Gå til innhold

Sniktitt: Apple iPhone 5


Anbefalte innlegg

Ingen grunn til å øke skjermestørrelse fra det man ser på ip4 og s2 nei... men altså, du er klar over at det er 0,8" forskjell der? I areal er det altså temmelig mye. At man ikke klarer å betjene en telefon på opp til 4,5" med en hånd er forresten bare tull, hvis man har normalt store vestlige hender. Jeg klarer det fint med 4,7 og 4,8 også, uten å ha kjempestore hender...

Jeg synes S3 er hakket for stort. Jeg klarer å bruke den, men det er over det jeg synes er behagelig. Og det er synd om man bare får store skjermer på high-end telefonene. Men gijen, en smaksak, og folk er forskjellig.

 

 

Og NFC brukes ikke til noe nyttig? Det viser vel bare hvor lite du vet om teknologien. Jeg kan være med på at norske firmaer har vært dårlig til å implementere det for bruk i mobiltelefoner / apper, men NFC bruker stadig vekk til mye nyttig. Ta for eksempel #ruter-kortene i Oslo, t-kortet i Trondheim - mange hoteller / firma bruker det til nøkkelkort, osv...

Nyttig i dagens kontekst. Et er vell liten tvil om at teknologien har potensiale, men det skal en del jobb til før vi er der man er i dag. Derfor er det å ha NFC i en telefon i dag totalt bortkastet, da det ikke kan brukes til noe fornuftig i dagens Norge. Da betaler man for noe man ikke trenger, og som man aldri bruker.

 

Men, selvfølgelig er det en synergieffekt her, og ingen kommer til å ta det i bruk før det er telfoner som bruker det, men det kan gå andre veien også. Problemet her er at produsenter som Samsung lanserer NFC uten å ha en plan med det, det bare "er der". Mens Apple gjerne vil ha en plan for bruken, bygge et økosystem det kan brukes i og så lansere det.

 

Man kan jo se på Thunderbolt, som er en tilsvarende "sær" teknologi. Utvilsomt nyttig, men lite utbredt. Apple har derimot bygget opp denne lanseringen på en måte som gjør at det blir nyttig. Feks så fikk man Thunderbolt display med mulighet for daisy-chains så snart Thunderbolt var ute på Mac platformen. De legger altså tilrette rundt produktet, ikke bare selve produktet.

 

Og det samme med den gammle dock kontakten. USB var på markedet og et "obvious" valg. Men Apple hadde planer som ikke lot seg forene med dette, feks en analog Audio inn/ut. Dermed bygget de opp et helt eget miljø og planer rundt kontakten, som gjorde det _latterlig_ lett å lage tilbehør til iPod, og som igjen solgte flere enheter.

 

Hvilke konkrete planer har dagens produsenter for NFC? Ingen. Alle sier "man kan gjøre..." "det er mulighet for". Men sentralt har ikke samsung en eneste plan for det, annet enn at de skal ha det i telefonen. Dette selger hverken hos brukere, eller tjenestetilbydere.

 

Apple går da ut til produsenter, og tilbydere, får til avtaler og lanserer et knippe tjenester som benytter seg av teknologien de har introdusert. Dette fungerer som inspirasjon og eksempler, og gjør at ting tar av.

 

Hadde iTunes tatt av dersom taktikken hadde vært "og her kan folk få lov å selge musikken sin om de vil"?

Nei, det slo ann fordi det var en fullverdig, fullt brukende og god tjeneste fra dag 1, men gode avtaler med mange populære artister :)

 

Samsung var mye på vei når de brukte NFC som nøkkelkort i London OL, men dette er ikke nok. De burde sørget for avtaler med alle de store hotellkjedene i USA og Europa, som sørget for at S3 var fullt brukbart som nøkkelkort hos samtlige av hotellene som bruker NFC, og selv om de gjorde dette, så er det fremdeles bare en veldig liten feature som folk bruker 5-6 ganger i året.

