Gå til innhold

– Dawnguard kommer kanskje ikke til PS3 (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Så glad jeg aldri investerte i en av de nye gamle Konsoller, det blir nok heller verken ps4 eller xbox720 på meg^^

Så det du egentlig sier er at du ikke spiller på konsoll? Den er grei.

 

Ja det blir nok det, men poenget er både artikkelen og diskusjonene under bekrefte min valge mitt til å ikke kjøpe konsoller (Jeg har ganske ofte vurdert en ps3) Eneste jeg hadde kanskje vudert er en åpen konsoll (noe som Ouya) men også bare for å leke meg litt, ingenting kan erstatte pc-en som "hoved" spillplattform for meg.

 

Men jeg synes nå likevel det er ganske kjpt at Dawnguard ikke komme til ps3, når de første lansere spill på en plattform, burde også DLCen være tilgjengelig for denne plattformen.

 

Jeg hadde tenkt å plukke opp igjen Skyrim på PS3, men foreløpig er det så mange spill i biblioteket, både på pc og konsoll.

 

At jeg kjøpte PS3 har jeg aldri angret på. Jeg har også lånt Xbox 360 og Nintendo Wii, men begge bråkte for mye til at jeg orket å ha de på i stua. For de fleste spill spiller det ikke så stor rolle om det er på pc eller konsoll, og kanskje vil da en kraftig pc være å foretrekke.

 

Jeg foretrekker en del spill på tv'en med håndkontroller. Dette kan jeg fint (stort sett) få til med pc også, men maskinen min er noen år så det er liten vits ad PS3 fungerer bedre. Eksempel på spill jeg foretrekker på pc er strategispill, fps og rollespill som krever mer enn få knapper. På konsoll er det f.eks bilspill, action-adventure (Assassins Creed og lignende), plattformspill og slåssespill (som jeg ekstremt sjelden spiller).

 

Største forskjellen mellom pc og konsoll er for meg er at jeg på pc typisk sitter på en stol/sofa lett foroverlent. På konsoll ligger jeg gjerne mer henslengt i sofaen og spiller på en tv som er flere ganger større en på pc (laptop). Pris er selvfølgelig også en faktor, min neste pc ser ut til å havne på rundt 14k. Man får noen konsoller og spill for samme pris.

 

Jeg har testet Skyrim på pc, og må si jeg foretrekker det på konsoll. På pc er følelsen av at det er laget for konsoll veldig tydelig. Men det ser unektelig mye flottere ut på en god pc.

 

Litt off-topic, men litt on-topic også... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja det jeg synes mangle på konsoll, er fleskiblitet og en er veldig avhengig av f.eks. sony og spillutviklere. Dessuten er det svært begrenset utvalg i forhold til pc vis du se på annet en AAA titler. Har pcen koblet til tv og ps3 controller, like f.eks. å slenge meg på senga å leke meg litt på GTA4, så skal vel den nye protoype 2 være en dårlig port og bare spillbart med stikke.

 

Til slutt er det rett og slett ikke vits for meg å kjøpe en konsoll. Eneste jeg fortsatt ikke fikk spilt som jeg har lyst på er heavy rain.

Lenke til kommentar

De lager aldri ferdig produkt til PS3 Fallout New Vegas var ØDELAGT til Ps3 jeg klarte aldri spillet etter 300 timer på grunn at jeg måtte starte på ny 3 ganger ! patch fikset ingen ting.

 

Nå var det aldri Bethesda som laget Fallout 3 New Vegas, men Obsidian. Bethesda var her kun utgiver.

 

Når det kommer til poenget ditt med at Bethesda har gitt Microsoft eksklusiv avtale på de første DLC pakkene stemmer dette, og dette var informasjon som var velkjent før launch. Hearthfire som er neste DLC skal være den siste DLC'en med en slik avtale.

Lenke til kommentar

De lager aldri ferdig produkt til PS3 Fallout New Vegas var ØDELAGT til Ps3 jeg klarte aldri spillet etter 300 timer på grunn at jeg måtte starte på ny 3 ganger ! patch fikset ingen ting.

 

Nå var det aldri Bethesda som laget Fallout 3 New Vegas, men Obsidian. Bethesda var her kun utgiver.

 

Forsåvidt, men Bethesda er jo fortsatt ansvarlige for produktet. Jeg regner med at de var invitert i prosessen og de bør vel strengt tatt ta å sjekke produktet sitt før de gir det ut.

