Gå til innhold

Guild Wars 2 går så det susar (PC)


Anbefalte innlegg

Man starter med ekstremt få bank-slots, så man må bruke irl penger for å øke kapasiteten samt den siste bag-slot'n.Med så utrolig mange items som dropper hele tiden, blir du tvingt til å bruke ekstra penger for noe så simpelt som flere inventory-slots.Ikke at det er snakk om mange kroner her, men etter man allerede har betalt 400,- for GW2, er dette rimelig patetisk.

 

Uff. Har du spilt spillet?

 

Alt av gear du ikke vil ha, salater du og så sender du til deposit. Veldig mange som ikke vet dette og surrer rundt med crafting stuff i baggen når det bare kan sendes til deposit. Som heller ikke tar plass i banken. Har aldri hatt et problem med bag space.hvis du vet hvordan det funker da

Tusen, tusen, TUSEN takk! Nå slipper jeg å sortere som en gal hver gang jeg er i byen! Lurte litt på hva det "rutenettet" var, nå skjønner jeg :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Gameplay improved by 1! 10/10 nå :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

City of Heroes, som kom ut i 2005(?) eller noe, hadde først et enkelt "sidekick" system, hvor karakterer med mer enn 4 levels under deg, måtte være sidekicked for å få xp/være nyttig.

Senere ble det utvidet, hvor høyere level folk kunne bli "omvendt sidekicked" nedover i level. Sidekicks fikk ikke ekstra krefter, men slåss på samme nivå som mentor, mens de som gikk ned i level, mistet ferdigheter de fikk, i nivåene de mista. I spillet kan man også forbedre ferdigheter med å gi de spesifikke enhancements, slik som skade, treffsikkerhet, energi brukt etc etc.

 

Det her var et forsøk på å svare på et annet innlegg, men sitatgreiene nektet å fungere o.0

Lenke til kommentar

Man starter med ekstremt få bank-slots, så man må bruke irl penger for å øke kapasiteten samt den siste bag-slot'n.Med så utrolig mange items som dropper hele tiden, blir du tvingt til å bruke ekstra penger for noe så simpelt som flere inventory-slots.Ikke at det er snakk om mange kroner her, men etter man allerede har betalt 400,- for GW2, er dette rimelig patetisk.

 

det er ikke sant at du MÅ bruke ekte penger. Man kan like godt gjøre om in-game penger til gems.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

lurer hvordan det går med 'wow' nå jeg... husker god krigen i 2005, hvor man kunne lese overskrifter som 'wow e mykje bettre enn gw' osv.... i dag seks år etter lansering har vi gw2 som er knall, og wow er bare en skygge av hva det var en gang i tiden... gw beviser nå nok en gang for alle at gw var et bedre spill enn wow.

 

Huff..WoW går det helt fint med skal jeg si deg. GW1 sugde tær..skal prøve dette men tror det blir samme gamle uansett. Peace.

Lenke til kommentar

lurer hvordan det går med 'wow' nå jeg... husker god krigen i 2005, hvor man kunne lese overskrifter som 'wow e mykje bettre enn gw' osv.... i dag seks år etter lansering har vi gw2 som er knall, og wow er bare en skygge av hva det var en gang i tiden... gw beviser nå nok en gang for alle at gw var et bedre spill enn wow.

 

 

Here we go again.. Hvor ofte hører vi ikke at nye MMO-spill skal ta over for World of Warcraft?

Det kommer ikke til å skje, det eneste som kommer til å være døden for World of Warcraft er Blizzard, dagen de selv lanserer noe nytt MMO og velger å drepe spillet så vil det død ut.

 

World of Warcraft har alt for mange trofaste og lojale spillere til at noe annet spill vil være i nærheten av den samme suksessen og selv om det kommer nye MMO-spill som kanskje har 500'000 til 3'000'000 spillere de første ukene hvor en god del av dem er World of Warcraft spillere så slår det jo aldri feil at etter 1-3 måneder så er halvparten av disse normalt borte og de fleste som spilte World of Warcraft er tilbake til Mists of Pandaria.