 

Hadde de derimot aliert seg med samtlige 7-eleven eller tilsvarende utenlandske butikker, og latt folk bruke S3 til å betale med så begynner man å snakke om et produkt som er nyttig å lansere:)

Og jeg skulle ønske Samsung kunne gjort dette! Vi trenger slike med pågangsmot til å forandre markedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har nevnt tidligere i tråden bruker vi NFC i byggmassen på jobb for adgangskontrollsystemet. En kompis av meg bruker det også på jobb i forbindelse med registrering av sikkerhetsrunder på en institusjon.

 

Det kan jo tenkes at apple bevisst ikke velger å integrere NFC i produktene sine slik at du senere må kjøpe deg iPhone 5S (med NFC) når brukermassen av teknologien blir for stor til å ignoreres.

 

Da har de effektivt sikret seg enda et salg med å ikke ha gitt deg tilgang på NFC tidligere, sleipt? ja, men usannsynlig nei

Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt tidligere i tråden bruker vi NFC i byggmassen på jobb for adgangskontrollsystemet. En kompis av meg bruker det også på jobb i forbindelse med registrering av sikkerhetsrunder på en institusjon.

Men disse benytter kortløsninger? Og sådan er det ubrukelig med en S3 med NFC med mindre du har en egen app på jobben for å komme inn?

 

Det kan jo tenkes at apple bevisst ikke velger å integrere NFC i produktene sine slik at du senere må kjøpe deg iPhone 5S (med NFC) når brukermassen av teknologien blir for stor til å ignoreres.

Det er ikke umulig nei, men jeg vil tro at de samtidig bygger ut et tjenestenettverk i samme slengen, slik at det blir et fungerende system, og ikke bare en feature.

 

Da har de effektivt sikret seg enda et salg med å ikke ha gitt deg tilgang på NFC tidligere, sleipt? ja, men usannsynlig nei

Og LTE støtte for Norge;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt tidligere i tråden bruker vi NFC i byggmassen på jobb for adgangskontrollsystemet. En kompis av meg bruker det også på jobb i forbindelse med registrering av sikkerhetsrunder på en institusjon.

Men disse benytter kortløsninger? Og sådan er det ubrukelig med en S3 med NFC med mindre du har en egen app på jobben for å komme inn?

 

Det kan jo tenkes at apple bevisst ikke velger å integrere NFC i produktene sine slik at du senere må kjøpe deg iPhone 5S (med NFC) når brukermassen av teknologien blir for stor til å ignoreres.

Det er ikke umulig nei, men jeg vil tro at de samtidig bygger ut et tjenestenettverk i samme slengen, slik at det blir et fungerende system, og ikke bare en feature.

 

Da har de effektivt sikret seg enda et salg med å ikke ha gitt deg tilgang på NFC tidligere, sleipt? ja, men usannsynlig nei

Og LTE støtte for Norge;)

Du er tydeligvis ikke særlig inne på teknologi etter det jeg kan lese av svaret ditt.

 

NFC er radioteknologi, en Samsung S3 eller f.eks. HTC One X har dette. Man trenger IKKE en app for å åpne en dør på jobben med disse telefonene, det eneste jeg behøver gjøre er å registrere enheten sentralt i systemet og deretter oppdateres alle nodene i dører og porter og når jeg skal forbi en av disse holder jeg bare telefonen nært NCF leseren ved døra jeg skal inn.

 

Hvorfor du blander inn kort i diskusjonen forstår jeg ikke, det har ingenting med kort å gjøre.

 

Hvis du skal bruke NFC med offline enheter (tags) i et system der du går sikkerhetsrunder o.l. må du jo selvfølgelig bruke en app på telefonen, Men om du er så redd for å bruke apps tror jeg ikke du bør eie en smarttelefon i utgangspunktet ;)

 

Alle NCF mobiler støtter MIFARE m.m., det vil si at du kan benytte ALLE NFC systemer om hverandre uavhengig om du har en Nokia, Samsung, HTC o.s.v.