Lenke til kommentar

De lager aldri ferdig produkt til PS3 Fallout New Vegas var ØDELAGT til Ps3 jeg klarte aldri spillet etter 300 timer på grunn at jeg måtte starte på ny 3 ganger ! patch fikset ingen ting.

 

Nå var det aldri Bethesda som laget Fallout 3 New Vegas, men Obsidian. Bethesda var her kun utgiver.

 

Forsåvidt, men Bethesda er jo fortsatt ansvarlige for produktet. Jeg regner med at de var invitert i prosessen og de bør vel strengt tatt ta å sjekke produktet sitt før de gir det ut.

 

Obsidian hadde kjøpt rettighetene til å bruke Fallout navnet og motoren fra Fallout 3, så da står de fritt til å gjøre det de vil og Bethesda som utgiver kan ikke gå inn og si at nå må dere gjøre sånn og sånn. Sier ikke at Bethesda ikke har ett ansvar, men de har heller ingen mulighet for å gå inn og forandre kilekode eller lage en patch til ett spill de ikke eier selv. Så her er nok skylden rimelig godt delt mellom Bethesda og Obsidian.

 

Nå er det vel kjent at Bethesda og PS3 har ikke en god historie sammen ikke bare i skyrim ,men de fleste spill fra både laget med motorer fra bethesda har slitt på PS3. Oblivion, fallout3, Skyrim lider alle av problemer som bethesda ikke ser ut til å klare å fikse lett. Hvorfor kan man sikkert diskutere i det uendelige, men det finnes andre utviklere som og sier at PS3 er ikke like lett som Xbox å lage spill til, mens andre igjen synes PS3 er bedre enn Xbox. Tipper det har noe med hardware å gjøre. Bethesda har antagelig optimalisert sin spillmotor til Xbox360/PC strukturen, PS3 bruker en litt forskjellig struktur hvis jeg ikke husker feil noe som kan forklare problemene Bethesda har. Dette er ett problem som ikke burde være umulig å fikse, men det kan kreve at Bethesda omskriver store deler av spillmotoren slik at de enten har 2 forskjellige motorer de må utvikle for eller har en motor som fungerer på PS3 og som fungere langt fra optimalt på PC og Xbox.

Lenke til kommentar

Obsidian hadde kjøpt rettighetene til å bruke Fallout navnet og motoren fra Fallout 3, så da står de fritt til å gjøre det de vil og Bethesda som utgiver kan ikke gå inn og si at nå må dere gjøre sånn og sånn. Sier ikke at Bethesda ikke har ett ansvar, men de har heller ingen mulighet for å gå inn og forandre kilekode eller lage en patch til ett spill de ikke eier selv. Så her er nok skylden rimelig godt delt mellom Bethesda og Obsidian.

 

Nå er det vel kjent at Bethesda og PS3 har ikke en god historie sammen ikke bare i skyrim ,men de fleste spill fra både laget med motorer fra bethesda har slitt på PS3. Oblivion, fallout3, Skyrim lider alle av problemer som bethesda ikke ser ut til å klare å fikse lett. Hvorfor kan man sikkert diskutere i det uendelige, men det finnes andre utviklere som og sier at PS3 er ikke like lett som Xbox å lage spill til, mens andre igjen synes PS3 er bedre enn Xbox. Tipper det har noe med hardware å gjøre. Bethesda har antagelig optimalisert sin spillmotor til Xbox360/PC strukturen, PS3 bruker en litt forskjellig struktur hvis jeg ikke husker feil noe som kan forklare problemene Bethesda har. Dette er ett problem som ikke burde være umulig å fikse, men det kan kreve at Bethesda omskriver store deler av spillmotoren slik at de enten har 2 forskjellige motorer de må utvikle for eller har en motor som fungerer på PS3 og som fungere langt fra optimalt på PC og Xbox.

Jeg sier ikke at Obsidian gjorde en god jobb, men det er fortsatt Bethesda som er utgivere. Det er ikke så langstrekt å tro at de får "overse" prosessen når de skal gi det ut. Da har man jo gjerne et ord med i laget og de kan jo kreve at problemet, med PS3, må bli fikset før de gir det ut.

 

Hvis jeg ikke husker feil så er det vel måten PS3 håndterer minnet i forhold til Xbox so er problemet?

 

De kommer aldri til å få fikset det. Det er jo blitt gganske tydelig at problemet oppstår fordi de porter spillet til PS3.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...