Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Hmm, har litt småproblemer etter BLACK oppdateringa.

 

Telefonen gjenkjenner ikke nummerne til den som ringer selv om navnet er i telefonlista. Dette funket perfekt før.

Alle norske nummer er definert med +47 som prefix da jeg er ute og reiser litt i jobben. Prøvde å ta bort dette, men det hjalp heller ikke.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert diskutert før, men jeg har fått meg ny telefon, en 1020, og og ønsker å sette den opp med apper og kontakter fra min 920. Hva er den beste (ikke nødvendigvis raskeste) metoden? Er det noen enkel måte å liste alle apper jeg har i Store slik at jeg kan installered dem på den nye?

 

Bilder og musikk har jeg alt syncet til Mac'en via Windows Phone applikasjonen, så det er ikke noe problem.

 

920 skal gå i arv til familie. Hvordan tømmer jeg den enklest når alt er overført?

 

Edit: Fant denne: How to: reinstall all your downloaded or purchased Windows Phone 8 applications

 

Forstår det som at kontakter blir automatisk syntet når jeg logger meg på min Microsoft Account.

 

Edit2: Fant en setting som lot meg synce app-listen til skyen. Det betyr dog at jeg mister eventuelle data som ikke synces, som hvor jeg er kommet i spill. Ikke så farlig, i og for seg.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Satte opp min 1020 fra sikkerhetskopi fra 920, alt av SMS, apper og kontakter kom på plass når jeg la inn Microsoft-kontoen :)

Eneste som lager krøll er e-postsignatur... Der kommer den jeg hadde på 920'n opp igjen, så kan være en idé å gjøre om på 920'n først hvis du skal endre...

 

Å slette alt på 920'n er bare å gå til innstillinger/Om og tilbakestille

Da er den klar til nestemann.

Apper du har hatt på mobilen ligger også i liste på windowsphone.com

Kan installeres derfra også :)

PS! Gratulerer med verdens beste kameramobil ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Argh! Jeg har fått meg verdens stiligste kameramobil, og så er det bare drittvær ute.

 

Og så oppdaget jeg at både kontakter og kalendere var knyttet til to forskjellige kontoer, det tok litt tid før jeg skjønte hvorfor halvparten av kontaktlisten var borte etter at jeg satte opp 1020'en. Det ordnet seg. Men selvsagt var det noen odde ting jeg glemte å ta vare på før jeg resatte den gamle telefonen. Valgte ellers å installere de appene jeg ønsket manuelt. Det tar litt tid, men det er ikke alt jeg hadde som var verd å bruke plass og tid på.

 

Edit: Avtalene fra den ene kalenderen er forskjøvet med en dag, av en eller annen grunn.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg begynner så smått å vurdere å bytte ut min 920, er det noen som vet når det kan forventes en oppfølger? Kommer den til å hete 930?

Det ventes en mellomting mellom 1520 og 1020 på MWC i slutten av måneden -> 1520V med ca 4,5 " skjerm. Om det stemmer vet jeg ikke, men det kan være fornuftig å vente til MWC har vært, så ser om det er noe å vente på!

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med reparasjon av SIM-kortleseren på L920?

 

Jeg klarte å dytte SIM-holderen ned i telefonen med en adapter i (uten selve SIM-kortet). Satte seg naturlig nok fast, og jeg nappet den likevel ut igjen – til resultatet av at ingen SIM-kort lenger kan leses.

 

Har kikket litt rundt på nettet, og det virker som en noe krevende operasjon. Foreløpig virker kanskje hjelpen fra engelske Mobile Device Workshop som det beste alternativet.

 

Noen som har bedre tips, liknende erfaringer eller enklere løsninger? :)

 

Telefonen er tre måneder gammel og kjøpt hos Elkjøp (har ikke med noen form for forsikring).

Lenke til kommentar

SIM-leserne er ofte noe dritt og lodde så vil ikke anbefale og ta den jobben selv om man ikke har lodde en del små ting fra før av. Og etter frakt osv, så tror jeg ikke du sparer så mye på og sende reparasjonen til utlandet, så likegreit og sende inn via Elkjøp og til Samsung sine service partnere her i Norge, da beholder du også den 24mnd garantien på telefonen som gjalt fra kjøpsdato, og den kan også være verdt noe om det skulle oppstå andre fremtidlige problemer med telefonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...