Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi som trur kan stole på at det Jesus seier er sant, altså at Moses skreiv mosebøkene. Den som ikkje trur på Jesus har større problem enn å vite kven som skreiv mosebøkene...

Men du vet jo ikke om det er sant bare fordi Jesus sier det, og heller ikke om Jesus virkelig har sagt det selv om det påstås i teksten.

 

Og Moses kan jo ikke ha skrevet alt i mosebøkene, kan han vel?

"Moses var 120 Aar, da han døde; hans Øje var ikke sløvet og hans Livskraft ikke svundet."

5.mosebok 35.7

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Matteus, Johannes og de andre har ikke skrevet noen del av bibelen, og står det noe sted i bibelen at disse har skrevet noe?

 

Hva mer skal vi ta høyde for fra den religionen? Skal vi ta høyde for at mosebøkene er skrevet av moses? Selv om de faktisk er skrevet av en eller flere ukjent forfattere?

 

Og ja, ukjent forfatter = vi er ikke sikker på hvem som har skrevet det.

Evangeliet etter Johannes, Evangeliet etter Matteus.... etc..

 

Nå forstår jeg ikke, hvem har skrevet det du nevner?
Lenke til kommentar

 

 

Matteus, Johannes og de andre har ikke skrevet noen del av bibelen, og står det noe sted i bibelen at disse har skrevet noe?

 

Hva mer skal vi ta høyde for fra den religionen? Skal vi ta høyde for at mosebøkene er skrevet av moses? Selv om de faktisk er skrevet av en eller flere ukjent forfattere?

 

Og ja, ukjent forfatter = vi er ikke sikker på hvem som har skrevet det.

Evangeliet etter Johannes, Evangeliet etter Matteus.... etc..

 

Nå forstår jeg ikke, hvem har skrevet det du nevner?

 

 

 

Ifölge Bibelen så var disse forfattere av bökene...

Lenke til kommentar

Ifölge Bibelen så var disse forfattere av bökene...

Og ifølge "The Hound" så har den gale araberen Abdul Alhazred skrevet Necronomicon.

 

Godtar du da at Abdul Alhazred har skrevet Necronomicon?

 

Hvor er det bibelen påstår at bibelen er skrevet av disse du nevner?

 

Idag vet vi at vi ikke vet hvem som har skrevet de bøkene du nevner. Vi vet ikke hvem som har skrevet dem, likevel kan du uttale deg uten tvil om hvem som har skrevet dem. Jeg vet at du ikke vet hvem som har skrevet de bøkene.

 

For meg blir det som å si, vi vet ikke hvem som drepte Palme, likevel kan jeg uttale meg sikkert om hvem som drepte ham. Hvis jeg sier at du drepte Palme, skal vi da godta det? Hvordan kan man si slike ting med sikkerhet, når alle vet at vi ikke vet det?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Ifölge Bibelen så var disse forfattere av bökene...

Og ifølge "The Hound" så har den gale araberen Abdul Alhazred skrevet Necronomicon.

 

Godtar du da at Abdul Alhazred har skrevet Necronomicon?

 

Hvor er det bibelen påstår at bibelen er skrevet av disse du nevner?

 

Idag vet vi at vi ikke vet hvem som har skrevet de bøkene du nevner. Vi vet ikke hvem som har skrevet dem, likevel kan du uttale deg uten tvil om hvem som har skrevet dem. Jeg vet at du ikke vet hvem som har skrevet de bøkene.

 

For meg blir det som å si, vi vet ikke hvem som drepte Palme, likevel kan jeg uttale meg sikkert om hvem som drepte ham. Hvis jeg sier at du drepte Palme, skal vi da godta det? Hvordan kan man si slike ting med sikkerhet, når alle vet at vi ikke vet det?

Var Palme egentlig Palme eller bare spilte han Palme. Hva med Evangelistene??? Var de seg selv eller ble de spilt av noen andre?

Lenke til kommentar

 

Vi vet ikke hvem som skrev mosebøkene. Du vet ikke. Jeg vet ikke. Hva du tror spiller ingen rolle.

 

Og vi som tror og stoler på Lovecraft godtar at den gale araberen Abdul Alhazred skrev Necronomicon.

 

Tror du Abdul Alhazred skrev Necronomicon?

 

Tru er full visse, så ja - eg veit at Moses skreiv mosebøkene.

 

Necronomicon har eg inga formeining om, men den er ikkje akkurat likestilt med Bibelen. Bibelen er ei spesiell bok, ulik alle andre. Bibelen er absolutt sanning, difor er det viktig å slå fast forfattarskap som Bibelen seier er korrekt.

 

 

Av alle forferdelige ting mellom himmel og jord så fikk jeg Koranen her i innflyttningspresang igår og for å late som jeg er av den open mindet typen så måtte jeg jo som seg hør og bør bla litt i detta... gulp.

 

Det viser seg at den gir ikke så mye mening før man har lest bibelen, det er rett og slett en uforståelig versjon av det man ble imprentet med på barneskolen i det nyere testamentet. Den er blandt annet ikke skrevet kronologisk sikkert bare fordi noen var opptatt av å forvirre vekk det egentlige elendig og uforståelige budskapet. Men det lille jeg har fått med meg er at jeg sitter med en bok som oppfører seg noe ala en trussel, den sitter å småtruer deg mens du harn i fanget?!? hehe veldig rart. Dårlig sell inn point og markedsføring der må jeg si, du får slengt i trynet på hver eneste side, sitater som "Gud skal lære dem alle å drive ap!" Står på side 2, med utropstegn bak, fly forbanna før jeg i det hele tatt har rukket å hilse på altså..

