke noen retten til å generalisere muslimer ved å si at muslimer er en voldelig gruppe. Hvis noen sier dette er det ufin generalisering og diskriminering, fordi ikke 100% av alle muslimer er voldelige, snarere tvert imot.

Man kan fint si muslimske fundamentalister/ekstremister.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...