Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Produktplassering går ofte (men ikke alltid) etter salg og etterspørsel, så er ikke så fryktelig rart at Windows Phone ikke er prioritert for å si det sånn. Det er jo utrolig merkelig produktfasing her i Norge også, når jeg sjekker leverandør så kan vi ikke lenger bestille Lumia 1520, Lumia 925, Lumia 1020... Eneste jeg får opp som er tilgjengelig er Lumia 530, 635 og 930.

Lenke til kommentar

Produktplassering går ofte (men ikke alltid) etter salg og etterspørsel, så er ikke så fryktelig rart at Windows Phone ikke er prioritert for å si det sånn. Det er jo utrolig merkelig produktfasing her i Norge også, når jeg sjekker leverandør så kan vi ikke lenger bestille Lumia 1520, Lumia 925, Lumia 1020... Eneste jeg får opp som er tilgjengelig er Lumia 530, 635 og 930.

 

Nå har også Lumia 830 kommet inn hos Netcom og expert som jeg har sjekket. tror jeg kommer til å skaffe meg en 830 isteden for 930 og 1520 som jeg egentlig var på utkikk etter.

 

 

Hadde Microsoft prøvd å gjøre det litt mer eksklusivt å ha en WP med egne stands eller "områder" i butikkene sånn som Apple så ville de nok mest sannsynlig fått høyere markedsandeler også.

Lenke til kommentar

Nå går ikke Apple aktivt inn for at iPhone skal promoteres eller vises mer frem i butikker her i Norge sammenlignet med de fleste andre, men de blir jo ofte nettopp det fordi dette er den modellen som selger mest. Det er jo ofte temmelig snevert inntjening for butikken på iPhone, men ettersom det er den enkeltmodellen som selger mest så blir den naturligvis frontet da du som butikk tar flere salg med mindre inntjening og flere bindinger kontra færre salg om de så gir noe mer inntjent.

 

Microsoft har også forsøkt å promotere voldsomt, de hadde leid av et eget området rett ved hovedinngangen på Oslo City hvor det sto representanter fra Microsoft å demonstrerte både Windows Phone og Windows 8.1 (Surface) osv.. Uten at det så ut til å gjøre underverker.

 

 

Jeg brukte selv en Samsung Ativ S aktivt i en måned og forsøkt å promotere den for harde livet ute i butikk og interessen var så og si ikke-eksisterende og de fleste har fått seg et forhold til apps som Windows Phone rett og slett ikke kan leve opp til.

 

 

Microsoft kjørte en veldig aktiv reklamekampanje rundt Windows Phone 8 og Lumia 920 også med Scarlet Johansson i spissen så de har så absolutt prøvd. Men nå virker det dessverre som Microsoft selv også har resignert og nærmest gitt opp håpet om at Windows Phone skal ta skikkelig av. Virker som det skal bestå som en nisje i markedet, og ingenting mer og derfor er det såpass fokus å få rullet ut Windows 10 så de kan få avlastet alle store kostnader som er involvert med å videreføre Windows Phone da selv Microsoft ikke trenger å dedikere ressurser på utvikling mot Windows Phone videre.

Lenke til kommentar

Det finnes jo land der Windows ligger foran iPhone. Nå snakker jeg ikke om en stand i 1 uken men at man kjører på med mer markedsføring.

 

"Microsoft har også forsøkt å promotere voldsomt, de hadde leid av et eget området rett ved hovedinngangen på Oslo City hvor det sto representanter fra Microsoft å demonstrerte både Windows Phone og Windows 8.1 (Surface) osv.. Uten at det så ut til å gjøre underverker"

Tviler på at man vil merke så mye til om en stand er utenfor Oslo City, kan godt være de fikk 4 stk over på windows uten at vi kan se tall på det.

 

Windows Phone får jo flere og flere apps, du finner en app til så å si alle de "viktigste" selskapene selv om det er 3dje part. Noen er faktisk bedre enn den offisielle

 

Vist Microsoft hadde startet en skikkelig storoffansiv med reklamer osv, vise litt hvordan du sømløst jobber med en surface 3 og wp sammen osv på reklamer, ordner avtaler med de store selskapene elkøp, expert osv lærer de ansatte om windows phone og surface osv har flere test stasjoner i butikkene som de drifter selv, altså bare gjør litt mer ut av seg, nytter ikke når man går til butikken å det er flere uke for å få bestilt en telefon som har vært ute godt å vell 1 år. står helt anonymt på mobilhylla blanda inn sammen med android tlf. da nytter det ikke veldig..

Endret av Danda
Lenke til kommentar

Dette med promotering i butikk osv; moren min skulle ha sin første smarttelefon for noen måneder siden og spurte meg om råd. Hun sa hun ikke ville legge så mye penger i det, så jeg tenkte litt i baner av en rimelig Lumia siden jeg har lest mye om generelt god brukeropplevelse på plattformen. Jeg tok en tur innom den lokale "telefonbutikken" og diskuterte det litt med selgeren, men han ble helt "nei nei, det må du ikke finne på, WP skjønner ikke jeg engang". Jeg har ingen erfaring med WP selv, så da ble det til at jeg hørte på han.

 

Valget falt etterhvert på en Galaxy S4, der designet/størrelsen nok spilte størst rolle...

 

Jeg har litt troa på WP, det var nesten så jeg kjøpte 930, men jeg blir ikke helt solgt på de flisene. Skulle gjerne hatt det litt mindre...firkanta.

Lenke til kommentar

Anbefalingene til en selger farges naturligvis av vedkommende sine egne brukererfaringer, og dessverre så er det sånn at ytterst få benytter Windows Phone av helt legitime grunner og da blir det helt automatisk at dette sjeldent blir fremhevet av en selger som da har mye større kjennskap til Android og / eller iOS.

 

Det at de gikk til skrittet å fraråde Windows Phone så til de grader er jo litt voldsomt, men samtidig så må man jo også ta utgangspunkt i at din mor med veldig lite erfaring vil være avhengig av hjelp fra mennesker rundt seg og sannsynligheten for at de har noe særlig kjennskap til Windows Phone er jo temmelig minimal.

Lenke til kommentar

 

Det finnes jo land der Windows ligger foran iPhone.

 

Hvor?

 

Geir :)

 

De er nærme iPhone i mange markeder.

Denne listene fra IDC i 2013. Kanskje ikke korrekt nå, men inneholder noen ganske store land.

Argentina

India

Poland

Russia

South Africa

Ukraine

Croatia and other central/eastern European countries (all listed together)

 

Siste Kantar som viser for visse markeder som jeg har sett var fra Oktober og viser at WP er foran i Italia.

Når man ser på de 5 største markeder i Europa hadde iPhone 13,6% mot WP sin 9,2%.

 

Så det går sakte men sikkert fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har satt en eller annen innstilling til amerikansk format. Sjekk under lokalsjonsinnstillinger på telefonen.

 

Ah, utmerket :) Det var under region\regional format jeg hadde valgt 'Norwegian (United States)' (elns) av en eller annen grunn. Endret til Norwegian, Bokmål (Norway) nå, og finner ikke engang igjen det gamle valget.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...