 

Og som nevnt først, har du så liten teknisk kompetanse om temaet skjønner jeg ikke at du i det hele tatt gidder å blande deg inn i diskusjonen.

Endret av ArcticOC
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er tydeligvis ikke særlig inne på teknologi etter det jeg kan lese av svaret ditt.

Har en sivilingeniørgrad fra NTNU, så er ikke helt innesnødd...

 

Men, du treffer en del av hele poenget med diskusjonen. Om man trenger en høy teknisk forståelse for å finne NFC fornuftig, så er det allerede dødfødt. Tenk på hvor inkompetent den jevne nordmann er, og så tenk på at halvparten av oss er enda mer inkompetent enn det igjen. Om jeg som jobber med Android daglig, henger på et mobilforum, og har teknisk utdannelse snubbler, så kommer garantert den jevne forbruker til å se ut som et spørsmålstegn:)

 

Jeg spurte nå nettopp ei jeg kjenner på skype om hun vet hva NFC er. Hun har en S3, og er over snittet inne på slikt vil jeg si. Men hun visste det altså ikke.

 

NFC er radioteknologi, en Samsung S3 eller f.eks. HTC One X har dette. Man trenger IKKE en app for å åpne en dør på jobben med disse telefonene, det eneste jeg behøver gjøre er å registrere enheten sentralt i systemet og deretter oppdateres alle nodene i dører og porter (nodene) og når jeg skal forbi en av disse holder jeg bare telefonen nært NCF leseren ved døra jeg skal inn.

Og dette er en implementering som du har tatt i bruk? Altså at du per i dag bruker telefonen som adgangsbrikke?

Men, hvem tenker på å bruke dette slikt utenom oss tekno intresserte? Som nevnt over så visste ikke hun jeg spurte hva det var, og at hun hadde det i sin S3.

 

Hvis du skal bruke NFC med offline enheter (tags) i et system der du går sikkerhetsrunder o.l. må du jo selvfølgelig bruke en app på telefonen, Men om du er så redd for å bruke apps tror jeg ikke du bør eie en smarttelefon i utgangspunktet ;)

Problemet er ikke at jeg er redd for å bruke en app, men at denne bedriften må lage en slik app for at du skal kunne bruke telefonen til dette arbeidet.

 

 

Og som nevnt først, har du så liten teknisk kompetanse om temaet skjønner jeg ikke at du i det hele tatt gidder å blande deg inn i diskusjonen.

Igjen, jeg har mer teknisk kompetanse en den jevne forbruker, og det er de som skal bruke dette. Det er ikke noe eksklusivt "vi som vet mye om teknologi" produkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, som siv.ing fra NTNU hadde jeg trodd du var mer inne på teknologi, NFC er ikke nymotens greier, det er et gammelt system.

 

Men, du treffer en del av hele poenget med diskusjonen. Om man trenger en høy teknisk forståelse for å finne NFC fornuftig, så er det allerede dødfødt. Tenk på hvor inkompetent den jevne nordmann er, og så tenk på at halvparten av oss er enda mer inkompetent enn det igjen. Om jeg som jobber med Android daglig, henger på et mobilforum, og har teknisk utdannelse snubbler, så kommer garantert den jevne forbruker til å se ut som et spørsmålstegn:)

Jeg spurte nå nettopp ei jeg kjenner på skype om hun vet hva NFC er. Hun har en S3, og er over snittet inne på slikt vil jeg si. Men hun visste det altså ikke.

 

Hele poenget med NFC er at det er enkelt for sluttbrukeren å forholde seg til, du slipper å lete etter kort, brikker o.l. når du skal bruke systemene. Du drar bare mobilen opp av lomma og holder den foran leseren og døra åpner seg bare som ren magi.

 

Administratoren av systemet tar seg av den tekniske biten, det eneste han trenger er å låne mobilen din i 5 sekunder for å registrere deg i systemet.

 

Og dette er en implementering som du har tatt i bruk? Altså at du per i dag bruker telefonen som adgangsbrikke?