 

 

Og det er egentlig ingen ting å si på det heller, spillere som har investert mye tid og penger i World of Warcraft vil ofte finne veien tilbake, de føler seg mer kjent og hjemme i det spillet så etter at den spennende følelsen med et helt nytt spill har lagt seg så vender de stort sett tilbake til det gode, gamle og trygge spillet. En massiv fordel som Blizzard har med World of Warcraft er hvor godt etablert der, det er et veldig godt gjennomført spill tvers igjennom. Det er ikke cutting edge på noen som helst måte i 2012, men det er en god gjennomført pakke hvor alt fra PvP, til PvE og alt stort sett har svært få hull, noen kan si at spillet har blitt kjedelig med årene og at de har spilt seg lei og det er jo greit nok men det er veldig få som kan si at det er ting i World of Warcraft som rett og slett fungerer dårlig og det er gjerne en frustrasjon for mange når de spiller nye MMO-spill over tid for de stadig vil finne aspekter som ikke er spesielt godt polert og gjennomført også tenker de tilbake til World of Warcraft hvor stort sett samtlige aspekter er godt gjennomført selv om de kanskje ikke nødvendigvis er cutting edge og vips var de tilbake til World of Warcraft igjen.

 

 

Synes dette er milevis over alle mmo på markedet, og overgår tilogmed endel singleplayer rpgs. Endelig et mmo som er lagd for folk som er glad i å utforske.

 

 

Og dette baserer du på et par dager med spilling? Dette er så a-typisk når det kommer nye MMO-spill på markedet, det er endel spillere som rett og slett mener at spillet er det desidert beste på markedet basert på et par dager med spilling og vips etter 1mnd med spilling så møtte man et par vegger på veien og spillet viste seg å ikke være så fantastisk likevel. Du kan ALDRI bedømme et MMO-spill på førsteinntrykket, selv syntes jeg level 1-20 i Age of Conan var knallbra og jeg storkoste meg de to første ukene og etter det var det jo bråstopp... Det samme var det med Warhammer Online og Lord of the Rings Online også forøvrig.

Lenke til kommentar

I følge denne kilden har det vært (som nevnt tidligere i denne tråden) 400 000 samtidige brukere innlogget på samme tidspunkt. Det har vært solgt over 1 million pre-purchase, og det er ikke inkludert pre-order salgene.

 

...the game has already hosted 400,000 users online concurrently. At the same time. Yes.

 

ArenaNet and NCsoft have also announced that over one million copies of the game were pre-sold, not counting the one-day pre-orders.

Lenke til kommentar

[Og dette baserer du på et par dager med spilling? Dette er så a-typisk når det kommer nye MMO-spill på markedet, det er endel spillere som rett og slett mener at spillet er det desidert beste på markedet basert på et par dager med spilling og vips etter 1mnd med spilling så møtte man et par vegger på veien og spillet viste seg å ikke være så fantastisk likevel. Du kan ALDRI bedømme et MMO-spill på førsteinntrykket, selv syntes jeg level 1-20 i Age of Conan var knallbra og jeg storkoste meg de to første ukene og etter det var det jo bråstopp... Det samme var det med Warhammer Online og Lord of the Rings Online også forøvrig.

 

Forskjellen mellom oss to er vel da at jeg faktisk skjønte veien det ville gå i alle spillene du nevner omtrent allerede i beta evt få dagers spilling. De hadde alle sine positive sider, men tegnene var der fra starten av. Er sikkert over 10-15 år siden jeg lot meg veldig begeistre av denne typen spill, så når alt er full klaff er det for meg personlig langt bedre enn alt annet selv etter fire dager. At ikke alle andre synes det samme bryr jeg meg relativt lite om. Jeg har aldri sidestilt popularitet med kvalitet så ikke prøv å lese postene som at spillet skal gruse wow i antall spillere.

 

Dersom jeg likevel skal utdype litt, så er det måten jeg spiller på som er en klar indikasjon på suksess. Etter wow har alle themepark mmo vært spilt etter en questlog og minimap der målet er å følge progresjonen til maks level slik at spillet kan begynne. Ærlig unntak var faktisk warhammer med sine public quests, og "achievements" for å finne bortgjemte steder, men spillets motor var jo så håpløs at det ikke hjalp. Hittil har jeg spilt gw 2 akkurat som jeg selv føler for, loot/lvls er bare vært en bonus jeg knapt følger med på en gang.

 

Spillet har polish og sans for detaljer som når i mine øyne overgår wow, det har et pvp system på høyde med daoc, og har den riktige flyten i kamp, noe ingen andre spill har klart å kopiere wow enda. At de systematisk har fjernet en haug med dårlige designvalg fra konkurrentene er en bonus. Det som overhodet ikke fungerer i spillet nå er faktisk endel hårreisene bugs i det sosiale aspektet, men siden det faktisk er bugs og ikke design så er jeg trygg på at det raskt vil fikses.

