Gå til innhold

Slik blir HBO i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo litt begrensing i hvilken båndbredde de kan sende om mange skal får nytte av dette. Husk at HD-sendingene til NRK bruker ca 18 - 20 Mbit/s båndbredde (TV-sendingene). På nett må man nok legge seg på rundt 3 - 4 Mbit/s pr dato, selv om det sikkert er mulighet med noe dynamisk båndbredde.

Lenke til kommentar

Samme innhold? Bare timer etter de blir tilgjengelig i statene? ENDELIG, en tjeneste som leverer! Om det så blir "så mye som" 70kr/mnd kunne jeg likevel betalt det dobbelte, lett. Fantastisk! Det eneste jeg kommer til å savne, som jeg nå savner av Netflix, er en egen applikasjon så man slipper å bruke nettleseren.

Lenke til kommentar

I motsetning til de fleste andre håper jeg på at det finnes noe i lav kvalitet,ikke bare er 720p og oppover. Ellers går det direkte til ulovlige kilder for meg, gidder ikke vente i evigheter på å få sett noe. Når neste sesong GoT kommer vil jeg helst kunne komme hjem og se neste episode, ikke måtte vente ørten timer på at den skal laste...

Lenke til kommentar
Nordiske kunder vil kunne få tilgang til seriene på to ulike måter. Enten kan du gå til HBOs nordiske nettside, hbonordic.com, hvor du kan betale en fast sum hver måned, og strømme seriene gjennom nettleseren din.
Denne kan kjøpes i tillegg til streaming-tjenesten, men begge kan også kjøpes separat.
Du sier det er to måter, men jeg ser bare èn. Men så står det også at det er èn skribent av artikkelen, men for meg ser det ut til at det er to. :)
Lenke til kommentar

I motsetning til de fleste andre håper jeg på at det finnes noe i lav kvalitet,ikke bare er 720p og oppover. Ellers går det direkte til ulovlige kilder for meg, gidder ikke vente i evigheter på å få sett noe. Når neste sesong GoT kommer vil jeg helst kunne komme hjem og se neste episode, ikke måtte vente ørten timer på at den skal laste...

 

Satser på det skal gå greit. NRK-nettTV og film-leie tjenesten "Voddler" er to gode eksempler på hvordan det kan gjøres. Begge disse kunne jeg streame i TV-kvalitet på en, tidvis ustabil, 3-4 Mb/s linje :)

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Dagens VOD-HD er ikke alltid i klasse med SD på TV-en en gang... Det sier litt, fordi det er ikke akkurat nytt, men det er utstyret vi sitter på. Nærmest alle PC-er er i stand til å spille av 1080p med høy kvalitet, enten det er dekodet av CPU eller GPU (GPU er å foretrekke på svakere maskiner).

 

 

 

derfor burde de først som sist tilby streaming av lavkvalitets materiale og la oss laste ned 1080p...

Bare muligheten for et lite harddisklager hadde vært et stort steg. Altså muligheten til å laste ned et midlertidig lager slik at du kan se seriene uten nettilgang eller når du vil ha Blu-Ray-kvalitet. Selvsagt bør et også være mulig å bruke favorittavspilleren sin, så en plugin-API hadde vært noe.

 

 

 

Edit: Seriene på HBO "suger" ikke.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Seriene på HBO suger.

wow, det er ditt første innlegg etter 9år. Du må virkelig hate HBO for å ta deg tid til å skrive disse fire ordene.

Ja, det tok så lang tid å starte opp datamaskinen hans og å komme seg inn på Diskusjon.no

 

Intel Pentium 4- 1.6GHz

256MB RAM

40GB hd

Nvidia Geforce2 MX 200. 64MB

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Seriene på HBO suger.

wow, det er ditt første innlegg etter 9år. Du må virkelig hate HBO for å ta deg tid til å skrive disse fire ordene.

Ja, det tok så lang tid å starte opp datamaskinen hans og å komme seg inn på Diskusjon.no

 

Intel Pentium 4- 1.6GHz

256MB RAM

40GB hd

Nvidia Geforce2 MX 200. 64MB

 

Oops. Jeg klarte å logge på den gamle kontoen min istedenfor denne. Jeg har faktisk oppgradert PC-en min flere ganger siden 2003 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...