Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men det er jo bra! Går bare fint her.

Har du komponert noen nye låter i det siste?

Nja....har ikke blitt noe særlig med egenkomponert. Mest coverlåter som ligger på Youtube og websida mi. Men mine egne ligger på iTunes og Spotify, da. :)

 

Du må passe deg for hunder som er ute etter bein

Best å holde seg unna, gå alene...

Bort fra siklende hunder på jakt etter bein...

 

Verst om natten. Nå beinene kryr

Som kåte katter - I sitt eventyr

Elsker om natten - dør når det gryr

(Harde fakta - ville elskovsdyr).

 

Ha aldri døra på gløtt, ikke slipp dem inn I ditt hus

Selv om de ber så søtt kan de gi deg lus...

Hundene slikker så bløtt, som kattepus...

 

Gi dem aldri noe mat, ikke engang et bein

Da blir de fete og late, vil ikke vaske seg rene...

For de er bare hunder på jakt etter bein

Lenke til kommentar
Såpass.. ganske kult at de ligger på Spotify da! Tjener du noe penger hvis noen spiller av sangene dine på Spotify? :p

 

Sikkert bare noen øre...hehe. Men nå er det jo sikkert ingen som vet at de ligger der heller. :p Har jo ikke noe reklame fra plateselskaper, og jeg gjør det mest for morroskyld. :) De er jo registrert på TONO og BNC også. Men det er én som har kjøpt på iTunes, da...hehe. Og det fikk jeg vel 6-7 kr for eller noe sånt. :)

 

Vet at Spotify ikke betaler veldig godt, men lurte mer på om han som privatperson kan tjene noe penger i det hele tatt på det. Knut har vel ikke flere millioner avspillinger og et stort plateselskap i ryggen akkurat.

Nemlig. :D Så det er ikke noe å tjene på det. :)

Lenke til kommentar

Har et problem, som jeg håper at noen her inne kan hjelpe meg med.

 

Har en maskin, som er mer enn god nok til å drive Netflix. Utenom det, at jeg bruker det inne byggde skjermkortet. Slik jeg har forstått det, så skal det innebygget skjermkortet klare å vise Netflix uten problemer.

 

Så til mitt problem: Når jeg setter på Netflix, så går det greit. Men når det blir masse action i bildet, så flimrer det. Jeg har testet å sette ned kvaliteten til det laveste. Men fortsatt flimrer det.

 

Hva kan jeg gjøre (uten å kjøpte nytt skjermkort), for å få bedre bilde? Er det en eller annen mulighet, å la FireFox få første priotet på ram'en? For jeg tror det er lav ram som gjør at det flimrer i bildet, når det blir mye action. Mener å huske at maskinen har 2gb ram.

 

Edit: Det er ikke aktuelt å kjøpe noe til den maskinen, da den er gammel og verd toppen 300kr. Det er en maskin jeg har fått. Men det er en 2,5Ghz CPU i den.

Endret av Pms1
Lenke til kommentar

Har et problem, som jeg håper at noen her inne kan hjelpe meg med.

 

Har en maskin, som er mer enn god nok til å drive Netflix. Utenom det, at jeg bruker det inne byggde skjermkortet. Slik jeg har forstått det, så skal det innebygget skjermkortet klare å vise Netflix uten problemer.

 

Så til mitt problem: Når jeg setter på Netflix, så går det greit. Men når det blir masse action i bildet, så flimrer det. Jeg har testet å sette ned kvaliteten til det laveste. Men fortsatt flimrer det.

 

Hva kan jeg gjøre (uten å kjøpte nytt skjermkort), for å få bedre bilde? Er det en eller annen mulighet, å la FireFox få første priotet på ram'en? For jeg tror det er lav ram som gjør at det flimrer i bildet, når det blir mye action. Mener å huske at maskinen har 2gb ram.

 

Edit: Det er ikke aktuelt å kjøpe noe til den maskinen, da den er gammel og verd toppen 300kr. Det er en maskin jeg har fått. Men det er en 2,5Ghz CPU i den.

Windows? I så fall, hvilken versjon?

Lenke til kommentar

 

Har et problem, som jeg håper at noen her inne kan hjelpe meg med.

 

Har en maskin, som er mer enn god nok til å drive Netflix. Utenom det, at jeg bruker det inne byggde skjermkortet. Slik jeg har forstått det, så skal det innebygget skjermkortet klare å vise Netflix uten problemer.

 

Så til mitt problem: Når jeg setter på Netflix, så går det greit. Men når det blir masse action i bildet, så flimrer det. Jeg har testet å sette ned kvaliteten til det laveste. Men fortsatt flimrer det.

 

Hva kan jeg gjøre (uten å kjøpte nytt skjermkort), for å få bedre bilde? Er det en eller annen mulighet, å la FireFox få første priotet på ram'en? For jeg tror det er lav ram som gjør at det flimrer i bildet, når det blir mye action. Mener å huske at maskinen har 2gb ram.

 

Edit: Det er ikke aktuelt å kjøpe noe til den maskinen, da den er gammel og verd toppen 300kr. Det er en maskin jeg har fått. Men det er en 2,5Ghz CPU i den.

Windows? I så fall, hvilken versjon?

 

XP

 

Du kan jo kanskje lete på finn eller noe å få ram til den, altså at du får ramen gratis eller finne noe som funker på søppeldynga eller slike gjenbruksstasjoner.

Men det er ikke noe drivere som kanskje må til da?

 

Du kan jo også se på finn etter folk som gir bort skjermkort også.

 

Frister fint lite, å kjøpe noe til denne maskinen. Da den er rimelig gammel skrap haug, funker delvis som en mellom lagrings maskin. Da Microsoft nekter meg å spille av Netflix via Xbox 360, uten Xbox Live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...