Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Soft resett er ikke noe problem. Jeg kjørte det etter en 'cogg wheel' frys, jeg måtte stille inn tidssone, klokke og dato på nytt, ellers ikke noe tap av data eller innstillinger. Bare kjør på, bedre enn å sitte med en ikke fungerende telefon, de viktigste dataene ligger uansett i skydrive for de fleste av oss.

Lenke til kommentar

En slik poll blir også missvisende. Det har blitt diskutert før. I hovedsak de som har problemer som klager og uttrykker dette. Folk uten problemer bryr seg ikke. Vil gi et unaturlig høyt resultat med "problemer". Dessuten er vi en veldig liten gruppe.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere som klager på "ubrukelig telefon" ikke bare leverer den inn og får en ny / fikset det. Klarer de ikke fikse det får du ny evt. heve kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En slik poll blir også missvisende. Det har blitt diskutert før. I hovedsak de som har problemer som klager og uttrykker dette. Folk uten problemer bryr seg ikke. Vil gi et unaturlig høyt resultat med "problemer". Dessuten er vi en veldig liten gruppe.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere som klager på "ubrukelig telefon" ikke bare leverer den inn og får en ny / fikset det. Klarer de ikke fikse det får du ny evt. heve kjøpet.

 

Det er lettere å klage enn å gjøre noe med det....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere som klager på "ubrukelig telefon" ikke bare leverer den inn og får en ny / fikset det. Klarer de ikke fikse det får du ny evt. heve kjøpet.

Sjekket dette. Er telefonen DOA (Dead On Arrival - dvs ikke virker i løpet av de 10 første dagene) så får du bytte. Hvis ikke må den sendes inn og sjekkes av Nokia. Dette kan fort ta en måned eller mer (mange telefoner med feil). Du får ingen erstatningstelefon i mellomtiden, nei.

I tillegg var jo Portico lovet før jul og frys og reboot skulle være fikset her. Fremdeles ingen Portico og frys og reboot ser ikke ut til å være fikset.

 

Så nå prøver jeg å minimalisere antall Apps, antall bakgrunnsprosesser og finne en sikker prosedyre for lading. Moro med ny teknologi ...

 

EDIT:

Jeg er heller ikke enig i at dette gjelder noen få telefoner. Hvis du leser andre forum så ser du at enkelte har hatt 5-6 telefoner før de har vært heldige å få en som "virker". Sjekk Nokia Norges Facebook side, så ser du mange frustrerte brukere. En annen kuriositet: Samtlige 3 redaktører i Windows Phone Poweruser har problemtelefoner ... (ikke veldig god reklame)

 

Men hvis jeg ser bort ifra frys- og reboot problemene - så er jeg faktisk fornøyd :)

Endret av helsten2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis ikke må den sendes inn og sjekkes av Nokia. Dette kan fort ta en måned eller mer (mange telefoner med feil). Du får ingen erstatningstelefon i mellomtiden, nei.

Det er feil. I Norge har man reklamasjonsrett, så hva garantien sier har ingenting å si.

 

Gå til selger, si den ikke virker som forespeilet og si du ønsker å reklamere. Skal reparasjonen ta lang tid har du krav på lånetelefon. Du kan ikke kreve å få låne en Lumia 920, men en smarttelefon som "kan det samme" kan du kreve. Altså surfe, sjekke mail osv.

Lenke til kommentar

Her kommer fanbois til unnsetning - igjen. Det må være lov å fyre opp litt stemning. Det er VELDIG mange i tråden som har nevnt problemer med programvaren i telefonen. "Deal with it".

 

Etter å ha opplevd tre forskjellige software-problemer med mobiltelefonen, er det klart at programvaren virkelig ikke er så stabil. At Nokia gir ut oppdateringer på intern programvare uten å gi ut endringslogg er også i min mening graverende.

 

Så får vi se om tittelen blir endret tilbake igjen. Jeg er ihvertfall lei av å stue unna problemer når såpass mange har opplevd frys, soft reset, batteri-drain etc.

 

Bør bytte trådstarter :)

 

Eventuelt lage ny tråd.

Du får lage ny tråd da. "Vi som ikke har software-problemer med Lumia 920".

 

Blir for dumt. Det er på tide å finne ut om folk opplever software-feil som graverende på telefonen. Jeg gjorde det ikke før i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan si hva du vil inne i tråden, men en tittel skal være kort, presis og informativ.

Synes det bare er en barnslig tittel, men så nå i profilen din at du er en ung mann så er vel som forventet :)

Trådens tittel var lang før.

 

Tittelen er ment for å få en debatt om folk opplever problemer med softwaren på telefonen. Jeg elsker Lumia 920, men jeg hater software-problemene jeg har hatt. En feil hvor man må resette telefonen er en for mye i mine øyne. At det tar såpass lang tid før oppdateringen kommer til ulåste telefoner er også provoserende. At oppdateringen heller ikke vil løse mange av problemene er også bekymrende.

 

At du bringer inn alder i diskusjonen får være din sak. Personangrep gidder jeg ikke å diskutere.

Lenke til kommentar

Ser navnebyttet og synes det er helt idiotisk. For all del, tråden er til for å diskutere både negative og positive sider, men hold nå iallefall trådnavnet på et nøytralt nivå! Det er tydeligvis på høy tid at vi oppretter en ny tråd hvor noe som ordinært som et ordentlig trådnavn blir opprettholdt.

 

Flaut.

Lenke til kommentar

Med andre ord fungerte tittelen.

 

Hver gang en person har rapportert problemer, har mange her "feid" problemene under teppet.

 

Vi får se om noen dager da, om folk i stor skala opplever software-problemer med sin Lumia 920.

 

Ellers må jeg bare beklage dypt til de som personlig ble rammet av trådens tittel. Jeg har full forståelse for at dere ikke har hatt problemer med deres Lumia 920 og derfor følte trådens tittel som personangrep.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Hva hjelper det deg å starte en slik poll? Blir telefonen din bedre?

 

"Se avstemning". Hvordan skal man unngå å se den, den ligger alltid øverst i tråden!

 

Inntrykket jeg har av folk her er at de hjelper hverandre. Enkelt og greit. :) Og det er lite innbydende for oss som har en feilfri telefon at tråden skifter navn etter enkelte sin opplevelse.

 

Samtidig er de fleste problemer allerede noe Nokia og Microsoft har gått ut med forståelse for, og vil sansyligvis ordnes i den kommende oppdateringen. Hadde det vært et problem som gjaldt hver eneste enhet, da hadde jeg vært enig, men når det gjelder enkelte enheter så er vi på nivå med all annen masseproduksjon av hvilket som helst produkt.

 

Ellers må jeg bare beklage dypt til de som personlig ble rammet av trådens tittel. Jeg har full forståelse for at dere ikke har hatt problemer med deres Lumia 920 og derfor følte trådens tittel som personangrep.

 

:)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...