Men, hvem tenker på å bruke dette slikt utenom oss tekno intresserte? Som nevnt over så visste ikke hun jeg spurte hva det var, og at hun hadde det i sin S3.

 

Ja, jeg har selv vært NFC bruker i snart 2 år og min venn har vært NFC bruker i snart 4 år. Han fikk sin første mobil med NFC for 4 år siden, en gammel Nokia tastetelefon med "klapplokk"

 

Problemet er ikke at jeg er redd for å bruke en app, men at denne bedriften må lage en slik app for at du skal kunne bruke telefonen til dette arbeidet.

 

I systemene som er avhengig av apper leveres det fra den som selger deg systemet, de fleste leverer løsninger til de flere plattformer... unntatt til Apple av åpenbare grunner ;)

 

I de fleste løsningene treger du som sagt ikke app, og det eneste du trenger av software ligger på selve adgangskontrollserveren, som driter i om du har android, WP7, blueberrie, symbian. Det eneste den bryr seg om er NFC ID'en på telefonen.

 

 

Igjen, jeg har mer teknisk kompetanse en den jevne forbruker, og det er de som skal bruke dette. Det er ikke noe eksklusivt "vi som vet mye om teknologi" produkt.

 

Som sagt, du som sluttbruker har ikke behov for å vite annet enn hvordan du får mobiltelefonen din opp av lomma ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er underholdende å se hvordan mange endrer mening etter hva Apple presenterer.

Det er nok mest fordi du setter opp stråmenn for hva "mange" mener.

"Mange" er i dette tilfellet den massen med mennesker som svarer når man kritiserer noe som helst som har med en iPhone å gjøre. Det er bare å se på en av de mange trådene som omhandler iPhone. All kritikk blir gjerne avvist, helt til Apple selv velger å endre noe. Da er det plutselig blitt en god ting fordi Apple lanserer det som revolusjonerende og nytt. ;)

 

Multitasking var fullstendig unødvendig før iPhone fikk det.

Den har vel fremdeles ikke multitasking, men den fryser programmer i bakgrunnen. For min del er ikke multitask noe "must" så lenge jeg får beskjeder fra feks MSN, Skype og Facebook når de kommer, uten å måtte ha programmet åpent. Hvordan det løses er urelevant, så lenge brukeropplevelsen er god.

Før Apple introduserte dette kunne vi lese masse om alle problemene multitasking ville føre med seg, og hvorfor det var unødvendig. Når det kom (riktignok ikke ekte multitasking) var det som vanlig gospel. Men jeg er jo helt enig i at det viktigste er brukeropplevelsen. Samtidig liker jeg multitasking, og at mobilen kan fullføre f.eks en synkejobb jeg har satt i gang, mens jeg fortsetter med spillet mitt.

 

Hvem har sagt at "alt over 3,5" er for stort"?

Enhver som har fulgt med litt på eksempelvis dette forumet, har nok fått med seg at 3.5" har vært "helt perfekt" for eiere av iPhone. Mange har laget tegninger som viser hvordan tommelen rett og slett ikke når frem til det øvre, venstre hjørnet... Men det problemet ser ut til å være løst nå heldigvis. Ikke spør meg hvordan.

 

Det kommer ann på hvem du designer for. En 95 percentil europeisk kvinne, eller en 95percentil amerikansk mann har ganske forskjellige ergonomiske forutsettninger.

Så iPhone har endret målgruppe med iPhone 5?

 

Og ikke minst er alt Apple gjør med tanke på teknologi "det riktige".

Vel, er det ikke oftest det da?

Selvfølgelig rimelig subjektivt. Regner med at du ikke ønsker min subjektive mening om det. ;)

 

Problemet med kanskje spesielt skjermstørrelse for iPhone er jo at mange synes iPhone 4(s) er perfekt. Når iPhone 5 blir større fører det til at mobilen blir for stor for mange. Samtidig syntes mange at iPhone var for liten og at den nå blir bedre. Smaken er forskjellig, og jeg tror mange kan bli overrasket hvor raskt de venner seg til en større mobil. Mens andre igjen vil gå bort i fra iPhone for å kunne velge en liten mobil.