 

Jeg betaler ikke månedlige avdrag, så om jeg av en eller annen grunn skulle gå lei i fremtiden har jeg ingen problem med å legge spillet bort en stund.

Endret av Wrathmont
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trenger litt overbevisning her... er det et typisk mmo? Bare uten betaling? Isåfall må jeg si meg lei den bølgen. Har ikke så mange venner som spiller i mitt tempo og ser heller ikke vitsen i å trykke i timesvis kun for å få bedre stats på karakteren min. Så hvis noen har noen eksempler på hvordan Guildwars 2 skller seg fra de andre mmoene. Har stortsett spilt Wow Aoc Swtor.
Veldig likt WoW, selv om fanboys sikkert vil prøve å overbevise deg om noe annet. PvP minner mer om Dark Age Of Camelot, så om du liker PvP så kan spillet anbefales. PvE er det samme gamle greiene, men hvor man deler bank X-questene med alle andre spillere i området, så man i alle fall slipper å slåss om mobs. Dessverre fører dette til enorm zerging, og taktikk er en saga blott, men det er heller ikke noe grunn til å bruke taktikk fordi spillet er ganske lett. (I alle fall de første 30 levlene)Spillet har i tillegg levelscaling av karakteren din nedover, så du kan spille med vennene dine om de er lavere level enn deg. Dette er vel det eneste revolusjonerende med spillet. (Ikke store revolusjonen med andre ord) Dumt de ikke har levelscaling oppover også, for spillet er en god grind i PvE, så kunne vært kjekt å få lov til å utforske som man vil.

 

Spiller vi samme spill? Guild Wars 2 er ikke typisk mmo vil jeg si. For å overbevise Frgr så sammenligner du med spill han ikke har spilt.. Ikkje braa!

Guild Wars 2 er et RPG-spill pluss MMO. GW2 fikser så mange problemer med forrige generasjon MMORPG jeg hadde at jeg rett og slett digger dem fordi de klarer det. Gang på gang har andre laget et MMO de siste årene og bare forandret noen småting men tatt vare på den ukulturen som jeg synes det er i forrige generasjon MMO. Det er det at det er ikke lagt opp til samarbeid generelt sett. Det er alltid førstemann til mølla og de som spiller mest blir alltid de sterkeste utstyrmessig i blant annet PVP. Det er veldig irriterende når man ikke har så mye fritid lenger til å bruke i spillet. Hver gang man logger på så blir man minnet på hvor lite man har spilt fordi alle andre er milevis foran deg utstyrmessig og du har ikke en sjanse til å hevde selv om man er en flink spiller.

 

Det er dynamiske hendelser som skjer på hvert kart som påvirkes av andre hendelser igjen. For eksempel kan festninger med NPC-er bli angripet og tatt over av fienden mens du er der og utforsker. Da får du oppdrag om å forsvare festningen. Klarer du ikke det, vil du få oppdrag om å ta tilbake festningen fra fienden. Det her er små hendelser og det fins enda større hendelser.

Det er personlig histore til karakteren din som er din egen og dine valg gjennom historien gjenspeiles i ditt "hjemmeområde".

PVP finnes i flere forskjellige format og jeg har ikke vært stor fan av PVP før men nå skal jeg prøve det mye mer.

 

Det er for mye bra med spillet til å skrive her men vil anbefale noen guider til nye spillere for å lære seg litt grunnprinsipper ved spillet:

http://www.guildwarsinsider.com/guildwars2-beginners-guide-tutorial/

http://www.guildwarsinsider.com/beginners-guide-character-creation/

http://www.guildwarsinsider.com/beginners-guide-your-characters-beginning/

http://www.guildwarsinsider.com/beginners-guide-game-mechanics/

http://www.guildwarsinsider.com/guild-wars-2-beginner-guide-economics-group-events/

 

Jeg er bare på level 15 på min karakter ennå og jeg har ikke grindet noe. Jeg har bare hatt det morro hver gang jeg har logget inn med nye hendelser som jeg aldri har sett før. Prøv Guild Wars 2 hvis du er lei den gamle mmo-bølgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

lurer hvordan det går med 'wow' nå jeg... husker god krigen i 2005, hvor man kunne lese overskrifter som 'wow e mykje bettre enn gw' osv.... i dag seks år etter lansering har vi gw2 som er knall, og wow er bare en skygge av hva det var en gang i tiden... gw beviser nå nok en gang for alle at gw var et bedre spill enn wow.

