Gå til innhold

Ranks på brukerne?


Skal vi ha ranks på forumet?  

  1. 1. Skal vi ha ranks på forumet?

    • Ja
      116
    • Nei
      95


Anbefalte innlegg

Men om det er brukerne som stemmer på andre brukere, og 1337ness-ranken blir utifra dette, så kunne det jo ha vært greit nok. Denne kunne jo sagt noe om hvor generelt fornuftig/flink/smart/nyttig en bruker er. (Den gang jeg lå på femteplass over mestpostende på dette forumet, hadde jeg nok blitt misfornøyd med planene om å fjerne denne rankingen. Nå kunne jeg ikke brydd meg mindre.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Titler basert på antall innlegg er helt feil vei å gå. Er jo 10x mer "morro" å poste som f'en for å få en kul tittel enn å passere X antall innlegg.

Så skal det innføres titler (jeg personlig er imot) så bør dette være titler moderator gir når en enkeltbruker gjør seg fortjent til den.

edit: er det terningkastopplegg som vurderes her? (mao slik blackbrrd beskriver)

Så enig så enig.

 

Personlig så syns jeg at custum-title hvis det skal innføres, vil føre til enda mere spamming fra brukerene.

 

Men, jeg støtter forslaget om ranking av brukere.

Fungerte meget bra IMO på det gammle frames-forumet, selv om det ikke da hadde så mange brukere.

Lenke til kommentar

Vha at folk kan stemme på hva de synes om postene, blir spammerne nødt til å skrive no seriøst i postene også :o

 

Dermed: Mindre spam :woot: (tror jeg :wink: )

 

Kansje det skulle vært en wall of shame også? Henge ut spammerne :D

 

 

edit.

 

Det bør kun gå an å stemme på poster som ikke er posta i off-topic (teit formulering)

Lenke til kommentar

Stemmer ja jeg, hvis det er som noen sier, at andre brukere gir deg poeng etter hvilke svar du gir til en som f.eks trenger hjelp til noe.

 

Sier du: www.google.com så får du kanskje 1 = newbie elns og svarer du konkret og bra på det personen spør om så får du f.eks 9 = Erfaren elns :)

 

Men burde kanskje ha en grense for minst mulig stemmer på det?

 

Hvis _en_ person stemmer 10 på f.eks meg så sier jo det at jeg er mester over alt, men så har jeg bare svart på et enkelt spørsmål og blitt ranket en gang lissom. Det burde være en minste grense på f.eks 20 stemmer elns da :)

Lenke til kommentar
Stemmer ja jeg, hvis det er som noen sier, at andre brukere gir deg poeng etter hvilke svar du gir til en som f.eks trenger hjelp til noe.

 

Sier du: www.google.com så får du kanskje 1 = newbie elns og svarer du konkret og bra på det personen spør om så får du f.eks 9 = Erfaren elns :)

 

Men burde kanskje ha en grense for minst mulig stemmer på det?

 

Hvis _en_ person stemmer 10 på f.eks meg så sier jo det at jeg er mester over alt, men så har jeg bare svart på et enkelt spørsmål og blitt ranket en gang lissom. Det burde være en minste grense på f.eks 20 stemmer elns da :)

 

dette har jeg ingen tro på. gjenger vil stemme hverandre opp i skyene

og det vil jo ikke ha noen hensikt uansett. hva skal vi med det? da er

jeg heller for å fjerne bosted, så kan alle fjortissene få gi seg selv

en rank, som haxor eller l33t eller hva fan de vil. det er og blir TÅPELIG

på et slikt forum med så mange useriøse brukere.

Lenke til kommentar
mye rart

 

dette har jeg ingen tro på. gjenger vil stemme hverandre opp i skyene

og det vil jo ikke ha noen hensikt uansett. hva skal vi med det? da er

jeg heller for å fjerne bosted, så kan alle fjortissene få gi seg selv

en rank, som haxor eller l33t eller hva fan de vil. det er og blir TÅPELIG

på et slikt forum med så mange useriøse brukere.

Ja, det kan nok stemme. men men, man kan jo ikke tenke på alt heller.

Da gjenstår det bare at moderatorer setter slikt da.

De er faktisk folk som fortjener en slik rank, ikke "masse fjortiss rank", men faktisk en rank som sier litt om hva slags personer de er på forumet, men de trenger det jo selvsagt ikke. Men de fortjener det :)

 

Og hvis folk bare kunne stemme en gang hadde jo vært en tanke, men er litt kjedelig hvis personen har "tørna" helt etter en god stund med gode og seriøse svar her.

 

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar

Hva med dette synet: Post-counten sånn som vi har den i dag resulterer i mindre spam enn om den ikke var der? Det faktum at postene telles, og spamming av den grunn blir sett på som uhyre negativt - "Du poster bare for å få høyere postcount, du!" - kan jo medføre til at en del blir avskrekket fra å skrive møkkasvar. Ingen vil jo bli stemplet som en spammer og lamer etc. Jeg vet ihvertfall at postcounten mange ganger har stoppet meg fra å skrive innlegg med "så enig, så enig" eller ":)". Dette fordi jeg ser på postcounten, i hvert fall ideologisk sett, som noe som forteller om hvor mye man vet, og faktisk har tilført forumet. Men jeg innser jo at det er jo så langt fra alle som deler det synet, f.eks. "de" som i løpet av en uke som registrert bruker har posta flere svar enn jeg har i løpet av de 2 åra, eller hvor lenge det er vi har hatt dette nye foraet.