 

Dette er mitt største problem om jeg skulle valgt en iPhone. Dvs, det er nettopp det. Man velger ikke en iPhone, da det bare er en modell å velge blant (i praksis). Det er iPhone eller ikke. "Ikke" er i dette tilfellet de andre utallige mobilene på markedet. Om iPhone ikke skulle passe av hvilken som helst grunn er det mange alternativer.

 

Og om iPhone er mobilen for deg... Good for you.

 

Det viktigste er at brukeren er fornøyd, så kan vi andre som liker å krangle om tekniske detaljer fortsette med det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn seriøst, hvorfor skal det være umulig for Apple fansen å få lov til å ha sin egen diskusjonstråd rundt produktet de liker uten at ekstremistene fra taliban må komme hver, jævla gang for å spre Android-religionen sin og påpeke hvor idiot alle som bruker Apple-prudukter er. Virker som om enkelte på forumet her har som fulltidsjobb å gå på døren til folk for å frelse dem over til Android og fortelle dem hvor dumme i hodet de er for å like iPhone. *host*Vindicator*hark*

 

Du ser ikke Apple fansen komme og krangle og ødelegge Galaxy S3 tråden? Hæ!? Nei nettopp. Og hvorfor må vi så absolutt ha et gigantisk skille mellom Android og iOS? På Android har du jo også folk som liker Sony, HTC, eller rett og slett budsjettmobilene til Samsung osv, men du ser ikke Vindicator gå og bitche til dem og fortelle dem hvor dumme de er som ikke bruker S3 eller Galaxy Note?

 

La nå folk som liker iPhone få diskutere i fred for en gangs skyld, vær så snill...

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg tror Apple ville hatt lettere for å overbevise massene om at denne mobilen er en "revolusjon" dersom de hadde endret designet mer. iPhone 5 gir meg litt den samme følelsen som iPhone 4S - følelsen av at det er "bare" en oppgradert iPhone 4.

 

Alle telefoner er bare oppgraderinger av tidligere modeller, men det kan virke som om både fans og haters har et annet forventningsnivå til Apple. Det snakkes om "wow-faktoren" som uteblir, selv om telefonen har blitt betydelig oppgradert fra forrige versjon. Mange ser ut til å ha forventet noe mer, samtidig som det fremstår som noe diffust hva de egentlig forventet. Hadde Apple lagt mer vekt på et nytt og elegant design, så tror jeg flere hadde sittet igjen med "wow-faktoren". :)

 

Det er en telefon som ved lansering allerede ligger etter Galaxy SIII så jeg mener kommentarene om wow-faktor er på sin plass.

Lenke til kommentar

Sånn seriøst, hvorfor skal det være umulig for Apple fansen å få lov til å ha sin egen diskusjonstråd rundt produktet de liker uten at ekstremistene fra taliban må komme hver, jævla gang for å spre Android-religionen sin og påpeke hvor idiot alle som bruker Apple-prudukter er. Virker som om enkelte på forumet her har som fulltidsjobb å gå på døren til folk for å frelse dem over til Android og fortelle dem hvor dumme i hodet de er for å like iPhone. *host*Vindicator*hark*...

Vel, mye av grunnen er vel at iPhone brukerne ikke evner til å se svakhetene på sitt eget produkt og også til tider kan være rimelig fanatiske i sitt forsvar av alle feilen og manglene på produktet ;)

 

– Noe av det som fascinerer oss mest, er hvor energisk Apple og iPhone-fansen har forsvart produktet, trass i feil og mangler ved både tidligere og nyere utgaver av iPhone, skriver de i en betenkning.

Strand beskriver iPhone som et «vakkert produkt med et fantastisk brukergrensesnitt». De legger til at det også kommer til kort, teknologisk sett, og at mange iPhone brukere ikke bare godtar, men også forsvarer disse manglene, selv om disse preger den daglige bruken av apparatet.