 

 

Here we go again.. Hvor ofte hører vi ikke at nye MMO-spill skal ta over for World of Warcraft?

Det kommer ikke til å skje, det eneste som kommer til å være døden for World of Warcraft er Blizzard, dagen de selv lanserer noe nytt MMO og velger å drepe spillet så vil det død ut.

 

World of Warcraft har alt for mange trofaste og lojale spillere til at noe annet spill vil være i nærheten av den samme suksessen og selv om det kommer nye MMO-spill som kanskje har 500'000 til 3'000'000 spillere de første ukene hvor en god del av dem er World of Warcraft spillere så slår det jo aldri feil at etter 1-3 måneder så er halvparten av disse normalt borte og de fleste som spilte World of Warcraft er tilbake til Mists of Pandaria.

 

 

Og det er egentlig ingen ting å si på det heller, spillere som har investert mye tid og penger i World of Warcraft vil ofte finne veien tilbake, de føler seg mer kjent og hjemme i det spillet så etter at den spennende følelsen med et helt nytt spill har lagt seg så vender de stort sett tilbake til det gode, gamle og trygge spillet. En massiv fordel som Blizzard har med World of Warcraft er hvor godt etablert der, det er et veldig godt gjennomført spill tvers igjennom. Det er ikke cutting edge på noen som helst måte i 2012, men det er en god gjennomført pakke hvor alt fra PvP, til PvE og alt stort sett har svært få hull, noen kan si at spillet har blitt kjedelig med årene og at de har spilt seg lei og det er jo greit nok men det er veldig få som kan si at det er ting i World of Warcraft som rett og slett fungerer dårlig og det er gjerne en frustrasjon for mange når de spiller nye MMO-spill over tid for de stadig vil finne aspekter som ikke er spesielt godt polert og gjennomført også tenker de tilbake til World of Warcraft hvor stort sett samtlige aspekter er godt gjennomført selv om de kanskje ikke nødvendigvis er cutting edge og vips var de tilbake til World of Warcraft igjen.

 

gw1 ble released på om trent samme tid som wow i 2005.. du var vel kansje bare en liten gutt på den tiden, og ikke fikk med deg hva som hendt på fora rundt om kring. det var ikke snakk om at et mmo skulle ta over for wow.. det var heller snakk om hvorfor betale for wow når man man kan spille et mmo som gw1 uten månedlig utgifter osv... etter all kriginga om hva som var best i 2005 så vil jeg tørre på stå at gw kom seirende ut av det. nå begynner disse folka som ble hjerne vaska av wow i 2005 å få opp øya for gw, men det er vel hard å inn rømme et nederlag, så det blir vel spilling av gw2 i smug og nytt hemmelig char navn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var ikke store pjokken når World of Warcraft kom til Europa i februar 2005 nei, men Guild Wars kom et par måneder senere (april) og hvis du mener at Guild Wars kom seirende ut av kampen mot World of Warcraft som endte opp med over 11 millioner aktive spillere som betaler 100-120kr per måned kontra Guild Wars som i 2008 hadde rundt 6 millioner registrerte kontoer (registrerte, ikke aktive) og det var altså et spill hvor du ikke måtte betale per måned.

 

Så hva du bedømmer suksess utifra vet ikke jeg, men kan dessverre ikke si meg helt enig. Og vær grei å ikke kom med vrøvl som hjernevasking og den slags visvas da det bare er svada fra ende til annen, folk spiller stort sett de spillene de selv ønsker å spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig noen som bryr seg om spillerne sine.

 

Anet har alltid hatt et ekstremt tett og godt forhold til spillerne sine. I GW så hadde de faste møter i spillet i international district hvor man kunne komme med tilbakemeldinger og diskutere med PR ansatte i Anet.

 

Anet, ingen over, ingen ved siden.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Endelig noen som bryr seg om spillerne sine.

 

litt tidlig seier no jeg

 

supporten er veldig dårlig og er ein del som ikkje har fått spille ein gang

 

for ikkje snakke om dei som aldri fekk loge inn og så blitt bannet ut fra early accses uten og fått lagd ein karakter er eit mysterium

 

venter spent på kva dei gjør fremover

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...