Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note 10.1


Anbefalte innlegg

At det fortsatt kommer tablets på 10" med 1280x800, er bare så dårlig.

 

Ihvertfall når det koster så mye.

 

Dette var skikkelig dårlig. nexus 7" koster halvparten og har samme oppløsning. Samsung lager gode telefoner, men de har enda ikke klart å lage et skikkelig godt tablet som er like godt som asus transformer/nexus 7/ipad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alle andre på xda, skjønner jeg meg heller ikke på hva TheVerge-reviewern merker av ytelseproblemer. Min Note har ikke "skipped a beat" for min del, alt går flytende, multiscreen og generell jobbing og surfing fungerer utmerket. Raskeste dingsen jeg har tatt i, uten noe heng i noen menyer og slikt. Like smooth som min Jellybean Nexus.

Lenke til kommentar

Som alle andre på xda, skjønner jeg meg heller ikke på hva TheVerge-reviewern merker av ytelseproblemer. Min Note har ikke "skipped a beat" for min del, alt går flytende, multiscreen og generell jobbing og surfing fungerer utmerket. Raskeste dingsen jeg har tatt i, uten noe heng i noen menyer og slikt. Like smooth som min Jellybean Nexus.

 

ser du videoen til the verge, så ser du problemet. har ikke sett noen andre videoer som beviser det motsatte, så inntil videre så ser det dårlig ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobiletechreview har testet denne, og sammenlignet den med asus tf700. De var veldig positive. Har alltid opplevd dem som nøytrale, dvs. hverken "fandroid" eller "applefanboy". Hadde egentlig bestemt meg for asusen, men etter å ha lest om lagproblemene på internetsurfingen, valgte jeg samsung..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ble svært gira når jeg hørte om denne første gang og enda mer gira når jeg så en kunne dele skjermen og kjøre to applikasjoner på samme tid. Skuffelsen ble derfor stor da jeg oppdaget at dette kun gjaldt spesifikke applikasjoner fra Samsung.

Kan ikke forvente at når apper ikke er laget for å støtte det så blir det annerledes. Jeg er formodentlig glad at ikke Samsung gikk for å tvinge splitscreen for dette er noe app-utviklerene må bestemme, (se for deg at du tvinger Angry Birds til å være i splitscreen-modus).

 

Så det står bare på utviklerene at de det er relevant for copypaster inn funkskjonaliteten i sine apper ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

Var innom Lefdal Ålesund i går. I mobil avdelingen hadde de en Note 10.1 (hvit/sølv) som jeg trykket litt på. Det stod ingen pris eller info om den. Den lå der bare ved siden av mobiler og en iPad (også uten særlig info).

Jeg prøvde å forhøre meg litt om pris etc. med han som jobbet der men han viste seg å ikke vite stort, så jeg ble sendt videre til data avdelingen. Der spurte jeg om de hadde Note 10.1 med og uten 3G og hva den evt. kostet. Mannen (guttungen?) ante ikke hva jeg snakket om og begynte å fundere på om det var en eldre modell av Tab'en :omg: . Jeg ble ikke noe mer kunnskapsrik av å stå der.

 

Jeg gikk tilbake til å trykke litt mer på tab'en.. *kremtNotekremt* som de tydeligvis ikke viste de hadde.

Virket bra med splitscreen, på de få programmene som støttet det. Det som overrasket meg litt var at jeg f.eks kunne surfe og se film fordelt 50/50 på skjermen. Jeg kunne også ha filmen som et lite flyttbart vindu.

Håper virkelig det kommer støtte for dette til f.eks MXplayer og Allshare.

Lenke til kommentar

Denne virker som har endel ulemper, men er samtidig litt fristende. Noen som vet om man får kjøpt europeisk lader noe sted, og om ordbøkene er de samme på alle utgaver? Vurderer å plukke opp en i USA.

 

AtW

Tar for gitt at en kan kjøpe ekstra ladere til de i Norge, så det bør ikke være noe problem, ellers koster ikke et reiseadapter mange kronene. Det er jo Android, så ordbøker kan vel lastes ned fra Play ville jeg tro, ellers regner jeg med at det er mulig å flashe den med norsk/nordisk stock rom...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...