– Når vi undersøker hvordan brukerne argumenterer når de forsvarer iPhone, minner det oss om det kjente Stockholm-syndromet, skriver Strand.

 

Du kan lese hele artikkelen her: http://www.digi.no/830770/iphone-er-som-stockholm-syndromet

Lenke til kommentar

Vel, mye av grunnen er vel at iPhone brukerne ikke evner til å se svakhetene på sitt eget produkt og også til tider kan være rimelig fanatiske i sitt forsvar av alle feilen og manglene på produktet ;)

De er da ikke de eneste. Problemet er abre at det er lett å se på en liste over spesifikasjoner og så sette strek over det som er og ikke er, mens god design, brukervennlighet og utførelse ikke kan måles i lister.

Så, telefonens "specc"mangler veies i latterlig stor grad opp av jobben apple gjør med iOS.

 

Du kan lese hele artikkelen her: http://www.digi.no/8...kholm-syndromet

 

Artikkelen er jo søppel fra ende til annen. Skrevet av mobiljournalsiter. Hvilken faglig tyngde har en mobiljournalist eller teleanalytiker for å si noe som helst om en telefon er brukervennlig eller ikke, npr det er hele fagfelt innenfor design og psykologi som jobber med slikt?

 

Klart mobiljournalister foretrekker og mener android er best. fordi da kan de bedømme telefonene etter Mhz, kjerner, dpi og funkjsoner på en liste.

Det som faktisk gjør en telefon bra, og det som har gjort iPhone til verdens mest populære telefon, har de overhode ikke peiling på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en telefon som ved lansering allerede ligger etter Galaxy SIII så jeg mener kommentarene om wow-faktor er på sin plass.

Morsomt! Det er en telefon som etter det vi vet så langt knuser SIII på alt - ytelse, kvalitet og design - you name it.

Hvis du med "wow-faktor" mener Samsung-med-ny-farge-på-plastikken-wow vil nok Apple skuffe deg...det blir nok mer "wow-for-en-fantastisk-skjerm", "wow-nydelige-bilder-for-et-mobilkamera" og "wow-den-er-kjapp" type wow om iPhone 5... ;)

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, mye av grunnen er vel at iPhone brukerne ikke evner til å se svakhetene på sitt eget produkt og også til tider kan være rimelig fanatiske i sitt forsvar av alle feilen og manglene på produktet ;)

Du skal være rimelig blåst i hodet for å komme med slike karakteristikker som skjærer alle iPhone-brukere over én kam - en feil både du og den notoriske mediaklovnen John Strand gjør. iPhone-brukerne utgjør i størrelsesorden 10 ganger så mange mennesker som hele Norges befolkning, og de er minst like forskjellige, og det eneste fellestrekket er at de av en eller annen grunn bruker en iPhone. Vennligst spar oss for piss om hva iPhone-brukerne ser eller ikke ser, hva de forsvarer eller ikke forsvarer. iPhone-brukerne er individer, og har ulike meninger - har du noe å utsette på synspunktene til en iPhone-bruker, så ta det med vedkommende individ.

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Artikkelen er jo søppel fra ende til annen. Skrevet av mobiljournalsiter.

 

Hvem søren bryr seg om hva du sier når du ikke en gang klarer å legge frem beviser eller gode referanser på hvorfor dette ikke skulle være tilfelle?

 

Legg frem konkrete bevis som motsier det som står i linken (ja, dere er jævlig kjapp med å spørre oss Android brukere etter kilder til alt mellom himmel og jord, så nå gjør vi også det mot Apple fansen).

 

Ja, artikkelen er skrevet av mobil mobiljournalsiter, og hva så?

 

Tror du vi kan ta det en vanlig bruker sier på dette forumet noe mere seriøst da?

