Gå til innhold

Burde filmen "Innocence of Muslims" fjernes fra nettet?


  

165 stemmer

  1. 1. Burde den fjernes fra nettet?

    • Nei!
      151
    • Ja!
      9
    • Bare fjernes fra YouTube
      1
    • Annet/Vet ikke
      4


Anbefalte innlegg

De skal dekke sin "khumare" over sin bryst. Men det står ikke på hodet fordi alle kvinner pleide å dekke hodet sitt med hijab og Koranen vil ikke si at de skal dekke hodet sitt med hijab når de allerede gjør det. Koranen sier at det er bra at dere dekker hodet, men dere må nå dekke brystet deres også. Alle historikere både fra Vesten og muslimer er enige om at kvinner pleide å dekke hodet med hijab. Koranen trengte derfor ikke si dekk hodet deres med hijab, fordi de allerede har gjort det :)

Pen tolkning. Koranen sier ikke at kvinner skal dekke til hodet fordi alle gjorde det på den tiden.

 

Koranen sier ikke at homofile, ateister og polyteister skal drepes, fordi alle drepte dem på den tiden? Meh, tipper likevel det står plenty av steder i koranen at mennesker skal drepes for ting og tang.

 

Hva mener du med «alle»? Er det muslimer du snakker om? Eller er det generelt folk fra Muhammeds tid? Hvis det er muslimer du mener, så var det ikke slik at man skulle drepe dem man ville, ikke selve Muhammed kunne det. Som jeg har sagt flere ganger før, drap i Koranen er tids og steds begrenset. Og hvem som skulle drepes. Hvor står det at homofile skulle drepes?

 

Homofili før i tiden var utrolig tabu, totalt forbudt og fikk straff. Helt frem til 70 og 80-tallet i Norge og hele verden var moralske og etiske verdier i mot tanken: homofili. Ikke misforstå jeg er ikke i mot homofile, fordi de er mennesker som deg og meg.

 

Siden du har brukt ”alle” så mener du at alle muslimer på den tiden drepte homofile, ateister og polyteister. Abigor du bør være forsiktig med å bruke "alle".

 

Jeg skal etter hvert skrive om flere tema, om hvorfor var det drap på vantro, og hva vantro gjorde i Muhammeds tid, og hvordan en troende (muslim) bør være. Kilder fra Koranen skal selvfølgelig følges med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice. Da er vel hijab også tids og steds begrenset.

 

Eller har ikke du tolket det slikt? Andre har det!

 

Hvorfor tror du jeg sier at drap, i Koranen er tids og steds begrenset. Og hvem som skulle drepes??

Fordi om du leser konteksen, så finner du ut. Som jeg tidligere har skrevet om, og jeg skal skrive mer om det etter hvert, med kilder.

 

Derimot så er ikke hijab tids og steds begrenset.

Hvis du har det tolket på en annen måte, så er det opp til deg, men les konteksten, det burde vel stå noe om sted og tid.

Lenke til kommentar

Ja, det er litt det jeg har etterlyst i lang tid: At noen av muslimene selv sier at "Vi ble faktisk oppdratt slik. Det er derfor det er så lett å få oss til å reagere mot blasfemi." Nå snakker Raja bare om pakistanere, siden det er den kulturen han er vokst opp i.

Jeg mener det viktigste er at han tar(har tatt) et oppgjør med disse fordommene og hatet som man har vokst opp med. Selv om man blir oppdratt slik er man likefullt et tenkende og selvstendig individ og det er ingen unnskyldning å fortsette i samme sporet i voksen alder. Men om man hele tiden befinner seg sammen med folk som er fylt med hat og fordommer så er det nok vanskelig å bryte ut og individets selvstendighet blir brutt ned. Likefullt er ikke vanskelig det samme som umulig.
Lenke til kommentar
Det går an å tenke to tanker samtidig.

Joda, men når de er motstridende kan det fort bli http://en.wikipedia....tive_dissonance medmindre man har utviklet evner til http://en.wikipedia....iki/Doublethink

"Joda, men hvis de er motstridende..." Man skal være ganske ensporet for ikke å se baksiden av selv den blankeste medaljen. Edit: Men det gjør det selvsagt lettere å være rettroende.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lurer på om Raja har tatt et "oppgjør" med familien / hjemme i bygda, altså argumentert med oppveksten fører til hat, eller om han er ekskludert fra de han vokste opp sammen med.

 

Det antar jeg at vi kommer til å få vite, og det veldig snart ... vår kjære femte statsmakt har sikkert lyst på dette saftige kjøttbeinet. Når det er sagt så har jeg hørt samme beskrivelser fra andre muslimer fra andre deler av asia/midtøsten. Men disse enkeltstående individene har kun fortalt det under fire øyne. Men spør du hele gruppen, og da gjerne i en småfrekk tone, møter du naturligvis en ugjennomtrengelig vegg.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tidningar är fega, de vågar ingenting.

Snart skall förrädarna dräpas! Vedergällningens timma nalkas!

 

På en skala fra 1-10, hvor heroisk er det å skrive en slik post som du har gjort?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...