Gå til innhold

skittent, når jeg inn i okular?


Anbefalte innlegg

for noen dager siden skulle jeg skifte objektiv, noe helt vanlig jeg gjør hele tiden. Men når jeg hadde skiftet objektivet og så inn i okularet var det litt rusk der og d var skittent. når jeg tar bilde viset ikke rusket of skitten. Det vises heller ikke når jeg tar bilde med skjermen. Tror ikke det gjør noe med bilde. Hva skal jeg gjøre? og hva koster d eventuelt for en reprasjon???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en link til en som viser hvordan man renser der på en 5dmk2. Har sjøl noe rusk ovenfor mattskiven, men gidder ikke fjerne det. Et alternativ er jo å få et verksted til å rense, men det koster nok endel penger. Hvor mye aner jeg ikke, men når dem tar 600-1000 for en sensor-rens så regner jeg med at det er litt dyrere siden det ser ut som det er litt mer arbeid.

 

http://shimworld.wor...-ii-viewfinder/

--

600-1000 er tall jeg har hørt/lest. Må vel presisere at jeg egentlig ikke vet hva en sensorrens koster..

Du kan jo også prøve å blåse det bort med en blåsebelg, ikke med munnen..

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Kan jo også legge til at mattskiver blir fort ødelagt hvis man ta på den.

Ville nok prøvd med en blåsebelg først, holdt huset sådan at objektivhullet peker nedover og blås i vei.

Ikke bruk trykkluft fra en kompressor da den inneholder mye utenheter, du kan kjøpe en øreskyllepumpe på apoteket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...