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, mye av grunnen er vel at iPhone brukerne ikke evner til å se svakhetene på sitt eget produkt og også til tider kan være rimelig fanatiske i sitt forsvar av alle feilen og manglene på produktet ;)

Du skal være rimelig blåst i hodet for å komme med slike karakteristikker som skjærer alle iPhone-brukere over én kam - en feil både du og den notoriske mediaklovnen John Strand gjør.

 

Og her viser du jo akkurat det ArcticOC snakker om. Dere klarer ikke å se og godta at iPhone / iOS har mange svakheter.

 

Dere tror at disse svakhetene ikke er noe problem å ikke ha, men tingen er at iOS er så begrenset (som er en stor svakhet i 2012) at vi ville ha gått tilbake til 2007 status om iOS kun hadde vært det OS'et til mobiltelefoner.

 

Se på iOS i fra 2007 og se på iOS nå i dag. Hvor mye har iOS utviklet seg i løpet av disse årene?

 

Og se på den første Android versjonen som kom ut mot Android 4.1.1 som er ute i dag?

 

For meg virker det som at iOS fortsatt er i steinalderen og har lite og ingenting med nye funksjoner i mot hva Android har fått.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan lese hele artikkelen her: http://www.digi.no/8...kholm-syndromet

Artikkelen er jo søppel fra ende til annen. Skrevet av mobiljournalsiter. Hvilken faglig tyngde har en mobiljournalist eller teleanalytiker for å si noe som helst om en telefon er brukervennlig eller ikke, npr det er hele fagfelt innenfor design og psykologi som jobber med slikt?

Klart mobiljournalister foretrekker og mener android er best. fordi da kan de bedømme telefonene etter Mhz, kjerner, dpi og funkjsoner på en liste.

Det som faktisk gjør en telefon bra, og det som har gjort iPhone til verdens mest populære telefon, har de overhode ikke peiling på.

Jeg må si meg enig med Vindicator på poenget med at:

"Ja, artikkelen er skrevet av mobil mobiljournalsiter, og hva så?

Tror du vi kan ta det en vanlig bruker sier på dette forumet noe mere seriøst da?"

 

Tror du Zepticon at du virkelig har mer kompetanse enn en mobiljournalist som jobber med teamet daglig på profesjonell basis?!

 

Med tanke på at du ikke engang visste at flere av oss her på forumet til daglig bruker teknologi som NFC daglig i profesjonell sammenheng og heller ikke hadde kjennskap til teknologien og tross dette valgte å uttale deg om dette emnet forventer at vi skal ta deg seriøst?! og særlig med tanke på at telefoner med NFC kom på markedet for over 6 år siden?

 

Og at du senere prøver du å forsvare saken med at iPhone brukere ikke har behov for dette, da jeg med sikkerhet vet om flere på min arbeidsplass med iPhone lenge har ønsket seg NFC-støtte fra apple for å gjøre arbeidsdagen enklere?

 

Du er jo bare med på å forsterke budskapet til det forfatteren av artikkelen jeg postet litt lengre opp i tråden poengterte, med at iPhone folk er notoriske med å finne på unnskyldninger på hvorfor de ikke trenger teknologien siden telefonen deres er "perfekt"

 

Hvorfor er dere så redd for ny teknologi og hvorfor så gammeldagse?

 

Jeg drister meg da til å trekke konklusjoner som at iPhone personer frykter Andriod på bakgrunn av at de generelt sett har liten teknisk kunnskap og velger produktet fordi de har fått høre og tror at det er et enklere system? For jeg ser veldig mye kvinner og barn som bruker disse telefonene.

 

Jeg valgte Android fordi det lar seg tilpasse mye bedre enn iOS, jeg er en individualist og da var valget veldig enkelt for min del. Det ironiske er at Apple markedsfører produktene sine for fritenkere og individualister, vel... syns ikke det oser individualisme av å eie nøyaktig samme telefonen som alle de andre går med i lomma og hvert fall når det ikke med tanke på at man sitter med et veldig låst operativsystem (iOS).

Endret av ArcticOC
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...