 

Lurer på hva disse hjernevaskede i tråden her mener er så feil i denne og som samtidig er så riktig i sin bok som omhandler det samme og som også er som heklet i hop av løgn og trusler. Det er jo samme faenskapen bare at denne her Koranen må sees på som en oppfølger (den dårlige film nr 2, eller skal vi si 3) som skulle sette alt litt mer på spissen for å trekke til seg oppmerksomhet til en allerede dårlig fortalt story.

 

Ren komikk hele driten, hadde den ikke vært så fint innbundet og at det virker så reflektert å ha synlig i bokhylla, så hadde jeg hivd den på peisen så fort høsten satt inn og før det også. Det er vel strengt tatt det enste riktige man kan gjøre med såpass farlige ting. Kullsvart humor som dessverre misforståes verden over.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi vet ikke hvem som skrev mosebøkene. Du vet ikke. Jeg vet ikke. Hva du tror spiller ingen rolle.

Og vi som tror og stoler på Lovecraft godtar at den gale araberen Abdul Alhazred skrev Necronomicon.

Tror du Abdul Alhazred skrev Necronomicon?

 

Tru er full visse, så ja - eg veit at Moses skreiv mosebøkene.

 

Necronomicon har eg inga formeining om, men den er ikkje akkurat likestilt med Bibelen. Bibelen er ei spesiell bok, ulik alle andre. Bibelen er absolutt sanning, difor er det viktig å slå fast forfattarskap som Bibelen seier er korrekt.

 

Av alle forferdelige ting mellom himmel og jord så fikk jeg Koranen her i innflyttningspresang igår og for å late som jeg er av den open mindet typen så måtte jeg jo som seg hør og bør bla litt i detta... gulp.

 

Det viser seg at den gir ikke så mye mening før man har lest bibelen, det er rett og slett en uforståelig versjon av det man ble imprentet med på barneskolen i det nyere testamentet. Den er blandt annet ikke skrevet kronologisk sikkert bare fordi noen var opptatt av å forvirre vekk det egentlige elendig og uforståelige budskapet. Men det lille jeg har fått med meg er at jeg sitter med en bok som oppfører seg noe ala en trussel, den sitter å småtruer deg mens du harn i fanget?!? hehe veldig rart. Dårlig sell inn point og markedsføring der må jeg si, du får slengt i trynet på hver eneste side, sitater som "Gud skal lære dem alle å drive ap!" Står på side 2, med utropstegn bak, fly forbanna før jeg i det hele tatt har rukket å hilse på altså..

 

Lurer på hva disse hjernevaskede i tråden her mener er så feil i denne og som samtidig er så riktig i sin bok som omhandler det samme og som også er som heklet i hop av løgn og trusler. Det er jo samme faenskapen bare at denne her Koranen må sees på som en oppfølger (den dårlige film nr 2, eller skal vi si 3) som skulle sette alt litt mer på spissen for å trekke til seg oppmerksomhet til en allerede dårlig fortalt story.

 

Ren komikk hele driten, hadde den ikke vært så fint innbundet og at det virker så reflektert å ha synlig i bokhylla, så hadde jeg hivd den på peisen så fort høsten satt inn og før det også. Det er vel strengt tatt det enste riktige man kan gjøre med såpass farlige ting. Kullsvart humor som dessverre misforståes verden over.

Jeg har lest litt i både Bibelen og Koranen. Det som skremmer meg med det lille jeg har lest er at mye av det virker utrolig likt. Jeg forventet liksom at forskjellene skulle være som dag og natt.

 

 

Enig, strengt tatt samme storyen gitt ut i en annen versjon med litt ekstra bell`s and whistles for å trekke oppmerksomhet ved å overgå tidligere galskap og sette en ny enda drøyere standard. "Same shit different wrapping" har vel sjelden kommet bedre til sin rett.

 

Og at man kan velge å tro på bare den ene, dvs ikke bare tro men så blindt med begge bein at det former hele livet ditt for å syntes at den andre der er helt usakelig, blir som Dag Sørås sa:

 

"Jeg vet Batman og Supermann er ren fantasi, men Spiderman derimot har jeg ett nært og godt forhold til..." 

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har lest litt i både Bibelen og Koranen. Det som skremmer meg med det lille jeg har lest er at mye av det virker utrolig likt. Jeg forventet liksom at forskjellene skulle være som dag og natt.

 

Forstår ikkje kva som er så utruleg likt. Mange har dessverre eit overfladisk eller misforstått inntrykk av Bibelen.

 

Sure 9:5 - "Drep dei vantru kvar du enn finn dei, fang dei og omring dei og ligg på lur etter dei på einkvar stad som eignar seg for bakhald”

 

Joh 3:16 - "For så elska Gud verda at han gav Son sin, den einborne, så kvar den som trur på han, ikkje skal gå fortapt, men ha evig liv."

 

Bibelen er ei bok som skildrar Guds kjærleik. Koranen skildrar Allah sitt hat.

Bibelen oppfordrar til heilaggjering og nestekjærleik. Koranen oppfordrar til mord og terrorisme.

Bibelen fortel kva Gud har gjort for oss (alt). Koranen fortel om alt vi må gjere for å gå til paradis (5 søyler etc).

Bibelen gir full frelsesvisse. Koranen gir ingen garanti for paradis med mindre du vert martyr.

Bibelen er Guds Ord innblest av Den Heilage Ande. Koranen er Djevelen sitt ord basert på møter med ein demonengel.

osv...

 

Sjølvsagt ønskjer Satan at hans Koran skal likne på Bibelen, hans mål er jo å etterlikne Gud, det vil seie å sjølv bli gud.

På same måte som Gud utvalde jødane som sitt jordiske paktsfolk, utvalde Satan arabarane (etterkomarar etter Ismael).

Skilnaden er at Gud er berre sanning, medan Satan er far til løgna og den store illusjonisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...