Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ja ville avslag her, men men for 700kr får du vel mer ram om den ikke allerede er makset ut.

 

Har 8GB, trenger nok ikke mer enn det. 1700kr e jo blodpris som MTK sier. Men 16BG-modeller er ikke lagervare og det må nok bestilles gjennom Apple Store på nettet.

Lenke til kommentar

Ok, jeg tenkte de kanskje leverte de med bare 4GB, men har du 8 så er det nok, men skal du kjøpe mer ram til apple maskiner så er det bare å bestille på konplett, ram er ram, det er ikke forskjell, bare det at apple prøver å suge mest mulig penger ut av folk for små ting som ekstra ram.

 

Det koster fortsatt 500-800kr for ram i en vanlig nett butikk som det gjorde i 2012, hehe.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Er også PC frelst hahah, men ja.

Nei synes ting er enkelt og greit i OSet, selv om det tar litt tid å komme inn i det vel og merke. Ellers er det kjapt og smidig, tar sekunder å stenge ned og åpne igjen. Er ikke så mye innstillinger å holde på med som i Windows, men er litt vanskelig med RAR filer og den slags, har ikke helt kommet inn i det selv så holder meg til nettsurfing på Macen :p

I tillegg må det nevnes at installering av programmet ikke er så enkelt, er ingen autorun når man har lastet ned filen, men må åpne ny mappe, dra den til en annen mappe og åpne for installasjon

Endret av Lami
Lenke til kommentar

OS X er greit, trengte en forandring fra Windows, men jeg kjøpte Mac mest pga. av selve PCen. Skikkelig solid. God kvalitet, pent design, lynkjapp, bra hardware, godt tastatur, fantastisk skjerm, batteriet holder ut 9 timer, ganske lett, kan ha den med så og si overalt, kan sette den nesten hvor som helst uten at det blokkerer for luft. Den bråker ikke. (isåfall ekstremt sjelden) Ikke er den full av sånne ekle jalla-klistermerker heller. (Faktisk ikke noen merker :p)

Endret av sj3f
Lenke til kommentar

Er også PC frelst hahah, men ja.

Nei synes ting er enkelt og greit i OSet, selv om det tar litt tid å komme inn i det vel og merke. Ellers er det kjapt og smidig, tar sekunder å stenge ned og åpne igjen. Er ikke så mye innstillinger å holde på med som i Windows, men er litt vanskelig med RAR filer og den slags, har ikke helt kommet inn i det selv så holder meg til nettsurfing på Macen :p

I tillegg må det nevnes at installering av programmet ikke er så enkelt, er ingen autorun når man har lastet ned filen, men må åpne ny mappe, dra den til en annen mappe og åpne for installasjon

Det med sekunder når man stenger og åpner er det ikke alle som har, en jeg kjenner måtte vente 20 min på boot :s Var HDD og ikke SSD, tho... Men fortsatt 20 min!

Lenke til kommentar

Er vel mange som lager en partison, som de legger Windows på. Og gamer. Men mange spill på steam, funker under på Mac. Så det er jo en kraftig maskin som kan gjøre mye mer, enn surf, Video/fote redigering på.

Kommer an på hvilken modell du kjøper det, da...

Kan jo også sies at Windows på Mac ikke er feilfritt :p (Og de fleste bruker bootcamp ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...