 

Men jeg antar at jeg er i mindretall om dette synet, og veien å gå er nok å få banket litt forumvett inn i være nye brukere og andre. Fjerne post-counten, håndheve litt anti-spam policy og muligens dette med at gode innlegg rangeres kan nok være en vei å gå ja.

 

Hva sies om gjennomsnittet av rangerte poster ganget med antall rangerte poster eller noe i den duren? Kanskje bare gjennomsnittet?

Lenke til kommentar

Hadde vært stilig hvis dere hadde innført et rankingsystem i slashdot-stil. Litt krevende men 8)

Mvh,

sokk

 

Specs:

AMD Barton 2500+ prosessor

Asus A7N8X-Deluxe (nForce2) hovedkort

512 MB PC3700 Twinmos RAM

MSI MS-Starforce Geforce4 Ti 4200(AGP8X) skjermkort

Chieftec Midi-Tower (Svart) kabinett

30 gig IBM + 200 gig WD SE

Skjermer - I Twinview:

19" Targa 1985-A2 skjerm - uten av/på-knapp

15" Samsung SyncMaster 520 TFT

OS:

Gentoo GNU/Linux

Lenke til kommentar

Er imot titler på bakgrunn av postcount, men dersom det hadde vært på bakgrunn av gode-inlegg, men hvem bestemmer om at innlegget er god eller ikke? Moderatorer har iallefall nok av å gjøre, og det er ingen vits i å gjøre noe med de.

 

Brukerne? Vel, funker det i praksis tro?

 

Tror ikke det er gjennomførbart med sin hensikt...

 

Man kan jo diskutere, hva godt vil det føre meg seg til dette forumet? Dersom det er gode argumenter for det så kan man jo alltid ta et prøveprosjekt...

Lenke til kommentar

leser en del paa linuxquestions.com, der de har en loesning med Affero.

 

Det gaar ut paa at en bruker kan gi de som svarer noe fornuftig bonuspoeng.

LinuxQuestions hadde da konkurranse, der den som fikk flest poeng i loepet av en mnd, fikk premier. (Det dreide seg her om distroer og skjermkort i premier) Dersom dette blir mulig aa ha en slik tilbakemeldingsordning paa hardware.no, tror jeg dette ville oeke de serioese postene, og gi en bruker en sunn indikasjon paa om en poster er serioes. (Folk kan faa stjerner under navnet eller.no)

 

Mener en loesning ala dette absolutt vil vaere aa foretrekke fremfor titler som gaar paa antall poster.

 

Beklager mangel paa norske tegn

Lenke til kommentar
de som fortjener en tittel er nok de som ikke bryr seg om rank, velger

jeg å tro.

 

Jeg tenkte tanken. Hvorfor har så sinnsykt mange folk en trang til å heve seg over andre? Det er vel det det dreier seg om in the end, er det ikke?

"alle" vet at det er brukere som holder en høyere standard enn andre. Disse gjør noe som kommer andre brukere til nytte. Sånn som jeg ser det finnes det allerede en plass der de flinke blir nevnt, og det er på fronten av hw.no sida. Rett som det er fremover kommer de til å hinte om folk som gjør over gjennomsnittet gode ting på forumet.

 

Er ikke dette nok? Resultatet av "stem på en bruker" vil jo antageligvis være at en nisse registrerer 20-30 nick rundt omkring på skole, bibliotek, jobb eller whatever bare for å stemme på seg selv, vil det ikke?

 

De som har tilbragt noen timer på forumet har allerede dannet seg et bilde av hvem som kommer med nevenyttig informasjon, og spør du meg så holder det i massevis. Vi vet hvem de flinke brukerne er!

 

DrErling

Lenke til kommentar
leser en del paa linuxquestions.com, der de har en loesning med Affero.

 

Det gaar ut paa at en bruker kan gi de som svarer noe fornuftig bonuspoeng.

LinuxQuestions hadde da konkurranse, der den som fikk flest poeng i loepet av en mnd, fikk premier. (Det dreide seg her om distroer og skjermkort i premier) Dersom dette blir mulig aa ha en slik tilbakemeldingsordning paa hardware.no, tror jeg dette ville oeke de serioese postene, og gi en bruker en sunn indikasjon paa om en poster er serioes. (Folk kan faa stjerner under navnet eller.no)

 

Mener en loesning ala dette absolutt vil vaere aa foretrekke fremfor titler som gaar paa antall poster.

 

Beklager mangel paa norske tegn

 

Denne bonus-poeng-greia hørtes spennende ut...

En stjerne til de som kommer med fornuftig svar, er noe jeg faktisk må si jeg er for. Egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...