Gå til innhold

Salg på QXL, kjøperen påstår at varen er defekt.


Anbefalte innlegg

Har solgt en Sony Minidisc på qxl. Spilleren fungerte fint da jeg sendte den fra meg. Nå påstår kjøperen at spilleren ikke fungerer. Fikk en mail fra han som så slik ut:

 

 

ka e vitsn me å send mæ en minidisc som ikke virke du kjæmte å hør fra mæ bare så du vet det?

 

Det siste jeg gjorde før jeg sendte den avgårde var å sjekke om den virket.

 

Men kan kjøperen bare sånn helt uten videre trekke den konklusjonen at jeg er en drittsekk som selger defekte varer. Blir smånervøs og en anelse forbannet når jeg leste dette, for jeg vet at minidiscen virket, og jeg vet at jeg ikke er en svindler.

 

Lurer litt på hva dere råder meg til å gjøre videre?

 

Regner jo med at han gjør som han sier og at jeg "kommer til å høre fra han igjen"

 

Og ikke argumenterer han i det hele tatt for eventuelt hva som er galt, hvorfor den ikke virker osv osv.

 

Hjelp er særdeles ønskelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da en utrolig barnslig mail han sendte deg. Ingen forklaring på nøyaktig hva som var galt? Må bare si det.. den lille setningen der lukter fjortiss fra nord-norge lang vei :smile:

 

Men seriøst.. Spør han hva som er galt, hva han har gjort med den siden han mottok den og prøv å finne ut hva som er galt sammen. Den kan jo ha blitt skadet i posten. I så fall er det posten som er ansvarlig (?)

 

Vil tro transporten er det som har ødelagt den, men utifra den lille setningen du quotet får jeg inntrykk av at dette kan være en type som har ødelagt den selv og prøver å legge skylden på deg.

Lenke til kommentar
skriv mail tilbake og be han skrive på norsk..  

fordrar ikkje teite nordelenninger som skriver dialekt på nettet.  

dessuten var vel den mailen ett desperat rop om og ikkje bli tatt alvorlig.

 

Retningslinjene:

Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Hatposter og uthenging av moderatorer fører til utestengelse.

 

Du mene nu vel førr svarten ikkje at vi nordlændinga - Norges urbefolkning (det e dæfførr vi vet ka klokka e bestaindi) - e teit? E du KLAR over at det sett en moderator her som e innfødd nordlænding? Vil du bli utestengt førr godt, din hysepelk? Ja, æ bare spør!

Å så våge du å skrive "ikkje" samtidi som du kritisere oss urinnvåneran førr dialæktbruk? Du skulle vært piska på baillan med en flisat vaier å en frossen øuår, dett smoilthau!

 

Og det var dagens humorkvote. :lol:

Lenke til kommentar
Det beste er vel å forklare han at du sjekket minidiscen før du sendte den. Og hvis den er defekt så er det Posten som må "kjæm te å høre fra fjortiss-hæstkuken!"

 

Sendte noe som det der tilbake til han ja i går. Bortsett fra at jeg unnlot å si noe om det udugelige språkbruket. Her er hva jeg fikk i svar (i det minste litt informativt denne gangen da):

 

Når jeg skru på slår den seg bare av? æ vet ka som e brobleme æ?

 

Blir nesten fortvilet jeg. Hvordan skal jeg i det hele tatt tolke den mailen der? Vet han om et "broblem", eller vet han ikke hva "broblemet" er?

 

Høres jo nesten ut som om minidisken har fått seg et dunk eller tre i posten og at det er det som gjør det, men jeg sitter allikevel med følelsen av at vedkommende ikke har lest manualen som jeg sendte med og at det er en bagatellmessig feil som har fått fyren til å konkludere som han gjør.

Lenke til kommentar

:lol::lol:

 

men uansett så tar en ikke en mail skrevet på "ekstrem dialekt" alvorlig. en ønsker ikkje og bli tatt seriøst vist en skriver en mail med mangen ord som i følge norske ordbøker ikkje finst.

 

Mitt råd er uansett og sende han en pakke batterier..

 

Men du burde jo kansje hatt ett vitne til og bevitne at minidiscen virka når du sendte den da, sånn i etterpåklokskapens tegn .. :-?

Lenke til kommentar
st[an"]
Det beste er vel å forklare han at du sjekket minidiscen før du sendte den. Og hvis den er defekt så er det Posten som må "kjæm te å høre fra fjortiss-hæstkuken!"

 

Sendte noe som det der tilbake til han ja i går. Bortsett fra at jeg unnlot å si noe om det udugelige språkbruket. Her er hva jeg fikk i svar (i det minste litt informativt denne gangen da):

 

Når jeg skru på slår den seg bare av? æ vet ka som e brobleme æ?

Det pleier å skje når det ikke mer strøm igjen på batteriene :wink:

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at strøm er feilen.

 

ja men når jeg har kjøpt splitter nye batteri hvordan kan de være tom da forklar mæ det du? eller så får æ bare send den tebake å få tebake pængan for den

 

Ha en fin dag hilsen xxxxxx

 

Vel, det begynner vel kanskje å bli på tide å involvere posten? Vet jo at den virket fint til meg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...